Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010


visje83

Aanbevolen Berichten

hoi meisje , ik ben ook steeds in de periode van veel twijfels ...heb ik iets in mijn lichaam :een steek of pijngevoel of een rare droom over baby's , dan ga ik twijvelen...ik heb met mijn moeder gesproken in die zei , dat vroeger is ze weinig bezig geweest met zwangerschap, omdat nog zo weinig werd erover verteld en gepraat. En nu ga je bijna iedere verhaal op zichzelf toepassen met gevolgen ervan.

 

 

 

IK wens jullie ook veel positiviteit, geduld en mooi gezonde wondertjes in 2010!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hey,

 

 

 

Ik heb snel even jullie berichtjes gelezen. Zit namelijk ook op mijn werk en heb het razend druk.

 

 

 

Ik voel nog niets, helemaal niets. Beetje gerommel in mijn buik, that's it.

 

 

 

Weten jullie of er na de eerste echo al snel een volgende plaatsvindt? (Kan niet wachten op die echo!)

 

 

 

Liefs

 

Natas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Natas,

 

 

 

Dat weet ik eigenlijk niet precies. Volgens mij krijg je, als jij bij je verloskundige bent, rond de 12 weken altijd een echo. Ik heb dus gedacht dat ik met 8 weken een echo krijg in het ziekenhuis en dan nog eentje met 12 weken... maar misschien is dat wel helemaal niet zo?

 

 

 

Ariva, dat zei mijn moeder ook. Vroeger werd daar gewoon minder aandacht aan besteed en was er niet eens een echo als het niet echt nodig was. Geen internet ook, dus kon je er verder niets over lezen. Je wachtte dan gewoon tot je 3 maanden was en dan vertelde je het aan de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een vreselijke dag. Ik ben ontzettend geirriteerd om niks :tongue2: en alles gaat ook mis, lijkt het wel. Fouten op het werk (geen zin in werk) en een algemeen rothumeur. Dit is helemaal niets voor mij! Ik wil eigenlijk ook niets liever dan ergens gaan slapen, maar ja, dat zit er voorlopig niet in :-(.

 

 

 

Okee, wilde het even kwijt. Lucht op!

 

 

 

Edit: O ja, heb ook al de hele dag een tintelende hand, net alsof de hand slaapt, maar dat kan helemaal niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Esk balen zo een dag zeg!

 

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en heb het hartje zien kloppen!

 

Ze heeft me niet verteld wanneer ik uitgerekend ben maar volgens mij 3 juni.

 

Ben zo blij dat het hartje klopt is weer ene geruststelling.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! Wat fijn dat alles goed is zeg! Ik kan niet wachten tot ik mijn echo krijg (helaas nog bijna 2 weken!). Volgens mij ben je inderdaad 5 dagen voor mij uitgerekend dus dat is dan 3 juni. Maar ja, wat zegt zo'n datum :-) , voor hetzelfde geld kondigt de kleine zich 2 weken eerder (of later) aan... het is maar een richting. Voor ons blijft het onduidelijk of het een mei- of junibeeb gaat worden...

 

 

 

BTW, begrijp ik het goed dat het er dus eentje is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist mijn eerste echo gehad en die was niet goed.

 

Ze moest heel erg zoeken omdat het te klein was.

 

Het hartje klopte wel maar veel te langzaam het is dus klaar.

 

Volgende week weer een echo en dan kiezen voor het mijn lichaam zelf laten doen of cureteren.

 

Ik kies voor het laatste.

 

 

 

Ik voel me heel naar en probeer weer wat moed te vinden om verder te gaan.

 

 

 

Ik hoop dat jullie beter nieuws hebben.

 

 

 

Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rachel, wat een ontzettend k*t nieuws voor jullie. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en neem de tijd om dit te verwerken.

 

 

 

@Marchan, blij om te horen dat jij goed nieuws hebt gehad. Wanneer mag je nu weer voor een echo?

 

Trouwens, als ik het me goed herinner ben jij ook bij het EMC onder behandeling toch? Doe jij mee aan dat project voor die 3D echo's?

 

 

 

@Esk, ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen en je dag nog een beetje doorkomt.

 

 

 

Hier alles rustig. Heb vanochtend de VK gebeld en ik mag op 9 november een extra echo ivm mijn historie. Nu heb ik er dus één op 30 oktober en 9 november .Ben benieuwd.

 

Eerst maar eens wachten op 30 oktober.. pfff...

 

Groetjes Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rachel wat een rot nieuws voor je zeg. Heel veel sterkte ermee.

 

Dorine ik loopt inderdaad in het EMC maar doe denk ik niet mee met die echo's.

 

Wij wonen zelf in Zoetermeer dus is toch elke keer even een stukje rijden en we hebben al een dochter die op school zit dus daar moeten we ook rekeing mee houden.

 

Vanaf nu mag ik gewoon naar de verloskundige.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Esk, we blijven idd maar wachten. Voor jou is het al minder dan 2 weken!

 

1e echo's

 

Natasja (Otjes) 21-10

 

Es (Meisje81) 22-10

 

Esk 27-10

 

Dorine (Simonja) 30-10

 

 

 

@Marchan, ik kan me voorstellen dat het lastig is als je ook al een schoolgaand kind hebt, dan is het toch wat lastiger plannen. Zelf heb ik nog geen kind en ik hoorde dat die echo's ook op woensdag kunnen. Aangezien dat mijn parttime dag is zou het voor mij misschien wel een optie zijn. (daarnaast moet ik dan wel elke week 110 km rijden...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esk,

 

 

 

Heb ok niet zoveel zin meer om te werken hoor. Ben de dagen aan het aftellen naar de echo. Word er helemaal bedroefd van als ik het verhaal van Rachel hoor.......

 

 

 

Heb geen slapende handen, maar zit wel een btje verstopt. Mijn buik rommelt ook. Heb jij daar ook last van?

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik realiseer me dat ik er echt nog niet ben... eigenlijk kunnen we alleen maar hopen dat het goed gaat, want je kan er zelf echt helemaal geen invloed op uitoefenen.

 

 

 

Ik merk helemaal niets meer. Ben nog wel moe (vooral 's avonds), maar that's it! O ja, en chagrijnig dus en totaal ook geen zin in s*x...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames,

 

 

 

Mijn zin om te werken word ook steeds minder maar gelukkig heb ik vandaag mijn parttime dag.

 

Ik voel ook nog steeds bijna niets. Op dit moment ben ik alleen maar moe en m'n tepels (sorry voor de directheid) beginnen langzaamaan een beetje gevoeliger te worden.

 

Esk, je zegt dat je geen zin hebt in sex, dat heb ik ook niet!

 

Natasja, voor jou begint het al lekker op te schieten, nog één weekje... Woehoe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat net met m'n moeder aan de lijn. Die vertelde dat ze bij mij de eerste twee maanden nergens last van had gehad (ze kwam er vrij laat achter dat ze zwanger was, had gedacht dat er nooit kinderen zouden komen, want was al ruim 2 jaar van de pil zonder zwangerschap) en bij mijn broer juist vanaf de NOD continu tot zo'n 5 maanden.

 

 

 

Ik ben nu ont-zet-tend moe in mijn rug/heupen, echt onaangenaam en mijn hand tintelt nog steeds. Ik zou het zeer prettig vinden als ik wat meer bevestiging zou hebben dat alles goed zat... *diepe zucht*

 

 

 

Ik loop zelfs met de gedachte te spelen om te vragen of ik misschien een weekje eerder mag komen... maar dan vind ik mezelf zo'n zeur. Grrrr...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames,

 

 

 

Hoe is het vandaag met jullie? We zijn weer een dagje dichterbij de echo's.

 

Pff, ik vind deze tijd nog langzamer gaan dan op het wachtbankje.

 

Kunnen jullie echt al genieten van de zwangerschap? Ik ech niet. Telkens probeer ik dit maar door de ervaring van vorig jaar ben ik echt bang dat het weer mis zal gaan.

 

Ik weet heel goed dat moeder natuur toch gaat doen wat het wil en dat je er zelf geen invloed op hebt en dat vind ik juist zo frustrerend.

 

Vandaag is pas mijn officiele testdag en ook dat is een heel dubbel gevoel. Precies een jaar geleden kregen we vandaag te horen dat het hartje van ons kindje niet meer klopte, en nu ben ik weer zwanger. Heel dubbel gevoel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Simonja kan me voorstellen dat het een heel dubbel gevoel is.

 

En ik ben het er helemaal mee eens dat het wachten op een echo ellenlang lijkt te duren. Maar als het zover is lijkt de tijd heel snel te zijn gegaan.

 

Ik voel me pas over 5 weken veilig als ik op de 12 weken zit. Nou meid probeer er toch van te genieten!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dorine, ik weet helemaal precies wat je bedoelt. De tijd lijkt wel voorbij te kruipen...

 

 

 

Ik was gister echt helemaal overstuur (dat lijkt vaker voor te komen de laatste tijd). Huilen, huilen en nog meer huilen. Ik maak me een beetje zorgen dat het de kleine kwaad heeft gedaan, maar verstandelijk weet ik ook wel dat als het nu misgaat het ligt in de aanleg van het kindje.

 

 

 

Marchan, fijn dat het daarna toch wel mee lijkt te vallen met de tijd... hopelijk schieten die 2 weken nu nog een beetje vlot op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Hier hetzelfde gevoel: de tijd kruipt voorbij. Eigenlijk zitten we nog steeds op de wachtbank. Gelukkig nog één dagje werken, weekend en dan nog maar 2 hele dagen werken voordat ik de echo heb. Valt dus wel mee (ahum).

 

 

 

Vroeg me af op het uit zou halen nogmaals te testen. Wat denken jullie? Als het alsnog mis is gegaan zou die dan negatief uitwijzen of zit het Hcg dan nog steeds in je urine?

 

 

 

Dorine, een heel dubbel gevoel maar hoop op het goede meis.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natas, ik zou het niet doen. Heb er zelf ook over nagedacht maar ik denk dat ik helemaal zou gaan flippen als de streep er anders zou uitzien (lichter bijvoorbeeld) en ten tweede helpt het ook niet echt, want vaak heb je nog hcg in je bloed ook al is het misgegaan, dus echte bevestiging haal je er ook niet uit. Ik denk dat het toch afwachten is tot je echo (en die is al snel!!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Natasja,

 

 

 

Ik heb gisteren ook nog een keer een test gedaan. Ik heb nu zo'n digitale gekocht die echt zegt dat je zwanger bent. Vond het zo mooi staan, heb bijna het hele uur naar die tekst staan kijken... hahahaha

 

Tot nu toe heb ik al 4 testen gedaan waardoor ik het steeds meer ga geloven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, is voor allebei iets te zeggen. Ik weet het gewoon niet. Misschien dat ik vandaag toch maar zo'n digitale ga halen, misschien ook niet. Heb alleen de test met dat hele lichte streepje maar en die vervaagt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, kwil me ook graag bij jullie voegen :hello:. Sommige van jullie heb ik al "gezien" op het wachtbankje van oktober.

 

Afgelopen zondag heb ik de 1e test gedaan en die was positief : )

 

Zoals ik heb begrepen van wat dames, ben ik rond 19 juni uitgerekend.

 

 

Wb mijn kwaaltjes; ik heb last van een enorm opgeblazen buik. Vanmorgen toch voor de zekerheid gebeld naar nijmegen, maar daar zeiden ze dat het te maken kan hebben met het gebruik van Ustrogan (kan obstipatie veroorzaken). Ik zei ook tegen de verpleegkundige dat ik nml ook bang ben voor overstimulatie... en of t kwaad kan omdat ik zwanger ben.

 

Ik ben benieuwd of er nog iemand hier last van heeft en wat ik eraan kan doen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden