Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Het wordt nu wel spannend ja. Morgenochtend om 10.30 worden we bij dr Sneller verwacht. Ik hoop zo voor mijn man dat het allemaal wel zal meevallen...

Het is toch wel super dat die mannen van ons dat willen doorstaan, ben ik echt héééééél erg blij mee! En dan maar hopen op een goede uitslag, vraag morgen meteen hoe lang het duurt eer we de uitslag hebben.

Het zou mooi zijn wanneer we de uitslag van de PESA kunnen combineren met het startgesprek.

Ik lees allerlei verhalen over de punctie, hoe pijnlijk deze kan zijn en dat de wachtweken zo killing zijn. Op dit moment kan ik alleen maar hopen dat mijn man en ik ook zover mogen komen. Dat ze maar veel mooie zaadcellen mogen vinden morgen!

Ik stel me voor dat een vaginale echo net zoiets zal zijn als een uitstrijkje, dat is wel genant, maar niet pijnlijk. Ik wacht het maar af.

En hoe gaat het met jullie? Heb je de Decapeptyl al in huis?

Hopen dat je menstruatie gauw doorzet, dan kun je weer beginnen.

Heel veel succes!

Lieve groetjes,

Chantal.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Nolan en Nathalie,

Helaas helaas, de ongi zet door....

Het ziekenhuis al gebeld.

Voor ongi op dag 8 (begon het bloedverlies) was wel vroeg, maar kan wel.

De kans dat er nog 1 zit is er wel, maar was klein volgens het zkh.

Als er 1 afgestoten wordt, is er meestal geen bloed, en dat heb ik wel. We gaan er dus niet vanuit dat er nog 1 zit, maar hopen het stiekum wel.

We mogen een dagje eerder testen, zondag. Dat doen we dan ook maar zondag. Dan maandag bellen over het hoe en wat nu verder, maar dat zal dan wel jan. 2010 worden....

We gaan er vanuit dat deze poging dus niet geslaagd is.

Nolan heel veel succes morgen.

Nathalie hoe is het met jou ?

groetjes Diane

Geplaatst

Hé Diane,

Dat is balen, wel erg vroeg toch dat je ongesteld wordt?!

Tuurlijk hoop je stiekem dat er 1 blijft zitten!

Toch spannend, om zondag te testen.

Ik wens je ontzettend veel succes!

Zal aan je denken zondag.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi chantal,super véél succes morgen!!!zenuwachtig?

die echo?die heb ik al wel gehad,je voeld je een beetje ongemakkelijk(tenminste dat is mijn ervaring)moest eerst m,n blaas leeg maken en toen in m,n blote kont naar die geweldige stoel(ahum)ik vond het wel bijzonder dat ze dan alles kunnen zien.denk als je het vaker gedaan hebt,dat het dan wel gewoon wordt?!

nog 1 nachtje,

doeiiiiiiiiiiiii

Geplaatst

hoi Diane,

wat ontzettend kl*te,

lees het net,had al een berichtje bij je man achter gelaten.Toch miss hopen dat er nog 1 zit?!

sterkte

liefs Luna

Geplaatst

Hoi Luna,

Ja, ik ben wel zenuwachtig. Niet voor mezelf, maar wel voor mijn man.

Hij ziet er als een berg tegenop. De echo zal inderdaad ongemakkelijk zijn, maar daar ben ik niet zenuwachtig voor.

En de uitslag van de PESA, is ook wel een nagelbijtende gedachte...

We wachten het af, klinkt zo simpel, maar dat is het niet.

Hoe gaat het met jou, ben je de teleurstelling een beetje te boven?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

hoi chantal,

ja teleurstelling wel weer te boven.Op voor de volgende ronde.Die is nu(drukke dagen,hihi).

eerst morgen voor jullie,is ook spannend,vond ik ook toen die van mij onder het mes ging voor de hersteloperatie.

en dan inderdaad wachten voor de uitslag.zit er weer zaad in.vond ik ook vreselijk.wij kregen het toen via telefonische afspraak.zouden tussen half 9 en half 10 bellen,dat werd uiteindelijk kwart voor elf(pfff)door uitloop.ik nog bellen ,dacht dat ze ons vergeten waren.

nou,lekker slapen voor zo.(waarschijnlijk zit je nog wel ff ergens anders met je gedachten).ik ga ook m,n mandje maar in,nog druk.(haha)

liefs Luna

truste

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik heb aan jullie gedacht rond 10.00 uur, zei nog tegen m'n man dat jullie zo op moesten voor de pesa.. Als het goed is zijn jullie nu weer onderweg naar huis..

Hoe is het gegaan?????? (interessant om te zien toch vanuit ons vakgebied gezien dan??)

Hoe heeft je man het ervaren??? Wat je zei over dat het geweldig is dat ze dit voor ons over hebben heb je helemaal gelijk in!!

Als het goed is heb je zo'n 45 minuten geleden je 1e echo gehad..hoe ging dat??? Zag het er goed uit??

Ik denk altijd maar zo met dat soort dingen...wij als verpleegkundige hebben al zoveel blote konten, lichamen etc gezien dat het ons ook niet meer uitmaakt. Datzelfde geldt voor hun, zij hebben al zoveel geslachtsorganen gezien dat het voor hun ook niet uitmaakt..het is maar werk..

En je raakt er gelukkig aan gewend..op een gegeven moment is het niet meer te tellen de keren dat je in de beugels ligt!

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en hoop dat het allemaal meeviel!!

Even over de uitslag van de pesa...wij kregen die telefonisch..is misschien wel zo makkelijk ivm jullie reistijd.. Misschien kan je de prikcursus/infoavond combineren met het startgesprek.. (op dinsdag toch?)

Je mag toch niet eerder beginnen met prikken alvorens je die infoavond heb gehad (je krijgt dan ook de puregon prikpen en inbrenghuls voor die rotbolletjes die je na de punctie moet inbrengen).

Ik vind het echt heel spannend voor jullie, kan me echt voorstellen in welke onzekerheid je nu zit! Ik hoop echt zo voor jullie op positieve uitslagen zodat jullie ook snel kunnen beginnen!!!

Je moet je niets van mijn gezeur aantrekken hoor Chantal mbt de punctie, zoals je heb kunnen lezen verschilt dat bij iedereen, dus niet bij iedereen doet het zeer.

Alles stapje voor stapje...nu eerst de uitslag van de pesa!!

Ik heb alles in huis, word ws vandaag ongesteld (de voortekenen zijn er) en dan morgen beginnen met prikken. Die prikken vind ik dan weer niets voorstellen, heb ik totaal geen last van. Is alleen soms lastig in te plannen met m'n werk..net als jij onregelmatige diensten. Soms moet ik tot 21 uur en soms tot 22 uur in de late dienst dus na 22 uur prikken is het beste..vroege dienst maakt natuurlijk niet uit en ik doe nu gewoon ff geen nachtdiensten (is bij ons op vrijwillige basis).

Weet je wat wij regelmatig deden als we bij MCK vandaan kwamen?? Wat drinken of een pannekoek eten bij die boerderij (alleen bij late afspraken aangezien hij geloof ik pas om 15 uur open is). Dat maakte het allemaal wat relaxter op een of andere manier..even ontspannen naar die onderzoeken/ behandelingen..

Na de punctie (die 's ochtends was) heeft m'n man ijsjes gehaald bij de mc donalds aangezien ik toen geen zin had om uit te stappen met die zere buik.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Diane,

Wat ontzettend klote en verdrietig dat deze poging niet gelukt is!!

Je hoopt er zo op en schat je kansen natuurlijk ook wat hoger in qua slagingspercentage met twee embryootjes dan met 1 embryootje.

Ik wens je veel sterkte met het verwerken van dit alles!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Luna,

Fijn dat je de teleurstelling weer te boven bent en dat je het een plekje hebt kunnen geven!!

Wanneer ga je op voor de volgende ronde??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ja, we zijn weer thuis!

We waren ruim op tijd in het Rijnland ziekenhuis, dus nog een kop koffie gedronken.

Éénmaal aangemeld op de polikliniek sloegen de zenuwen goed toe...

Het was er erg druk en om 11.00 riep dr Sneller ons binnen, eindelijk!

Nadat we een kort onderhoud met hem hadden gehad, zei hij: "we maken even een kamer klaar en dan word je zo geknipt en geschoren". Of we tot die tijd nog even plaats wilde nemen in de wachtruimte. Om 11.15 nog niets vernomen en toen raakte mijn geduld wel op. Ben naar de balie gelopen en gevraagd hoe lang het nog ging duren totdat mijn man geholpen werd. Tevens aangegeven dat mijn man bloednerveus was en ik ook! Om 11.25 konden we naar binnen.

De verdoving vond mijn man erg pijnlijk, het puncteren van de zaadcellen uit de linkerbal ging vrijwel pijnloos, maar de rechterbal...Daar had hij enorm veel last van, ik denk ook niet dat daar goed materiaal uitgekomen is. We wachten maar af...

Waarschijnlijk binnen 5 werkdagen uitslag, deze krijgen we telefonisch.

Duimen, duimen, duimen...

Mijn man heeft nu met name pijn in zijn rechterbal, uitstralend naar zijn lies.

Hij heeft wel zelf terug naar huis gereden met een strakke onderbroek aan!!

De echo stelde niets voor, het is alleen wel genant om met je billen bloot te liggen.

Alles zag er keurig uit, ze deed nog een meting van een eicel, grootste die ze kon vinden was 17 mm groot. Mooi om te zien!

Nu afwachten en hopen op een goede uitslag, op 3 December hebben we een startgesprek. (kon helaas niet eerder i.v.m. vakantie van dr Hulsbergen).

Wat fijn, dus jij kunt één deze dagen weer beginnen!!

Spannend, ik hoop voor jullie dat allemaal goed mag verlopen.

Groetjes en tot schrijfs,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal!

Hahaha, geknipt en geschoren tja echt een uitspraak van hem..vind hem wel grappig.

Wij moesten ook lang wachten ja, er kwam een spoedoperatie tussen door waar dr Sneller bij moest zijn. Wij hebben ongeveer 40 minuten moeten wachten.

Tja die verdoving is even vervelend ja omdat ze de huid natuurlijk niet kunnen verdoven.

Bij mijn man was dat ook, de ene bal ging super en de andere wat meer pijnlijk (daar heeft hij nog steeds een blauwe plek en die bal is echt een paar maanden opgezwollen geweest).

Grappig dat ook je man zelf naar huis is gereden! Zo'n strakke onderbroek is de eerste week wel handig ja. Misschien koelen met een compres om zwelling te voorkomen!

Apart he als je met dat buisje zaad aan de wandel moet!?

Goed dat het er bij jou netjes uitzag, toch wel een geruststelling he?

Jammer dat jullie moeten wachten tot 3 december en dat jullie het niet kunnen combineren met de prikcursus. Moet je nog een keer op en neer rijden.

Zorg maar goed voor je mannetje en hopelijk heb je over 5 dagen een positieve uitslag!

Sterkte gewenst voor je man.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Het gaat wel goed met mijn man. Heeft nog wel last van zijn balzak, maar de pijn is te dragen. Hij slikt ook geen pijnstillers meer. Goh, dat jij de ingreep bij je man zo goed hebt kunnen zien. Ik heb niet veel gezien, zat op een stoel bij het hoofdeinde.

Heb alleen gezien dat ze het gebied met Bethadine schoonmaakte en ik heb een vlindernaaldje gezien en een kocher. En natuurlijk gezien dat mijn man veel pijn had...

We waren beiden ontzettend opgelucht toen het achter de rug was.

Inderdaad wel bijzonder dat je met 2 buisjes (hopelijk goed materiaal) naar het MCK loopt. Wat jij zei over de kleur van de vloeistof, beetje rood/rose?

Bij mijn man was het materiaal afkomstig van de linkerbal ook rood/rose, maar het materiaal uit de rechterbal was gewoon helder??

Ik vrees dat in het laatste buisje geen goed materiaal zit, we zullen het komende week wel horen...

Hoe is het met jou, inmiddels begonnen met spuiten?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Gelukkig dat het goed gaat met je man! Fijn dat hij geen pijnstillers meer hoeft te gebruiken.

Spannend hoor nog een paar daagjes!!!

Ik zat ook bij het hoofdeind maar ben ook even gaan staan omdat ik wel nieuwsgierig was hoe het er allemaal aan toe ging. M'n man was te geconcentreerd op de pijnbeheersing dus had liever niet dat ik aan hem zat of iets zei, vandaar dat ik even kon gaan staan om het eens even goed te bekijken.

Dr Sneller zei bij ons dat het er op het eerste gezicht goed uitzag qua kleur etc maar dat we hier geen zekerheid aan konden ontlenen. Dus het is toch maar afwachten..

Ik ben zaterdag begonnen met de decapeptyl en vanavond weer 100 IE Puregon erbij, dan heb ik zaterdag in de ochtend een follikelmeting om te kijken of ze een beetje opschieten met rijpen, denk persoonlijk dat ik volgende week vrijdag of zaterdag de punctie heb maar ja dat hangt af van de rijping natuurlijk..

Ik heb even gekeken en denk dat ik Dormicum (oraal) ga vragen bij de morfine. Tevens ga ik 2 dagen voor de punctie een spiegel opbouwen met paracetamol.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

hoi Nathalie,bedankt voor je berichtje de volgende poging is alweer geweest.Wordt ook weer afwachten,ik merk altijd dat je dan alles voeld.Ieder pijntje ,krampje.Zou het dan dit x wel?Nou ja we wachten weer af.Wacht nu m,n menstruatie af,anders moet ik gaan bellen naar Nijmegen voor een afspraak.Maar blijf natuurlijk hopen dat dat niet nodig is.Voor jou wordt het ook weer allemaal spannend,begrijp ik?Heb je nou veel last van al die medicijen?

Succes!!!

liefs Luna

Geplaatst

Hoi Chantal,

Dus jullie hebben de pesa gelukkig achter de rug!Fijn.

Wanneer krijg je de uitslag?spannend zeg!!!Zo ga je van de ene spanning naar de volgende hè?!

Je lichaam en geest hebben heel wat te verduren.

liefs Luna

Geplaatst

Hoi Chantal,

Is het jullie mee of tegen gevallen en heeft je man nog veel last ??

Ik weet dat mijn man met de hersteloperatie lang last heeft gehouden. Hij had ook graag een strakke onderbroek aan. Terugrijden dat kon hij niet met de hechtingen en de pijn. Het lopen viel hem vooral tegen. Dat duurde een week ongeveer.

Wel had hij de balzak nog lang blauw.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Luna, Diane & Nathalie,

Heb even niet op het forum gezeten, hoe gaat het met jullie?

Wij zijn nog in afwachting op de uitslag van de PESA, wat duurt dat wachten lang zeg...

En, Nathalie; weet je al wanneer je de punctie krijgt??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Jaaaaaahhhhhhh, we hebben goed nieuws!!

Mijn man zijn zaadcellen zijn van prima kwaliteit en ze zwemmen ook goed!!

Ik hield het niet meer, dus zelf naar poli urologie gebeld.

Dr Sneller zei; "de man is geslaagd, nu de vrouw nog".

Ik ben zo opgelucht, kan ik niet vertellen.

Volgende week donderdag om 12.00 uur het startgesprek en aansluitend prikinstructie. Gaat nu weer lekker snel.

Komend weekend een paar daagjes samen weg met zo'n hotelwaardebon.

Gaan we naar Enkhuizen, het goeie nieuws vieren, heerlijk.

Allemaal een goed weekend en tot schrijfs.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

hoi Chantal,wat supergoed nieuws!!!!!!Nu kun je lekker van start gaan en gaat dan inderdaad snel!!!Geniet lekker van je weekend met je mannetje!!!!

liefs Luna

Geplaatst

wij kregen vandaag een brief binnen met de uitslag op papier van kwaliteit zaad.Nou snap ik er nie zo veel van.maar is volgens mij niet al te best.

miss jullie,

25 milj zaadcellen

13 %motiliteit a+b

96 % kopafwijkingen, progressieve motiliteit voor opwerken 6.17.

ook staat in de brief dat de kans klein ,maar niet onbestaande is.(op de natuurlijke manier)

en dat het zaad geschikt is voor icsi.

dit is tevens een brief voor vervolg bij een arts.(waar ik denk ik toch een beetje al vanuit ga?!)

mja,weet nu ff niet zo goed wat ik moet denken.aan de ene kant heb je tenslotte maar 1 goed zaadje nodig,maar aan de andere kant........

doeiiiiiiiiiiii

Geplaatst

Chantal wat een fantastisch nieuws zeg!!!!!!!!!!!! Fijn hoor voor jullie!!! Dr Sneller is wel inventief..bij ons zei hij: "jullie mogen zeker door naar de volgende ronde".

Donderdag...ik heb maandag m'n 2de echo en dan kan de punctie worden ingepland..ik denk dat het donderdag of vrijdag wordt.. misschien komen we elkaar wel tegen als het donderdag is!

Wat heerlijk ontspannen een weekendje noord-holland.., Enkhuizen is een leuk stadje.

Geniet ervan!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Luna,

Ik weet niet wat het betekend sorry! Wij hebben de uitslag van de pesa nooit op schrift gezien, alleen telefonisch dus kan er echt geen touw aan vastknopen!!

Maar wat je zegt...je hebt maar 1 goed zaadje nodig!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden