Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lucia, het bloedverlies hoeft niets te betekenen he?? Nog niet de hoop opgeven hoor!! Je doet met mij mee in het GROEN!!

Flowerme, dat is snel hoor!!! Dag 10 zegt nog niets vrouw!!! Bel anders eerst ff met het ziekenhuis!

Koolmees, dat is flink balen! Heb je een verse ivf gedaan?

..

Geplaatst
Ik denk dat ik de huisarts volgende week gewoon ga vragen om een bloedtest, in het ziekenhuis doen ze het niet :pinch:

Ik merk idd dat ik deze keer veel meer bevestiging nodig heb dan de eerste ivf poging. Toen had ik er alle vertrouwen in en was ik vanaf dag 1 zeker van mijn zwangerschap. Nu is dat wel anders haha.

Maar gelukkig hebben we elkaar hier!! Dat helpt mij echt!

..

Hi Misa, je ziet de stijging ook met de indicator en met de KV, dus geen zorgen. Over een week is de indicator 2-3, weer en week later 3+ en dan moet je al voor de eerste echo! De eerste periode is altijd onzeker, maar heb vertrouwen. Je hebt snel positief getest, nu de digitale ook positief, dat vruchtje heeft er duidelijk zin in hoor!

Geplaatst

De KV wordt heel langzaam donkerder... Dat wist je al, dus laat je daardoor niet van de wijs brengen! Vanaf een dag of 11/12 kleurt ie ineens echt duidelijker aan, maar dan gaat de CB ook al bijna naar 2-3. Komt goed!

Andere dames de negatief getest hebben veel sterkte!

Geplaatst

nee vroeg weet het niet....morgen is de punctie 2 weken geleden en as maandag middag is de tp 2 weken terug.....

De kv test is knalwit nu, of kennen jullie meiden die ook negatief testte op wd 10? ( geen licht streepje niks)

Geplaatst

Flowerme, ik testte ook pas voor het eerst positief op wd11 ('s avonds) dus... Ik heb ook wel gelezen van dames die voor het eerst op wd13 positief testten, er is nog hoop!!

Geplaatst

Hi, wanneer word je ongie na stoppen met de bollen? ben woensdag al gestopt na een negatieve test op wd 9 geloof ik, (woensdag na de tp van de maandag ervoor)

Ik ben alleen nog niet ongie en ga nu weer twijfelen... ik durf niet meer te testen en wacht het af. Stel ik heb zondag mn ongie nog niet , is dat raar, aangezien ik gestopt ben met die bollen?

Ik heb erge obstipatie of komt dit door die bollen. De steken zijn minder maar wel aanwezig nog en pijn bij het naar het toilet gaan. Is dat normaal 2 weken na de punctie?

echt irri deze wachtweken

Zijn er meer meiden uit het wachtbankje nu zwanger? voor degene waarbij het niet gelukt is, sterkte!

Geplaatst
Hi, wanneer word je ongie na stoppen met de bollen? ben woensdag al gestopt na een negatieve test op wd 9 geloof ik, (woensdag na de tp van de maandag ervoor)

Ik ben alleen nog niet ongie en ga nu weer twijfelen... ik durf niet meer te testen en wacht het af. Stel ik heb zondag mn ongie nog niet , is dat raar, aangezien ik gestopt ben met die bollen?

Ik heb erge obstipatie of komt dit door die bollen. De steken zijn minder maar wel aanwezig nog en pijn bij het naar het toilet gaan. Is dat normaal 2 weken na de punctie?

echt irri deze wachtweken

Zijn er meer meiden uit het wachtbankje nu zwanger? voor degene waarbij het niet gelukt is, sterkte!

Flowerme, heb je wel contact gehad met t ziekenhuis?? Je bent 'zomaar' gestopt met de bollen terwijl je erg vroeg teste en dus niet zeker weet of je wel of niet zwanger bent! Sorry als ik belerend overkom, dat is absoluut niet de bedoeling! Maar het zou zonde zijn als blijkt dat je wel zwanger bent (wat nog heel goed kan!!) en je bent gestopt met de bollen...

De symptomen die je beschrijft zijn voor velen hier herkenbaar, zowel voor vrouwen die niet zwanger bleken als bij vrouwen die wel zwanger bleken...

Ik zou echt even bellen hoor!

...

Geplaatst

Flowerme, Ik kreeg van het ziekenhuis te horen dat ik altijd de bollen-kuur af moet maken, tenzij ik al flink ongesteld ben en een witte test heb. Maar wd 11 is nog erg vroeg en er kan nog van alles gebeuren! Er zijn dames die pas op wd 15 positief testen. En sommigen hebben hun hele zwangerschap bloedverlies of voelen geen zwangerschapsverschijnselen! Dus met andere woorden: het kan nog alle kanten op met jou! Pas als je op wd 14 of 15 nog een witte test heb weet je het zeker. En tot die tijd zou ik de bollen gewoon "doorploppen". En door het hormoongebruik weet je nooit precies wanneer je menstruatie doorbreekt: soms al tijdens de bollen en soms door de bollen wat later. Sterkte, ik zou gewoon nog een paar keer testen, dan weet je het in ieder geval zeker! Sterkte ermee, Noes.

Geplaatst

Hoi

Ik snap ook niet helemaal waarom je op dag 9 al gestopt ben met de bollen. Zo geef je de embryo geen kans om zich in te nestelen. Bedoel t niet verkeerd hoor maar dag 9 om te testen is vaak veel te vroeg. Het ziekenhuis zegt niet voor niks dat je pas op wachtdag 14 mag testen.

Sommige dames testen ook pas op dag 12 voor het eerst positief.

Dus alstjeblieft als dit niet tot een zwangerschap mag komen blijf de bolletjes dan gewoon tot de test datum gebruiken dat zit je altijd op safe!

Heel erg veel succes!

Geplaatst

Hi , dank je voor jullie woorden, maar vandaag zou de testdag zijn en mn bollen waren al bijna op. De innestelling zou al geweest moeten zijn en ben woensdag gestopt( 2 dage voor de testdag).. Ik zag ook al een veeg bruin bloed en zet niet door nog, maar ik ervaar nog steeds die heftige steken in de baarmoeder/eileider/eierstok ik weet het niet...veel is er niet aan te doen. Volgens de gyn afwachten en ik kan pijnstiller nemen maar dat doe ik niet, mocht ik zwanger zijn.....

Ik zal de bollen opmaken en dan zie ik wat er gebeurt....

Geplaatst

Morguhhhh dames :)Mijn alarm voor de bollen is afgegaan en dus ook wachtdag 13 ingeluid !Zelf denk ik dat ik ongesteld word, want hetbegint al aardig te borrelen en lichte buikpijnals wanneer de ongi komt.Ook vandaag ga ik lekker met jullie meelezenen ook lekker shoppen en genieten van Barcelona!Als de ongi zich doorzet, jammer maar dat zal depret niet drukken hier :)Straks ff op bezoek bij mijn vriendje Louis Ven fietstocht naar La Sagrada Familia....Laat je niet gek maken door TE vroeg te testen

Geplaatst
Hi , dank je voor jullie woorden, maar vandaag zou de testdag zijn en mn bollen waren al bijna op. De innestelling zou al geweest moeten zijn en ben woensdag gestopt( 2 dage voor de testdag).. Ik zag ook al een veeg bruin bloed en zet niet door nog, maar ik ervaar nog steeds die heftige steken in de baarmoeder/eileider/eierstok ik weet het niet...veel is er niet aan te doen. Volgens de gyn afwachten en ik kan pijnstiller nemen maar dat doe ik niet, mocht ik zwanger zijn.....Ik zal de bollen opmaken en dan zie ik wat er gebeurt....
Wel jammer dat je gestopt bent, maar nu niets meeraan te doen !Ik ben ook een eigenwijsje hoor en had de doseringGonalF zelf verlaagd omdat ik bang was voor overstimulatie :)Ach, weet je als t je gegund is blijft deze embryo zeker plakkenook zonder de utrogestan !!Dus kop op, niet gaan pruilen maar ook niet de moed opgeven!It aint over untill the Fat RED lady singssssss
Geplaatst
Haha Claus, heb je stiekum toch van de wijn genipt...???:5shotss: Veel plezier!!
Noes73: dat heb ik zeker gedaan :)Nu hartstikke ongi en geen waarschuwing voorafgewoon hoppa tijdens t winkelen. Die ongi is ook erg onbeleefd vind ik, stond ik daar met m'n handen vol. Gelukkig is ons hotelnet als alle winkels aan t Ramblas dus ff heen en meteen terug.Zo ff weer de hort op, wacht op de rest en tja thuiszal ik huilen maar nu eerst zuipen !Holleeeeeeeee.........
Geplaatst
Noes73: dat heb ik zeker gedaan :)Nu hartstikke ongi en geen waarschuwing voorafgewoon hoppa tijdens t winkelen. Die ongi is ook erg onbeleefd vind ik, stond ik daar met m'n handen vol. Gelukkig is ons hotelnet als alle winkels aan t Ramblas dus ff heen en meteen terug.Zo ff weer de hort op, wacht op de rest en tja thuiszal ik huilen maar nu eerst zuipen !Holleeeeeeeee.........

Hé ClauS, balen! Maar je kan wel helemaal los vanavond :eekout: Hoe je erin staat werkt nu wel even in je voordeel. Geniet nog ff daar in Barcelona!

..

Geplaatst

Hai meiden,

Even een pregnyl-vraagje...

Vorige week dinsdag heb ik 5000 eenheden pregnyl gespoten. Dat was 3 dagen na mijn tp. Gisteravond heb ik alvast een test gedaan om te kijken of er een duidelijk tweede streepje zou verschijnen. En ja, dat verschijn. Geen dikke, vette tweede knalstreep, maar een duidelijke tweede streep (wel lichter dan de controlestreep)

Vanmorgen heb ik met mijn tweede plasje opnieuw getest. Dat was 2 uur nadat ik was opgestaan, en na een kopje thee en glaasje water.

Het resultaat van de test is exact hetzelfde als gisteravond.

Het was beide keren met een test van KV (2v5) Ik heb nog nooit van mijn leven een tweede streepje van dichtbij gezien.. Ook al weet ik dat het van de pregnyl is: had de test van vanmorgen al niet lichter moeten zijn? Ik ging daar namelijk wel een beetje vanuit.

Ik test wel altijd te vroeg (dit was mijn zevende tp) maar ik heb nog nooit pregnyl na de tp gehad. Heb dus nooit eerder dan 10-12 dagen na tp getest (en dat was en bleef altijd negatief)

Groetjes, een heel onzekere Fleur

Geplaatst

Oh Fleur, wat spannend! Er zit maar een ding op en dat is morgen weer testen! Als het streepje donkerder wordt, weet je dat het eigen hcg is! Het kan na een week nog van de Pregnyl 5000 zijn (zie bijsluiter), maar het kan ook heel goed dat je lichaam al hcg aan het aanmaken is. Ik duim voor je! Laat je morgen even wat weten? Sterkte! Floor

Geplaatst

Dankje Floortje! Ik denk dat ik vanavond ook al een testje er tegenaan gooi... Die zou dan toch lichter moeten zijn dan gister (hopelijk is ie donkerder!) Vanmiddag maar meteen 3 pakjes ingeslagen bij het KV.

Maar ben zooooooo bang...

Geplaatst

Volgens mij kan ik beter een nieuw topic openen met als titel 'hoe doorgedraaid kan je zijn'... Maar heb zojuist (alweer) getest. Dit slaat toch wel alles, om 2 keer op 1 dag te testen (heb ik echt nog nooit eerder gedaan!)

Maar de test blijft hetzelfde: even duidelijk als gisteravond en vanmorgen.. Moet ie nu echt al niet lichter zijn dan gister? (nee, ik probeer geen conclusies te trekken, maar mijn koppie blijft maar malen)

Geplaatst

Fleur wat spannend!! Maar je kan jezelf idd helemaal gek maken hoor! Bij mij bleef de kv2x5 3 dagen lang even donker met t 2e streepje... Dat veroorzaakt redelijk wat onrust haha. Maar ben toch echt zwanger.

Helaas kun je niet anders dan wachten en opnieuw testen.. Maar 2 tot 3 keer per dag is een klein beetje (klein beetje maar...) overdreven.. :laugh: En helaas heb je er niets aan en wordt je alleen maar onzekerder..

succes nog ff!

Geplaatst
Volgens mij kan ik beter een nieuw topic openen met als titel 'hoe doorgedraaid kan je zijn'... Maar heb zojuist (alweer) getest. Dit slaat toch wel alles, om 2 keer op 1 dag te testen (heb ik echt nog nooit eerder gedaan!)

Maar de test blijft hetzelfde: even duidelijk als gisteravond en vanmorgen.. Moet ie nu echt al niet lichter zijn dan gister? (nee, ik probeer geen conclusies te trekken, maar mijn koppie blijft maar malen)

Welnee! Ik deed er minstens vier per dag, en op de spannende dagen wel 8! Mijn profielfoto is zo'n lading tests, kijk maar eens goed ;-) Twee tests per dag en drie pakjes kopen is dus héél braaf! Het klinkt wel hoopvol, maar het kan ook zijn dat het laatste restje Pregnyl wat meer tijd nodig heeft... Het is dus flauw, maar pas als ie íets donkerder wordt weet je het zeker! Vandaag is het 8 dagen na de 5000 toch? Kan je niet even een foto posten? Van die van gisteren en vandaag, dan kunnen de andere fanaten even met je meekijken ;-) Ik ga de hele nacht duimen voor morgen een héél klein tikje donkerder!

Geplaatst

Waaaah, Floor jij bent onze ubertester! Maar ik mag niet teveel zeggen want ik heb me vreselijk moeten inhouden met testen en was ook zo op zoek naar de bevestiging... Heb heel wat afgegoogled :laugh:

..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden