Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag Es,

Ik leef met je mee.

Ik had hetzelfde met de 6 weken echo.

Is echt afschuwelijk.

Ik hoop dat het er morgen beter uitziet.

Heel veel sterkte.

liefs

Rachel

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

OOOOO, ik heb net heerlijk een haring gegeten en die smaakte toch lekker!

Toen ie op was schrok im me eigen het heen en weer, rauwe vis, dat mag ik toch helemaal niet? Gelijk in de stress natuurlijk, maar ik had er totaal niet bij stil gestaan.

Net gelijk het internet op gedoken en gelukkig het kan helemaal geen kwaad het is zelfs juist goed om af en toe een haring te eten, zitten bepaalde omega toestanden in die goed zijn voor de ontwikkeling van het kindje.

Nou dat was in ieder geval een pak van mijn hart, hahaha

Geplaatst

Marion,

Mij werd ook door de DA Drogist aangeraden om visoliecapsules te slikken. Ik kreeg een formulier mee dat ging over de diverse vitamines die worden aangeraden om extra te nemen tijdens je zwangerschap. Er zijn wel capsules van div. kwaliteit in omloop, dus let daar wel op mocht je er aan gaan beginnen. Ik eet namenlijk bijna geen vis en Omega-3 schijnt zeer goed voor je kindje te zijn.

Liefs

Geplaatst

Hoi Natas,

Ik slik capsules van de ETOS, "zwanger zijn", zijn capsules die je 2 x per dag na de maaltijd moet innemen, daar zit alles in, vitamine B complex, de voorgeschreven hoeveelheid foliumzuur en omega 3 vetzuren (visolie). Hoe makkelijk is dat, alles in 1!

Geplaatst

Hi dames,

Hoe is het vandaag met jullie, zijn er al kwaaltjes.

Ik voel helemaal niets meer en ja ja, nu maak ik me daar weer zorgen om. Tot nu toe heb ik altijd gevoelige tepels gehad en ook dat heb ik niet meer. Voor de rest voel ik ook niets..

Hoe is dat bij jullie?

Geplaatst

Ik voel ook niet zo veel hoor. Soms wat krampjes of wat daar op lijkt, wel gevoelige boobs, vooral s 'ochtends als ik op sta, moet meer plassen dan gewoonlijk en ben nog wel snel moe.

Verder voel ik me prima eigenlijk, ben wel blij als we de 1e echo gehad hebben en dat blijkt dat alles gwoon helemaal goed is.

Geplaatst

Hallo dames

ik lees heel af en toe mee in jullie topic, super om te lezen dat het over het algemeen goed gaat.

ik schrok wel enorm van het bericht van Es / meisje81, jeetje wat een enorme domper zeg.

Es,als je dit nog leest, heel heel veel sterkte gewenst!!!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hallo meiden,

Marion.. ik moest zo lachen! Mijn mannetje komt thuis met haring, ik balen dat ik het niet mag en nu lees ik dat het wel mag... die ga ik dus zo ook soldaat maken ;-)

Het bloeden is echt minder aan het worden! Ik hoop zo dat het morgen helemaal verdwenen is. Ik heb niet echt duidelijke klachten trouwens, het enige wat me opvalt is mijn compacte ontlasting en ik heb het steeds koud..

Onze wasmachine is vandaag stuk gegaan, heb zojuist maar een degelijke AEG besteld op internet ;-). Hoezo met het oog op de toekomst?

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik voel ook niet zo veel hoor. Bij vlagen pijnlijke borsten en moe aan het einde van weer een werkdag (moest deze week 5 dagen werken, normaal werk ik er 4 en dat viel bar tegen). Ben gisteravond om 22 uur in bed gedoken en kwam er vanochtend om 10.45 uit. Was dus wel eventjes nodig. En ik ben emotioneler merk ik op. Kan mt zielige dingen overal wel om huilen.

Mijn 2 vriendinnen die zo met me meegeleefd hebben daar kwam er eentje van langs om ons persoonlijk te feliciteren (met een bloemetje) en mijn andere vriendin stuurde ons een bloemetje via de bloemist. Gistermiddag kwam Johan zijn vader op visite en mijn moedertje ook spontaan. Zo lief.......

Gezellig dat je er ook bent Pieneke. Ik hoop voor je dat het bloeden stopt. Wanneer heb jij je eerste echo?

Liefs

Natas

Geplaatst

Hee Natas,

Ik dacht dat het gestopt was, maar het is er gewoon weer. Ik word er inmiddels (al 11 dagen) gestoord van. Morgen dus weer bloed prikken en maar hopen dat de waarde van vrijdag zeer ruim verdubbeld is (tenminste 3x zo hoog ;-)! De echo afspraak is nog niet gemaakt, ik zal het morgenmiddag allemaal wel horen.

Gezellig al die bloemetjes in huis!

Geplaatst

Hoi Pieneke,

Ik lees al een aantal dagen mee in deze topic en ik wil even reageren op jou bloedverlies.

Ik ben nu zelf 9 weken zwanger en ook ik heb vanaf het begin bloedingen gehad.

moet er wel bij zeggen dat echt "alleen" bij het afvegen was en ook echt rood was!

In het inlegkruisje vond ik eigenlijk niets, weet niet of dat bij jou ook zo is?

Wij zelf hebben bij 6 weken daardoor een echo gehad en toen zat er een vrucht en dooierzakje en een "klein vruchtje" ze zeiden toen dat het alle kanten op kon omdat er nog geen hartactiviteit was.

Een week later bij 7 weken en 2 dagen zagen we een mooie hartactiviteit van 131 bpm.

het vruchtje was nu volgens de meeting precies 7 weken en dat was prima.

Ik heb nu nog heel af en toe last van wat verlies maar dat is niet noemenswaardig.

Ik wil je hiermee een hart onder de riem steken omdat bloedverlies echt niet altijd hoeft te betekenen dat het niet goed is en daar zijn wij het levende bewijs van.

Donderdag hebben we weer een echo dus ben benieuwd!

Wij hebben ook behoorlijk in de stress gezeten maar was dus bij ons nergens voor nodig!

Groetjes Marieke

Geplaatst

Hi dames,

Zo, weer het begin van een spannende week.

@Pieneke, heel veel succes met je bloeduitslag vandaag.

@ESK, dit wordt onze week voor een goeie echo. Nog maar 1 dagje en dan ben jij eindelijk aan de beurt.....

Heb het lijstje er maar weer even bijgepakt anders houd ik het ook niet meer bij.

Echo 1

Esk 27-10

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Dorine (Simonja) 30-10

Natasja (Otjes) 13-11

VK

Marchan 3-11

Dorine 9-11

Geplaatst

Ik heb echt de zenuwen vandaag! De hele dat de "wat als" vraag en ik ben echt zo nerveus voor morgen...

Geplaatst

Tsja, ik kan wel proberen om je gerust te stellen maar dat zal waarschijnlijk toch niet helpen. In elk geval ben je morgen al 8 weken zwanger zonder complicaties, dat zegt al heel wat!

Hoe voel je je verder, heb je kwaaltjes of niet? Moet je morgen lang wachten of kan je 's-ochtends al voor de echo?

Geplaatst

Ha Dorine,

Kwaaltjes is een groot woord. Ik ben niet zo moe meer als een week of twee terug, maar nog steeds wel snel moe en ik slaap veel. Af en toe wat krampjes, maar nooit lang en nooit heftig. Ik ben wat aangekomen (maar dat zou ook van eten kunnen zijn), iemand merkte op dat het leek of mijn borsten wat groter waren, maar zelf zie ik het verschil niet zo. Ik slaap 's nachts sinds de positieve test veel minder goed als voorheen. In het verleden stapte ik in bed en dan sliep ik de hele nacht door. Nu moet ik vaak naar het toilet en lig daarna nog lang wakker. En dat is het wel... ik was vorige week ook nog chagrijnig, maar dat wordt nu ook minder.

Ik merk dat ik erg voorzichtig ben met deze zwangerschap. Niet met dingen doen of laten, maar meer in het vertellen aan anderen. Ik weet niet of dit is omdat ik gewoon mezelf een beetje in bescherming wil nemen of dat ik me onbewust voorbereid op slecht nieuws. Ik verwacht het eerste, maar zeker weten doe ik het niet.

De echo is morgen pas op tien voor zeven en het Geertgen kennende nog wel wat later ook, meestal loopt het minstens een half uur tot een uur uit...

Geplaatst

Sow, dat is best wel laat voor een echo maar goed, die dag zal toch niet snel voorbij gaan. Wat je zegt over het voorzichtig zijn met deze zwangerschap herken ik volledig. Ik heb precies hetzelfde en weet ook niet zo goed waarom. Ik voel me deze keer ook veel beter dan de vorige keer waardoor ik steeds denk dat het niet goed is. Sinds het weekend waren mijn tepels ook opeens niet meer pijnlijk en dat was dus meteen weer nieuwe stress. Nou, gisteren heb ik m'n borsten wel gevoeld hoor. Het lijkt net alsof ik ze voel groeien dus de mijne worden helaas ook al wel groter...hahaha. Daarnaast heb ik sinds een paar dagen dat ik af en toe vlagen van misselijkheid heb. Komt uit het niets opzetten maar gaat gelukkig ook redelijk snel weer weg, hoef nog net niet over te geven.

Vandaag ook flink last van m'n rug maar ik blijf goede moed houden, kan toch niets anders dan wachten...

Geplaatst

Echo 1

Esk 27-10

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Dorine (Simonja) 30-10

Natasja (Otjes) 13-11

VK

Marchan 3-11

Natasja 6-11

Dorine 9-11

Geplaatst
Hee Natas,

Ik dacht dat het gestopt was, maar het is er gewoon weer. Ik word er inmiddels (al 11 dagen) gestoord van. Morgen dus weer bloed prikken en maar hopen dat de waarde van vrijdag zeer ruim verdubbeld is (tenminste 3x zo hoog ;-)! De echo afspraak is nog niet gemaakt, ik zal het morgenmiddag allemaal wel horen.

Gezellig al die bloemetjes in huis!

Hoi Pieneke,

Ik hoop voor de dat de bloedwaardes goed waren vandaag en dat je je nu echt zwanger mag wanen! Zal goed aan je denken vandaag.

@ESK: ik slaap ook niet helemaal door hoor. Merk dat ik af en toe wakker word en dan wel weer inslaap, maar een hele nacht doortrekken....

@Dorien, lekker dat je die zwangerschapsverschijnselen hebt, weet je zeker dat het goed zit.

Liefs

Natas

Geplaatst

dag allemaal.

nieuw op het forum. wel al wat meegelezen, maar nog niet eerder gepost tot vandaag.

Eerst al gereageerd op oudere discussie, omdat ik nog niet zeker ben van mijn zwangerschap. of het wel goed zal gaan.

Dit is mijn 2e ICSI. 6 oktober 2 verse embryo's teruggeplaatst gekregen. 19 oktober 1e bloedtest met HCG waarde van 85. Nu, een week verder, HCG waarde van 1200. Het ziekenhuis is nog niet erg enthousiast en houden slag om de arm omdat eerste waarde zo laag was. Nu 3 nov. 1e echo om te kijken of er hartactiviteit is. Weet nu eigenlijk niet of ik blij moet zijn, of nog bang? heeft iemand hier ervaring met zo'n lage HCG waarde in het begin?

als het goed gaat ben ik volgens mij ook in juni uitgerekend. Vandaar reactie op deze discussie. maar ben nog niet zo goed in het doorrekeken.

Verder een paar kwaaltjes. Pijnlijke tepels, dus niet lekker op buik kunnen liggen en buikspierkrampen of iets dergelijks. Verder niet misselijk of iets.

ben benieuwd of anderen zich herkennen in mijn verhaal.

En zie allemaal van die handige vaste lijstjes onderaan berichtjes... hoe krijg ik dat voor elkaar?

Tessa

Geplaatst

Hoi Tessa,

Welkom hier. Op je vraag of je blij mag zijn durf ik geen antwoord te geven. Men gaat er normaliter vanuit dat je waarde regelmatig verdubbeld, maar ik heb er ook geen verstand van. Ik denk dat je geduldig (hoe moeilijk dat ook is) de echo af moet wachten. Ik heb helemaal geen hcg-bepalingen gehad, dus moet al 3 weken wachten (morgen is het eindelijk zo ver!).

Met die tekst onder je berichten kan ik je wel helpen. Dat kan je doen in je gebruikersinstellingen en dan op zoek naar "handtekening".

Succes en sterkte met wachten!

Geplaatst

Dank Esk voor snelle reactie. volgens mij is de handtekening gelukt.

Tja, afwachten dan maar...

Voor iedereen! succes!

tessa.

Geplaatst

Hoi Tessa,

Welkom in dit forum en toch alvast gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb net als ESK geen bloedtest gehad en heb dus ook geen idee hoe mijn waardes zijn. Ik wens je heel veel succes met wachten tot 3 november!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hallo Tessa,

Welkom. Ook ik heb geen bloedtest hoeven doen, maar heb inmiddels de eerste echo gehad. Ik hoop voor je dat deze weken omvliegen.

Esk, heel heel heel veel succes morgen. Ik hoop dat ze een prachtig vruchtje zien met een snel kloppend hartje. Hoe laat mag je heen? Laat je het ons direct weten?

Dorien, voor jou schiet het gelukkig ook al op. Gaat het nog met de zenuwen?

Liefs

Natas

Geplaatst

Ik mag vandaag om 18.50u in het ziekenhuis zijn... nog een paar uurtjes te gaan en zoals ik eerder al aangaf: de spreekuren lopen bijna altijd uit, dus ik mag blij zijn als ik om half acht wat weet...

Ik zal jullie zo snel mogelijk iets laten weten, maar ik weet niet of manlief nog plannen heeft qua vertellen aan z'n ouders dus het zou nog wel 's een latertje kunnen worden vanavond. Als alles goed is natuurlijk... brrr... dat wachten begint me nu echt de keel uit te hangen...

Geplaatst

Ow Esk, ik ga zo hard voor je duimen vandaag. Kan me voorstellen dat deze dag langzaam voorbij gaat maar je hebt al zolang gewacht. OP naar een prachtig resultaat vanavond.

Voor mij zijn het nu ook nog maar 3 dagen, het begint gelukkig op te schieten. De zenuwen vallen nu eigenlijk wel mee alleen maak ik me soms erg druk over het feit dat ik nu minder kwaaltjes heb dan vorige week. Maar goed, vrijdag weten we meer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden