Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Verdorie, wat een pech Ralletje. Ga je nu pauze nemen tot januari of heb je nog cryo's? Veel sterkte weer met de teleurstelling.

Nathalie, ik heb de punctie 2 x ondergaan onder lichte narcose van ca. 15 min. Ik heb echt niets gemerkt en volgens mijn man (die erbij mocht zijn), heb ik heerlijk liggen snurken. Het nadeel is alleen dat je even moet blijven liggen in het zhuis. Ik hoop dat ze dit ook bij willen doen bij de volg. narcose.

Siebje, hoelaat krijg je ongeveer de uitslag? Ik heb idd in echte onzekerheid gezeten gezien mijn geschiedenis, 5 miskramen. Gelukkig 'wen' je ook weer aan die bloedingen zolang ze iedere x maar weer stopte. Op vakantie met 10/11 weken kwamen er zelfs stolsels mee en toen dacht ik echt...this is it! Maar dit was tevens de laatste bloeding en hierna is het gestopt. Ik ging wel met knikkende knieen naar mijn 12 weken echo. Ik heb in het verleden nl. 1 x een missed abortion gehad die werd geconstateerd met de 12 weken echo en niet vanzelf was losgekomen. Ik ben toen met 13 weken gecurreteerd... wat een naar verhaal eigenlijk...sorry. Nou ja, we gaan ervan uit dat het bij nu ook gewoon goed zit. mijn duimen draaien overuren. Ik zal een kaarsje branden....

Liefs allemaal

Geplaatst

Iedereen met een groene regel, van harte gefeliciteerd. Met alle andere meiden duim ik mee voor deze of de volgende ronde.

Kreeg zojuist een enveloppe van het AZM in de bus met een contractje met daarbij de brief waarin staat dat er 3 cryo's zijn overgebleven. Geen idee of dit bij andere ziekenhuizen ook zo gaat? Op de een of andere manier viel met die enveloppe ook een bak zenuwen door de brievenbus. Zit op WD7 nu, dus nog even te gaan maar heb op het forum zitten zoeken wanneer Nienke al getest had hahaha. Heb behoorlijk pijnlijke borsten, een gevoel of ze enorm zijn (en het zijn al geen kleinekes) terwijl al die andere kwaaltjes (van de bolletjes??) weg zijn. Niet meer misselijk, geen jeuk meer en ik schijn de laatste paar dagen ook een stuk leuker in de omgang te zijn :tongueP:

Geplaatst

Jeetje, dat is echt balen Ralletje. Ik vind die wachtlijsten toch zo vervelend! Wij hebben gelukkig nooit te maken gehad met een wachtlijst. Misschien is het wel lekker om zonder HORMOON-PUNCTIE-TP-IVF-stress de feestdagen in te gaan......? Ik probeer maar een voordeeltje te verzinnen voor je zodat het wachten iets of wat wordt verzacht.....

Liefs

Renee

Geplaatst
Dank je Renee, ik wil geen pauze nemen, maar ben het verplicht, ik kan pas 5 jan in het zh terecht, daar baal ik nog het meest van!!

Liefs Marielle

Is dat per ziekenhuis anders? Als onze poging niet was aangeslagen, dan mocht Nienke meteen door de volgende poging in. Ze vroegen wel of we het zeker wisten en of we niet even bij wilde komen. Maar het was onze keuze.

Geplaatst

Hi Patrick,

Dat is zeker in elk ziekenhuis anders. Ik weet nog dat dit één van de dingen was die wij meegenomen hebben in de keuze naar welk ziekenhuis we wilden. Ik ben eerst in Roosendaal onder behandeling geweest (IUI's) en die hadden ook zo'n eindejaarsstop.

Het EMC kent deze gelukkig niet. Heb vorig jaar zelfs met de kerst een IUI gehad (bijzondere kerst zullen we maar zeggen.. hahah)

Geplaatst

@Marielle (ralletje), wat k*t zeg... ontzettend veel sterkte met het verwerken meis... wat vind je zelf van het wachten tot januari. Vind je die wachtmaand wel prettig of zou je het liefst meteen 'door' willen?

@Siebje, ik hoop dat ze snel bellen.. ik zou helemaal knettergek worden van die onzekerheid geloof ik..

@Nine, ik ben zooooo benieuwd hoe en wat met je FM

@Diane, ik hoop voor je dat je sollicitatiegesprek positief is geweest.. bij mij heeft het geholpen dat ik zo-zo de gesprekken inging... mag gewoon de 23e beginnen met m'n nieuwe job...

@Fopje..ook welkom op het bankje...spannend hoor en veel sterkte gewenst...

@Toobee.. hou vol, hou moed..nog even en dan heb je meer zekerheid...

Voor iedereen die ik vergeten ben... sterkte, wijsheid en een hoop geduld gewenst...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Ralletje, balen zeg !

@ Siebje, ik duim voor je !

@ Fobje, welkom hier en veel forumplezier.

@ Nine, IVdelft, Heather, Taurus, Meiske, , bedankt, het gesprek ging goed, morgen hoor ik al meer. Meiske dit was het 1e soll.gesprek. er zijn nog 2 kandidaten.

groetjes Diane

Geplaatst

Bedank allemaal voor jullie lieve reacties!!

San, ik vind dat wachten klote, maar er moest zoiezo 1 cyclus tussen zitten en een evaluatiegesprek, dat geeft ook niet, maar omdat de artsen die dat gesprek doen gewoonweg al volgeboekt zitten en er ook nog eens met de feestdagen geen behandelingen worden gedaan, kan ik pas op 5 jan. terecht, een gelukje is dat ik rond 10 jan. ongesteld moet worden, dus kan dan wel meteen beginnen!!

En ja, ik zeur wel, maar eigenlijk is het ook zo jan, nog maar een week of 6, en net wat Renee zegt, ff lekker gewoon de feestdagen door, wijntje drinken biefstukje eten enz. geen gestres, jan. met frisse moed beginnen we weer!!

Liefs Marielle

Geplaatst

ahhhhhh marielle

Ik lees net je berichtjes, jeetje wat een teleurstelling zeg!!! fijn te horen dat je met frisse moed gaat starten in januari

voor nu heel veel sterkte

liefs

Meiske74

Geplaatst

Wat een spanning hier ook...

Iedereen die negatief heeft getest: heel veel sterkte!

Voor degene die nog in onzekerheid zit: ook heel veel sterkte natuurlijk...wat slopend is het toch!

Dikke knuffel, Mirjan

Geplaatst
Patrick!! Hier met die groentelade!! Hahahaha!!

Van mij mag je alles hebben, hoop dat we het voorlopig niet meer nodig hebben :happydance:

Geplaatst

Hee Marielle,

Ja, wij lopen in t UMC Utrecht.

Na het weekend ga ik ze bellen dat t klaar is, maar voor dat we begonnen was ons al verteld dat voor ons de wachtijd ongeveer een half jaar zou zijn vanwege de pgd....dus januari voor jullie is best snel! :icon_biggrin:

maar ja, zo heeft iedereen zn eigen beleving van wat lang is!

Ben benieuwd hoe het met siebje is!

En nu maar weer ns opstaan van de bank....ben lekker nuttig bezig vandaag...not! :-)

Groetjes Heather

Geplaatst

Hallo meiden,

De afgelopen weken wel meegelezen maar niet veel energie gehad om te reageren om berichten (deze ronde helaas erg veel last van decapeptyl en gonal-f: bekaf en migraine achtigen hoofdpijn).

Als eerste wil ik iedereen die van het bankje is gevallen heel veel sterkte wensen! Hoewel je weet dat dit kan gebeuren, gun ik iedereen die hier leest het zo ontzettend om een regel groen te kleuren. We moeten er immers heel wat voor doen om zowiezo op de wachtbank te komen!

Degenen die positief getest hebben: een dikke felicitatie!!

Vandaag heb ik 2 embryo's terug gekregen en ik zou graag op de wachtbank willen komen. Kan iemand me daarbij helpen?? Ik ben nog niet zo handig op dit forum! Op 24 november mag ik bloed laten prikken:-)

Groetjes en tot lees!

Geplaatst

Hallo dames,

Gisteravond is het bloeden weer gestopt, tot op heden nog niks en ook geen kramp meer.

Morgenochtend naar de gyn en bloed prikken dus ik ben benieuwd?

Ga heel hard duimen dat alles goed is, want dit alles lijkt op de vorige x en toen was het een BBZ.

Groetjes suus

Geplaatst

Wachtbankje november

Irrie, TP 1 cryo, testen 31-10

Peggy, TP 18 okt., 1 emmie, testen 1-11

Josephine, TP 19 okt., 2 emmies, testen 2-11

Suus77, TP 22 okt., 1 cryo, testen 5-11

Ilse, TP 24 okt., 2 cryo's, testen 8-11

Nessie, TP 26 okt, Cryo nr 4, testen 9-11

Joke, TP 27 okt, Cryo, testen 9-11

Miranda39, TP 25 okt, testen 9-11

Sabri, TP 26 okt, ivf, testen 9-11

Eveline, TP 27 okt., 1 cryo, testen 10-11

Aramat (Tamara), TP 27 okt, 1 cryo, testen 10-11

Alice (Lies) TP 27 okt, 2 emmies, testen 11-11

YouMe, TP 27 okt, testen 11-11

SJSL (Annelies), TP 27 okt, IVF, testen 11-11 (maar ga 9-11 al testen)

Zoë TP 28 okt. 1 emmie, testen 11-11

Bianca1, TP 28 nov., ............, 11-11 testen

Nienke79, TP 1 nov., 1 cryo, testen 13-11

Toobee (Suus), TP 1 nov., IVF, testen 13-11

Bammie TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Heather TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Tinus1 TP 31 okt. 2 emmies, testen 14-11

Vliegmeisje (Marije) TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Mams, TP 31 okt., 1 emmie, testen 14-11

Ralletje (Marielle) TP 1 nov, 1 cryo, testen 15-11

Gompie80, TP 2 nov., 2 emmies, testen 16-11

Kaatje37, TP 3 nov., 1 cryo, testen 17-11

Siebje, TP 5 nov. 1 cryo (blastocyst) testen 17-11

Jolanda74 TP 6 nov., ivf, testen ?

Balu01(Nathalie), TP 6 nov., IVF, testen 19-11

Brigitte, TP 7 nov., 1 cryo, testen 19-11

Schapenwolkje (Wendy) TP 6 nov, testen 20-11

Jadimi(diana) 1e ivf. TP 7nov. Testen 21-11

Taurus71 (Manon) 1ste IVF>2de cryopoging.TP 8nov. Testen 20-11

Leejoo, Tine 2e cryo, 21/11 testen

Ivdelft, 3e ICSI TP 2 emmies 5-11. Testen 21-11

Diane, 1e ICSI, tp 9-11/testen 23-11

Angel2009, 2e ICSI TP 2 cryootjes 7-11. Testen 30-11

Ik ben dus keihard van het bankje gevallen. Ziekenhuis belde met de uitslag en voel me nu echt ff zwaar k*t

Geplaatst

@Siebje: sterkte meid! Logisch dat je er even doorheen zit! Neem de tijd om dit weer te verwerken. Heb je nog cryo's..??

Digitale knuffel!

Geplaatst

Siebje,

Veel sterkte. K*t mag je je zeker voelen.

Sterkte voor de komende dagen om dit te verwerken

kuzzz

Diana

Geplaatst

Hoi Celeste

Ook ik heb 2 emmies teruggeplaatst gekregen, afgelopen maandag.

Bijzonder moment vonden we het en vooral dat we konden meekijken via een buikecho en een foto meekregen van de terugplaatsing.

Konden jullie ook mee kijken ???

groetjes

Diane

Geplaatst

Siebje,

Sterkte om dit te verwekren.

Liefs Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden