Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die kleine van mij is nu al eigenwijs... vanochtend (inwendig) onderzoek gehad en de baarmoedermond is nog volledig gesloten, dus geen tekenen nog van een aanstaande bevalling. Morgen al 41 weken en ik begin het knap beu te worden. Ben benieuwd wanneer het dan gaat gebeuren en hopelijk hoef ik niet ingeleid te worden (maar met mijn "geluk" moet ik me daar dan toch maar op gaan instellen, vermoed ik).

Woensdag weer terug voor CTG.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ESK, ik duim voor je dat het nu toch wel snel op gang gaat komen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu wel beu bent.

Succes in elk geval nog met de allerlaatste loodjes. Het einde is hoe dan ook in zicht!

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi meiden,

Kiet van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Zoë. Ben benieuwd naar de foto's.....

ESK en Tessa, ik hoop dat jullie bevalling er eentje zal zijn zoals uit mijn of zo te lezen Kiet haar boekje (Marchan was ook lekker snel volgens mij).

Keep us posted!

Liefs

Natas

Geplaatst

Hei!

Esk, poeh al weer ruim 41 weken. Dat duurt lang he, die extra dagen overtijd? Maar ik lees dat ze je goed in de gaten houden, dat is belangrijk. En ingeleid worden is niet erg hoor (ook al verliep het bij mij niet volgens het boekje, bij kiet wel), want dat betekend dat je daarna hoe dan ook heel snel mamma bent en dan maakt het helemaal niet veel uit of dat nou ingeleid was of niet. Dan is je kleine er eindelijk! Heel veel succes met de laatste loodjes.

tessa ook heel veel succes gewenst, voor jou is het aftellen echt begonnen!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hoe gaat het hier??

en met alle kleintjes die al geboren zijn.. hoe doen ze het bij jullie s'nachts??

ik zit helemaal op mijn roze wolk! voel me volmaakt gelukkig!!

ik zal proberen of ik wat foto's kan plaatsen.

Esk.. hoe gaat het? ben je al bevallen?

Geplaatst

Hoi Kiet,

Alles gaat goed hier. De kleine is inmiddels al ongeveer 6 cm gegroeid en weegt nu al 4 kg (was 2635 gr bij geboorte). 's Avonds wil ze meer drinken (borstvoeding) en 's nachts slaap ze meestal 3,5 uur achter elkaar, maar soms ook wel 5 uur. Ze is nu 5 weken. Echt een dotje. Ze is nu ook al meer wakker en volgt de speeltjes met haar oogjes. Het is zo leuk!

Hoe gaat het met jouw kleintje?

Liefs

Natas

Geplaatst

Hei!

Ik heb een nieuw forum geopend waar we verder kunnen kletsen over onze wondertjes; in babbelhoekje, mei en juni moeders 2010. tot ziens!

Tessa, hoe gaat het?

Esk, al mamma?

Geplaatst
Hoi Kiet,

Alles gaat goed hier. De kleine is inmiddels al ongeveer 6 cm gegroeid en weegt nu al 4 kg (was 2635 gr bij geboorte). 's Avonds wil ze meer drinken (borstvoeding) en 's nachts slaap ze meestal 3,5 uur achter elkaar, maar soms ook wel 5 uur. Ze is nu 5 weken. Echt een dotje. Ze is nu ook al meer wakker en volgt de speeltjes met haar oogjes. Het is zo leuk!

Hoe gaat het met jouw kleintje?

Liefs

Natas

Heel goed ik geniet van iedere minuut zelfs s'nachts! haha gisteren voor het eerst met haar gaan wandelen was wel helemaal kapot toen ik thuis kwam maar het was ook wel lekker om weer even naar buiten te kunnen.

Geplaatst

ESK, ik kwam even spieken of er al nieuws van jou was. Ik hoop dat je inmiddels ook mama geworden bent.

Ik ga het forum maar weer wat meer in de gaten houden.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Tessa,

ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Ben je al mamma? Je bent de laatste van juni...gaat het goed met jullie?

Geplaatst

Ja Tessa, ook ik ben benieuwd. Ben je ook al aan het genieten van je kleine spruit???

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dat klopt! Ik heb op 16 juni een zoontje gekregen! Zie ook het topic mei & juni-mama's.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

sorry dat jullie al zo lang niets van mij gehoord hebben. Het was nogal een rollercoaster ride...

Donderdagnacht 24 juni brak mijn vruchtwater en begonnen mijn weeen. Kleur van vruchtwater was niet goed (baby had in vruchtwater gepoept), dus op naar het VU ziekenhuis (daar is ons kind immers ook gemaakt). Na 24 uur weeen, helaas nog steeds maar 4 cm ontsluiting, dus is onze spruit zaterdagochtend vroeg middels een keizersnede geboren.

Zijn naam is Kees Willem Jan. Onze kleine Kees zette het meteen op een brullen, dus dat klonk goed! Dus op naar de verloskamer om aan te kleden en bij een trotse pappa in de armen te liggen. De kinderarts vond echter dat Kees wat vreemde bellen aan het blazen was en dacht dat er misschien wat vruchtwater ook in zijn maagje was terechtgekomen. Er bleek echter iets anders aan de hand te zijn. De sonde waarmee ze het maagje wilden leegzuigen kwam namelijk niet verder dan halverwege het buikje. Ofwel, er was iets niet in de haak. Een echo leerde dat Kees een zeldzame geboorte-afwijking had. Een slokdarmafwijking, waarbij de slokdarm niet aan elkaar vastzit. Ofwel, Kees kon niets doorslikken.

jullie zullen snappen dat dit enorm schrikken was. Gedurende de hele zwangerschap kregen we immers voortdurend te horen dat alles zo goed ging met mij en met ons kind. Dan reken je niet op zo iets!

2 dagen later is onze zoon geopereerd. Een 4-uur durende operatie, ofwel 4 uur tanden bijten in het ziekenhuis met zijn tweetjes. Wel hadden de artsen ons goed gerustgesteld en gezegd dat ze veel ervaring hadden met dit soort operaties en dat alles goed zou komen...

En dat deed het ook. Operatie was geslaagd. Een dag later mocht het ventje al van de beademing af en 2 dagen later zijn we samen naar de kinderafdeling van het ziekenhuis verhuisd. We sliepen samen op een kamer zodat ik dag en nacht bij Kees kon zijn. Zijn herstel was wonderbaarlijk snel. Een week na de operatie mochten we voorzichtig starten met de eerste beetjes voeden via een fles (rest via de sonde die ze na de operatie hadden aangebracht). En drinken kon die direct vanaf het begin als de beste! De minimum hersteltijd na deze operatie staat op 2 weken en dat was gelukkig voor ons ook zo.

Ofwel, Kees en ik zijn vorige week thuis gekomen na 2,5 week ziekenhuis. Echt heerlijk om thuis te zijn. Mijn man is gelukkig ook nog de rest van de maand juli vrij, dus kunnen we samen volop genieten.

Helaas voor mij geen borstvoeding, gezien we goed in de gaten moeten houden wat de kleine drinkt. Maar dat geeft niks. Zolang het met hem maar goed gaat! En dat gaat het. Straks weer even naar het ziekenhuis voor een controle.

voor de toekomst zeggen de artsen dat hij gewoon 100 kan worden met deze aandoening. Dat hij alleen er een beetje rekening mee zal moeten houden (veel drinken en later goed kauwen).

Wij zijn helemaal blij met onze prachtige zoon... en aan iedereen die ik nog niet heb kunnen feliciteren met hun kinderen: Van harte gefeliciteerd! Ik zal snel het andere forumonderwerp opzoeken om daar verder te posten.

Veel liefs,

Tessa

Geplaatst

Tessa,

Wat fijn van je te horen! Van Harte Gefeliciteerd met je zoon Kees. Je hebt een heftige periode achter de rug, maar wat fijn dat het nu allemaal goed gaat. Geniet van je zoon!

Geplaatst

Tessa en partner, Gefeliciteerd met jullie zoon!

Welkom Kees Willem Jan!

Wat een verhaal hebben jullie achter de rug. Terwijl je nog uitgeput bent van een zware bevalling en de hormonen feest houden in je lichaam zulk nieuws te horen krijgen en dan twee dagen later een lange operatie. Pfff dat zal er flink ingehakt hebben. Doe maar goed voor jezelf zorgen. En nu kan het genieten gaan beginnen! Heel veel geluk samen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden