Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ja goeie oogst he. Het is zeker spannend, we zien uit naar het telefoontje van morgen.

Ja viel me echt 100% mee de punctie. Heb lekker op de bank gehangen (geslapen) en geen paracetamol genomen. Geen pijn of last gehad.

Nu het gesmeer met de bolletjes haha, wat een kliederboel is dat.

Op naar het telefoontje van zaterdag !

Groetjes Diane

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Diane,

Ik duim met je mee dat er maar veel eitjes bevrucht zullen zijn morgen.

Heel veel groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Spannend, hoop voor je dat het cryootje goed zal ontdooien!!

Begrijp ik nou goed uit jouw verhaal dat je met de verse TP even tussendoor naar Leiderdorp bent gereden en direct na de TP je dienst hebt afgewerkt?

Dat lijkt me nogal wat!

Mag je, als wederhelft, meekijken met de ingreep? Lijkt me ook wel mooi om te zien.

Vind het alleen wel sneu voor mijn husband!!

Hoe lang hebben jullie op de uitslag van de PESA moeten wachten?

(ben ik vergeten en dr Hellenburg te vragen).

Zijn jullie ook naar de info avond geweest? Duurt een uurtje volgens dr Hellenburg, maar wij zitten dan in totaal kleine 3 uur in de auto voor een uurtje info avond!

By the way, mijn man slikt nu ook foliumzuur hoor.

Heel veel groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Dat op en neer rijden was met een cryo tp en heb toen mijn dienst vervolgd ja, was maar 1 uur en 20 min weg in totaal. Ik had wel afleiding in ieder geval, heb veel overgewerkt die weken.

Je mag bij de pesa zijn hoor, het is gewoon in een behandelkamer, niet in een ok ofzo. Ik zat gewoon naast m'n man en kon alles dus goed bekijken! Vond het ook zielig hoor voor m'n man maar hij was heel stoer!

Welke infoavond bedoel je??? De prikcursus?? Een pesa infoavond hebben wij niet gehad..nooit van gehoord!

We zijn wel naar de prikcursus geweest, ondanks dat ik wel wist hoe het moest is het toch handig...

Als ik het had geweten van die foliumzuur had ik het hem ook gegeven!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Nee helaas, we moeten wachten tot het telefoontje van morgen...

dan weten we hoeveel er bevrucht zijn en wanneer de terugplaatsing is.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Nooit een info avond bijgewoond? Ik begon te twijfelen of dr Hellenburg het over een info avond had gehad, aan mijn man nagevraagd en die zei inderdaad dat dr Hellenburg het over een info avond heeft gehad.

Elke dinsdagavond van 19.00 tot 20.00 uur. Maar waar deze nou over gaat ben ik vergeten!

Hoe lang duurt de prikcursus? Is dat in de avonduren?

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de uitslag van de PESA?

Is wel een hééééééél spannende periode!!

Alvast een heel fijn weekend!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Volgens mij is dat de prikcursus/ info avond IVF op dinsdagavond!! Wel nuttig hoor!!

Sorry je vraag over die wachttijd vergeten, komt ie..

Ik geloof dat het ongeveer 6/7 dagen was maar weet het niet meer zeker..

Het probleem was dat de communicatie van dokter Sneller en MCK niet helemaal helder was op dat moment. Ik vond het nogal lang duren dus belde MCK maar zij mochten die info niet verstrekken (vond ik raar omdat het zaad in hun laboratorium wordt onderzocht etc), dit moest dokter Sneller zelf doen alleen was hij er niet! Hij was naar de diplomauitreiking van zijn dochter en 2 dagen erna was hij vrij dus dat was niet zo leuk!

Op een gegeven moment kregen we van MCK een acceptgiro van 300 euro voor het invriezen van sperma (toen hadden wij de uitslag nog niet). Dus dat vonden we erg raar maar ik bedacht me wel dat ze sperma wat slecht was niet gingen invriezen dus ik MCK bellen. Op dat moment kon ik telefonisch geen arts te pakken krijgen maar kreeg de receptioniste en die vond het ook apart maar die kon mij geen info geven. Jammer genoeg moesten we toch echt wachten op het telefoontje van dokter Sneller wat gelukkig goed nieuws was!

Ik hoop dus dat het bij jullie sneller gaat dan die 6/7 dagen!!

Het is ook echt heel spannend Chantal!!! Die weken zijn zo voorbij hoor (voor je man) voor jou duurt het ws langer haha!

(Misschien kan je alvast een afspraak maken voor een uitgangsecho op de dag van de pesa! Dat scheelt je weer op en weer rijden!!)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Dag dames,

Hier nog een vergelijkbaar verhaal - ook mijn vriend is 10 jaar gesteriliseerd geweest en heeft een hersteloperatie gedaan okt 2008. Nadien werd er steeds bar weinig zaad gevonden en werden we naar AMC verwezen voor TESE. In Utrecht dacht men dat er geen sprake kon zijn van obstructie, omdat er dan wel iets meer in zou zitten. Maar na een echo in het AMC lijkt er toch een obstructie te zijn. Klinkt ons wel logisch in de oren, bovendien heeft hij ook al twee gezonde kinderen. Jullie ervaringen klinken zeer herkenbaar allemaal!

We gaan nu proberen of PESA toch een optie is, in het UMC weer. Ik hoop maar dat daar geen lange wachtlijsten voor zijn....jullie zijn in een privé kliniek he?

Heel nuttig jullie verhalen, jullie zijn al een stuk verder. Ook blij met het verhaal van Herman - mijn vriend is ook niet happig op weer een ingreep maar de PESA lijkt minder heftig dan de hersteloperatie. Daar had hij behoorlijk last van.

Sterkte met wachten op goed nieuws, ik duim mee,

groet Megan :icon_sunny:

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Wat zonde van de tijd wanneer er een gebrekkige communicatie is, raar dat het MCK jullie geen info mochten geven over de kwaliteit van het sperma.

Ik vraag op 20 November meteen maar aan dr Sneller wanneer we de uitslag kunnen verwachten. Goed idee om te vragen of ik gelijk de uitgangsecho kan krijgen op de dag van de PESA! Ga ik a.s. maandag gelijk voor na het MCK bellen.

Is de echo in het MCK of in het ziekenhuis?

Voor jullie hopelijk a.s. woensdag een TP! We zullen hard voor jullie duimen dat alles goed mag gaan en het cryootje goed ontdooit!!

Fijn weekend,

Groetjes,

Arnold & Chantal.

Geplaatst

Hoi Megan,

Leuk dat je reageert!

Inderdaad ook weer herkenning, is toch wel leuk om zo middels dit forum met elkaar te communiceren. Grappig, ook jouw man heeft 2 kinderen.

Heb je zelf kinderen?

Ik heb geen idee of er lange wachtlijsten zijn in het UMC, misschien kun telefonisch contact opnemen met het UMC om deze vraag te stellen?

Of even googlen, wachtlijsten UMC?

Succes!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Diane,

En, al wat gehoord?

Spannend, laat je wel wat weten??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nolan,

Ja net een telefoontje gehad van het ziekenhuis.

Van de 7 eitjes zijn er 6 bevrucht !!

D.w.z. terugplaatsing van 2 emmies maandag en 4 in de vriezer !

Goed he. Het ziekenhuis was erg blij met dit resultaat.

Wij natuurlijk ook. :hello2::good1:

Geplaatst

Hoi Chantal,

Alle onderzoeken en behandelingen op de PESA na zijn bij MCK, wel zo handig en prettig!

We hopen ook dat het cryootje goed ontdooid alleen houden we er rekening mee dat het niet goed ontdooid en dat ik weer die vreselijke punctie moet ondergaan.

Ik zie nu al tegen die rotpunctie op moet ik je zeggen!

Als m'n hartslag nou gewoon constant was gebleven en ze geen atropine hoefde toe te dienen dan had de morfine nog niet uitgewerkt geweest en had ik er ws. minder last van gehad (met de eerste eierstok had ik nml nog niet zoveel last, wel had ik last van de vaginale injecties).

Als ik de verhalen lees van vrouwen die er geen last van hadden ben ik daar wel een beetje jaloers op moet ik je zeggen!

Ik hoop voor jou Chantal, dat jouw punctie net zo mag verlopen als die van Diane.

Ben je er al erg mee bezig??? Het is alweer bijna 20 nov! Spannend!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Megan!

Leuk zo die herkenbare verhalen hier op het forum! Spannende tijden voor jullie met al die onderzoeken zeg!!

Ik weet ook niet hoe lang de wachttijden zijn bij het UMC!

Wij zitten bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp, die werken samen met het Rijnland ziekenhuis (daar wordt de PESA gedaan, de ICSI en alle bijbehorende onderzoeken/ behandelingen worden gedaan bij MCK).

Als je via MCK een PESA laat doen zijn er geen wachttijden (hooguit 4 weken vanaf de intake).

Om de reden die jij benoemde met het zaad van je man hebben wij ervoor gekozen direct voor een PESA te gaan en niet voor een hersteloperatie. Je hoort toch wel veel vind ik dat een hersteloperatie niet het gewenst resultaat heeft en het toch nog uitdraait op IVF/ICSI.

Heel veel suc6 en sterkte gewenst met alle onderzoeken en behandelingen!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo Nolan, Nathalie, Luna,

We zijn net terug uit Zwolle.

Om 16.15 uur was de terugplaatsing. Wel een bijzonder moment. We konden mooi meekijken en hebben gezien dat de 2 embryo’s teruggeplaatst zijn. We kregen zelfs een foto mee!

Nu maar hopen dat ze goed blijven zitten en groeien.

De overige 4 emmies waren niet goed genoeg om in de vriezer te plaatsen, helaas. Maar misschien is het helemaal niet nodig, hopen we.

Duimpjes drukken !!!

Ik ga me op het wachtbankje planten,

liefs Diane

Geplaatst

Hoi Diane,

Wat fijn en wat een mooi moment moet dat zijn!!

Hoe voel je je?

Hoop voor je dat ze lekker gaan innestelen!!

Hou je ons op de hoogte??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een tweede punctie.

Dat is heftig, werd je onwel van de morfine?

En vaginale injecties? Klinkt ook niet fijn!!

Wanneer krijg je bericht of je cryootje goed is ontdooid?

Je zou in principe morgen toch de TP krijgen?

Ik heb trouwens 20 November een afspraak voor een uitgangsecho gemaakt!

Ja, ik ben er wel veel mee bezig, met name of ze goede kwaliteit zaadcellen zullen vinden...Tijd gaat wel snel, dat scheelt!

Heel veel succes en hou ons op de hoogte hé.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi diane,

Heb echt wel aan jullie gedacht vandaag,wat zal dat een super mooi moment zijn geweest!!!Nu,duimen,duimen duimen.Zal ik ook voor jullie doen!!!!

groetjessssssssssss Luna

Geplaatst

Hoi Diane,

Wat fijn dat je toch 2 mooie emmies teruggeplaatst heb gekregen en wat leuk zeg dat je kon meekijken en een foto meekreeg!

Bij ons kan je niet meekijken tijdens de TP.

Jammer dat je geen cryootjes hebt maar wat je al zei, hopelijk heb je deze niet nodig.

Sterkte in deze ww.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Chantal,

Wat fijn dat je op 20 november de uitgangsecho hebt, dat scheelt weer op en neer rijden. Jullie moeten toch het zaad naar MCK brengen.

Als ik jullie was zou ik de auto gewoon bij MCK zetten (gratis) en dan naar het Rijnland wandelen (is ongeveer 5 minuten). Bij het Rijnland ziekenhuis moet je nml een hoop betalen!

Morgen gaan ze het cryootje ontdooien en hopelijk dan woensdag de TP.

Spannend is dat ja, de kwaliteit van het zaad.. Neemt je man ook visolie omega 3?? Blijkt ook goed te zijn voor de zaadkwaliteit.

Ik legde elke ochtend voor mijn man de volgende voedingssuplementen klaar:

-multivitamine

-omega 3

-een suplement met extra ijzer en zink

-suplement met ginseng

"Zoveel" zei hij...ja dus...hahaha :)), toen nam hij dit. Als ik toen had geweten dat foliumzuur goed was, had ik hem dit ook gegeven!

Op naar 20 november!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden