Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heey meiden,

Echt fijn ja dat het allemaal is meegevallen!

De avond ervoor een Oxazepam en een Naproxen en de ochtend van de punctie een Naproxen en twee paracetamolletjes, dus geen verdoving.

Ik vond het goed te doen, maar ik kan me voorstellen als er meer follikels aangeprikt moeten worden, dat het dan een stuk vervelender kan zijn.

Ik kon me goed ontspannen en heb goed op mn ademhaling gelet, dat heeft misschien ook geholpen.

Fijn dat iedereen met ons meeduimt dat er iets moois uit gaat groeien!!

We hebben besloten om er 2 terug te laten plaatsen, als er ook twee emmy's zijn natuurlijk, want dat is nog even afwachten...

Het is allemaal zo spannend en het voelt alsof we nog nooit zo dichtbij geweest zijn.

En dan straks dat wachten :waiting:.... daar ben ik dus ook helemaal niet goed in.

Wordt afzien, maar ook daar gaan we ons doorheen slaan.

Zeker met al die lieve en ondersteunende berichtjes van jullie, Thankx!! :good1:

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi, ik heb er nog eens overnagedacht en ik denk dat ik het weet haaha. mocht ik meer dan vijf hebben dan vraag ik valium, heb ik vorige keer ook gehad en dat is me goed bevallen.

Morgen de grote dag voor je Denisz! super spannend. Dat wachten is inderdaad heel K.U.T. leuke dingen doen en afspreken niet alleen gaan zitten.

Ik had vrijdag toch een reactie zeg! Ik zat op mijn kantoor een potje te janken omdat marco borsato door de radio mijn dochter zong hahah leven de hormonen. Toen kwam een collega binnen en die wilde perse weten wat er was. Ik nam haar in vertrouwen en zei: Niks joh maar heb last van mijn hormonen want ik zit midden in een icsi behandeling." Haar reactie: "Oh meid wat spannend, ik heb ook een nieuwte..... IK BEN ZWANGER. ppppfffff kan het nog botter!!! Gelukkig kon ik me op dat moment beheersen. JEetje mensen weten echt neit wat wij hier mee maken ongelooflijk.

fijn weekend meiden

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag eindelijk de rode duivels, dus morgen maar met de IVF afdeling bellen!!

Ik hoop donderdag of vrijdag voor de uitgangsecho te kunnen komen, en dan kunnen we hopelijk snel beginnen met de puregon.

Vorige keer was de uitgangsecho niet meteen goed, dus moesten we nog eens 4 dagen wachten. Ik hoop dat dat deze keer niet gebeurt!

ICSI: wat een botte opmerking van je collega! Blijkt maar weer dat velen het echt niet snappen he?!

Hoe gaat het met de rest van jullie?

Liefs Diana

Geplaatst

Heey meiden,

Vandaag moest ik om 9.15u met de IVF afdeling bellen of ik in aanmerking zou komen voor terugplaatsing en.......... gelukkig positief nieuws!!!!

Vanochtend zijn er 2 emmy's teruggeplaatst.

Aangezien ik maar 4 eicellen had, een heel goed resultaat. 1 eicelletje is verloren gegaan en de andere staat nog op kweek en wordt misschien nog een eskimootje.

Ben echt superblij, maar nu is het wachten begonnen!!! Spannend!!!

Jeetje ICSI wat een super botte collega heb jij zeg! Die mensen snappen inderdaad echt niet wat we meemaken. Echt knap dat je je hebt weten in te houden, petje af!

@ Diana, ik hoop voor je mee dat je snel mag beginnen, succes met de uitgangsecho.

X.

Geplaatst

Deniszzz GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!:wav: Wat fijn dat het grotste gedeelte er op zit!! pff ik hoop dat ik en de rest van de spuit meiden je snel mogen volgen.

Diana ik ga duimen voor je meid!!

Woensdag heb ik de eerst FM ben erg benieuwd naar ht resultaat. Hoe lang zit er normaal tussen puragon en de punctie ongeveer 10 dagen toch??? Ik merk dat ik een stukje controle mis en daar kan ik nu helemaal niet tegen aahhhhh

En dan ook nog eens die stomme sinterklaas pfff soms heb ik echt eff flink de balen van maar ja we spuiten rustig verder!!

Dikke kus icsi

Geplaatst

Tuurlijk gaan jullie me snel volgen, daar ben ik van overtuigd.

Ik ga net zo hard voor jullie duimen als jullie voor mij gedaan hebben en blijf met jullie meeleven!!

ICSI bij mij zat er 15 dagen tussen de Puregon en de punctie. Ik heb 13 dagen Puregon gebruikt, voordat ik de Pregnyl moest zetten. Volgens mij heb ik wat langer dan "normaal" Puregon gebruikt, omdat ze mn follikeltjes nog wat langer door wilde laten groeien en ik er maar 4 had.

Succes woensdag!

Geplaatst

Hoi meiden,

Na een druk weekend ook weer even in het net;)

Deniszzz fijn dat je nu 2 kleine monstertjes bij je draagt, zorg maar goed voor ze!

Gister begonnen mij mij ook heel licht de rode duivels, maar vandaag nog niet echt doorgezet.. Denk dat ik toch vandaag maar doorgeef als 1e ongesteldsheidsdag.

Jullie veel succes ook met alles!

Geplaatst

Dennisz wat een mooi resultaat! Heel veel succes met wachten de komende 2 weken. Dit schijnt de meest belastende periode van de hele ICSI te zijn, wat ik me heel goed kan voorstellen: je kunt nu niets meer doen, behalve heel erg hopen dat je lijf het accepteert.....sterkte, hopelijk heb je lekker veel afleiding de komende tijd!

Hier lijken de rode duivels er ook aan te komen. Heb gisteren de laatste primolut genomen en vanaf vandaag bruine afscheiding. Ik verwacht morgen of overmorgen dat het doorzet, en dan wordt het pas echt spannend voor mijn gevoel! Dan beginnen met puregon....

Gerreber, jij dus ook bijna rode duivels? Dan gaan wij ook gelijk op denk ik!

Geplaatst

Hoi gerreber,

Ik had dat dus ook, stom he, dat het dan niet doorzet! Maar het komt vanzelf... ik ben ook een dag later begonnen.

Succes allemaal!

Caroline

Geplaatst

Hoi meiden,

Caroline, ik hoop dat het vandaag door gaat zetten. Zaterdag begon het al met een beetje bruinige afscheiding (sorry voor de vieze benaming). Gister ook nog zo...

Afwachten nog maar even...

We lopen lekker gelijk op met een aantal meiden!

Het AMC hanteert dat je 5 dagen voor je verwachte menstruatie begint met spuiten en dan op dag 5 of 6 vanje cyclus voor een uitgangsecho komt.

Daar leef ik nu alweer naar toe!!

Ik wil geen KerstMIS maar een kerstFEEST!!

Nu eerst weer aan het werk ;)

Geplaatst

Ben ik weer!

Toch maar vast een afspraak gemaakt, mag toch bidden dat het vandaag def goed doorzet.

Vrijdag mag ik in de ochtend komen!

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag met de afdeling gebeld, en ik kan donderdag voor de uitgangsecho komen! Ik heb nu het idee dat het een beetje op begint te schieten.

Hoe gaat het bij jullie?

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana,

Ja dan komt er meer schot in de zaak hé! Ik ben nu een week bezig met puragon en er gebeurd vanalles in mijn buik/ Of het is de verbeelding hahahaha. Ik mag 2 dec voor de eerst FM Spannend

succes woensdag

Geplaatst

He meiden,

Mijn ongi zette zaterdag door, dus ik ben vanmorgen voor een echo geweest. Zag er allemaal goed uit zei de - ietwat knorrige - arts. Er liggen voldoende follikels te wachten. Morgen beginnen met de gonal (150 eenh), volgende week woensdag eerste follikelmeting.

@ diana, leeuw, gerreber: moeten jullie ook deze week met gonal (of puregon) beginnen? Dan blijven we lekker gelijk lopen!!

X

Geplaatst

Fren, ik ga je volgen! Bij mij zijn de rode duivels net losgebarsten, morgenochtend bellen dus en dan verwacht ik woensdag voor echo te moeten komen. Je loopt dus 2 dagen voor op mij. Ik begin ook met 150 eenheden (puregon). Pffff vind het spannend worden ineens!!! Hebben jullie dat ook???

Geplaatst

Heey Diana, dat begint zeker al op te schieten! Succes morgen met je eerste FM.

Fren, Leeuw en Gerreber: Voor jullie begint het avontuur ook weer, spannend!!

Geplaatst

Hoi Fren,

Braaf gewerkt de hele dag? :book1:

Succes vanavond met de Gonal! Is effe wennen met instellen enzo, maar verder heel makkelijk.

Caroline

Geplaatst

Hallo meiden,

Het wordt een nek aan nek race hier ;)

Ik kan niet wachten tot vrijdag en dan hopen dat alles er goed uitziet.

Ik ga nu even lekker huilen in de bios; komt een vrouw bij de dokter...

Heel veel succes!!

Liefs, Gerda

Geplaatst

hoi spuitertjes,

Ik voel me net een junk als ik alles klaar leg hahaha. Ik spuit eerst de deca omdat ik die het rotste vindt. Het instellen van puragon is inderdaad de eerste paar keer spannend. Maar het went snel hoor. Ik vindt de pregnel een ramp maar dat is maar één keer.

Morgen mag ik naar de eerste FM , ik heb goede hoop want ik had vandaag een spijkerbroek aan en dat drukte toch joh!! Raar hoor. Ik hou jullie in de gaten en ik hoop dat we allemaal mogen verhuizen naar het wachtbankje!!

Geplaatst

Eerste FM!!! 6 eitjes 13 mm. Vrijdag tweede meting en dan maandag of dinsdag de punctie!!!! Spannend. Ik heb gewoon vlindertjes in mijn buik.

Hoe was jou uitgangsecho Diana?? Fren hoe gaat het spuiten!!

tot snel lief marjan

Geplaatst

Heey Marjan,

Prima score hoor!!!! Snap dat je vlindertjes in je buik hebt.

Nog even doorkweken en spuiten, maar de punctie begint al in zicht te komen!

Keep up the good work :good1:

Geplaatst

He Marjan! Gaat snel ineens nu, mooi hoor!

Hebben net Waar is het paard van Sinterklaas gekeken... gelukkig zonder vragen of tranen... (want daar had je het over toch?)

Succes weer!

Caroline

Geplaatst

Marjan, goed resultaat al, gaat nu snel hoor!

@andere meiden; hoe gaat het met jullie; al last van de hormonen? Ik hoop zo dat de uitgangsecho goed is vrijdag en dat we mogen beginnen met stimuleren.

Dan gaat het echt snel en voor we het weten zitten we in de helse wachtweken..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden