Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit al op dag 12........

Ik ga er maar van uit dat t niks is en met een sprankje hoop test ik vrolijk door tot donderdag misschien tegen beter weten in maar ik ben nu van die grote spanning af.

Bedankt voor je reactie!

Heb net twee kruitvat testen in huis gehaald omdat ik las dat die goed waren.... Hahaha zal je net zien.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo!

Nou ik heb vanochtend getest en nou geeft hij een heeeeel licht streepje. We hoeven niet te zoeken of zo hij is er maar heeeeeeel licht. Betekend dit nog niks of betekend het; een streep is een streep.....

Geplaatst

Gefeliciteerd Cherry-ann!! In dit geval betekent dit volgens mij toch echt: een streep is een streep!! Het is gewoon nog zo licht omdat je pas op dag 13 na TP zit (toch?). Je kan de komende dagen (om de dag is het best) nog testen om te zien of de streep donkerder wordt. Dan gaat het helemaal de goede kant op.

Oh, en een tip. Na 6 weken ongeveer echt niet meer testen met die van Kruidvat 2 voor 5 euro, want die testen worden juist weer lichter bij een heel hoog HCG ... heeft bij mij destijds een hoop stress veroorzaakt.

Geplaatst

Bedankt voor je reactie, ja dag 13 idd. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat er een ligt streepje komt als je niet zwanger bent, dat kan toch niet? Zou je denken...

O wat zou het mooi zijn!

Geplaatst

Maak anders even een foto? Dan kunnen we wellicht meekijken/meedenken. Wij zijn hier streepjes expert met z'n allen. Het 2e streepje is in het begin bijna altijd lichter dan de ander hoor. Soms schrijven mensen licht en als ik die dan zie denk ik, nou .... hardstikke dik hoor!

Bovendien hoeft licht niet altijd slecht te betekenen. Het kan aan de concentratie urine liggen. Wellicht heb je gister avond na 22u nog best wat gedronken? Maar het kan ook heel goed zijn omdat het echt gewoon nog vroeg is. Zolang de waarde nu gaat stijgen, is het "gewoon" goed hoor! Voorzichtig blij zijn mag best al. ;-)

Geplaatst

TER VERGELIJKING EEN OUDE TEST VAN MIJ:

Deze ooit zelf daar geupload, hij leek toen dikker te worden. Zelfs ook nog na de laatste Pregnyl die ik bijspoot en de lichte was in de ochtend en de donkere zelfs in de middag. Het verschil in dikte is in het begin ook zo minimaal. Ik denk dat HCG tussen de 10-20 was toen (omdat de dag na de laatste bij het bloedprikken mijn HCG 7 was):

http://moby.to/aiguf6

Maar sommigen andere zeiden toen bij het streepje van dag 12, dat die bij hen ook zo dik was. Kruidvat casette, 2 voor 5 zijn deze! Super gevoelig.

Geplaatst

NOG EEN OUDE TEST TER VERGELIJKING:

Deze ook wel handig, beide Clearblue van de laatste poging (ook Pregnyl bijspuiten):

http://moby.to/hlrq1i

De dag ervoor was hij nog (iets) dikker en toen stond er "zwanger 1-2". Een uur erna bij het bloedprikken was het HCG 16. Dus op deze foto is het denk ik tussen de 8-10 HCG.

Oh.. ik ben echt erg.

Geplaatst
Bedankt voor je reactie, ja dag 13 idd. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat er een ligt streepje komt als je niet zwanger bent, dat kan toch niet? Zou je denken...

O wat zou het mooi zijn!

Je krijgt (binnen de normale testtijd) alleen een streepje als je HCG in je bloed hebt. Op dag 13 is het echt heel normaal dat je HCG nog zo weinig is, dat je niet meteen een dikke streep hebt. Dat had ik allebei de keren. Het streepje moet wel dikker worden de komende dagen (met dezelfde soort testen), dat betekent dat je HCG aan het stijgen is en het er dus op lijkt dat het een doorgaande zwangerschap is. Garanties heb je nooit natuurlijk. Dan is het op naar de 1e echo!

En ja, ik dacht dat mijn testen met 6 weken ofzo lichter waren geworden omdat het HCG weer gedaald was (dan is het inderdaad niet goed), maar later bleek dus dat Kruidvat testen lichter worden bij een heel hoog HCG (en misschien anderen ook wel, want bij de test van Moeders voor Moeders was ie ook licht terwijl ik een keihoog HCG had).

Geplaatst

Alvast een voorzichtige felicitatie cherry-ann.

Mijn kruidvat testen werden ook niet donker hoor!!

Ik kreeg ook een test van moeders voor moeders en die test streep werd ook niet mega donker.Maar was goed genoeg.

Want ik zat op 5.5 week toen en mij werd verteld dat je pas met 6 weken heel veel hcg aan gaat maken.En als ze hem dan had gedaan het wel een dikke streep was geweest.

Geplaatst

O wat ben ik blij met jullie reacties zeg! Bdankt

Mijn test ziet er precies uit als bij jou tstr op dag 12! En ik ben keurig na precies 5 minuten gaan kijken

naar de test. Dus met de zelfde testen door testen donderdag is m'n testdag En wat als hij dantoch nog licht is......

Kan een lichte test duiden op een niet doorgaande zwangerschap misschien?

We wachten af! Ben gelukkig een stuk relaxed nu ik wat gedaan heb ipv lijdzaam afwachten!! En ik heb stiekem hoop ! Ik ga een kijken voor zo n app....

Geplaatst

Hoi Hoi,

Mijn test bleef ook heel licht.Ik ben nu 6weken en 3 dagen zwanger.

Ik wilde echt de bevestiging dus heb op de test datum de clearblue test gekocht met zwanger of niet zwanger en deze gaf zwanger aan!!

Misschien een idee om die dan te doen op je test dag!!

Succes!!!En een streepje is een streepje hoor ;)

Geplaatst

SJSL, ik had precies hetzelfde, ik testte met 7 wk en 4 dgn nog eens en ineens was de streep op de test superlicht (kv-test) ook de MVM test was heel licht en die was met 6 wk en 3 dgn, ik was helemaal in paniek, wat achteraf dus helemaal niet nodig was, ben gewoon blij te lezen dat er nog iemand is die dit meegemaakt heeft, kon er zo weinig over vinden.

Overigens verschilt het volgens mij wel, want bij mijn zoontje deed ik de MVMtest pas met 9 weken en toen was hij wel kei-donker, maar goed die kv-testen dus idd niet meer gebruiken na 5/6 weken, hahahaa!!

Geplaatst

Het schijnt dat de testen van mvm ook niet super goed zijn.Bij sommige vrouwen hadden ze wel eens 7testen nodig om een lichte streep te zien!!

En die vrouw is toch bevallen van een tweeling liet ik mij vertellen door die vrouw die hier vorige week was.

Geplaatst
SJSL, ik had precies hetzelfde, ik testte met 7 wk en 4 dgn nog eens en ineens was de streep op de test superlicht (kv-test) ook de MVM test was heel licht en die was met 6 wk en 3 dgn, ik was helemaal in paniek, wat achteraf dus helemaal niet nodig was, ben gewoon blij te lezen dat er nog iemand is die dit meegemaakt heeft, kon er zo weinig over vinden.

Overigens verschilt het volgens mij wel, want bij mijn zoontje deed ik de MVMtest pas met 9 weken en toen was hij wel kei-donker, maar goed die kv-testen dus idd niet meer gebruiken na 5/6 weken, hahahaa!!

Ja! Ik kon er toen ook weinig over vinden. Pas toen met spoed ingelaste echo's en bloedtesten konden me weer geruststellen. Nu vertel ik er overal waar het ter sprake komt over, want die onnodige stress wens ik niemand toe!

Waarschijnlijk is het voor MvM waar wat Bianca zegt, dat het gewoon niet zulke goede testen zijn.

Cherry-Ann ... ik heb geen ervaring met testen die licht blijven. Het lijkt me niet logisch, maar heb wel vaker gelezen bij vrouwen die gewoon zwanger zijn, dat de testen licht blijven. Dan lekker de digitale doen! Die is sowieso heel leuk ... om "zwanger" te zien staan :)

Geplaatst

Cherry-ann, van harte hoor, dat is een mooie test!!!!!

niet gelijk in paniek als je morgen opnieuw test en hij is inet donkerder, het hcg verdubbelt per 48 a 72 uur.....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Dat is geen hele lichte streep, maar een mooi duidelijke al! Zeker omdat je zo vroeg nog bent.

We duimen mee op een mooie stijging!

[ATTACH=CONFIG]515[/ATTACH]

Gelukt via mijn pc....

Dit is dan mijn test van vanmorgen.

Geplaatst

cherry-ann: ja zeker is dat een streep! ik heb ook precies dezelfde streep.. dus ook nog onduidelijk vond ik zelf. niet overtuigd zeg maar..

gefeliciteerd!

kan ik ook een foto plaatsen zonder dat hij ergens op een website moet??

Liefs

Desiree

Geplaatst

o super dat het niet als een hele lichte gezien wordt door iedereen. Omdat hij zoveel lichter was dan de controle streep vond ik hem zo licht......

Ik heb de foto via mijn pc er op gezet, via afbeelding invoegen. Hoe het via mijn I-phone moet weet ik nog steeds niet hahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden