Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Marion,

Ik had sinds maandagavond een zeurende pijn aan de rechter kant van mijn buik. Soms werd dit heftiger en kreeg ik echt steken. Maandag na een aantal steken bruin bloedverlies gehad en gisteren zelfs rood. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan maar het begin is dus, ondanks die vervelende dingen, toch goed.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Idd, ik was echt zo zenuwachtig, niet meer normaal. Wij hebben net aan de arts gevraagd of dit van het andere vruchtje kon komen maar hij zei van niet. Ach ja, als het nu in de toekomst maar wegblijft en het hartje het goed blijft doen, ben ik helemaal tevreden!

Jij moet nog een tijdje wachten op je eerste echo, zie ik.

is het nog een beetje vol te houden? Hoe ver ben jij als je je eerste echo hebt?

Geplaatst

Positief blijven he!!!

ik heb op 2 okt TP gehad en op 16 okt getest, dus zou nu bijna 5 weken zijn met de 2 gratis weken erbij dan he.

Gelukkig is het bijna weekend dat gaat altijd wel lekker snel.

Vind deze 3 weken ook killing hoor, ik wil eerst zeker weten dat alles goed en ok is en dan kan ik denk pas op die roze wolk gaan zitten.

Geplaatst

Ja, ik weet precies wat je bedoeld. Ik heb op 9 oktober positief getest en vond het ook verschrikkelijk lang tot volgende week vrijdag. Nu heb ik 'gelukkig' al even mogen kijken dus ik weet in elk geval al iets meer. Maar die roze wolk, nee, die is er nog steeds niet. Misschien na volgende week als we het hartje goed hebben zien kloppen....??

Geplaatst

Dorine, wat fijn dat ze je konden geruststellen! Nog 1 weekje en dan zie je ook nog het hartje. Geweldig toch?

Geplaatst

De tijd gaat zoooooo langzaam. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet goed zou zitten, maar weet je, door al het gedoe hiervoor met de teleurstellingen, de onderzoeken, de IUI's en de IVF is gewoon je hele "onschuldigheid" qua zwanger worden/zijn er niet meer.

Kijk, als een "gewoon" stel (ik bedoel dus normaal vruchtbaar) zwanger wordt, dan denken ze nergens over na en dan gaat het in bijna alle gevallen ook gewoon goed. Maar wij (niet alleen manlief en mezelf, maar iedereen hier op het forum) hebben er al zooooo veel moeite voor moeten doen (of moeten er nog veel moeite voor doen), al zoveel verdriet om gehad en zoveel teleurstellingen moeten verwerken dat je gewoon nu je zo ver bent gekomen dat je zwanger bent, je er toch niet zo makkelijk van kan genieten. Natuurlijk geniet je wel van het feit dat je zwanger bent, maar het zorgeloze is er compleet vanaf. Het is al zo bijzonder dat je eindelijk zwanger bent dat je er niet aan moet denken dat het nu nog mis zou gaan. Ik vind het idee dat ik het hele circus weer opnieuw zou inmoeten echt vreselijk, naast het verdriet dat je ook nog hebt vanwege dat het kindje niet levensvatbaar blijkt te zijn...

...en dus duren 5 dagen nog heel lang... maar nogmaals, ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet goed zou zijn, maar die roze wolk is er dus ook nog niet...

Geplaatst

Ik begrijp precies wat je bedoeld, het zouden mijn woorden kunnen zijn ;-) Ben blij dat je geen reden hebt om aan te nemen dat het niet goed zit dus ik ben er van overtuigd dat het dinsdag goed voor je gaat komen.

Trouwens al heel de dag niets van Es gehoord, het zal toch wel goed zijn????

Geplaatst

Hoi meiden,

Dorine ik ben tot zover blij voor je dat je het nu gezien hebt. Dat er daadwerkelijk iets zit. Het hartje klopt echt wel voor jullie hoor.

Denk ook niet dat er veel meiden hier op het forum in het begin op een roze c.q. blauwe wolk zitten. Nu ik de echo gezien heb gister begin ik er wel meer in te geloven en kan ik eindelijk een traantje laten van geluk. Denk dat die wolk echt pas komt bij de volgende echo of die van 12/13 weken.

Had es vandaag niet haar 1e echo?

Liefs

Natas

Geplaatst

Natasja, ik kan me voorstellen dat jij er nu veel meer in begint te geloven. Ik heb dat na vandaag al en dan klopte het hartje nog niet eens.

Ja, Es had vandaag haar eerste echo maar heb haar heel de dag nog niet gezien.... Hopelijk gaat alles goed

Geplaatst

Hallo meiden,

Als mijn bloedwaarden morgen enigszins fatsoenlijk blijken dan wil ik me graag bij jullie aansluiten, ik val net op het randje (1 juli), mag wel he? Ik heb jullie immers allemaal zwanger zien worden!

Pieneke

Geplaatst

Hi Pieneke, zeker mag je er dan bij. die ene dag daar doen we niet moeilijk over. Zie dat jij dan ook zwanger bent van een cryo, die doen het goed deze maand.

Ik ga voor je duimen dat je morgen een fatsoenijke bloedwaarde hebt! Succes...

Geplaatst

Ik lees zojuist dat jij een beetje gerustgesteld bent.. Is echt niet leuk als je bruin- en bloedverlies hebt! Ik heb het nu dus al 8 dagen, ik word er gek van.

Liefs Pieneke

Geplaatst

pfff, kan me heel goed voorstellen hoe zenuwachtig je daar dan over maakt. Zie mij voor vandaag dan maar als een voorbeeld dat het ook goed kan zijn. Ook ik heb natuurlijk geen garanties maar voor nu voel ik me iets beter. succes hiermee....

Geplaatst

Jeh Simonja, wat spannend voor je... Zoals ik meer lees, zijn deze wachtweken echt vreselijk k*t. Aan de ene kant fijn om te lezen dat meerdere dames er 'last' van hebben. Sorry, niet dat ik jullie deze onzekerheid gun, want zo bedoel ik t niet. Maar ik zou zoooooooooooo ontzettend graag mijn echo willen zien/horen, om er zeker van te zijn dat het op een mooi plekje, goed ingenesteld zit en met n mooi hartslagje.

En de verschillen van de tussentijd tussen de test en de 1e echo is ook frustrerend. Trokken de ziekenhuizen daar ook maar 1 lijn. Ik had dan ook de pech dat nijmegen in die week (3e week na de test) toevallig een drukke week had, dat t dan ook pas donderdags is...

Oh, ik voel me zo'n zeur, maar ik wil zo graag gaan genieten van de zwangerschap en ik denk en hoop dat meer te kunnen na de 1e echo. Vandaag nog precies 2wk wachten :helluup:

Nou... kheb weer ff mijn hartje kunnen luchten...

Geplaatst

Ha Pieneke,

Natuurlijk ben je zwanger en natuurlijk mag je erbij. Gezellig. Tot morgen dan maar?

En zeuren mag hoor Joyce. Het is ook bijna niet te bevatten dat we (voor sommigen onder ons na zo lang wachten) zwanger zijn geworden. We zijn gewoon een beetje onzekerder dan anderen. Wat wil je ook: we hebben er zo veel voor moeten doen - en laten!

Als je weer wilt zeuren: kom maar op.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi Dames,

Helaas hebben wij te horen gekregen dat het niet goed is. Ze kunnen het vruchtje niet vinden wat wel zou moeten bij 6 weken.

Morgen weer terug naar het ziekenhuis om verder te kijken ze denken aan buitenbaarmoederlijk. Echt k**!!!

Succes iedereen en ik houd jullie op de hoogte

Gr Es

Geplaatst

hee Es,

wat rot voor je! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik echt met je meeleef!

Sterkte!

Geplaatst

Hei Es,

Wat vreselijk voor jullie! En dat nadat jullie vorig jaar ook al een bbz hadden. Ik vind het erg rot. Veel sterkte de komende tijd!

Geplaatst

Ohw Es, wat oneerlijk!! Ik hoop stiekem voor je dat ze toch nog iets vinden en dat het niet buitenbaarmoederlijk is. Sterkte meissie.

Kus

Natas

Geplaatst

Ow Es, wat moet dit verschrikkelijk voor je zijn. Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen maar ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Net als Natasja hoop ik voor jullie dat ze vandaag misschien toch nog iets zien... ik hoop het zo voor jullie!

Veel liefs, Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden