Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gek van die bolletjes, ik weet bijna zeker dat ze zeiden dat ik er nog drie weken mee door moest gaan na een positieve test. Ach, ik vraag het maandag wel even, ik neem ze nu nog even trouw.

Ik heb heel weinig kwaaltjes, maar ja, wat wil je ook he, ik ben pas 4 weken nu, haha. Vind het wel mooi dat we twee weken gratis en voor niets krijgen!

Hopelijk wordt dit forum inderdaad nog lekker wat voller, er moeten nog mensen testen: ik duim!!

Groetjes!

IVFSH

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het wordt echt gezellig hier. Allemaal op naar de echo. Denk dat dan de eerste zenuwen er uit zijn en bij mij geldt dan zeker dat er tranen gaan vloeien.

Joyce ik moet ook veel plassen hoor.

O ja, ik heb mijn afbeelding gewijzigd. Hoe vinden jullie em? :-)

Liefs

Natas

Geplaatst

@IVFSH, voor hoelang heb je die bolletjes dan gekregen? ik kreeg er 90 dus voor 2 weken.

@Natas, ik kan de aankomende 3 weken wel omkijken. Zeggen ze dat de 2 ww erg zijn, daarna komen er nog een aantal, hahaha

Geplaatst

haha, @natas: heel erg grappig!!! Ik ga toch ook maar eens even een fotootje maken van de 5 (!!) testen die ik heb gedaan :-). Ach ja, de uitslag was in elk geval duidelijk op die manier: 5 x 2 strepen.

@Marion: ik heb een enorme voorraad meegekregen, omdat ik zowel heb meegekregen voor scenario zwanger als voor scenario voorbereiden op cryo terugplaatsing (omdat we in het buitenland wonen en ik op het moment dat we terugvlogen nog niet wist of ik zwanger was). Dus ik heb minstens 10 doosjes hier liggen van elk 30 bolletjes..... Echt heel veel, volgens mij houdt het AZM een langer schema aan (of wellicht ligt het aan waardes van mijn hormonen, maar dat kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen omdat ze nog niets afwijkend hebben kunnen vinden bij mij.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar de echo: misschien dat het nieuws dan wat meer bezinkt, het voelt voor mij nu allemaal nog zo onwerkelijk.... Voor mij mogen die drie weken ook omvliegen! Sowieso natuurlijk om te zien of alles goed zit, maar ook of het er 1 of 2 zijn..... Zo spannend!!

Leuk om met jullie te kunnen delen!

Geplaatst

5 Testen hahaha. Hoezo onzeker! Lijkt mij heel spannend om je eerste echo in China te hebben.

met de bolletjes kan ik jullie helaas niet helpen. Ik hoefde die verrekte vieze dingen dit keer niet te gebruiken gelukkig.

Nog 3 nachtjes slapen, zucht.....

Geplaatst

haha, ja de eerste test die we deden was uitgerekend een test die niet goed in elk was gezet (chinees kwaliteitje....), dus de controlestreep was weggevallen achter het plastic van het omhulsel..., super suf, dan zie je dus maar 1 streep. De tweede test gaf wel aan dat ik zwanger was (maar lichtroze). de derde gaf uitsluitsel en toen hebben test nr 1 maar even gesloopt :-).

de volgende dag voor de zekerheid nog maar 2 met ochtend urine. tja, idd: hoezo check check double check :-) Hahaha, het is ook zo onwerkelijk!

Geplaatst
Kiet, gefeliciteerd met je zwangerschap. Weet je al wanneer je eerste echo is?

Esk, haha, ik moest wel lachen toen ik jouw berichtje zag. Ik was vanmiddag thuis aan het werk en zo verschrikkelijk moe dat ik even een tukkie was gaan doen. Je bent dus niet de enige, zodra het kan slaap ik 's-middags zelfs ff.

Groetjes Dorine

Hoi Dorine,

ja de eerste echo is op 5 november kan niet wachten!

en jij hoever ben jij?

Geplaatst

Zoo he, ik moest net niesen en toen kreeg ik toch een felle steek linksonderin mn buik, dat deed gewoon echt zeer. Nu heb ik alweer de zenuwen natuurlijk. Iemand anders dit ook gehad?

Geplaatst

Hoi Marion,

Dat komt mij ook heel bekend voor. Als ik hard moet hoesten of plotseling moet niezen heb ik ook een felle steek in mijn buik. Het zal er wel bijhoren?!

Geplaatst

Hai meiden,

IVFSH, ik heb van het ziekenhuis de opdracht gekregen om de bolletjes af te bouwen. De week na de zwangerschapstest heb ik eerst 4 x 2 en toen 3 x 2 bolletjes gedaan. Ik weet niet zo goed waarom maar ik heb het maar braaf gedaan.

Hoe is het met iedereen? Had vandaag zo een rare dag. Het begon eigenlijk gisteravond al. Zo verschrikkelijk chagrijnig en mijn vriend weggestuurd. Ik kon hem gewoon niet meer om mij heen hebben. Best vervelend. Het is en blijft nog steeds onwerkelijk.

liefs,

Elly

Geplaatst

Elly, dat van dat chagrijnig heb ik ook. Mijn man wil graag bij me zijn, maar ik wil het liefst met rust gelaten worden. Het heeft al voor veel onenigheid gezorgd deze week. Ik ben ook moe en wil geen "gerommel" aan m'n lijf.

Natas en Marion, dat herken ik dan weer niet, maar het zal er heus wel bijhoren. Ik heb bijvoorbeeld 's avonds wel 's buikpijn. Daar kan ik ook helemaal van gaan flippen, maar vooralsnog lijkt alles goed te zijn. Hou vertrouwen!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ben hier een paar dagen niet geweest en moet zelfs in deze rubriek een aantal berichten bijlezen, leuk hoor!

Voor de dames die erbij gekomen zijn, welkom!

Ik heb ons lijstje weer even aangepast zodat, volgens mij, iedereen er op staat:

Natasja (Otjes) 21-10

Es (Meisje81) 22-10

Esk 27-10

Dorine (Simonja) 30-10

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Het is toch best een aardig lijstje en er zitten nog een aantal meiden op het wachtbankje die nog aan kunnen schuiven..

@Kiet, ik ben vandaag 5 weken en 1 dag zwanger, het schiet voor m'n gevoel nog niet echt op.. hahaha.. ben blij als ik volgende week vrijdag de echo heb gehad.

@Natasja, nog maar 2 daagjes, wat zal het voor jou spannend worden nu. Hoe laat moet je woensdag voor de echo?

Die steken in m'n buik heb ik ook wel eens als ik nies, hoest of een onverwachte beweging maak. Ook ben ik nu af en toe misselijk. Nog niet tot overgeven maar wel zo'n flauw gevoel.

Groetjes dorine

Geplaatst

Natasja nog 2 dagen en dan de echo echt spannend. Ben je zenuwachtig??

Ik moet nog 3 nachtjes slapen en dan de echo, ben echt super benieuwd.

Ik heb af en toe wel wat lichte steekjes onder in mijn buik en ik kan niet naar de wc. Hebben jullie daar ook last van?

Gr ES

Geplaatst

Hi Es,

Ow, voor jou wordt het ook super spannend. Ik merk ook wel dat ik meer moeite heb om naar de wc te kunnen. Voor de rest merk ik nog niet zo heel veel. Wel super moe..

Geplaatst

Ik ben ook erg moe en kan me moeilijk concentreren. De ene keer denk ik het zit helemala goed en de andere keer ben ik heel erg onzeker. Herken jij dat ook?

Geplaatst

Ja, die onzekerheid herken ik heel erg goed. Ik ben vorig jaar ook een keer zwanger geweest (missed abortion) en nu vergelijk ik alles met de vorige keer. Op zich gaat het nu beter want de vorige keer had ik een aantal bloedingen gehad dus daar ben ik wel blij om. Van de andere kant heb ik nu weinig kwaaltjes tov toen en daar kan ik me wel weer druk over maken. Ach ja, we doen er helaas niets aan. We wachten en wachten en hopen op een goed resultaat. Hoe ver ben jij als je je echo krijgt?

Geplaatst

Ik ben dan een kleine 6 weken als je vanaf de punctiedag telt. Dit is ook nog verschillend in sommige ziekenhuizen moet je vanaf de tp tellen. Eigenlijk zou ik pas een week later een echo krijgen maar ik heb vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ik wil nu gewoon zeker weten dat het op de goede plek zit. Ze weten niet of dat ze dan al het hartje kunnen zien dus ik heb de 29e nog een echo.

en jij?? Bij hoeveel weken heb jij een echo?

Geplaatst

Ik ben 6 weken en 5 dagen zwanger als ik de echo heb. Dit is geteld vanaf mijn laatste menstruatie. Ik heb een cryo-poging in eigen cyclus gedaan, zonder medicijnen. Jij mag dus twee weken achter elkaar even een kijkje nemen, dat is ook lekker!

Ik heb 9 november nog een extra echo staan dus hoef na de eerste ook niet zo lang te wachten.

Geplaatst

Oke spannend dus ook. Nog even wachten.

Hoe moest jij tellen bij het hele traject?? Vanaf de punctie dag of vanaf de tp dag??

Geplaatst

Ik ben niet zwanger geweest van een verse poging dus ik weet niet precies hoe ze dan tellen. Ik heb nu echt vanaf de laatste dag van mijn menstruatie geteld omdat ik geen medicijnen gebruikt heb. Mijn eisprong was op de 14e dag en de tp is op de 17e dag gedaan.

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb ook zo geteld hoor Dorien.

Voor de rest nog niet zo veel kwaaltjes. Behalve dat ik ook moeite heb met naar het toilet gaan.

Zit vandaag op 5 weken en 6 dagen. Woensdag gaan we het beleven. Super spannend vind ik het.

Hoestie met jullie meiden?

Liefs

Natas

Geplaatst

Hier alles goed maar de tijd gaat zo langzaam. Het weekend gaat eigenlijk wel snel voorbij maar de doordeweekse dagen vind ik echt veel langzamer gaan.

Wij hebben het van het weekend aan onze (schoon)ouders verteld en die waren echt super blij. Voor de rest weet nog niemand het.

Kwaaltjes vallen ook nog steeds wel mee dus tot dusver gaat het nog oké.

Hoe laat mag je woensdag Natasja?

Geplaatst

Meiden ik sluit me bij jullie aan. De tijd gaan echt heel erg langszaam!! pff nog 3 hele dagen en nachten.

Ik heb ook echt weinig kwaaltjes. Heb alleen echt een cup maat erbij gekregen en mijn borsten doen pijn. Verder ook moeilijk naar de toilet daardoor rommelen mijn darmen. Maar ik ben niet misselijk ofzo jullie wel??

Lfs Es

Geplaatst

Nee, niet echt misselijk, hoewel ik bij vlagen me wel niet echt lekker voel. Verder eigenlijk nergens echt last van. Gelukkig maar :-). Ik ben vandaag 6 weken 6 dagen en ik moet nog een weekje wachten op de echo. En de tijd gaat errug langzaam! Ik wil zo graag zien of het hartje klopt! Nog 8 nachtjes slapen...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden