Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja vroegtesten.... vorige keer viel het dus elke keer erg tegen en daarom wilde ik het deze keer niet doen. Maar ja, had al een paar dagen last van mijn darmen en toen dacht ik ineens "het zal toch niet", dus heb ik me er toch niet van kunnen weerhouden. haha. Maar ja, het is eigenlijk alleen leuk als het positief nieuws geeft.

lfs, Nienke

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pff kon me vanochtend weer niet beheersen en weer negatief... vroegtesten is idd alleen leuk als je positief test zucht...

Laat me dan nu maar snel ongi worden als ik niet zwanger ben want dit is echt kl*te!

10 nov. wd 10 getest negatief

11 nov. wd 11 niet getest

12 nov. wd 12 getest negatief

Geplaatst

hoi Marielle en Bammie

wat vreselijk die laatste dagen en dan helemaal die onzekerheid!toch, nog geen helder bloed is een goed teken toch???

Heel veel sterkte met de laatste wachtloodjes.

liefs

meiske74

Geplaatst

Ik heb het razend druk op mijn werk! Maar even snel: gisteren dag 12 van mijn cyclus en het follikel was 14mm. Dus mijn cyclus is keurig op gang gekomen, en ik mag dus door. Morgen weer een echo!

Ralletje en Bammie? Nog geen bloed?

Liefs Pieneke

Geplaatst

Gaat de goede kant op Pieneke!!

Hou je weer een lijstje bij, als je op de bank zit?

Ik ben er vanaf gevallen helaas, vandaag ongesteld geworden, was 2 dgn overtijd:(

Liefs Marielle

Geplaatst

Hallo Marielle,

Wat ontzettend klote voor je, zeker nu je zo intensief met Nienke op bent gegaan en zij dit keer de mazzel aan haar zijde heeft. Ik denk dat ik wel weer een lijstje aan ga leggen ;-)

Sterkte!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Ook hier ongesteld geworden vandaag zet nog niet helemaal door maar ik twijfel er niet aan dat het geen echte ongi is zeker ook na de negatieve test van vanochtend. Op dit moment echt even diep verdrietig en teleurgesteld nu proberen een plekje te geven en weer moed verzamelen voor een nieuwe poging. Baal zo enorm dat ik geen cryoos heb...

Geplaatst

Wat kl*te voor je Bammie..

Kan me voorstellen dat je nu niet alleen teleurgesteld bent maar ook erg verdrietig... ik voel met je mee....

Sterkte meis...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Ik heb zeker de mazzel aan mijn kant dit keer meiden. Ik ben er héél blij mee, maar vind het ook moeilijk omdat ik het jullie ook zo gun. Ondanks dat ik er lang genoeg op gewacht heb...

Hou vol meiden, ik blijf echt super hard voor jullie duimen en volg jullie op de voet, hopelijk volgen jullie mij dan snel naar die zwangerenbank.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Bammie,

Wat onzettend balen zeg! Jammer dat je geen cryo's hebt.

Heel veel sterkte en op naar de volgende poging.

groetjes

Diane

Geplaatst

Lieve meiden,

Geheel tegen mij initiele voornemens in heb ik een dagje eerder getest en ja hoor: een dikke streep! Ik ben dus echt zwanger..!

Hoop dat het deze keer wel goed blijft gaan en het niet weer eindigt in een MK.

Veel sterkte voor alle meiden die negatief hebben getest, ik hoop echt dat het er voor jullie binnenkort ook in zit!

Heel veel liefs voor iedereen,

Marije

Geplaatst

Hallo Marije,

Wat een geweldig nieuws voor jullie. Nu blijft het inderdaad nog heel spannend de komende weken, maar het begin is er: gewoon lekker zwanger.. Van harte

Liefs Pieneke

Geplaatst

Marije Gefeliciteerd!!!!! Wat goed dat jou 7 cellige het wel heeft gered!

Dames bedankt voor alle lieve woorden.

Vandaag gaat het weer wat beter de kliniek gebeld en een evaluatie afspraak gemaakt voor 26 nov. i.v.m de winterstop kan ik niet gelijk door maar moet een maand overslaan zucht.. nou ja tis niet anders...

Geplaatst

Marije,

Gefeliciteerd !! geniet er van en doe het rustig aan.

groetjes Diane

Geplaatst

Hey Marije, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

lfs, Nienke

Geplaatst

Goeiemorgen mede-vroegteststers. Als vreselijke vroegtestster meld ik me hier ook maar. ;)

Allereerst sterkte voor de dames die van het wachtbankje gestuiterd zijn. Sterkte met verwerken en weer moed verzamelen!

Gefeliciteerd voor de dames die doorgestuiterd zijn naar het zwanger-bankje! Eigenlijk is dat het roze/blauwe wachtbankje want je leeft toch ook weer van moment tot moment en echo tot echo. Tussendoor wordt er hopelijk wel genoten.

Zelf probeer ik me natuurlijk net als iedereen in te houden met testen. Maar alle goeie voornemens ten spijt begin ik toch altijd weer veel te vroeg. Misschien ben ik zelfs wel een graadje erger dan sommigen hier? Ik test nml niet eens met van die vroege zwangerschapstesten, dat doe ik pas 'later' als ik resultaat zie van al mijn ovulatietesten. Ooit in een ver verleden eens gelezen dat er een soort kruisreactie is tussen LH en hCG met die testen. En door 'ervaring' inderdaad ervaren dat dat klopt. Heel erg en ik soms zou ik wensen dat ik het nooit had gelezen. Al met al begin ik meestal al rond dag 5/6 van het wachten daarmee te testen. Vandaag nog een dag of 2 te gaan en vanmorgen even snel een basistestje 'gemaakt' zodat ik weet hoeveel LH er in mijn 'standaard' ochtendurine zit.

Tegen de tijd dat ik dikkere streepjes zie verschijnen begin ik meestal met goedkope internet zwangerschapstestjes te testen. En voor de testdag ligt er standaard een CB digitaal klaar. Het allerergste is misschien wel dat doordat ik al meerdere miskramen heb gehad dat ik het pas geloof wanneer ik een 'gewone' relatief ongevoelige Predictor positief kan krijgen. Al met al is dit waarschijnlijk deels ook het resultaat omdat mijn ziekenhuis geen bloedtesten doet. Slecht excuus maar het werkt voor mij net als voor Pieneke en jullie allemaal hier.

Ik probeer me de komende 2 dagen even zo druk mogelijk te maken, beetje huishouden, misschien wat spelletjes op de nintendo DS om de tijd te verdrijven en me in te houden.

Succes hier voor de dames die ook nog op het wachtbankje zitten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden