Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag goed en minder goed nieuws gehad. Er waren 9 van de 10 eitjes bevrucht, een mooi percentage dus. Er zijn vanmorgen 2 emmies teruggeplaatst. Helaas hadden we geen embryo van topkwaliteit, welke kwailteit of zo dan wel hebben ze ons niet vertelt. Was vanmorgen ff balen en huilen, maar we moeten moed houden. Weet ook niet of ik nu nog wil weten van welke kwaliteit ze zijn. Zouden jullie dit wel willen weten.?? Nu maar wachten en wachten.

@Kim, hoe is jou TP vandaag gegaan? Heb nog aan je gedacht na mijn TP. Hoe kan het dat jij nu al weet dat je 7 cryo's hebt? De meeste, waaronder ik ook, moeten een tijdje wachten voordat wij het weten.

@Sannie en Mar, hopelijk hebben jullie dadelijk 4 bevrcuhte eitjes. Zo zie je maar dat ieder ziekenhuis een ander protocol hanteert.

@Diane, wat balen zeg. Maar wie weet zit er nog een, daar duik ik voor. Hadden we maar een kijkluikje in onze buik, dan wisten we alles meteen.

@Nine, 11 eitjes dat is een mooie opbrengst. Wanneer krijg je te horen hoeveel er bevrucht zijn?

@Erika, hoe gaat het met jou, nog ergens last van? Succes met je 2e wachtweek alvast.

@Keesje, wat een goed nieuws zeg, een bevruchting! Wanneer is de TP?

@Spaatje & Yasmine heel veel succes morgen.

Liefs Linda

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Linda,

Probeer je maar niet al teveel zorgen te maken, ook de niet-toppers kunnen uitgroeien naar een echte baby! (en de toppers blijven ook lang niet altijd zitten) .

Het is eigenlijk een soort Russisch roulette...maar dan met als uitkomst, een nieuw leventje.

Ik hoor zaterdag pas of er bevruchtingen zijn en pas na de 1e bloedtest (ergens 7 december, denk ik) hoor ik of er cryo's zijn.

Liefs, Nine

Geplaatst

@Kim, hopelijk blijven ze plakken!

@Sannie, Mar en Nine, jullie hebben de punctie achter de rug. Fijn te horen dat het goed gegaan is. Laat je nu maar lekker vertroetelen door alles en iedereen.

@Diane, ik lees dat je ongesteld zo goed als... is doorgezet. Hopelijk blijft het bij die ene en ik duim met de andere meiden mee dat de 2e lekker in je blijft zitten.

@Keesje, joepie, toch een bevruchting, dat is geweldig nieuws!

@Spaatje & Yasmine, jullie heel veel succes voor morgen en hopelijk hebben jullie een goede oogst.

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor controle of de follikels alweer genoeg zijn geslonken, maar helaas....

Dit gaat niet zo snel en voorlopig moet ik de deca. blijven spuiten. Maandag weer heen!!

Het akelige is dat we het ook niet 'gezellig' mogen hebben, want ja... wie weet!

Ik geloof er alleen niet in, want deca. onderdrukt de eierstokken toch?

Maar ja, we wachten het af, want ze konden vandaag nog niet zoveel zeggen en weten ook niet of ik überhaupt ongesteld ga worden. Beetje vaag, dus ik ben benieuwd wanneer we met de 2e poging mogen starten, kan nog wel even duren.

Jammer, dat ik niet kan plaatsnemen op het wachtbankje van november. Maar ik blijf jullie volgen en hopelijk komen er vele, groene regels. Zet 'm op meiden!!!!

Geplaatst

hoi linda ja het ging heel goed heb er niets van gevoeld, toen ik in de auto zat opweg naar leiden heb ik ook even voor jou geduimd, maar maak je geen zorgen het komt wel goed !

net wat de andere zeggen ook een minder goede kan blijven zitten ;)

je moet gewoon geluk hebben,

weet eigenlijk niet waarom ze het al konden zeggen, hij zei dat ik 18 eicellen had 11 waren er bevrucht, 8 waren er goed maar 1 van die 8 was een topper die was al gedeeld in 12 normaal op dag drie is dat 4 of 8 geloof ik, en deze was heel snel die sprong er echt uit zeiden ze,

binnen een paar weken krijg ik een schriftelijke bevesteging dat de andere 7 ingevroren worden.

eigenlijk best raar he dat het ene ziekenhuis het wel kan zeggen en het andere niet, misschien omdat dit een universiteit is ? ik verzin ook maar wat hoor haha

hoe is hou punctie verder gegaan ? heb je er iets van gevoeld ?

ik wil wel naar het wachtbankje maar vind het hier veel gezelliger eigenlijk hihihi

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank voor jullie lieve woorden.

De ongi zet door en het 2e vruchtje ook gezien.

Helaas is deze poging mislukt, heb me ook al rood gemaakt op het wachtbankje.

Maandag moesten we testen maar mogen het zondag al doen, een dagje eerder.

Dit voor de zekerheid (volgens het zhk).

Want het kan wel, zwanger zijn en bloedverlies. Wij gaan er niet meer van uit.

Maandag zkh bellen of het hoe nu verder.

Morgen ga ik lekker shoppen met een vriendin, dit was al gepland.

Volgend weekend gaan mijn man en ik een weekend naar Dusseldorff, hadden we ook al gepland. Mooie afleiding en er even tussenuit, lekker aan de gluhwein en de kerstsfeer al proeven.

We hebben het al naast ons neergelegd, dat deze poging mislukt is.

En gaan de volgende poging hoopvol in.

Hopelijk wordt 2010 een vruchtbaar jaar voor iedereen.

liefs, Diane

Geplaatst

Hoi Diane,

Ik krijg ook helemaal kippevel bij het lezen, had het zooooo gehoopt voor je....vind het wel goed dat je positief blijft! Hoe moeilijk het ook is.....weet er helaas ook alles van... maar ik ben het met je eens dat 2010 maar een vruchtbaar jaar moet worden!! Ik heb het nieuwe schema ook weer moet 16 jan. met deca beginnen, gaan we gewoon een nieuw forum aanmaken!!!

Liefs,

Yvon

Geplaatst
He meiden, daar ben ik weer. Superstoned lig ik op bed met de laptop...het ging geweldig, pijn was te verdragen en er zijn 11 eitjes gevonden.

Ik ben blij!

Liefs, Nine

WauW Nine! Wat een goed nieuws!! 11 eitjes! Heerlijk zo'n goede "oogst" op naar de volgende stap! Nu lekker uitrusten. Wie had je voor de punctie?

Liefs Keesje

Geplaatst

Hi Diane... BAH BAH BAH! wat vreselijk jammer! Goed dat je de positiviteit blijft vasthouden! Probeer te genieten van een paar dagen lekker weg.

Liefs

Geplaatst

@Keesje, snap je teleurstelling (weet je al wanneer je tp is?). Ik heb ook 'maar' 4 eitjes. Nu duimen voor bevruchtingen..

Geplaatst

Hi Dames,

Wat is er weer veel gebeurd. Het is echt een achtbaan van emoties waar we met z'n alle in zitten. De ene keer gaat het heel goed en de volgende keer...dat maakt het lastig.. het is allemaal zo fragile..

Ik heb deze keer weer goed nieuws. Beide eitjes waren bevrucht. 1x 8 celling en 1x4 cellig. Ik had eigenlijk niet meer durven hopen op een TP. dus het voelde best bizar dat er nu opeens 2 teruggeplaatst werden. (wij horen dit namelijk pas op het moment zelf). Nu afwachten dus.. ik mag 4 december bloedprikken.

LindaJ.. wat jammer dat het ziekenhuis je niet heeft kunnen geruststellen. Bij mij vertelde ze dat hoewel iedereen (de stellen) altijd veel waarde hechten aan de kwaliteit de kans niet eens zoveel kleiner wordt met een mindere kwaliteit. Dat scheelt maar een procent ofzo.. dus houdt goede moed. Het kan gewoon. De Dr. zei ook nadrukkelijk dat als een embryo geen kans heeft ze deze niet terugplaatsen.

Ik weet dat wat ik schrijf vooral rationeel is...maar ik hoop toch dat het je wat positiviteit geeft!

@Nine.. Ik hoop echt dat jij naast top emmies ook cyro's hebt..!

@ Sonja.. echt de omgekeerde wereld maar ik hoop ook echt dat jouw folikels weer snel kleiner worden.

@ Kimmie. Wanneer mag jij testen? Ik 4 december! Spannend!

Liefs

Geplaatst

Yasmine en Spaatje.. Heel veel succes vandaag!

Mar.. wat een goed resultaat 4 eitjes.. Nu duimen dus!

@ sannie.. ik zal mijn handtekening aanpassen. Dat heb ik nog niet gedaan zie ik. Maar ik heb dus 2 uit 2.. ik ben helemaal blij.

Voor jou is het vandaag spannend! Ik zal voor je duimen. Ben erg benieuwd

Geplaatst

Hoi Yvon,

16 januari, dat is het zo.

Denk dat ik maandag te horen krijg wanneer ik weer mag beginnen.

Afwachten maar weer eens dus.

Gisteren toch maar een zw.test gehaald en voor de zekerheid(op advies van het zkh) testen. We weten de uitslag eigenlijk al.....

Liefs Diane

Geplaatst

Hoi Keesje,

Beide eitjes bevruht, hartstikke goed joh! En beide tp.....spannend.

En nu maar wachten tot 4 dec.

Veel sterkte met wachten en hopen op een mooi resultaat !!

Liefs Diane

Geplaatst

Ow Keesje, ben blond vandaag :shower: hahaha..je tp was gister.. pff op het wachtbankje dus...sterkte met wachten meis..

Geplaatst

@Linda..dat huilen snap ik wel..was gisteren ook 'op'.. spanning moet eruit..maar het hoeft niet van topkwaliteit te zijn. Er zijn al heel wat mooie kindjes voortgekomen uit matige emmies! Sterkte met wachten.

@Sonja..pfff snap helemaal dat je niet zit te wachten (jemig.. dat wachten altijd he?) op dit hele gedoe. Hoop dat je maandag beter bericht krijgt en zicht is op je volgende poging. Sterkte meis.

Geplaatst

Ha Keesje, wat mooi, toch nog twee emmies geplaatst! En die heb jij in hetzelfde kamertje teruggeplaatst gekregen, waar ik 's morgens om 9 uur de punctie had. Ik had dr. M. Zij is altijd heel lief en ook snel en deskundig (gelukkig maar, haha). Wie deed bij jou de tp?

Nu weer afwachten...zaterdag krijg ik nieuws. Er moet toch wel iets voortkomen uit mijn elftal??

Sandra!! Dips en vertwijfeling horen echt bij dit traject! Ik geloof in jouw vier eieren, meid.

Doe jij dat nu ook!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hoi keesje ik mag de 30e al bloed komen prikken of gewoon zelf een test doen op 3 december

denk dat ik voor het bloedprikken ga, maar ik weet niet hoe lang je moet wachten op de uitslag want als dat ook een paar dagen gaat duren kan ik net zo goed wachten tot ik de 3e moet testen :)

wel spannend allemaal hoor pfff en er is pas 1 dag voorbij hahahaha

ah diane ik vind het zo onwijs kut voor je het was je zo gegund!

we hebben nog hoop en we duimen met ze alle lekker door voor je !!

en yasmine en spaatje hebben geloof ik de punctie vandaag ? heeel veel succes meiden

Geplaatst

Hi Nine, ik had ook dr. M. En ook ik blijf fan. Ze zo lief. Ze kwam helemaal geschrokken naar me toe omdat zij ook onwijs verbaast was met het magere resultaat. Ze gaan nog onderzoeken waar dat aan kan liggen zo opeens van 10 naar 2...

Maar daarnaast is ze ook heel goed in moed inpraten.. ik werd er echt helemaal rustig van en vol vertrouwen. Fijn is dat!

Hi diane, Thanks.. ik vind het soms allemaal zo onwerkelijk.. de een zit net op het wachtbankje en de ander moet alweer afscheid nemen.. Bah. Het liefst had ik gezien dat we het succes topic van de eeuw waren.. maar ja... we hebben het niet voor het zeggen schijnbaar.

Kimmie.. wat appart weer dat jij al op 30 november kan testen.. niets gaat dus schijnbaar hetzelfde..

@ sannie. Blijf vertrouwen houden meis! Ik duim me suf!

@ hoe is het met de puncties dames?

Groetjes

Geplaatst

Spaatje, wat goed! Fantastisch resultaat. Maarruh, mag jij niet al morgen bellen of er al bevruchtingen zijn? Ik kan tussen 4 en 5 vanmiddag al bellen met het EMC..

Geplaatst

Hi Spaatje.. wat fijn dat het achter de rug is.. Is het je meegevallen..!

Ik lees dat Sannie heel blij is met je resultaat (nou dan ben ik het natuurlijk ook) maar waar lees ik dat....??? Ben errug benieuwd!

Geplaatst

Ok.. ik kan er niet langer omheen... ik zit gewoon te slapen.. ik zie dat je net boven mijn berichtje je top resultaat posten.. dus HELEMAAL TOP!

Geplaatst

Uh Keesje..ben vandaag dus niet de ENIGE die blond is !:drunken_smilie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden