Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Pieneke, spannend hoor.

Lukt het om niet teveel conclusies te trekken? Het HCG stijgt in het begin niet zo hard toch? En ook pas om de 48/72u dacht ik.

Hoe voel je je verder?

Het hele forum duimt voor je! Maar laat die duimen geen 'extra druk' voor je zijn. Dit gaat om jou en je partner en... een hele kleine frummel in je buik...

Liefs! -M

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames, ik kom ook even inbreken in dit super spannende gedeelte.

@Pieneke, ik hoop zo dat de strepen nog duidelijker gaan worden en dat het deze keer goed gaat komen.

@Niek, van harte met je zwangerschap, probeer er van te genieten.

Alle andere dames, heel veel succes nog met wachten!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Meiden,

Net nog een CB-digitaal gedaan, ook deze geeft aan 1-2 weken zwanger. Ik blijf echt nog afwachtend, ik ben nog nooit verder gekomen dan een zwangeschap van 5 weken en 3 dagen.... dus het blijft gewoon spannend.

@Miki.. ik voel me gewoon goed, kleine beetje moe, maar niet heel opvallend. Wat ik dit keer wel positief vind, is dat ik voor de eerste keer een positieve test in handen hebt zonder dat dat gepaard gaat met bruin/bloedverlies. Daarnaast nog geen pijn in mijn darmen, dat is ook een goed teken.

@Kimmie... dat is je eigen keus natuurlijk!

Pieneke's test-reeks

13/11 10.000 eenheden pregnyl

19/11 TP

wd 3 positieve KV- nog hcg van pregnyl in bloed

wd 4 negatieve KV- hcg-vrij van pregnyl

wd 5 positieve KV- zeer licht streepje

wd 6 positieve KV- licht streepje

wd 7 positieve KV- licht streepje + CB digitaal vroegtest- 1-2 weken zwanger

Liefs Pieneke

Geplaatst
Goedemorgen dames,

Colle gefeliciteerd! Dat moet een geweldig gevoeld geven..

Pieneke ik heb vannacht over je nagedacht...:-) of over dit topic eigenlijk... en eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet snap waarom het ziekenhuis deze methode niet gebruikt. Als ik het namelijk goed begrijp zie jij nu doordat je zeker weet wanneer de pregnyl weg is precies wat er gebeurd. Eigenlijk zou je zeggen dat dit ook voor het ziekenhuis een schat van informatie is. Zo weten ze in hoeverre emmies soms even zijn aangeslagen en vanaf welk moment. Heb je jou methodiek al wel eens besproken met het ziekenhuis? Ik ben erg benieuwd wat ze er van denken. Of zie ik het nu verkeerd. Ik ben namelijk altijd een hele brave tester geweest altijd eigenlijk pas na mijn NOD.. nou ja voor zover mijn nachtelijke overpeinzing .. het houdt mij even bezig..

Als je het niet erg vind vraag ik dan maar meteen je expert advies. Jij zegt dat je met verse emmies pas na 8/9 dagen zou durven testen. Tel je dan de TP als dag 1?

Oh ja en bij verse emmies test je dan niet elke dag om te zien of de pregnyl al uit het bloed is..? Voor mij heeft dat laatste overigens geen zin meer omdat deze denk ik al uit mijn bloed is.

Bedankt!

Ps. Ik hoop dat je test vandaag weer een stukje rozer is!

Bedankt alvast!

Liefs Keesje

@Keesje.. ik zie dat IVFmama al uitleg heeft gegeven! Je kunt dus positief testen en later weer negatief, omdat het tussen week 3-week 4 heel vaak fout gaat, omdat bijvoorbeeld de innesteling niet goed voltooid is of vanweg een aanlegstoornis. Ik tel de dag van de TP als wd 0....

Geplaatst

waaaw Pieneke

Ik duim echt voor je dat het helemaal goed kan gaan en net wat je zegt: geen bruin/bloedverlies, super!!!!

Het klopt inderdaad dat het HCG per 48 a 72 uur verdubbeld en ik kan me voorstellen dat er nog geen heel duidelijk kleurverschil is.

Op mijn testdag 28-10 had ik een waarde van 120 en ik zag geen kleurverschil in de testen van 27 en 28-10 (KV 2 voor €5,-)

Pieneke.... we gaan ervoor!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Van harte meid, dat die CB digitaal uitslaat (met middag urine!) en er geen bruin/bloed verlies is, vind ik weer 2 mooie extra stappen.

Nu het volgende stationnetje, weeeeer zoveel wachten!!!

Geplaatst

ik heb er net toch maar even 1 gedaan van de kruitvat die gaf positief aan

maar denk zelf dat het nog door de hcg komt van de prik die ik vorige week zaterdag heb gezet,

zondag nog maar een keertje proberen,

voel me zo stom nu dat ik het gedaan heb pfff haha

Geplaatst

Thanks Meiske en Miki! Ik heb me voorgenomen om even af te wachten tot maandag en dan maandagochtend bloed laten prikken (wd 11) en dan bijvoorbeeld vrijdag (wd 15) nogmaals....Dan ben ik in ieder geval ruim voorbij mijn NOD

Geplaatst

Pieneke...alle tekenen wijzen erop...die CB digitaal is vanaf 25 of vanaf 50 HcG? En geen bruinverlies, dat vind ik ook altijd een zeer gunstig voorteken!

Dikke knuffel....

Geplaatst

Kimmie, ik denk dat het bij jou ook raak is.... vooral ook omdat je nog jong bent. Mijn eerste zwangerschap was ook in een keer raak en toen was ik 22.

Volgens mij scheelt het echt, een twintiger of een eind dertiger/veertiger...

Maar nog even een paar meer testjes doen!

Liefs, Nine

Geplaatst

hoi nine, ja laten we het hopen haha,

heb trouwens de kruitvat test gedaan met een paars dopje zeg maar

maar ik ga er gewoon nog maar even vanuit dat het de hcg van de prik is die de positieve test aangeeft ( om evt teleurstelling te voorkomen )

het is ook nog wel erg vroeg natuurlijk om te testen,

vandaag is het pas een week geleden dat ik de tp gehad heb

Geplaatst

Heeft iemand van jullie ervaring met het testen met ovulatietesten als zijnde zwangerschapstest?

Ik net helemaal naar het kruidvat gefietst hier, hebben ze hier die 2 voor 5 euro niet.. Hoe gevoelig zijn de gewone testen van kruidvat? Weet iemand dat?

Kim, de pregnyl zou nu uit je bloed moeten zijn hoor (of heb je nog als onderhoud 3 keer na moeten prikken?)

Geplaatst

hoi iza nee hoor gelukkig niet haha heb hem maar 1xtje geprikt dat was vorige week zaterdag zeg maar,

in me achterhoofd weet ik wel dat het er al uit zou moeten zijn, maar in mijn achter hoofd durf ik ook eigenlijk nog niet te hopen ( tenminste ik hoop wel natuurlijk dat het positief blijft he hihi )

Geplaatst

hallo Iza

zie hier het eerste bericht van onze expert Pieneke:

mbt. ovulatietesten staat ook het eea. in deze topic, een paar pagina's terugbladeren

veel succes!

Hallo meiden,

Ik kwam op een belgisch forum onderstaand lijstje tegen. Deze dames mochten bloedprikken na een positieve thuistest. Uit bloedonderzoek kwamen de hieronder aangegeven waarden naar voren. Ongeveer 14 dagen na de TP is je HCG tussen 100-500. Als je dus vanuit deze waarden terugrekent (hcg verdubbelt elke 2 dagen), dan betekent dit dat je echt eerder kunt testen!

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 50 - zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 8 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 10 - licht roze streepje.

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje.

GEEN GOEDE ERVARING :

-Delhaize liftest (geeft zowieso verkleuring aan zelfs bij eisprong).

-Praxis (geeft idem verkleuring aan zelfs bij eisprong).

Geplaatst

Dank je meiske, lezen is ook een vak (hahaha) maar ik zag het al staan!!

Vanmiddag een ovulatietestje ertegenaan gegooid en die liet een heel licht streepje zien... Ik ben benieuwd.. Heb er nog genoeg voor de komende dagen dus eens kijken of het streepje dikker wordt!

Kim, hoopvol!!!!! :D Ik begin nu ook wat last te krijgen, als in het idee dat ik menstruatie krampjes krijg...

Konden we de tijd maar vooruit draaien!!

Geplaatst
Pieneke...alle tekenen wijzen erop...die CB digitaal is vanaf 25 of vanaf 50 HcG? En geen bruinverlies, dat vind ik ook altijd een zeer gunstig voorteken!

Dikke knuffel....

Lieve Nine,

Even voor de duidelijkheid: ik heb de vroegtest digitaal van CB gedaan, daar krijg je een uitslag van zwanger/niet zwanger en hoeveel weken. Deze is wel gevoeliger dan de normale digitale van CB. De normale CB digitaal ga ik morgen of overmorgen maar eens uitproberen... ik kreeg deze positief bij een waarde van 31 HCG.

Liefs Pieneke

Oja en voor de andere dames heb ik even het meest actuele lijstje gekopieerd.

Goede ervaring

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 31- zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 8 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 10 - licht roze streepje.

-PREDICTOR -hcg 12.5

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje

-SENSITEST cassette- hcg 8

Geen goede ervaring

-Delhaize liftest (geeft zowieso verkleuring aan zelfs bij eisprong).

-Praxis (geeft idem verkleuring aan zelfs bij eisprong).

-Matcare ultra (vage uitslag, test eerder vals negatief, dan vals positief)

Geplaatst

Oeh Pieneke ik zie het toch ook positief in hoor net als je testjes! Nu inderdaad hopen dat ze steeds positiever worden!

Tip voor ovutesten is toch echt online. In de winkels liggen voornamelijk duurdere varianten. Sensitest vind ik zelf wel prettig maar niet de gevoelige varianten. Ook niet van de zwangerschapstesten.

Ik heb trouwens nog wat over het lijstje te melden. Kruidvattesten staan net verkeerdom Pieneke ;) maar ik heb ook een baggertest toe te voegen. Mediq apotheek verkoopt een belabberde test. Loopt erg langzaam door, als het doorloopt ziet echt alles aan de test er wazig uit! Ik kon er amper uithalen dat ie licht positief was. De Predictor heb ik al wel positief gekregen en ik vermoed wel dat die ondertussen een lagere waarde meet dan vroeger. Denk zelf net als CB 50. Maar ja geen zekerheid natuurlijk.

Geplaatst

Hallo,

Ik zit al een poosje mee te lezen hier, en wat spannend allemaal zeg!

Pien; jij durft hoor!!!

IVFmama; gefeliciteerd!

Wij hadden besloten om tot de bloedtest te wachten maarreh.....

IK WORD GEK VAN DAT WACHTEN!!!

Heb nog geen tekenen van bloedverlies, zit op WD 10 en ik ga zo naar de kruidvat ; )...

Haha, 't geduld is op!

Vind het ontzettend spannend!

Gr. Erika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden