Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt dames! Ah 31 dus al! Nou dan weet ik dus ook zeker dat het de vorige keer dus echt heeeel laag is gebleven. Over een weekje gooi ik de predictor er wel tegenaan. ;)

Pieneke een basissetje kan al prima hoor. Ik had altijd een set van 12 ovulatietesten en als je op dag 4 begint hebt je er nog 11 over, nou tegen de tijd dat je daar doorheen bent heb je al een zwangerschapstest positief :D *duim, duim*

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou meiden.. de basisset ligt er! Vanochtend had ik nog een positieve ovulatietest.. maar nu is toch echt negatief, de invloed van de pregnyl is vanaf nu dus te verwaarlozen. Het vergelijken kan beginnen ;-)

Liefs Pieneke

@manon... ga jij het dit jaar nog een keertje redden?

Geplaatst

Spannend hoor Pieneke! Ik ben dan wel geen vroegtester meer, maar ik blijf jou en de andere meiden waar ik steeds mee op de wachtbank zat op de voet volgen! En duimen natuurlijk, er kan nooit genoeg geduimd worden. Lfs, Nienke

Geplaatst
Nou meiden.. de basisset ligt er! Vanochtend had ik nog een positieve ovulatietest.. maar nu is toch echt negatief, de invloed van de pregnyl is vanaf nu dus te verwaarlozen. Het vergelijken kan beginnen ;-)

Liefs Pieneke

@manon... ga jij het dit jaar nog een keertje redden?

Hey Pieneke,

Hoop dat ik idd dit jaar t nog ga redden...dan moet t deze ronde lukken..in december gaat de toko dicht hier voor 2 weken...val ik dan net buiten.

Ga dit keer ook voor 2 cryo's...en probeer er toch eens op aan te dringen dat ik progesteron ondersteuning mag of pregnyl...zal ik me iets zekerder bij voelen denk ik.

Dus bij jou de pregnyl weer te verwaarlozen?....dus vanaf nu is een streep een eigen streep....ik hoop t echt voor je...moet toch een keer lukken!!!

bye bye:bye:

Geplaatst

@Nienke... doet me goed dat je me volgt ex-vroegtester ;-)

@Manon... ik zou idd er eens op aandringen om extra ondersteuning te krijgen, persoonlijk zou mij voorkeur liggen bij pregnyl overigens! Eerste echo had je toch weer op CD15?? Welke dag zit je nu?

Geplaatst

Pieneke> Klopt CD 15...dat is vrijdag as. Maar dan ben ik er nog niet hoor...vorige keer op dag 19 spuiten... Ik heb liever ook een spuit dan die bolletjes...alleen dan ben je niet zo zeker van een zwangerschapstest...lijkt me dat je dan pas veeel later kan testen dan na 12 dagen of zie ik dat verkeerd?

Krijg je dan 1 keer nog een spuit of vaker? En op welke wd krijg je die dan?

Geplaatst

Hee Manon,

Meiske74 weet daar wel e.e.a. vanaf.. zij heeft ook pregnyl bijgespoten en leest dit topic ook regelmatig, en haar kennende zal ze morgen hierop wel antwoorden ;-). Tja en je moet inderdaad echt wachten tot de testdag (en als je stout bent natuurlijk een dagje eerder). Maar aan de andere kant een keertje anders, ik zou het doen!

Succes vrijdag dan, en dat je ei je maar eens mag verrassen dan!

Geplaatst

Hallo allemaal.

Zo ik zit inmiddels in ww 2. pfffff

ww 1 heb ik overleefd.

Vorige week zaterdag had ik de tp van 2 emmies.

Nu heb ik al vanaf afgelopen woensdag/donderdag af en toe wat last van mijn onderrug. Een zeurend gevoel.

Dit heb ik normaal altijd alleen op de dag dat ik ongi ga worden. Alleen op die ene dag en dan een stuk heftiger.

Nu merk ik dat ik het steeds vaker begin te voelen. Vooral als ik snachts wakker word, of sochtends. Of als ik een tijdje heb gezeten.

Herkend iemand dit?

Liefs Col

Geplaatst

Colle> zo..de helft zit er op...hopelijk is de week snel voorbij voor je en mag je testen.

Veel succes..hopelijk zonder al te veel rugpijn.

Pieneke> haha een kinder surprise ei ! En je hebt gelijk Meiske is een fanatiek forumlid

...helemaal top!

Ik zal deze rubriek in de gaten houden en anders meiske een keertje krabbelen. Hey..houd je de bank een beetje warm daar?! Duim voor je!

Geplaatst

Hallo Colle,

Tja.. lastig, lastig! Ik heb het inmiddels afgeleerd om signaaltjes van mijn lijf te interpreteren. Ik vertrouw alleen nog het objectieve testmateriaal ;-). Ik kan je wel wat over mijn ervaringen (achteraf) van de 2 keren dat ik kort zwanger was vertellen. De eerste keer had ik enorme rugpijn vanaf wd5, en de tweede keer had ik hele compacte ontlasting en het steeds koud.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hallo IVF-mama,

Ik heb even een vraagje aan je: heb je nu een duidelijke meerwaarde aan die ovulatietesten gehad? Wat ik graag zou willen weten of je eerst wel een positieve ovulatie test had en tegelijkertijd een negatieve KV?

Gr. Pieneke

Geplaatst

Hoi Nicole,

Hou je het nog vol op het wachtbankje ???

liefs Diane

Geplaatst

Pieneke, wat voor mij de meerwaarde van de ovulatietesten is is dat ik ze duidelijker zie worden. Dus nee ik heb geen negatieve KV test gehad samen met een positieve ovulatietest. Ik test net als jij niet eerder dan WD 7 of 8 met kruidvat MITS ik zie dat de ovulatietesten duidelijker worden. Hoop dat je wat aan mijn wazige uitleg hebt. :) En heeeeel veel succes met jullie kleine vriezerembie!

Geplaatst

Helemaal duidelijk! Hier vanochtend nog even voor de zekerheid KV-je gedaan, de pregnyl is dus met zekerheid uit mijn bloed. Dan kan het nu gaan beginnen ;-)

Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in dit keer, omdat ik steeds denk: ik was de vorige maand zwanger, dus zal nu wel niet zo zijn.

Resume voor de liefhebbers

13/11 10.000 eenheden pregnyl

19/11 TP

wd 3 positieve KV- nog hcg van pregnyl in bloed

wd 4 negatieve KV- hcg-vrij van pregnyl

Geplaatst

Oh Pieneke, ik ga er weer voor klaarzitten! De spanning wordt zo heerlijk opgevoerd.... ga nu niet aan valse kansberekening doen, hoor.

Het kan net zo goed zijn: vorige maand zwanger/MK, deze maand zwanger en een augustusbaby baren!

X Nine

Geplaatst

Nou meiden,

Ik heb even getwijfeld of ik het hier al zou melden, maar wie A zegt moet ook B zeggen. Bovendien zou ik het ook onsportief vinden om het voor mezelf te houden en daarnaast heb ik toch geen invloed op de einduitslag.

Zojuist op wd 5 KV-test gedaan en warempel verschijnt daar een zeer licht tweede streepje. Ik sta nog niet te juichen, maar zal rustig dagelijks doorgaan met testen! Als de test op WD7 donkerder is geworden en ik schoon van mijn vijand "bloed/bruin" blijf, durf ik pas een klein beetje blij te gaan zijn...dat er iets gaande is, is dus wel al duidelijk nu!

Pieneke's test-reeks

13/11 10.000 eenheden pregnyl

19/11 TP

wd 3 positieve KV- nog hcg van pregnyl in bloed

wd 4 negatieve KV- hcg-vrij van pregnyl

wd 5 positieve KV- zeer licht streepje

Liefs Pieneke

Geplaatst

Pien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als het zo is..ga ik persoonlijk een vreugdedansje voor je doen..opnemen op mijn mobiel en uploaden hier!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden