Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Nathalie,

Ik hoop dat jullie cryo mooi ontdooit en succes met de terugplaatsing woensdag !!

groetjes Diane

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Heel veel succes, ik hoop van harte voor jullie dat jullie cryootje goed mag ontdooien!

En dan morgen de TP, spannend!!

Groetjes en hou ons op de hoogte,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Heel veel succes vandaag ik duim voor je !!

Liefs Diane

Geplaatst

Dank je Diane alleen heeft het jammer genoeg niet zo mogen zijn. Het cryootje heeft het niet overleeft.

Ik begin zodra ik ongesteld word weer met de decapeptyl en dan weer op naar die klote punctie.

En hoe gaat het met jou? Begin je al te wennen aan die vreselijke wachtdagen?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Wat verschrikkelijk balen Nathalie !

Dus nu weer op naar de volgende behandeling. Hopelijk met meer succes !!

Met mij gaat het goed, zit AL opwachtdag 2, haha. Beetje afleiding zoeken.

Hoop dat de 2 weken snel om zijn....

sterkte en op naar de volgende poging, gelukkig heb je dan geen last van de winterstop bij de ziekenhuizen!

groetjes Diane

Geplaatst

O Nathalie,

Ik wilde je ook nog veel succes wensen, maar ik lees net je bericht dat het cryootje het niet heeft overleefd. Ik weet niet wat ik zeggen moet, behalve dat ik het ontzettend kl*te voor jullie vind.

Succes meid!!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!

Diane, ik hoop ook voor je dat die wachtweken voorbij vliegen alleen ben ik bang dat dat niet het geval zal zijn. Uit ervaring weet ik dat de eerste week nog wel gaat maar de tweede week is killing!

Wat je zegt, afleiding zoeken is het beste wat je kan doen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi nathalie,wat kl*te inderdaad,

Ik ben er niet helemaal in thuis,maar als ie het wel had overleefd dan hoefde je geen punctie?Begrijp uit vorige berichtjes dat je er behoorlijk last van hebt??

Miss mag ik het niet zeggen,ik heb nog niet doorstaan wat jullie al gedaan hebben,maar goed ook wij zijn al een jaar bezig al met al.

En vandaag,ongesteld geworden,wat een teleurstelling weer,had last van m,n borsten en dacht,dit wordt hem miss,maar nee hoor ,welkom ongesteldheid weer.

Ik baal en ben verdrietig en heb vaak ff tijd nodig om het weer te laten zakken.

Waarom vliegen de zaadjes mijn eitje niet in de armen??baal,baal.sorry,moest ff kwijt.

groetjes Luna

Geplaatst

Hoi Luna,

Als het embryootje het ontdooien had overleeft was hij teruggeplaatst rechtstreeks in m'n baarmoeder, dan had ik geen medicatie hoeven te gebruiken en ook geen punctie.

Nu moet ik weer opnieuw beginnen dus ongeveer 12 dagen hormonen spuiten en dan weer die rotpunctie.

Natuurlijk het jij recht van spreken, wat ongelovelijk klote voor je dat je poging is mislukt!! Ik wens je ook veel sterkte met het verwerken van dit alles!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ja, ik ben de dagen al aan het aftellen.

Schiet wel erg hard op. Denk wel dat wij pas echt kunnen starten na de feestdagen.

Heb al bedacht hoe lang alle onderzoeken en uitslagen daarvan duren.

20 November PESA en uitgangsecho. Dan een info avond en een startgesprek.

Wanneer we dit allemaal achter de rug hebben, zitten we zeker al in December.

Op welk moment hebben jullie een afspraak gemaakt voor een startgesprek?

Hebben jullie eerst de uitslag van de PESA afgewacht?

Wij willen proberen om het startgesprek en de info avond op 1 dag te hebben.

En hoe gaat het met jou?

Heb je al zicht wanneer je kunt beginnen met spuiten van hormonen?

Lieve groetjes vanuit het brabantse!

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Nadat we de uitslag binnen hadden van de PESA hebben we direct een afspraak gemaakt voor het startgesprek. Zou makkelijk zijn om te combineren!

Tussen de uitslag van de PESA en tussen het startgesprek zaten bij ons ongeveer 4 weken (was druk toen). Na het startgesprek wat volgens mij op een donderdag was hadden we op die dinsdag erop de infoavond. Ongeveer een week later begon ik met spuiten.

Gaat goed hier hoor! Wanneer ik ongesteld word kan ik gaan spuiten! Denk eind van volgende week ergens, hoop eerder!

Nog 6 dagen, nu is het aftellen geblazen!

(Nog eventjes...ik zou je auto echt bij MCK zetten hoor, kost een hoop geld dat parkeren bij het Rijnland)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Het gaat inderdaad opschieten nu.

Mijn man is lichtelijk nerveus voor de PESA.

Hoe lang heeft de ingreep bij Herman geduurd?

Mijn man heeft namelijk om 10.30 de PESA en ik heb om 12.20 de uitgangsecho.

Wij gaan ook zeker de auto bij het MCK parkeren!

Hoe gaat het met jullie? (gezonde) spanning voor de tweede poging?

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal!

De verdoving van de PESA werd gezet (die 2 spuiten, nadat er een steriel veld was gecreeerd natuurlijk), toen was het ongeveer 10 tot 15 minuten wachten voordat de verdoving werkte. Hierna gingen ze aan de slag en dat duurde heel kort eigenlijk, volgens mij maximaal 15 minuten.

Het ging echt heel snel, volgens mij alles in totaal max. 40 minuten (voor Herman duurde het ws wat langer :)) )

Ik zou wel voor de zekerheid even paracetamol meenemen! Dan kan je man dat preventief nemen (spiegel opbouwen). Aangezien jullie nogal een stuk uit de buurt wonen! Herman had ongeveer een uur van tevoren 2 paracetamol genomen (moest van mij) en ik had ze mee, maar dat wilde hij niet, vond het niet nodig. Ongeveer 2 uur na de ingreep nam hij er dan toch maar 2, ws om van mijn gezeur af te zijn.

Voor het spuiten heb ik geen spanning maar wel weer voor de punctie. Ik ga vragen of ze me 1mg Xanax kunnen geven, een vorige keer kreeg ik 0.5 mg. Tevens ga al een dag van tevoren beginnen met een paracetamolspiegel op te bouwen, hopelijk werkt dit. Misschien kunnen ze nadat ze de morfine hebben gegeven direct atropine geven om te voorkomen dat die hartslag zo snel daalt.

Ik ben blij dat ik in ieder geval nog een poging kan doen voor het nieuwe jaar, en nu maar hopen dat we net als vorige keer cryootjes hebben!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Dank voor je heldere verhaal.

Mijn man krijgt het nu nog wat benauwder, toen ik jouw bericht voorlas reageerde hij:

"een kwartier, dat is wel lang". Waarop ik zei: "dat valt toch wel mee?"

Nou, zei mijn man, "dat is best lang om met je zaakje buiten te hangen".

Goed, we hopen er maar het beste van en dat er maar veel mooie zaadcellen gevonden mogen worden. Vind het erg spannend. Zal sowieso ook Paracetamol meenemen.

Hebben jullie nog wel ingevroren zaadcellen? Anders zou Herman ook weer een PESA moeten ondergaan, toch? Xanax is toch een sederend middel?

Zou je ook niet om een klein roesje kunnen vragen? Vooral omdat het de vorige keer

voor jou zo ingrijpend is geweest.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Tja het blijft spannend voor jullie en in dit geval vooral voor je man. En dat erbuiten hangen is ook minder ja, maar er zit wel een mooie groene doek omheen en hij krijgt een mooi kleurtje haha:))

Voor je het weet ben jij aan de beurt Chantal!!

Volgens MCK hadden we nog genoeg buisjes dus kunnen we nog even vooruit met de ICSI.

Xanax is sederend ja, hopelijk helpt die 1 mg wel.

Een roesje lijkt me lastig aangezien ik al morfine krijg.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ben wel blij dat het bijna 20 November is, maar ik zou nog blijer zijn wanneer we de uitslag van de PESA binnen hebben. Daar valt of staat alles mee natuurlijk...

Je weet het nooit, maar ik ga er niet vanuit dat er bij mij iets mis is.

Mijn menstruatiecyclus is regelmatig en ik heb in mijn leven in totaal zo'n 4 jaar de pil geslikt. (hoor weleens van mensen dat het lastig zwanger worden is wanneer je lang de pil hebt geslikt). Mijn man en ik hebben wel veel gerookt, zijn hier nu bijna 4 jaar geleden mee gestopt.

Kunnen ze tijdens het maken van de echo al iets zeggen over wat ze al of niet zien?

Ik heb nooit eerder een vaginale echo gehad.

Over dat roesje, kunnen ze je i.p.v. Morfine geen roesje geven tijdens de punctie en net voordat je hieruit ontwaakt een pijnstiller geven?

Ik weet niet wat mogelijk is, maar het lijkt me dat je niet op een soortgelijke ervaring als de vorige punctie zit te wachten.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Diane,

Hoe gaat het met jou?

Je zit bijna op de helft, hoe vergaat het wachten je?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nolan,

Het gaat goed met mij hoor. Ik zit precies op de helft vandaag, wachtdag 7.

nog 7 daagjes te gaan dus.

Wanneer komt de uitslag van de PESA binnen, spannend hoor !!

Wat betreft de punctie: een roesje doen ze maar bij hoge uitzondering.

Ik heb een spuit in de bil gehad en dat was het, moest een uurtje intrekken.

Het viel me 100% mee die punctie, probeer je goed te ontspannen, mijn gync. zei zelfs dat ik er bij lag alsof ik mijn nagels liet lakken. Daar hebben we thuis nog erg om gelachen.

Er zijn 2 topics over de punctie: oa 1 door mij gestart: Punctie welke verdovingen, onder het kopje ICSI, blad 2. Kijk daar maar eens.

Er zijn veel verschillende manieren van verdoven, elk ziekenhuis bijna anders.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Chantal,

Je kan meekijken met de echo, ze legt dan uit wat alles is en verteld je direct of het er goed uitziet of niet. Nog nooit een vaginale echo gehad..je zal er snel genoeg aan wennen haha :)) aangezien je er nog een hoop zal krijgen. Ik had er ook nog nooit een gehad en nu kan ik ze niet meer tellen!

Spaaaaaaaaaaaaaaannend, nog 1 dag!!!!!!! (over 1 minuut dan).

Ze doen volgens mij geen roesje bij MCK, wil dat ook niet hoor, vraag wel een verhoging van de Xanax of misschien dormicum. Ze kunnen me ook gelijk atropine geven zodat ze dat niet halfverwege hoeven te doen zodat de morfine uitwerkt, dat zal een hoop pijn schelen.

Ik ga het nog wel even bespreken met ze...

Hoe laat moeten jullie vrijdag in het Rijnland zijn???

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden