Jump to content

uitgerekend juni 2010

Recommended Posts

Posted

hallo,

ik ben 26 jaar. zijn nu 3 jaar bezig met onze kinderwens.

na 6 iui pogingen, heb ik nu na de 1e ivf poging met een teruplaatsing van 2 embryo's positief getest! ben echt super blij! maar het is nog wel erg onwerkelijk!

wie volgt mij in dit topic??

groetjes

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Gefeliciteerd wat een goed nieuws.

Ik ben 3 juni uitgerekend na mijn eerste ivf poging.

Ik ben alleen wat ouder als jij.

Rachel

Posted

Ik mag ook hier plaats nemen. Ik ben volgens mijn eigen berekening 3 juni 2010 uitgerekend. Ik heb 14 okt de eerste echo dus dan weet ik het zeker.

Ik heb niet echt kwaaltjes maar ben de hele dag vreselijk moe.

Rachel jij al kwaaltjes?

Liefs

Posted

Hoi, hoi,

Ik heb vanochtend positief getest en met mijn berekening ben in rond 15 juni 2010 uitgerekend.

Nu wil ik natuurlijk ook zo'n leuke banner, waar kan ik die vandaan plukken?

Liefs

Natasja

Posted

Ladies, wat gaaf: een juni 2010 topic!

Heel veel geluk en succes toegewenst. En natuurlijk een voorspoedige zwangerschap met een wolk(en) van een baby(s)!!

Hoewel jullie nu de nieuwe wachtweken zijn ingestapt (opmaat naar de eerste echo, dan het hartje, dan de 12-weken echo, dan de 20 weken echo en dan het echte genieten :-)))) hoop ik dat jullie er toch van genieten. Het is een heel bijzondere periode (zei oma :-))

Michelle

Posted

Hallo dames!

Ik zat al te wachten op dit topic :-) en nu zie ik dat het er al lang was. Helemaal overheen gekeken! Ik ben 8 juni uitgerekend na onze eerste IVF.

Wanneer hebben jullie allemaal je eerste echo? Ik mag 27 oktober voor de eerste echo en zou dan precies 8 weken zijn.

Ik vind het allemaal hartstikke spannend!

Posted

Hoi Esk,

Ik ben je op het wachtbankje gevolgd, maar ik mag 21 oktober voor een echo komen. Hoe gaat het met je. Al tekenen van een zwangerschap?

Ga even proberen je banner te kopieëren.

Liefs

Natas

Posted

Ha Natas, gezellig!

Die banners zijn op verschillende plekken te krijgen. Die Marchan heeft komt van baby-gaga.com, die van mij van tickerfactory.com en op babybytes.nl zijn ook banners te vinden. Verder volgens mij nog lilypie.com en misschien ook op babybrabbel.

Leuk he?

De enige tekenen die ik opmerk is af en toe gespannen borsten (en mijn tepelschijven worden groter) en ik ben heel erg moe, vooral aan het einde van de dag. Verder valt het allemaal wel mee. Ben benieuwd hoe het volgende week gaat. En jij?

Posted

Hoi Esk,

Ga ik vandaag maar eventje loeren voor zo'n banner. Zijn erg leuk.

Ik voel nu af en toe steekjes in mijn buik en mijn borsten zijn iets meer gespannen.

Had net een collega van me aan de telefoon (man) en die zegt: ja Natas, je bent nu ziek. Ik: wat ziek? Hoezo? Hij: volgens de wet ben je ziek (hij is advocaat). Ik: nou lekker dan, zo voel ik me niet hoor. Hij: en je mag nu niet meer drinken en niet meer roken. Ik: nee, dat weet ik hoor. Hij: dus zal je lekker sjagerijnig worden. O ja, en je wordt dik.

'k Heb zo gelachen. Gelukkig hebben ze me al die tijd gesteund en is het geen probleem geweest als ik naar het ziekenhuis moest (hier 5 min. vandaag). Zelf hebben ze ook allemaal kinderen. Scheelt ook weer.

Een andere collega (man) heeft vanochtend gebak meegenomen. Om vier redenen, waaronder ééntje: Natas is zwanger.

Ik vind dat zo ontzettend lief! Word er gewoon een beetje emo van.

Liefs

Natas

Posted

Hebben jullie het nu aan iedereen verteld? Wij zijn toch nog een beetje voorzichtig en willen de 8-weken echo nog afwachten, dus alleen mijn beste vriendin (is zelf bezig met haar 3e ICSI), onze ouders en mijn baas weten dat het is gelukt. De rest mag over 3 weken!

Mijn mannetje is ook erg beschermend ineens, dat is heel grappig. Gister moest ik maar even gaan rusten en hij tilt ineens alle zware dingen. Echt leuk. Is natuurlijk nergens voor nodig, maar het idee is wel leuk.

Ik ben wel bezorgd of alles goed gaat (maar dat weet je natuurlijk nooit), maar ik ga er maar vanuit dat zo lang ik geen extreme buikpijnen en/of bloed heb het gewoon goed gaat. De volgende spannende wachtperiode is dus weer aangebroken.

Posted

Hoi,

Wij hebben er geen doekjes om gewonden dat we met IVF bezig zijn. Dus een heleboel mensen weten het. Ik werk op een klein kantoor (5 adv. 2 secr) en ze zijn allemaal jonger dan ik ben en de meeste hebben zelf al 2 of 3 kinderen. Aangezien ik zo vaak naar het ziekenhuis moet ben ik ook naar hen toe open geweest. Ze wisten al dat ze me vroegen om met ze mee te gaan dat ik een kinderwens had.

Natuurlijk vragen mijn vriendinnen en vrienden nu aan me hoe het is. En dan zeg ik natuurlijk ook dat we positief getest hebben. Hele lieve reacties krijg ik. Weet je, als het mis gaat, dan zijn ze er ook weer voor je.

Het blijft wel spannend.

Kan jij mij zeggen hoe ik die tikker in mijn handtekening krijg?

Liefs

Posted

Over dit ticker, je moet in je profiel je handtekening wijzigen en dan moet je het knopje met die berg en dat zonnetje erboven aanklikken. Dan krijg je een vakje dat begint met "http://" en daar moet je dan de link van je banner in kopieren. En dan als het goed is zie je de banner meteen verschijnen. Hopelijk leg ik het zo duidelijk uit. Anders hoor ik het wel weer (ik heb er ook even naar lopen zoeken).

Posted

Goh, een vraagje voor de meelezers/meeposters van dit topic: is het normaal dat je je zo onzeker voelt nu? Ik voel zo weinig gebeuren in mijn buik, dat ik me dagelijks afvraag of het allemaal wel goed zit. Niet dat ik me echt grote zorgen maak (ben immers niet ongesteld, dus dat is al een goed teken), maar wel dat ik daar bij stil sta. Het lijkt ook wel of ik minder moe ben dan bijvoorbeeld begin van de week (maar ik ben nog wel moe) en ook mijn borsten zijn niet iedere dag even gespannen of pijnlijk. Het varieert nogal dus en ik vind dat behoorlijk eng.

Okee, dat wou ik even ventileren :-)

Posted

Hi Esk,

Ik herken jouw onzekerheid heel erg goed. Vorig jaar tijdens mijn zwangerschap had ik precies hetzelfde. Als ik wel iets voelde vroeg ik me af wat het was, als ik niets voelde was het ook niet goed en kon ik me daar druk over maken. Ik was een beetje gerust gesteld na de eerste echo toen ik gezien had dat het hartje klopte. Een aantal weken later verdwenen van de één op de andere dag alle 'klachten' en de VK vertelde toen dat dit erbij kon horen. Helaas... 2,5 week later tijdens de echo voor de nekplooimeting bleek dat het hartje gestopt was met kloppen.

ik wil je hier niet ongerust mee maken maar toch denk ik ergens dat je wel 'voelt' als het niet goed zit. Ik heb me vele weken ongerust gemaakt maar als ik er nu op terugkijk weet ik wel dat ik me vanaf dat moment echt anders voelde.

Makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer er echt van te genieten..

Liefs, Dorine

Posted

Dank je wel Dorine, bedankt voor je verhaal. Dat stelt me, ondanks dat het bij jou mis is gegaan toch wel een beetje gerust. Ik kan me van afgelopen zondag herinneren dat ik echt zo'n gevoel over me had van "nu gaat het goedkomen", zo'n diep-van-binnen-weten-dat-het-goed-zit, maar nu is de eerste blijdschap natuurlijk weg. Toch heb ik nog wel het gevoel dat het goed is, maar ik wil ook niet vooruit lopen op de zaken door bijvoorbeeld de hele wereld al te vertellen van onze zwangerschap. Ik bemerk dat ik daar terughoudend in ben, terwijl ik normaal echt het hart op de tong heb.

Natuurlijk weet ik ook wel dat het gaat lopen zoals het gaat lopen en dat ik er weinig invloed op heb (vandaar de onzekerheid), maar vertrouwen heb ik wel. Ik ben alleen toch een beetje bang dat ik me blij maak met niets. Heel stom is dat.

Ik durf bijvoorbeeld geen nieuwe zwangerschapstest te doen, gewoon omdat ik niet wil zien dat het streepje anders is dan de eerste keer. Ik zal gewoon vertrouwen moeten hebben in mezelf en moeten afwachten tot over 3 weken de echo komt. Dan ben ik 8 weken.

Nogmaals, thanks!

Enne, veel succes! Ik zag dat je zondag mag testen.

Posted

Het gaat vast allemaal goedkomen met je. Zoals je zelf al zegt, heb vertrouwen en meer kan je niet doen. Ik mag idd bijna testen, denk dat ik het morgen maar ga doen.

Morgen is mijn NOD dag en vandaag al wachtdag 10 dus ik denk dat ik dan wel kan testen. Ik gebruik geen medicijnen dus niets kan er invloed op hebben.

We zullen het gaan zien...

Posted

Hoi Esk,

Ik wil je even laten weten dat ik geen symtomen had mbt een zwangerschap. Geen gespannen borsten, eigenlijk voelde ik helemaal niets. Het wachten op de eerste echo vond ik misschien nog wel erger dan wachten op de testdag. Toen ik 9 weken zwanger was had ik mijn eerste echo. En nu ben ik inmiddels 35 weken zwanger van een tweeling. Houd moed meis, je hebt positief getest dus vertrouw op je lichaam dat het goed komt. Succes met wachten op je eerste echo!

Liefs, Jane

Posted

Hoi Esk,

Ik voel net als jij helemaal niets. Ik ga er dan ook morgen nog een test tegenaan gooien. Een kennisje van me heeft 2 kindertjes uit IVF geboren en zij vertelde mij dat zij ook pas heel laat iets ging voelen. Ook zij kon het niet geloven. Toch is het allemaal goed gekomen.

Probeer er niet te veel bij stil te staan: alles zal rech kom

Liefs

Posted

Jane, bedankt voor je reactie! Enne, veel succes straks voor je bevalling. Ik zie dat je je kleintjes over een maandje al mag verwachten (of misschien al eerder omdat het een tweeling is?). En een koningskoppel nog wel! Wauw!

Otjes, jij durft dus nog wel een keer te testen? Ik heb nog maar 1 test gedaan (en die was overduidelijk), maar ik hoef echt niet nog meer te testen. Ik ben bang dat als het streepje om wat voor reden dan ook lichter of anders is, ik weer helemaal ga flippen. Dan wacht ik liever de echo af... maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, gelukkig maar! Enne, jij ook bedankt he!

Posted

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie? Marchan, Visje83, Rachel voelen jullie al iets? Pijntje hier, ongemakje daar?

Groetjes,

natas

Posted

Meiden...even reageren hier, tenslotten hebben we samen op het wachtbankje gezeten! Heel veel succes, weinig zorgen en veel plezier gewenst! Probeer te genieten hoor, ondanks dat je je misschien zorgen maakt. Ik weet dat ik het makkelijk kan zeggen, zit er immers niet middenin. Maar hier gingen we voor hoor!!!

Ik hoop dat er in dit topic veel meer meiden bij komen die nu op het wachtbankje zitten!

Lieve groet,

Esther

Posted

allemaal gefeliciteerd.

Ik heb 14 oktober mijn eerste echo en zal blij zijn als alles goed is.

Het is allemaal nog zo ongeloofwaardig.

Ik ben ook erg moe en slaap heel diep en intensief.

Verder heb ik constant trek in vet eten, terwijl ik dat normaal helemaal niet eet.

Hotdogs, sauzijsenbroodjes en patat en kroketten.

Hetzelfde had ik bij mijn vorige zwangerschap.

Ook vind ik koffie niet meer zo lekker en van kaas word ik misselijk.

erg spannend allemaal.

liefs

Rachel

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use