Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Kom net terug van het ziekenhuis en mijn vermoedens zijn bevestigd: IK BEN 6 WEKEN EN 3 DAGEN ZWANGER!

Het vruchtje is al 4,9 mm groot en het hartje klopt met 122 slagen per minuut (moet meer dan 100 zijn).

Er is zo'n last van me afgevallen. Ik heb even lekker lopen janken. Mijn man is ook superblij en mijn mama ook.

Es, heel veel succes voor morgen.

Ik ga nu proberen te werken, maar dat zal vandaag niet meevallen.

Heel veel liefs van een super gelukkige

Natasja

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natasja, Van Harte Gefeliciteerd!! Ik kan me helemaal voorstellen dat je helemaal in de wolken bent. Geniet ervan! Wow, wat een goed nieuws!

Geplaatst

Ow Natasja, wat een super goed nieuws, ben echt super blij voor je.

Nu volop genieten en op naar de volgende echo. Weet je al wanneer je die gaat hebben?

Succes vandaag met proberen te werken maar ik denk dat je vooral zal genieten vandaag..

Groetjes Dorine

Geplaatst

Oh natasja wat fijn om te horen dat het goed is. Echt super. Nou ik nog morgen. Ben opzich niet meer zo zenuwachtig maar het mag wel snel morgen zijn dan kunnen we even kijken hoe het met de kleine spruit is. Ze verwachten niet dat er al een hartje te zien is maar mij gaat het er ook om dat het op de goede plek zit.

Geniet ervan Natasja.

X Es

Geplaatst

natasja gefeliciteerd meid! Wat zal er nu een druk van je afgevallen zijn. Tuurlijk zijn de komende weken spannend maar dit moet wel een heel goed gevoel geven!

Geplaatst

@Es, jij ook heel veel succes voor morgen. ben benieuwd!

@ESK, voor jou is het inmiddels ook minder dan een weekje, het begint er dus ook voor jou op te lijken.

Hoe is het verder met de kwaaltjes hier? Ik heb eigenlijk vrij weinig last. Alleen moe en zere tepels, verder niets.

@Kiet, ik heb me ook aangemeld voor MvM maar ze hebben nog niet teruggebeld. Ik denk wel dat ik een afspraak maak na volgende week vrijdag, dan heb ik in elk geval (hopelijk) op de echo gezien dat alles goed is.

Geplaatst

Natas, wat super dat alles goed is en je het hartje hebt zien kloppen!!! Wat een opluchting he. Geniet ervan, je bent gewoon hartstikke zwanger! EINDELIJK! Ben echt vreselijk blij voor je!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een lieve berichtjes allemaal weer. Dank, dank. We zijn echt super super blij. Het is zo wonderlijk om dit op de echo te zien. Dat dan echt ook het enige voordeel van de hele mmm: we hebben nu een mooie foto van ons allereerste embryo, een foto van onze embryo's net teruggeplaatst en een drietal foto's van het vruchtje van nog geen halve cm in mijn baarmoeder. Dat kan janenalleman niet zeggen :-).

Es, heel veel succes morgen. Hoe laat mag je heen? En hoe gaat het met de anderen Esk, Marion, Dorien, Joyce, Kiet, IVFSH. Houden jullie het een btje vol?

Ik zal hieronder proberen om het lijstje up te daten.

Dikke knuf

Natas

Geplaatst

Echo 1

Natasja (Otjes) 21-10 hartje klopt - 4,9mm

Es (Meisje81) 22-10

Esk 27-10

Dorine (Simonja) 30-10

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Natasja (Otjes) 13/11

Geplaatst

Hi meiden,

Natas, wat super. Blij voor je dat alles goed is. Nu de rest van de meiden nog. Ook hier is het wachten nog steeds vervelend en lang. Gelukkig heb ik het doordeweeks heel erg druk op het werk dus de dag vliegt wel voorbij. Maar 3 weken wachten is toch onmenselijk.

Het valt me wel op dat er weinig zwangerschapskwaaltjes zijn. Dit is dan toch ook wel fijn?

Es, heel veel succes morgen. Ik ben wel benieuwd hoeveel het er zijn.

Hoe is het inmiddels met jullie mannen? Die van mij wordt zo langzamerhand gek van me.

liefs,

Elly

Geplaatst

Ha meiden, hier alles nog ok, ik kan deze 3 weken wel omkijken! Ik zal zo blij zijn als op 6 nov , 1e echo alles goed is, dan weten we trouwens ook of we 1 of 2 wondertjes krijgen, SPANNEND. Als ik ergens in herhaling val dan sorry hiervoor. K weet niet meer in welke topic ik wat schrijf, ben geloof ik beetje vergeetachtig af en toe hahaha. Ik ben moe zoals de meeste denk ik, gevoelige boobies en op het moment beetje rommelende buik, hoop dat dat ok is. Verder lig ik s'avonds echt vroeg op bed maar slaap niet echt geweldig. Wordt toch wel een paar keer per nacht wakker. Dit zijn zo'n beetje mijn "ongemakjes" en het maakt me allemaal niet uit! :)

Wanneer vertellen jullie het aan ouders, broers en zussen e.d? Of hebben de meeste van jullie het al verteld?

Geplaatst

Hoi, hoi,

Mijn mannetje (Johan) is net als ik, super blij!

Ik heb alleen mijn moeder nog, maar die weet het al. En aangezien wij er nooit een geheim van gemaakt hebben, weten ook de meeste mensen in mijn omgeving het. Ze zijn er voor ons geweest als het fout ging, dus delen we ze ook mee in onze vreugde. Het kan ook nog verkeerd gaan, daar zijn we ons terdege van bewust, maar ik weet dat ze er dan ook weer voor ons zijn.

Ik heb me overigens vanavond aangemeld voor Moeders voor Moeders. Zal het telefoontje moeten afwachten.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi Natas,

Ja zo redeneren wij ook hoor. Mijn moeder zit op dit moment in Australie met haar broer en zus en komen op 2 november weer thuis. Ze zijn dan een maand weg geweest. Op 6 november hebben we de echo, dus dachten we die paar dagen kunnen er ook dan nog wel bij. Dus als alles goed en ok is gaan we op 6 nov naar de ouders met het heugelijke nieuws. Omdat mijn moeder er nu niet is (ik wil het ook niet via de telefoon doen) willen we verder onze omgeving ook nog niet inlichten hoe moeilijk dat ook is hoor. Alleen op mn werk weten een aantal het omdat ze daar natuurlijk precies weten hoever we waren met onze behandeling.

Geplaatst

Hai,

Bij ons weten alleen onze beste vrienden het. We willen wachten met het vertellen tot na de 1e echo. Ik denk dat ik dan meer het gevoel heb dat alles dan goed zit.

Elly

Geplaatst

Marion, dat slecht slapen heb ik ook. Veel wakker terwijl ik voorheen echt nooit moeite met slapen heb gehad. De moeheid komt en gaat (en gelukkig gaat ie deze week). Borsten valt nu wel weer mee. Verder merk ik echt niets.

Mijn man wordt ook gek van me, ik schijn veel chagrijnig te zijn maar mijn idee is dat het te maken heeft dat hij me nu heel sexy vindt en veel bij me wil zijn en ik totaal echt 0 zin heb in sex. Tja...

Nog 5 nachtjes (of zoiets) en dan heb ik ook de echo. Ik zal zo blij zijn als alles goed is! Dan mag de hele wereld het weten :-)

Geplaatst
Echo 1

Chantal (marchan) 14-10 hartje klopt- 8,1 mm

Es (Meisje81) 22-10

Esk 27-10

Dorine (Simonja) 30-10

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Natasja (Otjes) 13/11

Ik heb mezelf er even bijgezet want ik sta er helemaal niet bij :-(

Ik heb 3 nov, de eerste afspraak bij de VK en dan vlak daarna mijn tweede echo.Natas super he dat vlekje zien kloppen!

Liefs

Geplaatst

[quote=Esk;85275

Overigens, ik weet wel al zeker dat ik niet thuis wil bevallen. Ik twijfel nog tussen ziekenhuis of kraamhotel, maar zeker niet thuis. Hebben jullie daar al over gedacht?

Ben een tijdje niet geweest dochter heeft vakantie dus ben druk bezig allemaal dingen doen.

Ik wil gewoon thuis bevallen. Ik ben van mijn dochter ook thuis bevallen en ik vind het heerlijk. Gewoon in je eigen omgeving. Mijn beste vriendin is in het ziekenhuis bevallen en dan wordt je baby 's nachts bij je weggehaald zodat je kan slapen en ik wil dat zelf bepalen. Maar ik kan heel goed begrijpen dat sommige vrouwen zich er prettiger bij voelen om in het ziekenhuis te bevallen. Het heeft allemaal z'n voor en nadelen. En ik had nog een vraag gezien over gyn of vk. Ik heb mijn eerste echo in het ziekenhuis gehad en ga nu gewoon naar een VK. Ook omdat ik al een dochter heb en mijn zwangerschap toen zonder problemen is verlopen.

Ik heb vannacht toch vreselijk gedroomd mijn baby was weg uit mijn buik maar ik was niet ongi. Het was zo raar. Ben blij als ik mijn tweede echo krijg. Trekken de dames het nog een beetje die op de eerste echo wachten?

Geplaatst

Ha Marchan,

Jij bent 1 juni uitgerekend, of niet? Mijn nichtje is op 1 juni geboren, vind dat een grappige datum. Wij wilden toen op 1 juni gaan trouwen, maar aangezien het nichtje in kwestie toen precies 1 werd, was dat geen geschikte datum. We zijn toen 7 juni getrouwd. Nu ben ik de 8e uitgerekend, dus ik vind het wel speciaal!

Natuurlijk heeft zowel thuisbevallen als in het ziekenhuis voordelen en nadelen en ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Ik zie gewoon heel erg op tegen "het gedoe" thuis en ik ben erg bang dat als er iets is, ik alsnog die ambulance in moet (mijn buurvrouw is thuis bevallen, maar moest alsnog naar het ziekenhuis om daar gehecht te worden bijvoorbeeld). Bij mijn schoonzus (vrouw van mijn broer) mocht de kleine wel gewoon bij de moeder blijven na de geboorte in het ziekenhuis. En mijn andere schoonzus (zus van mijn man) lag in het kraamhotel en dan heb je gewoon een eigen kamer met bed voor jou, je man en wiegje voor je kindje. Dat leek me helemaal ideaal, vooral ook omdat je dan de eerste dagen zo makkelijk het bezoek kan reguleren... ik zie het niet zitten overspoeld te worden met bezoek en dat kan je in het kraamhotel mooi vasthangen aan bezoekuren... ach, eerst maar 's op naar de echo...

Nog 5 dagen, wat duurt dat LANG! Ik voel ook zo weinig van deze zwangerschap en ben dus behoorlijk onzeker (maar dat zullen alle eerste-keer-moeders wel hebben...).

En ik wil natuurlijk ein-de-lijk de hele wereld inlichten :yeswink-1:. Valt niet mee voor een hart-op-de-tong-hebber om mijn mond te houden richting mijn broer en beste vriendin...

Geplaatst

Wij hebben het onze ouders afgelopen weekend al verteld en die waren natuurlijk super blij.

Gisteren mijn broer gebeld om het hem ook te vertellen. Hij was helemaal blij voor ons en toen zei hij dat hij ook een nieuwtje had. Zijn vrouw is 10 weken en 6 dagen zwanger van de tweede. Ze vonden het zo moeilijk om het aan ons te vertellen. Toen zij nog niet aan de eerste dachten waren wij al bezig, en nu loopt zij alweer 5 weken voor met haar 2e kindje.

Ik vind het echt super leuk maar het maakt me ook verschrikkelijk bang. Ik ben zowiezo al zo bang dat het weer fout zal gaan en als ik er dan aan denk om mijn schoonzus wel met een dikke buik te zien. ppffff... dat ga ik nooit trekken.

Tsja, ik weet dat ik op de dingen vooruit loop maar zo ben ik nu eenmaal, zou ook willen dat het anders was....

Maar goed, nog 8 daagjes en dan mogen wij ook eindelijk voor de eerste echo. Ben blij als het zover is!

Geplaatst

Echo 1

Es (Meisje81) 22-10

Esk 27-10

Dorine (Simonja) 30-10

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Natasja (Otjes) 13/11

VK

Marchan 3/11

Geplaatst

@Marchan,

Ach meis, zijn we je helemaal vergeten. Gelukkig ben je er weer. Wat droom jij raar. Je weet het hè, dromen zijn bedrog.

@ Esk,

En dan ben jij 7 juni getrouwd en is mijn tantezeggertje weer jarig! Enne, het gaat goedkomen over 5 dagen hoor. 'k Weet het zeker. Misschien dat dan ook je sjagerijnigheid wel wegebt en man weer wat aan je heeft hahaha (geintje)

@ Dorien,

Dat geldt ook voor jou meis. Niet te veel bij stil proberen te staan (gemakkelijker gezegd dan gedaan - weet ik). Voor jou zit het er dit keer wel in. Wacht maar af. Kan je gezellig met je schoonzusje alles delen.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hi dames,

Hier een wat gerustgesteldere Dorine. Na wat complicaties afgelopen maandag en gisteren hebben wij net al even een kijkje mogen nemen. Het vruchtje zit op de juiste plek dus dat is al mooi meegenomen. Het is trouwens één kindje, geen tweeling dus voor ons. Met één zijn wij echter ook superrrrr blij!!!!

Het was nog te vroeg om het hartje te zien kloppen maar de artsen hadden toch hun twijfels of ze het toch al wel zagen. Ach ja, het feit dat ze al twijfelden is al goed genoeg.

Voor nu ben ik even gerustgesteld en volgende week vrijdag mogen we opnieuw een kijkje nemen.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Echo 1

Es (Meisje81) 22-10

Dorine (Simonja) 22-10 vruchtje op de juiste plaats en het is één kindje

Esk 27-10

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Dorine 30-10

Natasja (Otjes) 13-11

VK

Marchan 3-11

Dorine 9-11

Geplaatst

Hoi Dorine, wat voor complicaties had je dan als ik vragen mag, of heb ik wat gemist? Zo ja dan sorry hiervoor.

Fijn dat het in ieder geval op de goede plek zit! 1 kindje is toch prachtig!!!

Ben blij voor je hoor!!!! Op naar volgende week.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden