Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Alice, heel veel sterkte met dit slechte nieuws. Hopelijk gaat het snel weer beter met hem.

@Irrie, goed nieuws! Ik duim voor je dat je alles of niks methode je heel gelukkig nieuws gaat brengen.

@Manon, prachtig! Dat je maar snel op de bank mag ploffen.

@Nathalie, duim duim duim...

Alle meiden heel veel dank voor de succeswensen.

lfs,

Nienke

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lies ... wat erg! Veel sterkte er mee, begrijpelijk dat je even niet zo actief bent hier.

YouMe ... ik houd het wel goed vol eigenlijk. Heb het heel druk met van alles en nog wat, dus de tijd gaat nog aardig snel. Voel momenteel niet veel meer in m'n buik (tm vrijdag veel steekjes, daarna niks meer). Nu wachtdag 6 he. Had vandaag een belafspraak met de verpleegkundige en die verklapte wel dat ons embryo gewoon goed was. Dus dat is toch wel weer fijn om te weten :)

Hoe is het verder? Ik hoor niet veel geklaag dat wachten zooooo lang duurt op dit bankje!

Geplaatst

hoihoi,

Vanaf hier ook rustig. Afgelopen weekend ook steken en kramp gehad maar dat is nu ook over. Alleen heeeeeele zere borsten maar dat heb ik al vanaf het moment van spuiten. Dus ik kan op het moment niet lekker op de buik slapen haha.

Ik hoop zo dat het afgelopen weekend een innesteling was, maar weet je, ik durf niet zo goed te hopen. Ik ben al een paar keer zo positief geweest en heeft m'n lichaam me toch zo voor de gek gehouden...

Dus ik probeer maar "rustig" af te wachten.....

Fijn dat alle cryo's goed zijn gegaan bij iedereen!

Suus, wat spannend meid, ik hoop voor je!

Jadimi, succes met je punctie woensdag. Lekker even klaar met spuiten!

liefs

Geplaatst

Hoi Renee,

Ik heb alle testen met ochtendurine gedaan, dus dat zou goed oeten zijn denk ik.

Heb sinds vandaag weer flinke krampen, hoop niet dat het al aan het afkomen is.

Ik doe morgenochtend weer een test en als die nog een streepje laat zien gan ik morgen alvast bloed laten prikken, ipv donderdag dan is het toch wd 12 na een 3 dagen oude cryo. Wil dan wel eens weten hoe hoog de hcg is. Dan kan ik me er op voorbereiden he.

Alle wachtende dames veel sterkte in deze lange dagen...

Groetjes suus

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ik heb eind vorig jaar een poging tot IUI gedaan (helaas bleek het zaad niet goed genoeg na opwerken) en toen had ik hetzelfde als jij: in beide eierstokken 1 follikel van ongeveer gelijke grootte. Dat kan dus gebeuren, de gynaecoloog zei dat de kans op een tweeling dan iets groter was. Helaas is het helemaal niet doorgegaan bij mij, maar goed, ik had het dus ook.

Succes!

Caroline

Geplaatst

Hoi,

suus,

Wat moet dat vervelend zijn om pos te testen en dan toch nog zo onzeker te zijn. Ik hoop dat alles snel duidelijk voor je word!

s6

Allemaal bedankt dat jullie aan me zullen denken want ik zie er idd wel tegen op.

Als het goed is krijg ik infuus met morfine en 2 vaginale injectie. Iemand hier ervaring mee of het dan nog zo'n pijn doet zoals je af en toe hoort?

Liefs

Diana

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik denk dat ik ook op het wachtbankje kan plaatsnemen als jullie dat goed vinden.... Ik ben nieuw op het forum dus ik weet ook nog niet hoe het allemaal werkt..

Ik heb net de 3e ICSI poging gehad nadat ik al een zoontje heb gekregen via ICSI (toen pas bij de 6e poging....). Dit keer had ik anderhalf ei ;-) maar er is er 1tje uitgegroeid tot een topembryo die 31 oktober is teruggeplaatst. Ik mag 14 november zelf testen.

Die bolletjes waar jullie het over hebben, die heb ik nog nooit gehad. Ik spuit nog een paar keer Pregnyl na de punctie. Zijn er nog anderen die ook Pregnyl hebben ipv de bolletjes?

Heel veel sterkte allemaal, ik vind het reuzespannend om jullie verhalen allemaal te lezen!

Lieve groeten,

Marije

Geplaatst

Hey Marije,

Welkom, iemand anders zal je ff op het bankje moeten zetten, want dat kan ik niet, heb zelf ook gevraagd of iemand dat voor me kon doen, hahaha!

Ik wil je in ieder geval even heel veel succes wensen, we mogen rond dezelfde tijd testen, spannend!!

Zoontje bij 6e icsi... sow, knap van je dat je zolang bent doorgegaan en zo zie je maar weer het loont!

Hopenlijk blijft het nu bij 3 keer!! Succes meid!

Liefs Marielle

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook voor mij is dit een redelijk nieuw forum. Ik heb vandaag de echo gehad en krijg vrijdag (als het goed ontdooit) de terugplaatsing van 1 cryo. Er was uit de 1e ICSI-ronde maar 1 cryo dus spannend!!!!

Jullie ook allemaal veel succes en sterkte komende weken.

Geplaatst

Marije, ik heb je er op gezet hoor! Succes met wachten :)

LindaDa, ja kan pas op het bankje na de terugplaatsing, maar we zullen een plekje voor je vrijhouden!

Wachtbankje november

Irrie, TP 1 cryo, testen 31-10

Peggy, TP 18 okt., 1 emmie, testen 1-11

Josephine, TP 19 okt., 2 emmies, testen 2-11

Suus77, TP 22 okt., 1 cryo, testen 5-11

Ilse, TP 24 okt., 2 cryo's, testen 8-11

Nessie, TP 26 okt, Cryo nr 4, testen 9-11

Joke, TP 27 okt, Cryo, testen 9-11

Miranda39, TP 25 okt, testen 9-11

Eveline, TP 27 okt., 1 cryo, testen 10-11

Aramat (Tamara), TP 27 okt, 1 cryo, testen 10-11

Alice (Lies) TP 27 okt, 2 emmies, testen 11-11

YouMe, TP 27 okt, testen 11-11

SJSL (Annelies), TP 27 okt, IVF, testen 11-11 (maar ga 9-11 al testen)

Zoë TP 28 okt. 1 emmie, testen 11-11

Nienke79, TP 1 nov., 1 cryo, testen 13-11

Toobee (Suus), TP 1 nov., IVF, testen 13-11

Bammie TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Heather TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Tinus1 TP 31 okt. 2 emmies, testen 14-11

Vliegmeisje (Marije) TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Ralletje (Marielle) TP 1 nov, 1 cryo, testen 15-11

Geplaatst

Hee meiden,

Als het goed is, kom ik jullie eind van de week ook weer gezelschap houden. Heb vandaag de laatste echo gehad, heb 20 follikels! Vanavond ovitrelle spuiten, en woensdag pu. Dus waarschijnlijk vrijdag de tp.

Iedereen die nu in de ww zit, heel veel succes en voor degenen waar het alweer voorbij is, heel veel sterkte met het verwerken!

Geplaatst

Hallo meiden,

Zit vandaag op wachtdag 7 en alles, maar dan ook alles wijst op een naderende menstruatie. Had ik de eerste week al last van krampen en pijnlijke borsten, nu voel ik aan m'n hele lijf dat de menstruatie eraan komt. Pijnlijke borsten zijn zo goed als verdwenen (af en toe nog wat steken). Ik weet het, zo lang er geen bloed te zien is mag je nog hopen, maar 't voelt als hoop tegen beter weten in. Herkent iemand dit ook?

Voor iedereen die negatief getest heeft of ongesteld geworden is:sterkte met de verwerking!

Voor de rest die nog in spanning zitten: succes met wachten en duimen voor groene regels!

Gr. Eef

Geplaatst

He Eef, is wachtdag 7 niet al heel vroeg om een menstruatie te voelen aankomen?

Als je van IVF niet zwanger bent, wanneer word je dan eigenlijk normaal gesproken ongesteld? Of is daar niks van te zeggen door de bolletjes?

Geplaatst
Die bolletjes waar jullie het over hebben, die heb ik nog nooit gehad. Ik spuit nog een paar keer Pregnyl na de punctie. Zijn er nog anderen die ook Pregnyl hebben ipv de bolletjes?

Lieve groeten,

Marije

Ha Marije, welkom hier (en dat geldt natuurlijk voor iedereen). Ik heb ook de pregnyl gehad en bij mij heeft het geholpen: ik ben vandaag 9 weken zwanger na onze 1e IVF. Ik vond de pregnyl spuiten veel handiger als ik het vergelijk met alle verhalen die ik over de bolletjes heb gehoord.

Iedereen heel veel succes op het wachtbankje!

Geplaatst

hoi hoi Dames,

Vanmorgen weer een test gedaan en weer een erg vaag streepje, ga straks na het ziekenhuis om bloed te laten prikken, dan weet ik vandaag de uitslag nog, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Groetjes Suus

Geplaatst

Hallo dames

Herms, ik wil je een hart onder de riem steken, ik kreeg 13 dagen na de punctie (dag 11 na de terugplaatsing) ook enorme krampen dat ik echt dacht dat mijn menstruatie zich aankondigde, maar was dus toch vals alarm!Houd moed meid.

Marije, ik had verzocht om Pregnyl na de tp (baadt het niet dan schaadt het niet) na de tp werd er direct een eenheid van 5000 gespoten daarna niets meer.

Tevens gebruik ik ook de bolletjes (3x200mg) dat is standaard in Brussel.

Suus ik duim voor je op een goede uitslag!!! maar zit vast wel goed, je blijft posi testen

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Eigenlijk gek toch dat ieder ziekenhuis weer andere procedures enzo heeft. We zullen het zien. Dank voor het plaatsen op het wachtbankje...!

Marielle: 6x lijkt inderdaad heel veel maar er zijn eigenlijk maar 3 terugplaatsingen geweest. De 1e keer deden we IVF maar alle 4 de eicellen die ik had waren niet goed bevrucht: er zaten na deling meerder kernen in. Dat betekent in mijn geval waarschijnlijk dat de eitjes niet goed van kwaliteit waren. De keren daarna dus ICSI gedaan om het probleem van die kernen niet meer te hebben. Ondanks de ICSI toch nog een keer hetzelfde probleem gehad en ook een keer slechts 2 eicellen die ook nog eens niet bevrucht waren. Voor ik het wist was ik 5 behandelingen verder... Hoop nu op meer geluk! Jij ook veel sterkte in de wachtweken!

Iedereen heel veel succes hoor!

Liefs, Marije

Geplaatst

Hi allemaal,

ik werd door Josephine geattendeerd op deze topic.

Ik heb op 23 oktober mijn 1e punctie gehad voor ivf en 26 oktober zijn en twee pre embriootjes teruggeplaatst. Ik zit dus nu ook fijn op het wachtbankje. volgens het ziekenhuis waar ik de terugplaatsing heb gehad mag ik as. vrijdag testen en het ziekenhuis waar de punctie is uitgevoerd mag ik maandag testen beetje raar allemaal.

iedereen heel veel succes op het wachtbankje

gr sabri

Geplaatst

Dank je Caroline voor de uitleg!

Diana, ik had veel pijn van de punctie, ondanks de vaginale verdoving en morfine. Hoop dat het bij jou meevalt!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo meiden,

Ben een weekje afwezig geweest, flinke griep te pakken, nog steeds niet helemaal lekker, maar heb jullie wijsheid nodig.

Heb vorige week dingsdag nu precies een week geleden een cryoterugplaatsing gehad. Nu heb ik sinds vanmiddag bij het plassen, bij het afvegen (sorry voor het praatje) steeds een heel klein beetje rozig en een 1 x zelfs een een doorzichtig slijmdraadje met daarin een beetje bloed.

Wat kan dit betekenen?

@Suus, van harte hoor!

@Dorine, hoe is het met je, voel je je goed.

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Ik heb éénmaal pregnyl gehad na de tp, maar toen had ik maar 5 follikels. Voor zover ik begreep vd ivf-arts krijg je alleen pregnyl als je niet teveel follikels hebt omdat ze anders bang zijn voor een overstimulatie.

Hier gaat alles best goed, ben bij vlagen misselijk maar ik weet dat dit ook kan komen vd bolletjes. En erg moe. Is dit ook een bijwerking eigenlijk of put de hele behandeling me gewoon uit?

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden