Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na een tijdje niet veel gepost te hebben op het forum, kom ik ook maar weer plaatsnemen op het wachtbankje.

Afgelopen dinsdag de TP gehad van ons enige embryo uit de 2e IVF. We weten de kwaliteit niet. We mogen officieel op 11-11 testen, maar dan ben ik, zonder mijn man, in het buitenland, dus we gaan 9-11 testen. Ik hoop dan maar op een betrouwbare uitslag.

Zoals ik net op topic "wat wel en niet in de wachtweken'' heb gezegd, ik heb geen goed gevoel over deze TP. Het was een rot poging. Moest 4 dagen langer stimuleren dan bij de 1e poging, 3 echo's waarop het steeds allemaal slecht te zien was en waarbij de uitslagen ook niet met elkaar klopten. Een punctie die superzeer deed doordat mijn eierstokken achter de darmen lagen (vandaar dat ze het dus op de echo's ook zo slecht konden zien) en maar 3 eicellen gevonden, terwijl mijn hormoonwaarden en het follikelvocht erop wezen dat het er veel meer moesten zijn (ze denken dat ze cystes hebben aangeprikt) *zucht*

Ik zal zodadelijk wel het lijstje up to date maken.

Het wachten gaat me nog goed af, aangezien het toch al voelt als een mislukte poging. Heel gek.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wachtbankje november

Irrie, TP 1 cryo, testen 31-10

Peggy, TP 18 okt., 1 emmie, testen 1-11

Josephine, TP 19 okt., 2 emmies, testen 2-11

Suus77, TP 22 okt., 1 cryo, testen 5-11

Ilse, TP 24 okt., 2 cryo's, testen 8-11

Joke, TP 27 okt, Cryo, testen 9-11

Eveline, TP 27 okt., 1 cryo, testen 10-11

Aramat (Tamara), TP 27 okt, 1 cryo, testen 10-11

Alice (Lies) TP 27 okt, 2 emmies, testen 11-11

YouMe, TP 27 okt, testen 11-11

SJSL (Annelies), TP 27 okt, IVF, testen 11-11 (maar ga 9-11 al testen)

Zoë TP 28 okt. 1 emmie, testen 11-11

Peggy, ik heb je verhaal de afgelopen tijd gevolgd. Meid, ik vind het zo jammer voor je! Kan me goed voorstellen dat je pauze wilt. Sterkte ermee.

Geplaatst

Gek hé, ik ben alweer een beetje vergeten hoe ik mij de vorige keren voelde bij een terugplaatsing. Tenminste wat ik lichamelijk voelde. Heb nl. sinds de terugplaatsing afgelopen woensdag al lichte krampen. Lijkt me erg vroeg voor ongi toch??? Het ene moment leg ik het positief uit (er gebeurt iets) en het andere moment denk ik negatief (kan nooit goed zijn nu al van die krampen)

Pfff, en ik hoef nog maar 1,5 te wachten....

Peggy, wat balen meid, heel veel sterkte gewenst en groot gelijk dat je even rust pakt.

YouMe en SJSL mogen we alledrie op de 11e testen (en ach SJSL mischien doe ik wel met je mee op de 9e)

Geplaatst

Hoi Marielle, vind je het al spannend? Ik heb nu lekker weekend in ieder geval en we zien wel wat de vroege zondag brengt... Het zou leuk zijn als jij, ik, manon en Nathalie er allemaal goed opspringen en er goed afkomen.

@SJSL, ik hoop echt dat je voorgevoel niet klopt. Misschien loopt die "prut"poging juist wel heel goed af.. Ik duim voor je.

@Youme, heel veel succes deze wachtweken.

@Peggy, ik stond al op de wb oktober, maar nogmaals heel veel sterkte en hopelijk sta er er snel weer positief in. Ik kan me goed voorstellen dat je er even klaar mee bent..

@Pieneke, zondagmorgen mag ik bellen of de ontdooiing gelukt is. Marielle wordt volgens mij gebeld, toch? Die heeft de luxe versie :-P

lfs,

Nienke

Geplaatst

Zoe .. 2 dagen na de TP kan nog geen ongesteldheid zijn volgens mij. Misschien de innestellig (maar ik dacht dat dat op dag 3 of 4 was bij een normale TP). En sowieso gebeurt er natuurlijk wel van alles wat je kan voelen.

Ik heb daarstraks ook op wachtbankje juni eens teruggelezen wat ik toen lichamelijk allemaal voelde, was het ook helemaal vergeten! Zo gek.

Ik heb ook veel steekjes nu in m'n buik, maar ben bang dat het komt doordat ik vandaag veels te zwaar getild heb (boodschappen) en dat het niet goed zit. Maar ja, afwachten maar.

Oh, en 2 meiden die wachten op een Cryo ontdooiing? Spannend!! Hoeveel hebben jullie er nog? Nienke 1 volgens mij toch? Heb jouw verhaal wel gevolgd (en met je mee gehoopt afgelopen keer). 1 is helemaal spannend!!

Geplaatst
Manon weet jij ook al wanneer je weer op de bank ploft, als je cryo goed ontdooid natuurlijk!

Volgens mij zitten we allemaal redelijk dicht bij elkaar, jij Nienke, Nathalie en ik.

Liefs Marielle

Hoi Marielle,

Ik ben vandaag weer voor FM geweest CD 16...was nog maar 13,5 mm.

Schiet zoals gewoonlijk niet erg op met mij.

Vorige cyclus ook pas op dag 24 een ovitrellespuit, dag 26 eisprong en dag 30 de TP...vervolgens dag 36 opoe.

Als ik nu in mijn agenda kijk zie ik dat ik iets voorloop met de mm...wie weet dan ergens eind volgende week-begin die week er op.

En jij..hoever ben jij..ohh ik zie t al..ook zondag..gelijk met Nienke..

spannend!!

Groetjes Manon

Geplaatst

Peggy, heel veel sterkte. Neem de rust die jij denk dat je nodig hebt!

SJSL Wij moeten inderdaad op de zelfde dag testen. Groot gelijk dat je het een paar daagjes eerder doet. Lekker samen met je man. Ik zag dat jij ook "maar" 3 eitjes had... ik had er "maar" vier. Maar goed we hebben er maar 1 nodig ... Heb je nu geen last meer van de punctie. Ik heb ook een cyste, had ik de vorige keer ook al, daardoor doet de punctie aan de rechter zijde ook vele male meer zeer dan aan de linker kant. Het is best moeilijk om soms positief te blijven. Vooral als het tegen zit.

Ik heb ook langer door moeten spuiten omdat er geen tijd was voor de eerste uitgangsecho :-( en mijn follikels kwamen langzaam op gang... kortom een lang proces. Werd ik net voor de terugplaatsing ziek..ben ook zo bang dat dit invloed heeft op de innesteling...

Maar goed we kunnen niets anders doen dan wachten..wachten.. en nog eens wachten.

Succes allemaal

Geplaatst

He YouMe .. zit jij toevallig ook in Ede (en dan Nijmegen voor de punctie en TP)? Ik heb geen last meer van de punctie volgens mij. Wel steekjes enzo.

Die 3 eicellen viel behoorlijk tegen, na 8 de vorige keer (en daarvan ook nog 3 cryo's). Gelukkig in ieder geval wel een embryo.

Weet jij de kwaliteit van jullie embryo?

Geplaatst

Annelies...heeeeeel veel sterkte gewenst. Wat een spanning weer! Ik hoop zo voor je dat, ondanks de slechte start die je voor je gevoel hebt, deze behandeling je laatste zal zijn!

De andere dames hier op het wachtbankje ook heel veel succes gewenst! Op naar groene regels!!!

We gooien er maar weer eens een wave tegenaan!

:wav:

Geplaatst

Mariëlle en Nienke, dat er de cryo's maar goed mogen ontdooien, zodat jullie op het wachtbankje kunnen komen!

Ik ga voor jullie duimen!

Geplaatst

Dank jullie meiden!!

Vandaag beginnen ze met ontdooien en morgen tussen 10 en 11 word ik gebeld, Nienke moet ook morgenochtend bellen, echt spannend, ons laatste cryootje!!

Liefs Marielle

Geplaatst

Hallo dames allemaal veel succes deze wachtweken vanaf vanmiddag neem ik bij jullie op de bank plaats. Ik had 14 folikels waar 11 eitjes uitgekomen zijn waarvan er 5 bevrucht waren eentje deed het goed was vandaag 7 cellig deze word vanmiddag terug geplaatst. Van de andere 4 hoor ik van de week of ze ingevroren konden worden de verwachting was van niet.

Wachtbankje november

Bammie TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Geplaatst

Hee Ladies,

Ik kom jullie ook vergezellen!

Vanmiddag terugplaatsing van 1 emmie.

Er waren er 2, maar 1 is na de bioptie voor PGD niet doorggegroeid.

Wachtbankje november

Heather TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Geplaatst

Wat lees ik veel over cyro's!.. heel veel succes allemaal met het ontdooien enz.

SJSL inderdaad ook in Ede en in Nijmegen. Misschien hebben we elkaar wel in de wachtkamer gezien. De vorige keer hadden wij 6 eicellen. Met deze poging hebben we de dosering van de Puregon verhoogd.. alleen nu "maar" 4 eicellen. Heel raar, in het ziekenhuis hadden ze daar ook geen verklaring voor. Onze embryo had de kwaliteit B.

Dat is gemiddeld zeggen ze... Wij hebben ook geen cryo's.

Wilde jij de kwaliteit niet weten? In principe zegt het ook niets natuurlijk alles moet op dat moment kloppen zodat het kan in nestelen...Het blijft gewoon en wonder

Fijn weekend.

Geplaatst

Wachtbankje november

Heather TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Helaas: ik ben vannacht enorm duidelijk ongesteld geworden :BangHead:

Lieve Peggy, ik snap het helemaal. Rust maar lekker uit. Ik 'kan' gevoelsmatig niet uitrusten gezien mijn seniorenleeftijd! Ik krijg er een hard hoofd in dat het ons gegund is. Daarom ben ik nu aan het 'dromen' en aan het googlen geslagen om in de nabije toekomst 'heel veel te gaan reizen en veel geld uit te geven.' Klotezooi!

Dag meiden, ik wens jullie heel, heel veel succes!!

Geplaatst

het begin van het wachtbankje zint me heeeelemaal niet, groen is een veeel mooiere kleur.

Kl*te meiden, bah. Sterkte.

Wordt een spannend weekend mbt de cryo'tjes geloof ik. ZEt m op!!!

Geplaatst

Hallo meiden,

Getver wat een slecht begin zeg, heel veel sterkte meiden met het verwerken van dit negatieve resultaat. Als het kan neem je tijd, daar knap je wel van op (spreek uit ervaring).

Voor de meiden die wachten op een telefoontje uit het ziekenhuis of er een tp plaatsvind: succes en veel geluk!!! Ik duim met jullie mee. Onze cryo lag in Zwolle en daarvan zijn gegevens bekend dat ruim 90% goed ontdooid en 80% wordt teruggeplaatst. Dat geeft je wel wat hoop, maar ook twijfel natuurlijk want je kunt maar zo bij de eerste 20% zitten....

Zoe, ik heb ook al vanaf dag 2/3 na de tp het gevoel dat ik ongesteld moet worden... Ik wordt er wel behoorlijk onzeker van. Enerzijds denk ik dat het een goed teken kan zijn: er gebeurd wat, anderzijds denk ik dat het niet goed kan zijn zo vroeg.

Heb op de 2e dag ook pijn in m'n borsten gehad maar dat is nu weer weg. Probeer maar genoeg afleiding te zoeken maar 't maakt me wel onzeker. Spannende week breekt aan.

Iedereen heel veel succes gewenst en op naar die groene regels!!!

Liefs,

Eef

Geplaatst

He Josephine

wat een *****-bericht zeg!!! Ik snap wel dat je niet te lang wil wachten, ik wens jullie heel veel sterke en alvast succes met de cryo-poging

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Damn, Jos, wat klote is dit! Sterkte de komende dagen, knuffel je vrouw, de hond en de poezen, google mooie verre reizen...en dan zijn er nog 3 cryo'tjes...!

Nine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden