Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Luna,

Leuk dat je ook reageert! Die mannen van ons doen het toch wel goed, om een jongere vrouw aan de haak te slaan! Daarbij komt dan wel dat er bij de jongere wederhelft eerder een kinderwens is, denk ik.

Ik neem aan dat jij ook geen kinderen hebt?

Wel hartstikke fijn dat de hersteloperatie gelukt is!

Nu maar hopen op een positief resultaat.

Heel veel succes!

Groetjes,

Chantal.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Diane,

Ik dacht altijd dat de dochters meer aan de vader hingen en de zoons meer aan de moeder. Typisch dat ook bij je man het contact met zijn dochter slecht is.

Kan me goed voorstellen dat hij daar veel verdriet van heeft.

Spannend, woensdag of donderdag de punctie!

Mijn man en ik moeten nog gaan beginnen aan het hele traject.

Vind het erg spannend, ben wel erg blij met het contact met jullie hier op dit forum!

Het praat makkelijk, omdat jullie in hetzelfde schuitje zitten.

Heel veel succes en hou je ons op de hoogte?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Inderdaad leuk dat er meer mensen reageren op dit topic!

Vind het ook erg leuk om dit allemaal te volgen, vind het erg fijn om contact met jullie te hebben op dit forum! Wij hebben inderdaad wel veel overeenkomsten.

Ook jouw man heeft een hernia gehad. Is natuurlijk minder leuk, maar wel toevallig.

Dus jouw heeft heeft plaatselijke verdoving gehad met de PESA?

Wanneer ik dat aan mijn man vertel, dan verschiet hij van kleur denk ik.

Hij is niet flauw, maar een naald in zijn balzak??? (Reactie van mijn man zal ik in een volgend berichtje zeker met je delen)!

Succes a.s. maandag en een goed weekend!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi allemaal.

Wat fijn Diane dat ze goed groeien!!Lijkt me nu wel ff heen en weer gesjees naar ziekenhuis?maar ja,je weet waar je het voor doet hè.Dan die terugplatsing en dan wachten,wachten,wachten.

Heb dat nu zelf ook een beetje.Eerst eisprong,dan flink tekeer gaan.Haha.en dan maar weer wachten.En dan begin je weer opnieuw.Wou soms wel dat ik er iets minder mee bezig kon zijn.

ff in het algemeen,

IK heb gelukkig een zoontje van bijna 6 uit een eerde huwelijk.Mijn partner heeft een zoon van 20.Allebei wonen ze bij ons.

Toch is het verlangen groot naar een kindje van ons 2en!!Ook mijn zoontje gun ik een broertje of zusje van harte.

En ja inderdaad,die ...steralisaties,als die er niet geweest waren!Maar goed,ik vond het al heel wat dat die van mij het er voor over had om zich te laten herstellen.Dat was ook niet nix moet ik zeggen.

Maar ik heb ook wel eens gedacht van:als jij je niet had laten steraliseren dan hadden we het ook niet via een omweg hoeven doen.Maar goed de ene x denk je dit de andere keer weer dat.Ligt er ook erg aan hoe ik me voel moet ik zeggen.soms heel positief soms heel negatief.Herkenbaar voor jullie miss.

je wil het wel iets meer van je afzetten,maar het zit gwoon in je kop en krijg dat er maar eens uit!

Dan hebik ook nog een zusje en schoonzusje die zwanger zijn.Heel leuk hoor voor hun,maar is wel eens slikken.het is ook nog zo dichtbij.

Nja,ik hoop dat als ik over 2 mnd niet zwanger ben,dat we dan niet te lang hoeven wachten voor we kunnen beginnen.

groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Chantal,

En hoe was je man zijn reactie??? 2 prikken zijn het, 1 in de rechter en 1 in de linker. Aan de andere kant..wij moeten er ook een hoop voor over hebben, prikken, echo's, wachten en dan niet te vergeten de punctie.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Net de echo gehad.

De grootsten eiblaasjes waren al 2 cm (20 mm) en er was er nog 1 bij gekomen.

In totaal dus 8 nu. De gync. wilde die nieuwe ook mee laten doen en daarom moest het nog een dagje groeien.

Dus nu en morgen nog 2 spuiten dan, dinsdagavond om 22.15 de pregnyl spuiten en woensdag een rustdag, niks,

Donderdag 9.15 uur de punctie !!!

Spannend allemaal…

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Mijn man reageerde precies zoals ik voorspeld had!

Hij wil echt geen lokale verdoving, wil morgen met de intake aangeven dat hij volledige narcose wil. Hij heeft echt nog een trauma van de sterilisatie...

Hoe is het met jou? Hoe was de follikelmeting, groeien ze goed?

Is er al zicht wanneer je evt. een TP zult krijgen?

Ik zal voor je duimen!!

Wij mogen morgen eindelijk voor de intake, merk dat ik behoefte heb aan concrete afspraken, wanneer PESA, bloedonderzoek en uitgangsecho.

Vandaaruit kunnen we weer verder.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Kan me voorstellen dat je man gehele narcose wil...... zou mijn man ook doen.

Met de hersteloperatie heeft hij een ruggeprik gehad, met daarbij roesjes.

Maar een ruggeprik doet hij nooit weer. Liever gehele narose.

Ja heel spannend, donderdag zullen we horen hoe het gaat.

groetjes Diane

Geplaatst

He Chantal!

Mijn man wil liever geen narcose of ruggeprik, wil er liever bij zijn en zien wat er gebeurd. Mijn man vond de pesa niet heel pijnlijk, had meer last gehad van zijn sterillisatie zei hij. Alleen de napijn (toen de verdovingen waren uitgewerkt) vond hij tegenvallen.

Fm ging goed, wat wel apart was is dat er 2 tegelijk aan het rijpen zijn, 1 in de ene stok van 15 mm en 1 in de andere stok van 13 mm. Ik heb over 3 dagen weer een echo als de ovulatietesten nog niet positief zijn een dezer dagen.

Hoe laat moet je morgen op gesprek?? Spannend he zo'n intake?!

Heel veel suc6 morgen! Laat je het weten hoe het was?

(vergeet jullie legitimatiebewijs en verzekeringspapieren niet he!)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Wat typisch dat er 2 eicellen rijpen, heb je als alles goed wil gaan, kans op een tweeling. Dan zul je je handen wel vol aan hebben.

Ik ga hard voor je duimen!

Wij moeten er morgen om 9.00 uur zijn, zullen we de eerste wel zijn, denk ik.

Ik laat je zeker wat weten.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hallo Chantal,

Eigenlijk bedoel ik je man, ik ben namelijk de man van Nathalie.

Nu hoor ik allemaal zware verhalen over de "pijn" van de Pesa.

Moet gezegd worden dat het geen "walk in the park" is natuurlijk als die naalden er aan komen. Maar echt pijn doet het nu ook weer niet, het is wat ongemakkelijk als ze moeten zoeken naar een goede "kleur",dat is wat roze spul van bloed en zaad.

Na afloop ben ik ook gewoon weer in de auto gestapt en heb de reis naar huis gemaakt.

Als ik de pijn moet vergelijken met iets zal het zijn dat ik een tikje tegen mijn zaakje krijg tijdens een stoeipartijtje met mijn zoontje.

De sterilisatie destijds heb ik als minder prettig ervaren, toen was de spuit groter en het gerommel aan de zaadleider heftiger.

Het grootste probleem voor mij was de lange gevoelige periode aan een kant na afloop.

Wat mij betreft is het dus goed te doorstaan met een plaatselijke verdoving en wat pijnbeheersing.

Ikzelf ben een meekijker om controle te houden over mijn pijn, een ander heeft wellicht meer baat bij wegkijken en het over je heen laten komen.

Enfin, no pain no gain.

Groet en sterkte, Herman.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Een tweeling gaat niet lukken aangezien ze een embryootje terugplaatsen (als het goed gaat natuurlijk) en de 2 eitjes gewoon verdwijnen in m'n baarmoeder. Als het op een natuurlijke manier was gegaan had ik ws wel kans gehad op een tweeling.

Maar vertel....hoe was jullie afspraak??? Heb vanochten om 8.50 uur aan jullie gedacht! VERTEL........

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie en Herman,

Allereerst wil mijn man (Arnold) Herman bedanken voor zijn heldere verhaal.

En wat lief van je Nathalie dat je vanochtend nog aan ons gedacht hebt!!

Hij is nog niet overtuigd, morgen om 17.00 uur hebben wij een telefonische afspraak met dr. Sneller. Was helaas vrij vandaag, dus die hebben we niet gesproken.

Maar goed, om 9.00 uur moesten we er zijn, we zaten om 6.50 in de auto op weg naar Leiderdorp, paar keer in de file gestaan. Waren er al om 8.30.

We hebben een intake gehad met dr. Hellenburg (dacht dat ze zo heette).

Fijn gesprek geweest, heb nog gevraagd of het slikken van bepaalde vitamines zinvol is. Zij gaf aan dat zink voor de man en foliumzuur voor de vrouw zinvol kan zijn.

Hierna hebben we bloed laten prikken en vervolgens zijn we naar het Rijnland ziekenhuis gegaan om een afspraak te maken voor de PESA.

Morgen hebben we dus een telefonisch contact met dr. Sneller, hierin wil mijn man bespreken wat de mogelijkheden zijn wat betreft pijnstilling.

De PESA staat in principe gepland op 20 November om 10.30. Mijn man wordt al benauwd wanneer hij hieraan denkt.hahahaha

Wanneer er voldoende levende zaadcellen worden gevonden maken we weer een afspraak voor een startgesprek.

Dr. Hellenburg had het erover dat zij niet zeker wist of de verzekering de PESA zou vergoeden, hoe was dit bij jullie?

Hebben jullie nog geen zicht wanneer de TP kan plaatsvinden?

Groetjes vanuit het Brabantse,

Arnold & Chantal.

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat een spannende tijden voor jullie allemaal!!

Jullie zitten er helemaal in.Ik zal voor jullie allemaal duimen hoor!!!

groetjes Luna

Geplaatst

He Chantal!

Gelukkig dat je man er wat aan had (al is ie er natuurlijk nog niet content mee haha). Dokter Sneller is een aardige man met humor, wel wat apart, doet zijn naam eer aan met snel praten en de pesa haha!

Wij hadden een andere arts (Pietersen geloof ik) maar heb haar wel een aantal x gezien bij echo's en 2x een tp. (donderblond haar toch?)

En hoe vond je de sfeer daar in Leiderdorp? Prettiger toch dan een ziekenhuis?

Qua vitaminen gebruik ik "zwanger worden" vitaminen van de Etos. Daar zit ook foliumzuur in (0.4 mg), daarbij heb ik ook nog losse pilletjes foliumzuur, die zijn ook 0.4 mg aangezien bij ivf 0.5 mg wordt geadviseerd. (van foliumzuur is het niet erg als je wat meer in neemt aangezien je het weer uitplast).

Tevens gebruik ik omega 3 visoliecapsules.

Bij mannen blijkt ook foliumzuur de zaadkwaliteit goed te doen heb ik gelezen in dit forum, wist dit ook niet.

Dokter Sneller gaf aan dat de verzekering de pesa ws niet zou dekken aangezien dit een pesa is na een sterilisatie.

Tot nu toe hebben we nog geen rekening gezien, dus we hopen dat de verzekering dit toch heeft gedekt. (Het ligt eraan hoe het ziekenhuis dit wegboekt, wanneer ze noteren dat het een pesa is na een sterilisatie dan moet je het zelf betalen, als ze het gewoon als een pesa-icsi wegboeken dan wordt het op jouw verzekering verhaalt.

Spannend allemaal! Zeker het afwachten of de kwaliteit en het volume van het sperma goed is.

Het opslaan en bewerken van het sperma kost trouwens 300 euro. Daarna kost het 200 euro per jaar.

Het opslaan van embryootjes kost 50 euro per jaar.

Bij mij is het nog wachten op een positieve ovulatietest en dan gaan ze het cryootje 4 dagen later ontdooien en als dit lukt heb ik de dag daarna een tp.

Groetjes Herman en Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Telefoongesprek met dr Sneller is goed verlopen, hij vertelde mijn man dat hij dus eerst lokale verdoving geeft, dan wacht hij 10 minuten voordat hij met de PESA begint. Mocht het dan voor mijn man nog pijnlijk zijn, dan geeft dr Sneller er nog iets bij. Hier was mijn man natuurlijk errrrug blij mee!

Dus 20 November staat, fijn om weer een datum te hebben om naartoe te leven.

Het wordt allemaal werkelijker!

Dr Hellenburg heeft inderdaad donkerblond haar, droeg het in een staartje.

Vond dat ze er nog jong uitzag.

De sfeer in het MCK was prima, personeel erg vriendelijk. Hadden onderling ook hoorbaar veel lol :)

Nu is het afwachten of de kwaliteit van het sperma goed is.

En jij, hoe gaat het met jou? Moet je dagelijks een ovulatietest doen?

Toch ook even een practische vraag, kun jij telkens vrij krijgen van je werk?

Het is nu voor jou wachten op een positieve ovulatietest, dan krijg je binnen 5 dagen een TP? Is dat allemaal te regelen?

20 November moet ik nu vrij zijn, moet zien te regelen dat collega's mijn cliënten overnemen. Dat valt nog niet mee.

Ik wist niet dat foliumzuur ook goed was voor de man, dan krijgt de mijne er vanaf vanavond een pilletje bij!

Heel veel succes met testen en hou ons op de hoogte!

Groetjes,

Arnold & Chantal.

Geplaatst

Hoi Luna,

Dank voor je berichtje!

Ook jij heel veel succes.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Diane,

Heel veel succes morgen!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hallo Nolan,

Heb inderdaad de punctie achter de rug, het viel me wel mee.

De spuit in de bil voor de verdoving voelde ik goed. Had niet het idee dat ik er heel erg verdoofd van was, zal vast wel zo zijn. Werd er ook niet slaperig of doezelig van.

Het aanprikken van de eiblaasjes viel me, je voelt wel iets maar pijn deed het niet.

Het prikken door de wand om bij de eiblaasjes te komen voelde ik wel, vooral rechts.

In totaal zijn er 8 eiblaasjes aan geprikt.

Dit is in de isobox geplaatst en hiermee is mijn man naar Zwolle gereden.

Daar werden 7 eitjes gevonden, een hele goeie score. Mijn man heeft zijn deel daar gedaan en had ook een hele goeie vooruitgang wat zaadcellen betreft.

Van 700.000, bij de laatste keer nu 2 miljoen !

Nu is het afwachten tot het telefoontje van Zwolle zaterdag, dan horen we of en hoeveel eitjes bevrucht zijn. De terugplaatsing is dan hoogstwaarschijnlijk maandag.

Nu dus een beetje bankhangen, nog geen last, maar de verdoving zal nog wel niet uitgewerkt zijn.

Afwachten nu dus maar....

groetjes Diane

Geplaatst

He Chanal!

Bij mijn man wachtte hij ook 10 minuten voordat hij met de pesa begon (dokter sneller zei: "nu ga ik even 10 minuten nadenken", we moesten wel lachen om hem, hij is wel grappig!!)

Qua diensten regelen gaat het wel goed moet ik zeggen. Toevallig op de dag van de punctie was ik vrij, de volgende dag had ik een late dienst en heb die gewoon kunnen doen met wat paracetamol.

Die echo's kan ik wel regelen ja, dan ruil ik m'n dienst wat wel goed gaat. (het is ook maar 25 minuten rijden vanaf a'dam dus dat scheelt)

Toevallig hebben we 2 tp op de woensdagochtend (mijn roostervrije dag) gehad en als het cryootje goed ontdooid nu weer.

Met de verse tp moest ik een hele dag werken van 's ochtends tot 's avonds (overwerk) en konden we tussendoor even naar leiderdorp rijden voor de tp (leidinggevende was op de hoogte).

Ik moest met de ovulatietesten beginnen 2 dagen voor de echo, mijn eerste echo was op de 12de cyclusdag (meestal op dag 10 alleen ik heb een lange cyclus). Ik had er dus 2 van 15 en 13 mm.

Vandaag moesten we weer voor een echo, had nml nog geen positieve ovulatietest en nu was die van 13 mm, 15 mm en die van 15mm was nu 23 mm. Aangezien die ene zo groot was en nog geen positieve test moest ik bij hun nog een keer een ovulatietest doen en inleveren bij het lab. Wederom negatief dus toen gaf ze aan dat het misschien makkelijk is dat ik toch pregnyl zette omdat het anders wel lang ging duren. Tijdens een ovulatie zijn mijn follikels ws 25-27 mm groot. Ze was er ook een beetje verbaasd over dat er nu nog geen positieve ovulatietest was.

Nu heb ik dus pregnyl gezet (ik dacht alleen dat ik 5000 IE moest zetten maar had 10.000 gekregen van de apotheek dus heb op het forum even gevraagd wat andere meiden moesten zetten voor een cryo tp.)

Gelukkig was Pieneke zo vriendelijk om mij te vertellen dat zij 10.000 IE heeft gezet dus heb ik dat ook net gedaan.

Als het cryootje goed ontdooid hebben we woensdag een terugplaatsing.

Spannend he 20 november!!!! (Ik vond het trouwens als verpleegkundige wel interessant om te zien hoor die pesa!)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Diane,

Wat een goede oogst!! Spannende dagen tot het telefoontje van de bevruchting he!

Wat een geluk dat jij tot een van de gelukkige behoorde die niet zo veel last had van de punctie! (hoop dat als ik er weer een heb het ook niet meer zo zeer doet).

Gaat het nu een beetje met je?? Lekker op de bank met een bakkie thee en een dekentje doen wonderen! En als ik jou was zou ik preventief 2 paracetamol nemen!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden