Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dams ik ben er weer,

de punctie viel gelukkig wel mee,

had vanmogen om half zeven een valim ingenomen en antibiotica

en toen ik in het ziekenhuis kwam om half acht weer een valum en een prik in me kont en een zetpil

om acht uur was het eindelijk zover!! daarna nog lekker even een paar uurtjes gelegen en nu weer lekker thuis.

op zich viel het achteraf allemaal wel mee alleen het door je wand heen prikken zeg maar was wel verzelend maar wel te doen,

ik had 18 goede goed he !! je gyn zei ook al jeeeeeeetje wat goed toen ze net belde dus daar ben ik wel blij mee,

nou maar wachten op morgen het verlossende telefoontje!

ik ga even lekker een uurtje op de bank hangen ben helemaal suf haha

las dat keesjes puntie ook mee viel alleen dat het resultaat wat minder was, maar er is gelukkig wel hoop !!

nou dames heeeel veel succes allemaal en ik spreek jullie vanavond weer

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kimmie: mooi dat het je meegevallen is en wat geweldig dat ze er 18 uit hebben kunnen halen..tjee...echt goed hoor...

Ik vroeg mij nog even af he...morgen moet ik de pregnyl spuit zetten en nu heb ik grote en kleine naalden gekregen...moet ik met de grote het vloeistof uit de flesjes halen??? En dan later de kleine erop zetten en die in mijn buik zetten??? Ik ben het even kwijt hoe het ook alweer was...ze hadden mij het vandaag nog wel even weer een keer voor mogen doen...haha

Geplaatst

Hoi mar,

ik zie dat je de pregnyl moeten spuiten morgen. Ik heb deze ook gehad en wat was ik me rot geschrokken zeg van die naalden hahahahahaha.

Die grote hoeft dus idd niet je buik in pffff. Als die kleine erop zit wel ff de lucht eruit spuiten.

Verder merk je er niets van gelukkig.

Alvast s6 met de punctie

Groetjes

Diana

Geplaatst

He Kim en Keesje, fijn dat de punctie achter de rug is. Mooie score, Kim.

En Keesje, ja, daar zou ik ook wel even vreemd van staan te kijken, zoveel follikels en dan 2 eitjes. Maar probeer toch maar vertrouwen te hebben in die 2...het kan zomaar die ene topper zijn!

Rust maar even lekker uit, meiden.

Mar, jij woensdag ook veel succes!

En ik ben donderdag aan de beurt. (Keesje, wie deed jouw punctie? volgens mij dr T? Ik kreeg trouwens mijn FM in de punctiekamer, om 12.30, toen waren net alle puncties geweest)

Liefs, Nine

Geplaatst

Nine ik ben ook donderdag aan de beurt...woensdag hoef ik lekker helemaal niks te doen...hoe laat ben jij donderdag???

Diana: bedankt voor het advies haha....was even bang dat die grote mijn buik in moest, maar dat scheelt...

Geplaatst

He Mar, oke, jij ook dus donderdag! Ik moet me om 8.15 melden en om 9.00 gaan ze echt beginnen....

En jij?

Haha, stel je voor, die grote naald in je buik voor de pregnyl. ff niet!

(laten we maar niet over de punctienaald nadenken....)

En Saaab natuurlijk ook veel succes, woensdag!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Nine: ik moet me om 8.00 uur melden en dan om 8.30 de punctie...ik zal aan je denken als ik in mijn roesje zit... waarschijnlijk ben ik dan alweer klaar als jij moet..gek idee....Aan de punctienald moet ik trouwens ook niet denken hoor...ben nu al aan de antibiotica...uit voorzorg en daar kan ik van aan de diarree raken...dus lekker idee voor de punctie haha....

Geplaatst

Hoi Mar,

Hah, die pregnylspuit is de kleine in je buik en met de grote het opzuigen, haha

andersom wordt wel erg pijnlijk.

@ Kimmie en nu maar wachten op het telefoontje morgen, ik hoop dat er veel bevrucht zijn.

@ Nine en Mar, al zenuwachtig voor donderdag of komt dat nog??

@ Diana, hoe is het nu met je ???

Wachtweek 1 zit er op, nog 7 daagjes te gaan...... alles rustig hier, hopelijk blijft dat zo!

liefs Diane

Geplaatst

Hi,

Jeetje dit wprdt echt onze week. Veel puncties! Spannend!

Kimmie wat een top resultaat! Dat moet een heerlijk gevoel geven! Hoe voel je je nu?

Ik heb vanmiddag veel geslapen. Voel me een beetje down nu maar aan de andere kant komt ook het posistieve gevoel weer naar boven... Deze twee eitjes moeten het gewoon top gaan doen! Duimen dus!

Op donderdag hoop ik dus een terugplaatsing te krijgen. De komende 2 dagen zijn dus even heel spannend!

@ nine. Ik had idd dr. T. Hij deed het echt heel top! Snel, vakkundig en bijna pijnloos.

Dus die kan je ook goed treffen! Jij donderdag.. nou ik hoop dat jij dan een soepele punctie hebt en ik een TP.. erg spannend nu!

@ mar Jij ook donderdag punctie! Wat spannend! Jammer van die folikels die achter de cyste liggen. Kan het nog zijn dat ze er straks toch bijkunnen of is het al helemaal zeker. We kunnen idd bijna een "2 eitjes" club opprichten!! Als het dan allemaal toppers blijken dan vind ik het prima.

@ saab.. Jij woensdag de punctie. Ik kan me bij Diane aansluiten de punctie valt echt mee. Ook bij mij hielp het om me er volledig aan over te geven.. Ik hoop dat het bij jou ook zal meevallen!

Voor de dames op het wachtbankje? Hoe gaat het?

Liefs Keesje

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag de terugplaatsing van 2 embryo's. Van de 4 waren er maar 2 bevrucht. Dus weer geen cryo's...daar hadden we wel een beetje op gehoopt nu ze ICSI deden. Maar helaas...

De terugplaatsing was geheel pijnloos, echt niets gevoeld. Had ook Dr.T.! Maar toen ik even op dat bed moest liggen, in de rustkamer, kreeg ik me daar toch een kramp ineens. Denk mijn baarmoeder. Had ik nog nooit meegemaakt. Is er iemand van jullie die dit herkent?

Eenmaal thuis mijn bed in gegaan, kan echt uren slapen, ben best wel moe.

@Kimmie; superscore. Hopen op veel bevruchtingen, dus ook wat cryo's.

@Keesje; ik kan me de teleurstelling goed voorstellen. Wij hadden ook wat meer verwacht, maar goed, als er maar wat bevrucht raakt!

@Mar; Als er een punctie in het spel is, telt het als een poging.

Ik heb zelf ook een cyste, ook aan de antibiotica geweest, niet aan de race gelukkig!! Wat ze bij mij deden is dat ze een soort scheppende beweging maken, de vpk drukt in de buik waardoor de cyste aan de kant werd gedrukt en ze toch nog een follikel konden aanprikken. Hopelijk kan dit bij jou ook. Of ze prikken de cyste aan, maar ik weet niet of ze daar over hebben gehad? Die van mij is zo groot als een kippenei. Succes met de punctie en ik hoop op een goed resultaat!

@Nine; spannend, punctie in zicht! Geniet vd diazepam!

@ Diane; hou je't vol?

Ik kom toch nog net op het wachtbankje van november terecht. 30 november bloedprikken. En we hebben ons ook voorgenomen om niet eerder te testen. We maken onszelf alleen maar gek!

Eigenlijk was het 1 december, maar wij hebben een midweekje weg geboekt in Zuid-Duitsland en vertrekken 's maandags.

Ze deden er gelukkig helemaal niet moeilijk over om een dag eerder te testen. Anders waren we een dag later weg gegaan!

Dus of we hebben een midweekje om een teleurstelling te boven te komen met zijn tweeen, of we zijn in een hieperdepiep toestand!

Groetjes, Erika

Geplaatst

Hi Dames,

Morgen is het voor mij zover, de punctie. Mijn man en ik zijn best wel zenuwachtig. Niet alleen voor de pijn maar vooral wat er dan allemaal gebeurt. Vooral de vragen hoeveel eitjes zullen er zijn en hoeveel worden er bevrucht, hoeveel groeien er door en natuurlijk of er een kan teruggeplaatst worden. Ik denk dat jullie allemaal met dit soort vragen zitten. We gaan er gewoon voor, kunnen er niet veel aan doen.

Spannend allemaal.

Voor iedereen die al op het wachtbakje zit veel succes en houd een plekje voor mij vrij. Voor de andere dames komt het nu ook dichterbij. Gezellig zo met z'n allen.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Spannend, morgen de punctie, ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.

Heel veel succes, ook voor je man!

groetjes Diane

Geplaatst

Pfff, meiden, wat een spannende week, zeg. Ik wens degenen die morgen voor de punctie gaan heel veel succes!

Erika, mooi, 2 emmies in je buik! Hou vast, hou vol!

Liefs, Nine

Geplaatst

hoi erika ja ik was echt hartstikke blij, dacht eerst 18 oh okee

maar realiseerde me eerst nog helemaal niet dat dat hartstikke veel is, want als ik dat zo lees op de forums hadden er een hoop soms de helft en soms nog wel veel minder he ?

nou nog even afwachten of ze hun best gedaan hebben vanacht haha

maar heb wel goede hoop !

keesje ik voel me wel redelijk goed heb wel lekker geslapen net van 7 tot net ik was gebroken toen ik uit het ziekenhuis kwam kon het niet want ik kreeg gelijk visite van moeders en oma met taart enzo hahahaha

maar heb wel een beetje last het doet geen pijn maar een beetje drukkend gevoel en heb ook wel bloed verlies, heb jij dat ook ? of hadden jullie dat ook ? haha

nou ik ga even lekker wat eten en dan ga ik lekker mijn bedje weer opzoeken want al die valium doet nogsteeds zijn best haha

nou dames die morgen de punctie hebben heeeeeeeeeel veel succes !!

( zo hee wat een opluchting dat ik dat nu kan zeggen hoor hihi )

en diane hoe is het met jou ? zit je nogsteeds lekker ? xxx

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Erika, ja hoor zit nog goed, en jij zit nu ook op het wachtbankje, gezellig...!

@ Kimmie, haha ja dat kun je nu ook zeggen nu je de punctie gehad hebt. Zit nog steeds lekker

Liefs

Diane

Geplaatst

Erika: je geeft me weer een beetje hoop. Ze zeiden vandaag alleen dat ze niet door de cyste heen konden prikken, dus ik moest rekening houden met 1 ei aan de linkerkant. Ik heb nog wel gevraagd of het wel zinvol was om door te gaan en toen zei de gyn: niet geschoten is altijd mis....in de papieren lees ik net dat er minimaal 3 follikels moeten zijn voordat ze een punctie doen...dus hopelijk denkt de gyn ook dat er misschien wel meer te halen valt...ik ben nu druk aan het praten tegen de rechterkant...daar zit er 1 van 14 mm...dus die moet nog even aanpoten om toch nog wat groter te worden....dan heb ik er al 3....vind het toch eigenlijk wel raar dat ik er daar maar 2 heb...is dat dan elke keer zo dat ik in de rechtereierstok er maar twee heb?? of kan het de volgende keer zomaar zijn dat er daar wel 10 zitten???

Het moeilijkste vind ik nog dat de kans er ook nog in zit dat er geen eitjes in de follikels zitten en dan moeten ze ook nog fatsoenlijk bevrucht worden....we zijn er nog lang niet..

Linda: ik zit met hetzelfde dilemma hoor...het blijft gewoon allemaal onzeker...Hoeveel follikels had jij ook alweer bij de meting?? Ik wil je in ieder geval heeeeeeeeel veeeeeeeeel succes wensen morgen!!!

Geplaatst

mar. in Enschede prikken ze altijd ook al heb je maar 1 follikel zeiden ze tegen mij.

Ze hebben pas bij een stel die aan de laatste poging bezig was er 1 aangeprikt en dat is een zwangerschap geworden dus....

Iedereen die van de week een punctie of een terugplaatsing heeft veel sterkte!

En Diane spannend! Op naar een positieve test!

liefs Jacq

Geplaatst

Goedemorgen dames,

jeetje wat een verhalen alweer. Nog geen tijd (op mijn werk :) ) gehad om alles te kunnen lezen. Maar wilde even melden dat de punctie redelijk goed gegaan is. Het was behoorlijk pijnlijk, de pijnstilling leek niet heel snel te werken, want de arts vond me nog zo helder. Pas na de punctie kreeg ik een suf gevoel. Maar goed, het was wederom te doen.

Manlief naar gronigen, maar kwam om 11 uur alweer terug........:sad1: schrok daar een beetje van. Maar gelukkig kwam hij toch met goed nieuws. 3 eitjes uit 3 follikels en goed zaad. Heb de goede hoop dat er woensdag zeker een terugplaatsing zal zijn.

Wachtdames........veel succes met wachten!

Mirthe

Geplaatst

Goedemorgen,

Super Mirthe! 3 op 3! Dat moet echt een opluchting voor je zijn. Nu kunnen we niets meer doen dan afwachten en hopen op 3 top emmies!

@ mar.. Ja die onzekerheid is killing! Volgens mij hoeft het niet iedere keer hetzelfde te zijn..als je naar mij kijkt.. de vorige keer had ik 8 folikels en 8 eitjes en nu 10 folikels en maar 1 eitje.. geen peil op te trekken dus.. maar misschien ben ik wel de uitzondering op de regel.. ik weet het eigenlijk niet.

@ Nine.. spannend donderdag.. en vandaag dus de laatste spuit!

@ kimmie. Ik heb ook veel geslapen. Door die pijnstillers ga je echt goed out! Je hebt idd een erg goed resultaat en daar kan je zeker helemaal blij van worden!! Ik heb ook licht bloedverlies nu.. dat hoort er gewoon bij. Komt door het aanprikken en jij met je 20 folikels bent natuurlijk flink aangepakt..

@ linda! Heel veel succes vandaag! Ik zal voor een topresultaat duimen!

@ Erika.. 2 teruggeplaatst dat is echt super goed nieuws! Voor jou zijn de spannende wachtweken nu begonnen. Ik hoop toch ook op minstens een 50% score want dan kan er tenmiste 1 bij mij teruggeplaatst worden.

Hoe is het met de dames op het wachtbankje? Al positieve klachten?

Liefs

Geplaatst

Ik wil even snel alle dames die vandaag een punctie hebben heel veeeeeeeeel succes wensen!! Dat er maar veel eitjes geoogst worden!

Ik heb wel alles meegelezen maar heb niet zoveel tijd gehad om te reageren dus daarom maar even zo.

Ik mag vanmiddag om 14:45 eindelijk voor de 1e echo en ik begin gewoon super zenuwachtig te worden! Wat nou, als het niet goed is.... Pfff, volgens mij ben ik mezelf gek aan het maken. Normaal ben ik de rustzelve maar nu...grrrr.

Dames allemaal succes vandaag met punctie of FM!!!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Nine,

Dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar lees hier zoveel over cystes die er opeens gevonden worden en eitjes die er wel of niet moeten zitten.

Maak me waarschijnlijk gewoon druk om niks maar wil zo graag dat alles goed gaat. Maar goed, wie niet.

Lfs Nathalie

Geplaatst

Hoi keesje hoe is het gegaan vanacht ? hier echt *** sorry !

heb de hele naht niet geslapen elk uur ben ik eruit gegaan omdat ik niet in slaap kon komen pas om 7 uur ben ik inslaap gevallen tot 10 uur

ik had ook ontzettend veel pijn, voelde als steken, kramp en het voelde ook alsof het sliep ( het gevoel als je voet slaapt zeg maar ) werd er helemaal gek van, hoop dat ik vanmiddag nog even lekker kan liggen :icon_bounce:

bloed heb ik ook inderdaad en ook niet echt weinig maarja net wat je zegt met 22 hebben ze aardig lopen prikken natuurlijk,

dames die vandaag de punctie hebben heeeeeeel veel sterkte !!

Geplaatst

Ja, Kim, je bent helemaal lekgestoken! Daar kun je wel een paar dagen last van hebben. Gewoon rustig aan doen, hoor.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Ladie's

S6 met de punctie's

S6 met de fm's

En s6 met wachten.

@Diane.

Hier is het nog steeds hetzelfde. Bruine afscheiding. Denk toch niet dat het van de innesteling is maar gewoon een beginnende menstr die niet door zetten wil door de bolletjes.Druk op m'n borsten word ook minder.

Bij jou gaat het wachten nog steeds goed he. Heb goede hoop voor je dat er i.i.g wel 1 blijft plakken. Miss is dat toch het voordeel vaan 2 emmie's.

Gelukkig heb ik er nog 2 klaar liggen. Vraag mij alleen af hoeveel ze er tegelijk ontdooien?

Nog steeds onzeker hier!

X

Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden