Jump to content

ivf in het umc radboud

Recommended Posts

Posted

zijn er dames hier die ivf in het radboud hebben gehad ik ben benieuwd of het te doen was en hoelang het allemaal duurt ik en alle info die je maar kwijt wil thanks

• Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Ik ben ook benieuwd. Wij zijn ook doorgestuurd naar nijmegen (IVF/ICSI/TESE). Volgende week ons eerste gesprek/intake. Tot nu toe geen info gekregen (misschien maar goed ook).

Ben jij op intake geweest?

Posted

Hallo dames,

wij zijn behandeld in Umc Radboud en hebben TESE/ICSI gehad. Ik kan alleen maar goede ervaringen vertellen als ik eerlijk ben. Hele aardige mensen op de IVF-poli, ze leven erg met je mee. De behandelingen op zich, ja daar slaat ieder zich op zijn eigen manier doorheen. Ik vond het wel meevallen, het is niet makkelijk maar houd je doel voor ogen. Bij ons is het de 2e keer gelukt, en zoals jullie kunnen zien hoef ik nog maar 7 weekjes en dan hopen we ons wondertje in ons armen te sluiten.

Ik zou zeggen vraag wat jullie weten willen, dan antwoord ik.

Posted

Hoihoi,

Had niet gezien dat je vroeg wat wij willen weten.

Nou een heleboel. Maar eerst wat meer basaal:

Wat houdt het intakegesprek in?

Wordt daar al wat meer uitgestippeld qua tijdsplanning?

In geval van TESE/ICSI - hoe lang wachten is dat? *nog steeds hoopt dat IVF mogelijk is*

Alvast bedankt voor je antwoord!

Posted

Hoi Sharon

Ik heb 2 x ivf gedaan in Radboud Nijmegen.( De 1e keer was ik zwanger maar mk) Ik heb alleen maar positieve ervaringen. De uitleg over wat ons te wachten stond tijdens de intake was duidelijk. Dezelfde dag kregen we prik instructies en werd het schema met ons doorgenomen.

Ik weet niet meer hoe lang ik op de intake heb moeten wachten. Ik heb ook niet echt op een wachtlijst gestaan, toen ik wilde starten kon dat meteen.

Verder vond ik het fijn dat je in de wachtkamer niet tussen zwangere buiken van de afdeling gynecologie zit, ik nooit heb hoeven wachten omdat een afspraak uitliep, ik altijd goed en professioneel geholpen ben, dat de punctie onder een heerlijk roesje plaatsvind waardoor ik nauwelijks iets gevoeld heb, dat je een digitale ivf poli hebt waarmee je met een wachtwoord thuis op je computer alvast de uitslag van bevruchting en kwaliteit embryo's kan zien voor je gebelt wordt.

Als je meer wilt wten vraag maar raak. Heel veel succes en hopelijk mag je snel beginnen.

Herma

Posted

Wij zijn vandaag voor het eerst naar het UMC geweest. En ik heb de mensen daar als zeer prettig ervaren. We hebben nu alleen een intake en wat onderzoekjes gehad, dus nog even wachten op de uitslagen. Dat kan telefonisch dus dat scheelt weer een hoop reistijd.

Wij hebben er een positief gevoel aan over gehouden

Posted

Ja , het personeel is zo aardig daar. Wij hebben eerst moeten wachten op de datum van de TESE. Mijn man is toen op 5 augustus geopereerd en in september begonnen wij al aan onze eerste behandeling, dus dat ging snel. Ze hebben wel een wachtlijst maar volgend mij is die nooit langer dan 3 maanden.

Bij de intake werd bij ons onze familie besproken om te kijken of er gekke dingen in voorkomen en je eigen leefomstandigheden, zoals eetgewoonte, roken en alcoholgebruik. Er werd bij mij een uitstrijkje gemaakt en gekeken hoe mijn baarmoeder in normale toestand eruit zag op de echo.

Kort daarna hebben we de uitleg gehad over de behandeling, prikinstructie enzo. Toen kregen we te horen dat bij de eerstvolgende menstruatie wij onszelf mochten aanmelden en dan mochten we beginnen. De eerste keer ben ik begonnen in september en wist ik 8 november dat het was mislukt, en de 2e keer begon ik op 31 januari en wist ik 19 maart dat het wel was gelukt, dus het gaat best snel hoor.

Ik hoor het wel als ik nog wat vergeten ben, of als je nog iets wil weten.

Posted

hey dames

fijn om te weten dat jullie een goeie ervaring hebben

herma toen je de intake heb gehad hoelang heb je toen moeten wachten voordat je mocht beginnen en in welke maand was dat en welk jaar

en ik heb iets gelezen over dat je de pil weer moet slikken weten jullie hier meer van

Posted

Hey Sharon

Zover zijn we nog niet, we moeten eerst afwachten wat de uitslagen zijn van mijn man en of we dan in aanmerking komen voor een pesa of tese. En daar moeten we dan minsten 3 mnd op wachten. En dan zullen we bij succes ook nog wel even moeten wachten op de ICSI denk ik.

Posted

Sharon, ik heb in 2008 mn 1e ivf gehad en moest vanaf de intake dacht 2 maanden wachten dat was in de maand februari. Ik heb 2 embryo's laten terugplaatsen. In Nijmegen mag je zelf weten of je 1 of 2 wilt. De arts geeft wel een advies. Wij wilden perse 2 terug. Ook al raadde zij 1 aan. Voor mijn gevoel heb ik dan meer kans. Mijn embryo's waren ook niet van goede kwaliteit maar van gemiddelde kwaliteit.

Groetjes. Herma

Posted

Wij hebben bij de eerste behandeling 2 embyo's laten terug plaatsen omdat deze van B-kwaliteit waren, helaas is de poging toen niet gelukt. De 2e keer hadden we ook A-kwaliteit dus hebben we het advies van de arts opgevolgd en er maar 1 terug laten plaatsen en als het goed is verwachten we over ca. 6 weken ons eerste kindje. We hebben ook nog 2 A-tjes in laten vriezen.

Wij hebben de adviezen van de dokter wel serieus genomen. Want meerdere terug plaatsen vergroot meschien wel de kans op zwangerschap maar vergroot ook de kans op een meerling. En meerlingzwangerschappen hebben ook weer meer risico's, dus ja het is wel iets om goed over na te denken. Wij zijn blij dat we hebben geluisterd.

• 2 months later...
Posted

misschien leuk om dit forum weer even boven aan de lijst te plaatsen zijn er best veel die in het radboud behandeld gaan worden als ik het overal zo lees wel leuk als we onze ervaringen kunnen delen met elkaar en elkaar er door heen slepen nog een belangrijker punt denk ik :msn-wink:

Posted

Dat vind ik een heel goed idee sharon kunnen we onze ervaringen delen op onze eigen forum.....hihi!!!!! en andere kunnen vergelijken natuurlijk!!!!

liefs

Posted
Dat vind ik een heel goed idee sharon kunnen we onze ervaringen delen op onze eigen forum.....hihi!!!!! en andere kunnen vergelijken natuurlijk!!!!

liefs

vond ik ook ja wanneer heb jij weer iui??

Posted

ik ben gister weer begonnen met puregon te spuiten,vond ik wel weer eng ff maar het ging goed,en vrijdag moet ik terug komen voor een echo en dan krijg ik denk ik wel te horen wanneer de iui zal zijn!

x

Posted
ik ben gister weer begonnen met puregon te spuiten,vond ik wel weer eng ff maar het ging goed,en vrijdag moet ik terug komen voor een echo en dan krijg ik denk ik wel te horen wanneer de iui zal zijn!

x

ja ze proberen het zolang mogelijk via de normale weg te laten verlopen zeiden ze toen maar vind je dat niet vervelend dat je niet mag beginnen met ivf of icsi bij ons was het zaad al te slecht voor iui dus nu doorverwezen naar radboud voor ivf of icsi lift eraan hoe slecht het zaad is op het moment van de punctie maarja dat maakt voor de behandeling toch niet uit ben wel benieuwd hoe het allemaal op me af gaat komen me man is vooral heel bang voor de hormonen bij mij haha wel positief bedoeld hoe reageer jij daar op veel wisselende buien of vat het mee

Posted

hoeveel eitjes wil jij terug laten plaatsen ze doen er volgens mij maar 1 maar ken iemand die heeft ook ivf in het radboud gehad 23 jaar en die wilde perse 2 eitjes en die heeft ze ook gekregen

Posted

hoeveel eitjes wil jij terug laten plaatsen ze doen er volgens mij maar 1 maar ken iemand die heeft ook ivf in het radboud gehad 23 jaar en die wilde perse 2 eitjes en die heeft ze ook gekregen

Posted

Ik reageer niet zo tof op al die hormonen,mijn man noemt me in deze tijd altijd "draakje",dus dat zegt genoeg denk ik!!!!

Wij werden doorgestuurd van het cwz na het radboud omdat het zaad niet goed genoeg was,maar toen hij daar z`n potjehad ingeleverd bleek het volgens het radboud goed genoeg te zijn(net iets boven 1 miljoen) voor iui,al die andere keren dat het in het cwz nietgoed genoeg was (onder de 1 milj) telden in ene x niet mee.

Maar we zouden anders toch pas in febr. beginnen dus konden we in januari nog mooi een x iui doen!!!!

Ben heel benieuwd en hoop dat ivf niet nodig zou zijn maar ben wel realistisch en de kans dat het deze x wel lukt is heel klein.Ik zie deze x iui meer als "eens ff kijken hoe het nou met zijn zaad is"..........

In het radboud mag je inderdaad zelf kiezen hoeveel je er terug geplaatst wilt hebben ze geven je wel een advies maar de keus is geheel aan jullie!

Ze raden ons aan om bij A kwaliteit 1 terug te plaatsen en bij mindere kwaliteit 2,en daar houden we ons ook waarschijnlijk aan,hoewel een tweeling me super lijkt maar die risico`s he........

x

Posted

ja maar ik ken ook zat mensen die een tweeling hebben die harstikke gezond zijn en het wil ook niet zeggen dat ze allebei blijven zitten he me man is nog niet helemaal over voor een tweeling die wil eerst horen wat de arts zegt maar als ik net als jou een draak wordt denkt ie misschien doe er maar 2 hoef ik dit niet nog een keer mee te maken haha.

Ik heb wel zoiets van ik wil niet veel leeftijd tussen de eerste en de tweede dus als het zou betekenen dat ik na een jaar weer dat traject in moet weet niet of ik dat wel wil tis niet niets natuurlijk en het zaad zal er ook niet beter op worden denk ik maarja we wachten wel even af wat de artsen zeggen en kijken wat ons gevoel dan zegt voor je 26ste zwanger worden is wel het beste dus hopen dat dat nog uit komt haha

Posted

Hahah grappig omdat te lezen want ik dacht er precies het zelfde ovver als jij wilde er het liefst 2 te gelijk zodat ik dit nooit meer hoefde te doen.

Maar mijn man heeft me 'omgeluld"om het zo maar ff te zeggen hij vind de risico`s te eng.

En ik denk maar zo als het niet de 1ste x lukt zal je ook nog een x moeten en die x kan ook nog misukken en dan moet je ook NOG een x door het hele traject.