Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net zh gesproken, dinsdag om half 11 fm2. Gaat dus weer een werkdag...

Maar mn vermoede klopt dus, dact al dins terug te moeten komen. Verwacht dus don of vrij de punctie...

Geplaatst

Fren wat goed!! lijkt me een heerlijk gevoel te weten dat er het er zoveel zijn!!

Ja hihi wij moeten ook altijd rekening houden met de reistijd wij doen er ook bijna zo'n anderhalf uur over. maar je hebt wel een lange zondag zo!!

succes meid!

Geplaatst

Jeetje Fren, wat een boel, je bent met recht een broedkip nu, hihi, lekker blijven broeden hoor! Ja dat heen en weer reizen voor dit soort korte bezoekjes hakt er flink in.. Ik werk nog redelijk in de buurt maar ben ook een halve dag kwijt.. En dat is in het onderwijs best lastig..

@loezie het ging over het aantal embryo's.. We hebben er twee terug laten plaatsen, dus je weet nooit hoe veel het er nu worden.. Nieuwsgierig zijn mag best hoor.. 6 juni? spannend hoor! Hoe voel je je verder? En hoe ver ben je dan?

Hier alles goed, ben wel erg moe en had vanmiddag wat last van maagzuur, maar mag verder niet klagen.. Dus nu weer languit op de bank! Vervelend..

Geplaatst

Nog geen blauwe plek. Al weer de derde spuit. Blijft lastig om door je huid te komen. Stomme botte deca naalden. Maar we hebben het er allemaal voor oven inderdaad 3 x is scheeprecht dus het móet lukken

Geplaatst

Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en we hebben de echo op 14 juni! Dan ben ik al 8 weken en 1 dag, best laat toch? Maar ja alle dokters waren bezet.. Gelukkig heb ik die dag lekker vrij!

Geplaatst

Fren en Raba, dat went nooit die spuiten. Vreselijk zijn ze. Gelukkig weet je waar je het voor doet.

Margot: wat fijn een echo datum.

Klinkt ook zo ver weg he. Ik vind de weken echt voor bij kruipen.

Gisteren hebben we een babykamer opgehaald.

In de auto op de terugweg begon de paniek weer. Wat als......

Helemaal overstuur in de auto. Ik ben er nog helemaal niet aan toe om al spullen te gaan kopen maar mijn man wilt dit zo graag.

Dit heb uitgelegd en hij heeft de spullen in de garage gezet helemaal bedekt zodat ik het nog niet hoef te zien.

Geplaatst

Ben een tijdje niet actief geweest drukte met verjaardagen ect. je kent het wel.

Vanmorgen was het weer zover we mochten ons weer aanmelden en we doen deze keer mee! Jeeehh!!

We zijn zo blij. Nu afwachtend op de brief met de planning en dat gaat het voor ons ook beginnen. Spannend vinden we het allemaal.

@ Margot: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Geplaatst

Jessie, ik kan me het zo voorstellen dat je het wel eng vindt om nu al spullen te kopen.. Maar het gaat toch heel goed? Stuur al je positieve gedachten maar naar dat kleintje..

Geplaatst

He margot, nou ik voel me eerlijk gezegd nogal onzeker zou graag heel blij willen zijn maar omdat ik natuurlijk bloedingen heb gehad en het voor mijn gevoel helemaal mis was is het heel eng om te geloven dat ik echt zwanger ben!

Ik s'avonds vooral last van het zuur en heel de dag moeie benen het is allemaal net ietsies vermoeiender allemaal zeg maar. maar voor de rest voel ik me eigenlijk prima.(kzou het liefst misselijk boven de wc hangen voor wat zekerheid hihi). ik zou ook het allerliefst weer een test doen maar durf het ook weer niet eigenlijk.

Ik heb echt geen flauw idee hoever ik zwanger zou zijn als ik de echo heb maar meestal is dat zo rond de 6 tot 7 weken toch?

En nou heb ik alweer een vraagje aan jou ;-) als je twee embryo's heb terug laten plaatsen dan kunnen het toch niet meer als 2 kindjes worden?? of snap ik het helemaal verkeerd....

En hoe voel jij je al last van zwangerschaps "Kwaaltjes"?

Xx

Geplaatst

Hoi meiden,

Fren: Wat ben jij een goed broedkip! Ik hoop dat je dinsdag de datum hoort voor de punctie en dan maar weer verder duimen. Succes!

Margot: 14 juni de echo, je weet gelukkig de datum. Jullie moeten inderdaad lang wachten, maar als het dan goed is kun je ook al echt wat zien, dat is dan weer een voordeel. In je onderschrift heb ik gelezen dat je al een paar keer een miskraam hebt gehad. Mag ik vragen met hoeveel weken je deze ellende hebt moeten mee maken (ik snap heel goed als je hier geen antwoord op wil geven)Meer om te weten welke periode voor jou extra spannend is en om hopelijk straks te kunnen vieren wanneer deze periode overschreden is.

Jessie: Logisch en moeilijk hoor dat je af en toe compleet in paniek raakt. Ik hoop dat je gauw echt met volle teugen kan genieten. Het klinkt wel heel leuk/ lief een kamertje met hondevoetstapjes. Straks ga je daar heerlijk van genieten, maar voor zo lang je het nog te spannend vindt mooi afgedekt laten staan.

Rican; Mooi je bent aangemeld. Wij gaan dan ook wel een beetje gelijk op denk ik.

Hier alles goed. Ben sinds vrijdag aan de tarwekiemolie. Las hier op het forum dat dit goed is. Nou we zien het wel. Baad het niet dan schaad het niet, toch?

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Loes, een embryo kan zich ook nog delen, dus je kunt met teruplaatsing van 2 zwanger zijn van

1 kindje

Een twee-eiige tweeling

Een eeneiige tweeling

Een kindje PLUS een eeneiige tweeling (dus 3 kindjes)--> dit had miepie80 bijvoorbeeld die bevallen is van een drieling

2 eeneiige tweelingen (4 kindjes, komt vrijwel noiit voor)

De eerste twee opties zijn het meest voorkomend.

Morgen idd weer naar nijmegen, ga voor het eerst alleen, vind het onzin dat we allebei eennhalve dag kwijt zijn voor 5 min echo.

Geplaatst

Oke wij hebben er 1 terug laten plaatsen, geldt dan hetzelfde dat dat ook nog 2 kindjes kunnen worden??

Sorry voor al die vragen hoor maar ik wist dit helemaal niet... ik ben echt een groentje he....

Spannend weer morgen Fren! ja dat is ook zonde voor die 5 min dan kan je idd beter tijd over houden voor de punctie en alle spannende dingen die erna komen!!

Geplaatst

Ja, ook jouw ene emmie kan zich delen en een eeneiige tweeling worden. Maar eeneiige tweelingen komen echt niet veel veel voor. In jouw geval is de kans daarop volgens mij minder dan 5%

Geplaatst

Ow oke ja ik dacht dat dat misschien die bloedingen die ik heb gehad heeft kunnen veroorzaken.....

Wat weet jij overal veel vanaf joh! maar dat komt dan waarschijnlijk helaas omdat je ook al zolang bezig bent.....

Maar ik vindt het wel zo ontzettend fijn dat ik al mijn vragen en de daarbij horende onzekerheden kwijt kan!

Xx

Geplaatst

Loezie, je krijgt geen bloeding als je een embryo verliest en wel zwanger bent van een embryo. Het lichaam lost dat zelf op.

Geplaatst

@ Margot, wat een spannende tijd zal het nu voor je zijn. Ik hoop echt dat het nu verder 8 maanden goed gaat en dat je een wolk van een baby in je armen kan sluiten. Ga Pammie, Paula en Sharon maar achterna en de rest van de zwangeren.

Lief dat je naar me vraagt. Ik moet idd donderdag naar het ziekenhuis. Om 11.30 heb ik een afspraak met maatschappelijk werk en om 14.30 een afspraak mer dr Woldringh. Ik weet echt niet hoe het gaat lopen. Ik heb zo veel vragen en ben best wel een beetje onzeker. Ik hoop in ieder geval dat we vrijbrief krijgen om weer aan te melden voor een volgende poging. Dan gaan we ons eind aug ergens weer aanmelden. Sept of okt zou ook kunnen. Ligt maar net hoe warm het van de zomer gaat worden ivm zaad van mijn partner....

Dus wordt vervolgd!

Meid, geniet van je zwangerschap en voor de andere meiden ook toi, toi, toi!

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

Margot dat duurt inderdaad nog lang. Gelukkig vliegt de tijd. Zo ervaar ik het ik hoop dat het voor Jou ook vliegt.

Jessie ik stuur positieve gedachten naar je toe. Wat naar hoe je je voelt. Hopelijk werkt het digiknuf voor Jou.

Loezie probeer positief te blijven hoe moeilijk het ook is. Je kan oik in het ziekenhuis een bloedtest laten doen. Ik heb daar zelf meer vertrouwen in alleen doet dat het radboud niet maar misschien wel een ander ziekenhuis in de buurt. Ik blijf duimen.

Rican Yes jullie zijn ook weer in de race. Ik was zo blij toen wij ook weer in de race waren.

Gisteren al weer de 4 de spuit gezet over 3weken al weer de punctie tp. Heb nu nog geen zenuwen en ben positief. Heb nog niet het gevoel dat we bezig zijn zo gek. Maar het bevalt me wel.

Geplaatst

@appel de eerste mk bij 7 weken en de tweede

Bij 4,5 week! Dus de komende weken zit ik met de benen bij elkaar.. Elk toiletbezoek is angstig.. Dus van mij mogen die drie weken heel snel gaan!

@loezie je wordt vanzelf wijs in dit traject.. Maar je weef toch dat er bij IVF een grotere kans op een tweeling is.. Dat zeggen ze er wel altijd bij geloof ik!

@goofy maakt het zo'n verschil mef de temperatuur in dd zomer? Ik weet wel dat mijn man al jaren aan leefregels houdt wat betreft zijn zaad.. We fietsen ook niet meer.. Ik hoop dat het een fijn gesprek wordt waar je sl je vragen kunt stellen!

Geplaatst

@ALL, vandaag geweest voor fm2: gaat misschien zelfs een beetje té goed. Heb nu 22 follikels tussen 13-17 mm en nog 10 die kleiner zijn dan 10 mm.Ik moet morgen gelijk al terug komen, want ze willen me strak in de gaten houden. Ik hoop zelf dat de punctie vrijdag of maandag is...

Geplaatst

@ Margot, ik snap je spanning bij ieder toiletbezoek. Maar dit keer gaat het echt goed komen :toppie:. Je gaat gewoon die andere dames achterna!

Die warmte is bij ons nu telkens fataal geweest. In de winter en met de kou buiten heeft vriendlief telkens en goede opbrengst voor ICSi gehad en als het wat warmer was niet. We hebben nu ook flinke temperaturen gehad voor 30 april en dat kan gewoon niet bij hem. Donderdag maar weer bespreken. Dus even afwachten hier maar weer.....

@ Raba, spannend hoor ook voor jou weer! Ik volg je hoor!

@ Fren, succes morgen weer! Goed dat ze je in de gaten houden!

@ allemaal, succes voor jullie ook, waar je ook in het traject zit. Ik ben het even allemaal kwijt. Maar ik kom zeker wel weer terug op het topic. Ik ben emotioneel nog niet zover om elke dag te lezen en te schrijven, sorry! Maar weet dat ik aan jullie denk !!!!

Geplaatst

Hallo meiden, ik heb een vraagje over het radbout, is er als je een cryo laat terug plaatsen ook een maand rust verplicht of alleen tussen 2 verse pogingen???

liefs Medusa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden