Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Esk,

6 weken en 6 dagen, dat lijkt echt al lang tov 5 weken.. hahaha

Hoe is het met je moeheid? Hier is die wel heel erg aanwezig. Ik kan echt heel de dag slapen. Ben vanochtend om 5.45 uur opgestaan maar kan nu dus echt wel slapen. Vandaag helaas niet thuis aan het werk dus slapen is geen optie.

Hoe is dit bij de rest van de meiden?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben ook nog erg moe, hoewel het ietsjes beter lijkt te gaan (maar dat kan ook toevallig vandaag zijn). Ik heb mijn avondactiviteiten verminderd en ook minder lang gemaakt en dat lijkt te helpen. Ik was vanochtend ook vroeg op, maar nu gaat het nog wel...

Idd klinkt 7 weken alweer een stuk beter :-), dat betekent dat ik toch al 2 weken lijdzaam heb afgewacht van de 3 tot aan de echo. Ik zal blij zijn als het volgende week is!

Geplaatst

kan het me voorstellen. Volgende week wordt onze week. Zodra jij mag hoef ik ook nog maar 3 daagjes te wachten dus dan valt het ook wel mee.

Ik tel gewoon met alle meiden af die voor ons zitten, dan komt mijn datum ook steeds dichterbij :-)

Geplaatst

Mijn afspraak is woensdag om 10.15 uur. Daarna zal ik weer naar kantoor moeten, dus bericht ik jullie natuurlijk direct! Ohw, zo spannend.

Hebben jullie er al over nagedacht hoe je daarna verder gaat? Bij het ziekenhuis onder controle of via een verloskundige?

Liefs

Geplaatst

Hi Natasja,

Ik hoop dat ik straks weer onder controle kan bij de verloskundige. Dat kan namelijk in mijn woonplaats en het EMC is toch steeds 110 km rijden.

Ik heb ook al contact gehad met de verloskundigen en zij hebben de echo van 9 november geregeld, daarna heb ik hier ook gelijk de intake.

Tsja, ik ben ongeduldig en dacht: 'die afspraak kan maar alvast staan'.

Echer, mocht ik zwanger zijn van een tweeling dan moet je, geloof ik, onder het toezicht van het ziekenhuis blijven maar dat weet ik niet zeker.

Geplaatst

Hi meiden,

Ja als je een 2-ling verwacht dan blijf je onder toezicht van het ziekenhuis, dan ben je "medisch" . Anders kan je naar een gewone verloskundige. Tenminste dat is hier in de regio heb ik me laten vertellen.

Dat moe zijn sluit ik me helemaal bij aan, pppfffff ik zit op mn werk en val zowat in slaap........zzzzzzzz

Geplaatst

Hi Marion,

Ik zag dat het bij jou ook spannend gaat worden of het er één of twee zijn....

Nog meer onzekerheid, het is was he?

Geplaatst

En als je nou "medisch" wilt zijn, m.a.w. als je liever je controles bij de gyn doet. Kan dat? Of val je automatisch bij een verloskundige?

Geplaatst

Nou ja, dit ziekenhuis zal niet kunnen (ik zit in het Geertgen en dat is een specifieke fertiliteitskliniek), maar ik sta niet afwijzend tegenover controles bij de gyn. Ik weet ook helemaal niet of ik uberhaupt wel naar de vk mag, aangezien ik nog steeds een flinke cyste in m'n eierstok heb zitten... Het zou geen kwaad kunnen, maar ik weet niet hoe die gaat reageren. Ik denk dat ik me prettiger zou voelen onder controle bij een gyn.

Overigens, ik weet wel al zeker dat ik niet thuis wil bevallen. Ik twijfel nog tussen ziekenhuis of kraamhotel, maar zeker niet thuis. Hebben jullie daar al over gedacht?

Geplaatst

ik heb er voorheen wel eens over zitten denken en ik neig ook meer naar een ziekenhuisbevalling. Volgens mij is er geen kraamhotel bij ons in de buurt dus dan zou het automatisch het ziekenhuis worden.

Geplaatst

Hoi Esk, je hebt dan wel grote kans dat je als medisch wordt gezien met die cyste.

Gewoon gelijk vragen als je voor je echo moet hoe of wat.

Ik wil ook graag een zh bevalling hoor, thuis lijkt me niks en kraamhotel is hier volgens mij ook niet.

Lekker in het zh daar hebben ze alles bijdehand, trouwens als het er 2 zijn heb ik ook niet zo veel te willen, hahaha

Geplaatst

Ik zou dan onder het Westfriesgasthuis in Hoorn vallen. Aangezien daar zoveel negatieve publiciteit over in het nieuws is geweest de afgelopen maand (babietjes die kwamen te overlijden door toedoen van een gynaecoloog), denk ik dat ik toch voor een bevalling via de verloskundige zou gaan, maar dan wel bevallen in het ziekenhuis. Dan is de verloskundige erbij en mocht het onverhoopt mis gaan, dan ben je toch al in het ziekenhuis. Dan is het nog maar te hopen dat je net niet die gynaecoloog treft :-(

Geplaatst

Hi Natasja en Es... spannend joh, jullie 1e echo komt nu wel heel dichtbij.

Wb die steken; ik krijg ook een steek onder in mijn buik als ik nies. Soms wel vervelend, omdat ik dan toch hoop dat alles ok is. En dan duurt t wachten op die 1e echo toch wel weer heel lang.......

:hello:

Geplaatst

Nou de echo komt steeds dichterbij. Af en toe denk ik weleens van is het wel echt zo moet ik niet nog een testje doen ofzo!!! Ik heb zo weinig klachten alleen maar heel erg moe en grote en pijnlijke borsten verder niks. Hoop dat de komende 2 dagen heel erg snel voorbij gaan.

Gr Es

Geplaatst

pfffff meiden wat spannend is deze periode voor de eerste echo! Ik vond deze wachttijd zoveel enger als op het wachtbankje, maar als je dan éénmaal die eerste echo hebt gehad dan is de blijdschap die je voelt echt de moeite waard geweest om op te wachten, heel veel plezier met de echo's die er aan komen!

Geplaatst

Hi Dani,

Ik hoop dat je gelijk hebt want ik vind deze dagen echt killing. De eerste echo duurt zo lang en je blijft je maar afvragen of alles wel goed gaat daarbinnen.....

@Natasja, nog maar één nachtje slapen. Woehoee, dan mag je eindelijk een kijkje nemen. Hoe gaat het nu met je?

@Es, nog maar twee nachtjes, ook goed te doen. spannend hoor.

Geplaatst

Natas, veel succes en plezier morgen! Ik hoop dat alles goed is en dat je een mooie foto meekrijgt!

Geplaatst

Thanks meiden! Ik hoop met jullie mee :-). Laat jullie in ieder geval iets weten morgenochtend.

Hoe is het met jullie zenuwen?

Liefs

Natas

Geplaatst

met mijn zenuwen is het verschrikkelijk. ik heb gisteravond erge buikpijn gehad en heel donker bruine afscheiding. De paniek sloeg gelijk toe. Vanochtend nog steeds heel donker bruin en nu begint het weer af te nemen. Het ziekenhuis gebeld maar die vinden het te vroeg om te kijken, moet echt wachten tot volgende week vrijdag. Pfff... dat gaat nu helemaal lang duren!

Natasja, heel veel succes morgen

Geplaatst

Hoi Meiden!

hebben jullie je ook aangemeld bij moeders voor moeders?

bij mij komen ze straks langs

Geplaatst

Hee meiden, wat spannend allemaal! Natas: zit vast goed hoor! Veel vrouwen verliezen bloed!

Ik heb nog met het ziekenhuis gebeld en ik moet inderdaad nog tot drie weken na de positieve testuitslag doorgaan met de 'bolletjes' 3 keer per dag 2 stuks. Dus totaal 5 weken in hetzelfde schema. Vind het toch gek dat elk ziekenhuis zijn eigen protocollen heeft voor medicijngebruik...

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Kiet, ik heb me nog niet aangemeld. Dat ga ik doen zo gauw ik bevestiging heb dat het goed zit (= volgende week na de echo). Ik ben dan wel al 8 weken, maar ik durfde ervoor niet zo'n mvm-test meer te doen (ja, ik ben raar, ik weet het)...

Natas, heel veel succes vandaag, ik zal af en toe even checken...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden