Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pieneke,

Het lijkt me heel erg dit te zien. Wel goed dat je lichaam het zelf gedaan.

Heel veel sterkte meid.

groetjes Diane

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Wat een berg aan berichten! Het doet me echt goed. Ik voel me echt al weer stukke beter dan afgelopen week. Het vacuum waarin ik leefde is gelukkig over. Vandaag toch weer met passie mijn werk gedaan en verder zal de tijd zijn werk ook een beetje moeten doen.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Pieneke, vind het heel knap van je hoe je ermee omgaat. Je emoties zijn in hele korte tijd alle kanten opgeslingerd. Ik wens je al het goeds toe voor in de toekomst.

liefs

Geplaatst

He Pieneke,

Ik bewonder je positiviteit! Maar dat is ook de weg om er te komen, he...een lange adem hebben, adem inhouden...als een ballon doorgeprikt worden...en dan weer verder gaan.

Maar het zijn wel harde klappen, vind ik. Daar moet je even van bijkomen...

Veel liefs en ... hou op alle fronten de passie vast!!

Liefs, Nine

Geplaatst

Wat een geweldig bericht Nine; een prachtige beeldspraak! Ik ben optimistisch van aard, maar het wordt inmiddels wel lood en lood zwaar. Neemt niet weg dat we de schouders er weer ondersteken, maar wanneer is voor nu even de vraag. We hebben van het weekend wel een weekje skien geboekt in de eerste week van de kerstvakantie en dat gaat niemand van ons afnemen... een ei of geen ei. Wij gaan!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi Pieneke,

Groot gelijk even er tussen met de kerst, dat hebben jullie wel verdient hoor !

liefs, Diane

Geplaatst

Heerlijk vooruitzicht, Pieneke, een weekje de sneeuw in :icon_sunny: !

Wat je zegt, ei of geen ei, ei wacht wel even... er liggen lekker nog

6 cryo's te wachten.

Liefs, Nine

Geplaatst

Hey Pieneke, even een vraagje aan jou, ik wilde weten of ik nog pregnyl in mijn bloed had, dus heb ik een test gedaan en ik zit op wd 2, de test is negatief, is dat normaal na 8 dgn? Want ik zie dat jij op dag 3 en 4 ook nog hcg van de pregnyl had, volgens mij heb ik ook 10.000 gespoten, snap er niks van, heb jij misschien een verklaring?

Of verdwijnt het bij de een sneller dan bij de ander?

Verder wil ik even zeggen dat je groot gelijk hebt, lekker even naar de sneeuw!!

Even lekker niets aan je hoofd, alleen maar genieten!!

Liefs Marielle

Geplaatst

Hallo Marielle,

Het kan bij de één sneller afbreken dan bij de ander. De ene keer heb ik niets meer in mijn bloed op wd 3, de andere poging nog steeds wel op wd 4. Ik schrijf overigens ook licht positief als het dunne/licht lijntje buiten de testtijd verschijnt. Je kunt er gerust vanuit gaan dat het nu uit je bloed is, vooral als je ochtendurine hebt gebruikt.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Pieneke,

Een wat late reactie maar ik wil heel veel sterkte toewensen. Wat een k..bericht! En wat een verdriet!

Ik kan me, helaas, goed voorstellen hoe je je voelt. Hou je taai, neem de tijd samen, en houd in gedachten dat er nog 6 cryo's liggen te wachten op je! Het avontuur is nog niet voorbij.

Groetjes, Erika

Geplaatst

AAhh, nou bedankt voor de info Pieneke, ik moet zeggen dat het best interessant vind om dat allemaal een beetje uit te vogelen.

Ik zie dat jij nog 6 cryo's hebt, ga je meteen weer door of neem je pauze tot het nieuwe jaar?

Liefs Marielle

Geplaatst

Hallo Marielle,

Is ook leuk om voor de afleiding mee bezig te zijn, vind ik ook! Wel rapporteren hier he? ;-) Ik moet eerst morgen bloed prikken om zeker te zijn dat het HCG uit mijn bloed is. Ik twijfel een beetje... misschien is 2 maandjes rust ook wel lekker. Maar goed daar kan ik over een paar dagen weer heel anders over denken.

Succes Marielle

Geplaatst

Hai Pieneke,

Ja, ik snap die twijfel wel, zit zelf ook een beetje in dubio, als deze poging mislukt, zal ik dan wachten tot jan. of meteen doorstomen, ppfff, moeilijk, aan de ene kant wil ik geen tijd verliezen, aan de andere kant is een periode rust ook wel goed denk ik, nou ja we zien wel.

HHmm rapporteren?? Oke dan!

Liefs Marielle

26 okt. pregnyl gezet

1 nov. tp 1 cryo

3 nov. wd 2 test negatief (Hcg van pregnyl uit bloed)

4 nov. wd 3 niet getest

Geplaatst

Hahaha, dank je Pieneke!!

Maar ik wil proberen om niet echt elke dag te testen, zoals vandaag en morgen heeft geen zin denk ik, ppfff, of toch wel??? Kan het waarschijnlijk gewoon niet laten, hahahaha!

26 okt. pregnyl gezet

1 nov. tp 1 cryo

2 nov. wd 1 niet getest

3 nov. wd 2 test negatief (hcg van pregnyl uit bloed)

4 nov. wd 3 niet getest

5 nov. wd 4 niet getest

Liefs Marielle

Geplaatst

Hey Suus, nou het scheelt, ik heb geen testen meer in huis, tenmiste niet die van kruidvat, alleen nog 2 dure en dat vind ik zonde, maar ik moet zeggen, ik heb er wel steeds meer moeite mee.

En dat terwijl ik bij mijn zoontje keurig 14 dgn heb gewacht, 2 dagen voor de testdag moest ik ong. worden en dat werd ik niet en op diezelfde dag moest ik ineens om het kwartier plassen, toen ik ging testen wist ik eigenlijk al dat ik zwanger was, dus nu met dat vroegtesten is het toch heel anders, maar ik vind het wel leuk om een beetje te experimenteren, dus ik denk dat ik zaterdag weer test!! In iedergeval houd ik jullie op de hoogte!

Weet jij nu al meer Suus?

Liefs Marielle

Geplaatst

@ralletje

Jaja mijn hcg is wel verdubbeld van 24 naar 42, volgens de gyn was het goed en die feliciteerde me, zelf ben ik nog niet positief hcg is laag en ik wacht volgende week het bloedresultaat nog maar even af.

Wanneer ga je testen?

Geplaatst

Hey Suus, ja ik las je uitslagen net op wb nov. Ik denk dat het wel goed is hoor, van mij alvast een voorzichtige proficiat!!

Ik denk dat ik zaterdag of zondag test:waiting:

Denk ik,..... denk....

Liefs Marielle

Geplaatst

Haha Marielle, heeft Pien je aangestoken? Wel spannend.

Ik ga niet eerder testen deze keer. Ik ben er dit keer vrij weinig mee bezig en verwacht er vooral niet veel van. Ik geef het cryootje natuurlijk wel een kans. Vorige keer heb ik dus wel vroeg getest en ik vond dat toch niet prettig, steeds negatief maar ook niet ongi. Uiteindelijk wel natuurlijk.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey Nienke,

Nou ik verwacht van deze cryo ook niet veel eigenlijk, maar ik ga het eens zo proberen, bij mijn zoon heb ik keurig gewacht tot de testdag, ik was toen nog zo bleu op het gebied van ivf, wist niks, dus ik deed gewoon wat de artsen zeiden, nu ben ik wijzer en weet ik dat je eerder kan testen enz. ik wist toen ook nog niet dat er cryo's bestonden:unsure:

Dus gooi ik het eens over deze boeg, ik denk dat ik zaterdag of zondag weer eens test.

Liefs Marielle

Geplaatst

Suus,

Je hcg stijgt volgens het juiste ritme, maar ik begrijp je gereserveerdheid heel goed en ik snap dat je nog niet echt blij kunt zijn. Het is echt zuur om zo lang in onzekerheid te moeten zitten. Moet je maandag weer bloed prikken Suus?

@Marielle

Komende dagen testen heeft idd geen zin, ik probeer dan altijd weer te wachten tot wd 8, maar kan me meestal op de avond van wd 7 niet meer inhouden ;-) En jajajaja.. de duurdere testen van CB pas vanaf wd 11!

Liefs Pieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden