Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren doe rustig aan super dat je zo in de gaten word gehouden.

Medusa alleen bij vers. Is het verplicht te w8. cryo tp hoef je niet te w8.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Margot: Ik kan me heel goed voorstellen dat deze weken extra spannend zijn voor jullie en elk toiletbezoek een beetje angstig is (voor alle meiden hier denk ik), maar al je al een paar keer een mk hebt moeten meemaken. Heel veel sterkte en ik duim lekker mee dat jullie wondertje dit keer mag blijven groeien tot een mooi, zacht, rose babietje.

@Fren: Ben benieuwd wat er vandaag gezegd is. Heel veel succes.

@Goofy; succes morgen. Ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen.

@Raba: En nu al wel een blauwe plek?

@All: Een heel fijne dag.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hi allemaal, ik heb vrijdag de pnctie. Zitten nu bijna 35 follikels...

Zie alleen net dat ik een heel grote spuit heb gekregen, wel twee formaten naalden. Welke moet je ook al weer gebruiken voor het inspuiten in je buik? En maak het uit dat de spuit zelf heel groot is?

Geplaatst

Oh fren, suffie, waarom bekijk je dat pas op de dag dat je hem klaar moet maken... Stress!!! Gelukkig heb je het allemaal weer geregeld las ik.. Vrijdag dus de grote oogst! 35 follikels..je moet toch echt op knappen staan.. Ik had al een opgeblazen gevoel met 4, hihi!

Heel veel succes!

Geplaatst

Fren bijna de punctie.

Ik had ook iets meer dan 40 follikels en ik voelde er bijna niks van. Na de punctie kun je het wel gaan voelen. Het is dan erg belangrijk om veel, heel veel te gaan drinken om overstimulatie te voorkomen. Ik was na de punctie erg kortademig en had dus een overstimulatie. Ze twijfelde toen of ze de embryo wel konden terugplaatsen daardoor, maar ik had beloofd heel veel te drinken en goed rust te nemen.

Heel veel succes meid, want nu wordt het echt spannend.

Geplaatst

Hè jessie, vorige x had ik 26 follikels en was ff punctie verschrikkelijk. Ik maak me dus echt wel een beetje zorgen voor morgen. Maar goed, ik ga gewoon vanavond al aan de paracetamol om een spiegel op te bouwen, helpt vast.

Geplaatst

Sorry maar heb weer een vraagje :-) tussen vers en cryo dus geen wacht maand maar tussen cryo en dan weer vers??? dan wel een wacht maand of echt alleen tussen vers en vers???

Thanxxx

Geplaatst

@volgens mij alleen tussen vers vers

@ zo de gezamelijke bijeenkomst hebben we gehad, poeh wat een info! spuit zetten met de glonal-f pen ging gelukkig goed, viel me erg mee!

ik wist alleen niet dat je de keuze voor 1 of 2 embryo`s al moet maken voordat je weet wat de kwaliteit van de embryo`s is! dat vond ik wel even schrikken! ik heb namelijk de keuze doorgegeven afhankelijk van kwaliteit, met dus de gedachte als ik 1 A heb en de rest alleen B of C dan wil ik dus zowiezo de A maar dan ook nog een B anders worden ze toch weggedaan want er werd ons verteld dat alleen A`tjes ingevroren worden. en dan heb ik dus geen cryo`s

maar ja die vlieger gaat dus niet op, dat brengt nu nog meer twijfel met zich mee..?!!!

Geplaatst

Wauw he Fren wat spannend!! heel veel succes morgen ik zal zeker aan je denken en voor je duimen!!

Ik heb inmiddels alweer de 5e test gedaan (haha hoe bedoel je onzeker), maar hij gaf binnen 30 sec aan: 'zwanger' dus ja ik denk dat ik het nu toch maar moet gaan geloven alleen durf ik het gewoonweg niet. en oh wat blijft het allemaal spannend zou alles goed zitten in mijn buik.....

en wat die tweeling kwestie betreft (zou overigens helemaal geen probleem zijn als dat zo zou zijn) maar ik heb heel dom of gewoon niet goed opgelet en dus aangenomen dat dat alleen was als je twee embryo's zou laten terugplaatsen omdat je er dan natuurlijk twee hebt, nooit gedacht of over nagedacht dat ze zich nog verder zouden kunnen gaan delen......

Haha zo groen als gras zullen we maar zeggen ;-)

Goofy heeft het gesprek met de dokter jullie een beetje kunnen helpen? ik hoop het zo ontzettend voor je he!

dikke kus X Loez

Geplaatst

FRen: Heel veel sterkte morgen. Wat zijn het er veel. Ik hoop dat de punctie goed te doen is morgen. Zet hem op meid!.

Roseflower: Mooi je hebt de bijeenkomst gehad. Ga je je ook aanmelden bij je eerst volgende ongi of wachten jullie nog even?

Loezie: Onzeker he? Moet wel lachen om je 5 testen hoor, maar goed ik zou het zelfde doen. Wel bijzonder hoor, toch "gewoon" lekker zwanger.

Goofy: Ben benieuwd. Goed gesprek gehad? Heeft het weer wat hoop gegeven?

Hier alles goed en verder eigenlijk niet te vertellen.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

@ appel. ja ik ga me meteen proberen aan te melden verwacht m`n ongi toch pas over 3 weken en dan moet je nog 3 weken wachten voordat je met de deca begint dus al met al gaat t toch wel even duren, en ik verwacht niet dat ik al meteen kan beginen, ik val dan precies in de vakantieperiode...

Geplaatst

Fren. heel veel succes vandaag. Laat je ons even weten hoe het gegaan is?

Loezie: ik heb toen ook zeker 7 teste gedaan. Kon het ook niet geloven. het is nu allemaal zo spannend voor je, maar geloof het maar je bent zwanger.

Geplaatst

Zo Fren, mooi resultaat, sterkte met de napijn en op naar mooie emmy's!

Meiden, lief dat julie naar mij vragen.

Het gesprek bij maatschappelijk werk heeft zeker de lucht geklaard tussen mijn partner en mijzelf.

Het gesprek met de arts ging ook erg goed. Wij gaan ons weer aanmelden in Oktober en krijgen dan gelijk begeleiding van het maatschappelijk werk. Ik ben een uiter en mijn lief is een binnenveter en als het traject start lopen we hier toch wel een beetje spaak. Nu gaan we eerst even de tijd nemen om alles te laten bezinken van afgelopen 2 keer en de warmte van de zomer achter ons laten en dan gaan we weer met frisse moed ertegenaan!

Verder is er bij mij nog bloed geprikt. Amh en Oestradiol. Amh om te kijken waarom de eicellen zo verminderd zijn tussen de 1ste en de 2de keer en de oestradiol omdat ik nog steeds niet ongi ben. Ze hebben ook een echo gedaan en dat zag er goed uit!

Over 3 weken moet ik ongi zijn, Als dat niet het geval is moet ik bellen. Op 22.06.11 heb ik een belafspraak met de arts over het lab en kan ik dus gelijk mijn ongi-perikelen van dat moment bespreken. Wel is afgesproken dat ik de volgende stimulatie iets meer puregon ga gebruiken. Van 150 naar 200 EH.

Ik ben dus zeer opgelucht dat we weer mogen starten (was ik toch wel een beetje bang voor). Dus we gaan weer wachten maar met opgeheven hoofd. We gaan er weer voor!

Voor jullie allemaal veel liefs en ik kom zeker op het forum/hyves snuffelen hoe het met jullie gaat. Het zal alleen even niet meer zo heel veel zijn.

Het gaat jullie allemaal goed.

Knuf en kus van mij,

Goofy

Geplaatst

Fren, wat goed 24 maar ook erg pijnlijk denk ik. Des te meer ze hebben moeten prikken. Laat je nu maar lekker verwennen door je mannetje.

Goofy, voor jullie ziet het er dan ook goed uit. Laat je nog wel even weten wat er uit het onderzoek is gekomen?

Probeer er nu maar allemaal even niet mee bezig te zijn en geniet van de zomer samen met je mannetje.

Daarna weer met goede moed verder. Ik gun het je zo

Geplaatst

He Fen, Super mooi aantal, daar moet toch dat ene toppertje wel tussen zitten. Sterkte met de napijn en heel rustig aan doen he (maar dat zal je al wel uit den treure verteld zijn)

Goof: Dat klinkt als twee goede gesprekken. Probeer inderdaad lekker van de zomer te genieten. Laad je goed op, zodat in het najaar er dan hopelijk een groot wonder mag gaan gebeuren. Dat ze bij jou wel bloedprikken voor die AMH- waarde, bij mij wou drs. Woldringh dit niet doen. Ze zei dat dit geen meerwaarde was en weinig vertelde. Ze zal wel gedacht hebben je spuit toch al de hoogste waarde, dus er kan verder toch niets aan gedaan worden. Meisje heel veel sterkte de komende tijd. Laat inderdaad af en toe nog wat van je horen, maar voel je zeker niet verplicht. Dikke knuffel.

Allemaal een heel fijn weekend.

Liefs Appel

Geplaatst

Fren jemig dat is veel. Logisch dat je er last van heb. Is de punctie je meer meegevallen

Goofy fijn dat jullie zo'n fijn gesprek hebben gehad. Digiknuf voor jou

Geplaatst

Gisteren was de bruiloft fantastisch. Ik was nog nooit getuigen geweest wat bijzonder is dat. Er werd vertelt waarom ze gekozen heeft voor mij als getuigen. Die woorden gaven me écht een brok in mijn keel. Zo mooi

Geplaatst

Lieve allemaal

Hier is het gisteravond weer mis gegaan... Ben weer begonnen met bloeden.. Ik ken alle verhalen, maar weet uit eigen ervaring dat het weer niet goed is. Het is een vreselijke klap en weet even niet hoe we verder gaan.. Het voelde allemaal zo goed.

drie keer een miskraam achter elkaar is geen pech meer.. daar moet iets aan de hand zijn.. Wil nu wel graag dat ze in het ziekenhuis eens wat meer gaan onderzoeken.

Veel liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden