Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

poeh meiden.. Ik schiet nu vol van jullie berichten.. het lijkt opeens echt...zou het dan echt... ik vind het zo eng om te geloven...

Oh.. Pieneke.. ik hoop echt dat ik snel het lef heb om me aan te sluiten bij de augustus mama's (overigens.. vind ik het qua timing perfect klinken.. lekker in de zomer..)

Ik heb ook echt het gevoel dat de Sint ons goed gezind is. Op na nog meer mooi streepjes!

Liefs en bedankt hoor!

ps. haha Nienke.. ik denk dat ik mijn moeder morgen ga bellen.. nog 1 ochtendplasje zeg maar!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jemig! Wat een goede berichten allemaal! Pieneke, Iza en Keesje!!

Ik ga jullie toch vast voorzichtig feliciteren, hoor!

Veel liefs, Nine

Geplaatst

Keesje... ik feliciteer je hoor, kan toch niet anders dan dat hte oke is, zoveel testen op rij die positief zijn, superrrr!!!!

geniet ervan meid!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ha Babeth,

Ja, ze zitten er een weekje in... ik maak me best wel zorgen, om mijn buikkrampjes, soms rugkramp. We weten hoe dat de vorige keren is afgelopen.

Was het maar een week verder....

Testen kan niet.... alleen wachten en hopen! Alle factoren waren gunstig, in deze ICSI, daar houd ik me nog maar even aan vast.

Met jou ook alles goed? Moe?? En las ik dat je vrije dagen voorbij zijn en weer aan de slag gaat?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Keesje, Iza, Colle, gefeliciteerd!!

Pieneke, ook gefeliciteerd, wat heerlijk zeg, ik hoop dat je maandag mooie waarden hebt, ik heb er goed vertrouwen in, het is je zo gegund!!

Liefs Marielle

Geplaatst

@ Kees, Iza en Pieneke VAN HARTE GEFELICITEERD MET DIT SUPERGEWELDIGE NIEUWS!!!!

Voor de rest van de meiden die nog moeten testen heel veel succes en laat december een mooie vruchtbare maand worden.

Liefs,

Nathalie (balu01)

Geplaatst

Keesje!!! Dat meen je niet!! Hahaha het lijkt er toch echt wel op hoor!!! Daar kun je niet zomaar meer omheen :D Onwerkelijk he? Ik geloof het nog steeds amper, maar het is toch echt zo!

Maar jij had licht streepje bij KV en positief bij die digitale met indicatie? Die heb ik ook nog liggen maar die wil ik pas doen als die KV overtuigend is, hahaha. Zodat ie zeker positief is, maar morgen is voor mij de dag zoals ie vandaag voor jou is (snap je mijn tekst nog? hihi) dus zou goed moeten kunnen komen :-o

Streepjesregen lijkt het wel!!!

Geplaatst

Oooh ik geloof ook gelijk weer in Sinterklaas! Hij is pas net in het land en nu al zoveel kadootjes! :D

Iza en Keesje gefeliciteerd hoor! Testen liegen echt niet, ze kunnen geen toekomst voorspellen maar tot zover helemaal goed nieuws! Nu de spannende tijd doorkomen tot de eerste echo's dames!

Nine goed dat je de positieve kanten ziet hoor! Weet je waar ik altijd heel erg in gelooft heb bij dit hele proces? Heb natuurlijk ook al tig echo's gehad om follikels te tellen etc en mij (en nadat ik dit met de arts had besproken gaf ze mij gelijk) viel op dat er ALTIJD een dominant eitje te zien is (nu ja follikel). Deze is vanaf het begin al wat groter, stimuleert ook de rest van de eitjes door de hormonen die dit follikel zelf aanmaakt. En dit follikel resultaat vaak ook in 'het beste embryootje' van die oogst. Dit kunnen er soms zelfs 2 zijn, maar wel heel duidelijk dominant. En ik geloof er dan ook bijna iedere poging (cryootjes vind ik mede daarom lastiger peilen) in dat juist DAT eitje de allergrootste kans heeft om uit te groeien tot een kindje. Mede een reden waarom ik ook denk dat IVF in een natuurlijk cyclus een goeie kans maakt als je goeie eitjes aanmaakt. De kans is kleiner maar juist minder eitjes = meer kwaliteit. Ze hoeven alle goeie hormoontjes met minder eitjes te delen. Zo dit klinkt weer vaag zeg, maar ik hoop dat het bijdraagt aan je positieve gevoel! Succes met je komende wachtweek!

Geplaatst

Hoi IVF-mama, wat een lief berichtje van je! En weet je wat nu zo grappig is, van 11,12 follikels, was er inderdaad eentje echt megagroot. En van de 9 emmies was er ook 1 echt vooruit op de anderen...

We zullen het zien...

Toch heb ik ook het bange vermoeden, dat die ICSI's mijn natuurlijke balans heel erg verstoren. Met mijn vorige (gewoon vruchtbare) partner, ben ik van beide kinderen in 1x proberen zwanger geworden. Op de natuurlijke manier.

Aan de andere kant, eerlijk is eerlijk, mijn eitjes zijn wel al 43 jaar oud...

Nog even dit: donderdag nog 1x 1500 pregnyl gespoten en voor de check, nog een kruidvat van 7.99 gedaan. Die was negatief... zo snel is die pregnyl toch niet verdwenen?

Liefs, Nine

Geplaatst

Nine 1500 kan al heel snel verdwenen zijn hoor. Het is maar een relatief kleine dosis. En hoe oud je eitjes ook zijn, ze zijn bevrucht!! Zodra ze een embryootje worden kan het ook een kindje worden!

En ja je natuurlijke balans is overhoop gegooit, maar daarom krijg je die Pregnyl erbij. Dat ondersteunt alles wat in gang is gezet juist omdat je eigen cyclus min of meer buiten spel staat. Het allerbeste bij een verse poging vind ik altijd dat je follikels die extra 'rijping' hebben meegekregen door de punctie en de Pregnyl daarvoor. Dus het staat in tegenstelling tot een cryo-poging niet helemaal buiten spel. Een eitje wat uit een follikel gehaald is betekend dat er wel een follikel is geweest. En in je natuurlijke cyclus zou die follikel een geel lichaam aanmaken wat een zwangerschap ondersteunt. Bij een punctie kan het dus ook diezelfde functie behouden. Allemaal helemaal super toch??

Houd je positieve gevoel vast, er is zoveel waar we geen grip op hebben maar je gevoel kun je een heel klein beetje sturen. Tot het tegendeel is bewezen ben je bezig zwanger te worden en weet je dat er zelfs al een embryootje in je buik zit of embryootjes zelfs! Die helpen elkaar ook, geef ze die kans maar om aan de slag te gaan. En pas als je echt helemaal zeker weet dat je NIET zwanger zou zijn dan is er nog tijd genoeg om dat stukje angst en verlies te voelen. Hier hebben we altijd een klein feestje als we weer een of 2 embryootjes terug hebben gekregen omdat we dan een beetje zwanger zijn. En om al die positieve gevoelens boven te halen. Visualiseer zelf ook altijd wat ze daarbinnen aan het doen zijn heel stom misschien maar mij helpt het iedere keer ongeacht de uitkomst.

Heeeel veel succes en als je echt een vroegtester wordt hoop ik dat je ook al heeeel vroeg weet dat het allemaal goed zit in je buik!

Geplaatst

Dank je wel, IVF-mama, that's the spirit! Tenslotte is er inderdaad nog alle kans dat alles gewoon goed gaat. Je tip om te visualiseren ga ik ook zeker toepassen, dat heeft in het verleden wel eens eerder goed gewerkt. (toen mijn vader door een ongeval een zwaar hersenletsel op liep en in coma lag heb ik bij zijn bed heftig "positieve energie" naar zijn arme hersenen gestuurd, de artsen waren somber...maar toch is hij uit coma geraakt en weer de oude geworden)

Het is een soort tactiek, eigenlijk, een beetje negatief doen/voelen/anticiperen, om eventuele teleurstellingen minder hard aan te laten komen.

Je hebt gelijk, hoe de uitkomst ook is, het kan je helpen je gevoel de positieve richting op de sturen.

Slaap lekker en geniet van je ingenestelde emmie in je buik!

Liefs, Nine

Geplaatst

Mijn sensitest en kruidvat hebben weer een lijntje en de clear blue met indicator zegt gewoon ZWANGER 1-2!!!!!!

Tis echt zo *in shock is*

(denk dat ik nog wel even nodig heb om het echt, echt echt te gaan besefffen....)

Nine, bij mijn eerste ivf was de pregnyl in die dosering eigenlijk ook binnen een paar dagen uit mijn bloed (heb toen ook obsessief getest, het zit in mijn natuur denk ik, om te zien wanneer alles uit mijn bloed was...) Ik duim nog steeds keihard voor je!!!!

Geplaatst

Wauw Iza.. heerlijk toch die tekst " ZWANGER 1-2 weken". Ik heb er zelfs een foto van gemaakt. Ik zie dat jij ook moeite hebt met slapen.. om 6.00 uur weer getest!! Haha. Ik herken dat!

@ Nine.. Alle positieve energie in mijn lichaam (en dat is nu veeeeeeel) stuur ik ook jou kant op. Hele dikke knuffel!!

Geplaatst

@ Alle Meiden.. dan voor jullie lieve felicitaties. Dat maakt dat ik toch echt begin te geloven in deze zwangerschap.. de streepjes zeggen ook veel natuurlijk maar als je dit nog nooit eerder hebt meegemaakt is het moeilijk om te geloven wat recht voor je ligt!

Dikke kus voor iedereen dus en ik blijf voor iedereen duimen!

Geplaatst

owww dames

wat fijn om te lezen dat er al zoveel positief getest hebben! lijkt wel of oktober en november gecompenseerd wordern deze maand! Super

de dames die nog in afwachting zijn, ik hoop echt dat deze groene golf aanhoudt!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hihih Keesje, ik ook hoor! Clear Blue test met die van het kruidvat erbovenop! Leuk ook om te zien dat ie echt al veel dikker is dan gisteren!!!

Ongelofelijk he! Maar jij ook nog even officieel gefeliciteerd :D

Oooh laat die regen doorzetten!!!!!! Ik gun hem jullie allemaal zo erg!!

Geplaatst

Keesje en Iza, dank voor jullie lieve woorden!

Ik ben heel blij voor jullie, het is fantastisch dat al jullie moeite nu eindelijk beloond wordt!!

Hier nog veel kramp (vooral liezen, pfff, wat is dat nu weer) en, obsessed als ik ook ben, nogmaals getest met de goedkope kruidvat, toch weer positief.

Dus toch nog pregnyl in het bloed...

Liefs, Nine

Geplaatst

Jeetje, wat een leuk topic met zoveel goed nieuws!! Gefeliciteerd ALLEMAAL!! (hihi) Echt super!

Nine, ik had bij mijn eerste poging ook pijn in m'n liezen, heb er toen over gelezen en het schijnt vaker voor te komen als je zwanger bent -wordt. Ik was toen ook (even) zwanger. Maar, het zouden waarschijnlijk ook nog wel je eierstokken kunnen zijn gewoon? Irritant he, al dat voelen? Hoop dat het snel je testdatum wordt!

Geplaatst

??? Nine

vandaag een posi-test? jeetje wat verwarrend, of ljikt dat maar zo?

in de 2de wachtweek had ik soms een soort "kloppend"gevoel in mijn liezen, de ene keer links, de andere keer recht, dit heb ik denk ik 2 dagen gehad.

nou meid, ik duim voor je dat je maar een mooie surprise mag krijgen..

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden