Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ok, had al zo'n vermoeden. Laat het dan maar komen...

Moest wel wennen aan het forum; kon de helft ineens niet vinden! Nu het forum zo gezellig is, ga ik morgen de kerstboom ook maar eens zetten! Ik hou erg van deze periode!!

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb 'm gisteren al neergezet, dezelfde al voor de derde keer! Had 'm willen planten achter in de tuin maar vergat het steeds en mijn dochter zei gister: we hebben toch al een boom? Kom, we gaan 'm versieren! Normaal ben ik nooit zo vroeg hoor maar nu is het wel gezellig... Had even snel uitgerekend dat ik voor de Kerst niet meer kan testen nu het allemaal langer duurt... wel jammer. Of ik moet het eerder doen maar denk niet dat ik dat durf...

Eerst maar eens een TP, we zijn er nog niet!

Ik denk ook steeds bij dat slijm: heel goed, blijf nog maar even doorgaan, terwijl ik normaalgesproken denk weg maar weer, heeft toch geen zin...

Welterusten straks!

Geplaatst

hahaha, ik ken dat. Zat ook al te rekenen; stel dat je volgende week donderdag of vrijdag een TP hebt; dan mag je testen op oudjaarsdag of nieuwjaarsdag. Hoe goed kan een jaar beginnen (of eindigen, tis maar net hoe je het bekijkt...)

Heb de boom ook al sinds maandag in de schuur staan; had de auto vd zaak mee (enorme stationwagen) en daar heb ik 'm even handig mee gehaald :-)

Weltrusten!

Geplaatst

Geinig om te lezen dat jullie ook zo aan het rekenen zijn.

Ik heb driftig meegelezen op het topic over vroegtesten en toen dacht ik; met een beetje geluk weet ik het voor het eind van het jaar...

Maar goed, we zijn er nog niet inderdaad. Eerst nog een paar hobbels te nemen.

Dat van dat slijm dat herken ik niet. Hopen maar dat mijn BMS (dankjewel Caroline) evengoed ok is...

Geplaatst

Mogge meiden,

Ik kom net bij de gyn vandaan en hij was zeer tevreden, helemaal omdat ik moelijk te stimuleren ben. De stand van zaken tot nu toe: links 3 x 13mm en rechts 3 x 14mm 2 x 12mm en 1 x 16. BMS is 10mm. Ook keurig dus. Zondag moet ik weer komen en ook prikken op oestradiol. De verwachting is dinsdag de punctie en misschien maandag.

Fren: gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Moontje: balen dat de wintersport misschien niet door kan gaan. Ik begrijp wel dat jullie de poging niet af willen breken.

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 2e echo 11/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- echo 13/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 14/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 punctie??

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP???

Geplaatst

Ha meiden,

ik sluit me aan bij Audrey: ook hier een zeer tevreden gyn. Heb in rotaal 19 follikels, waarvan er 8 rond de 18mm zijn. Moet ook zondag terug komen voor 3e FM en heb dan dinsdag of woensdag de punctie!! Ben helemaal opgelucht!

Vriendlief iets minder, want 'dat ik nu een omelet kan bakken met al die eieren, betekend niet dat hij genoeg paprika heeft voor door het omelet'. Euh ja... Zijn (humoristische) manier om aan te geven dat ie zich een beetje zorgen maakt of er wel genoeg zaadcellen zullen zijn.

Voor de volledigheid het aangepaste schema:

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 3e echo 13/12 -- punctie 15 of 16/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- echo 13/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 14/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 punctie??

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP???

Caroline, hou je het nog uit? Icsi, al iets gehoord van het ZH over bevruchting ja/nee?

Moontje, erg balen van de vakantie. Maar het is voor een goed doel moet je maar denken!

Liefs

Fran

Geplaatst

Hoi

Fran, Caroline en Audrey, Ben blij dat het bij jullie wel voorspoedig gaat! Ik heb wel een baaldagje hier, terwijl ik normaal zo positief ben. Is straks wel weer over. Heb wel last van buikpijn, hebben jullie dat ook?

Groetjes Moontje

p.s. de kerstboom staat al vanaf maandag in de woonkamer, maar nog kaal.... Gewoon geen tijd gehad ivm werk. Vandaag lekker vrij dus een doel voor de middag. :icon_santa:

Geplaatst

He moontje, komt allemaal goed: ik moest ook van 150 naar 225 gonal en nu was er ineens een groeispurt van de eitjes. Zal vast bij jou ook wel zo zijn!

Houd moed!

Geplaatst

Wow Fren & Audrey, wat een goed nieuws!

Jij succes vanmiddag Caroline, hopelijk ook goed nieuws.

Moontje, buikpijn is herkenbaar. Het wordt ook steeds erger. Moet af en toe echt verzitten. Vandaag een jurkje aan omdat een broek gewoon zeer doet op mijn buik. Kop op he!

Geplaatst

Ik heb ook last van m'n buik. Vooral als ik ga zitten. Enne, oh ja, de uitslag van de SOT-test was goed. Het wordt gewoon IVF!

Fren: goed nieuws voor jou ook!

Moon: kom op meid. Ga vanmiddag maar lekker de kerstboom versieren, daar word je vast vrolijk van. Had ik ook van de week...

Geplaatst

Jeetje Fran, die verhoging naar 225 heeft echt geholpen! Ik ben toch een beetje zenuwachtig voor vanmiddag, maar dat heb ik elke keer... Heb het ook liever 's ochtends dan heb je het maar gehad...

Meld me vanmiddag weer! Hopelijk met een punctiedag!

Caroline

Geplaatst

Wauw, wat een goed nieuws hier!

Goed zo meiden, straks zitten we maandag allemaal met de punctie en dan maar testen op oud jaarsdag!

Audrey/Fren Goede score hoor! Op naar de laatste fm..

Moontje voor jou was het ook weer even balen las ik.

Meiden, hier inmiddels weer een beetje bijgekomen. Gister even uitgebreid met mijn hubbie zitten kletsen aan de telefoon. Meer dan afwachten kunnen we niet, dus hoop maar dat het zaterdag iets beter nieuws is.

Veel succes meiden met de laatste loodjes!

Geplaatst

Meiden wat een goed nieuws allemaal! Wat gaat het ineens snel bij een aantal van jullie (Fren en Audrey)!

Caroline, succes straks!

Sterre heb jij nu al een echo gehad? Klinkt alsof er aardig wat eieren groeien bij je als je zo'n last van je buik hebt.

Bij mij begint de buikpijn nu ook een beetje toe te nemen, ik hoop maar dat het net zo groeit als bij jullie (ondanks dat ik geen verhoging van de dosis kreeg na de eerste echo waar alle follikels nog klein waren).

Moontje, kop op he!!

xx

Geplaatst

Oh zie dat Sterre en Femke morgen een echo hebben. Spannend meiden!

En Gerda, ik duim voor je dat je poging door kan gaan! Morgen weet je meer!

Geplaatst

lieve lieve meiden!

Vandaag is een goede dag! Vanochtend gebeld dat de TP kon plaatsvinden.. pffff dat was een opluchting. Ik had maar vier eitjes namelijk en zat er toch behoorlijk over te piekeren. 13.45 vertelde uit dan uiteindelijk 3 eitjes bevrucht zijn waarvan 2 goed zijn voorTP! Onze topper hadzich doorgedeelt tot meer dan 8 cellen!! Jeetje wat voelt dan nu fijn!!

Caroline ben benieuwd naar je uitslag.

De rest van de meiden, ik volg jullie hoor!!

dikke kus van mij

Geplaatst

Hoi hoi,

Eerst even Marjan: gefeliciteerd met je TP!! Mij ook niet helemaal duidelijk of je 'm nou hebt gehad al? Wat zul je opgelucht zijn!!!

Mijn punctie is toch zondag!!! AAAAHHH, nu word ik zenuwachtig... Eitjes waren mooi gegroeid, heb er nu 1 van 20, 2 van 19, 2 van 18, 2 van 17, 2 van 16 en nog wat van 11... Ben dus heel benieuwd hoeveel er uiteindelijk uitkomen.

Caroline

Geplaatst

Wauw Caroline wat een mooie score!! De zenuwen...pfff dat is vreselijk erger dan de punctie. Ik ga zoooo hard aan je denken zondag.

Ik heb mijn toppertje om 2 uur vanmiddag mogen ontvangen!! Jeetje wat een raar gevoel heb ik nu. Ik draaf veelste ver door joh! zit al namen te verzinnen aarrrghh. Volgende week maar gewoon weer werken hahaha

voor de duidelijkheid 1 topper en over drie weken krijgen we een brief of de ander is ingevroren. 22 dec testen pfff wat duurt dat nog lang!! De kans op zwangerschap is 35% maar is toch verhoogd omdat ik al een keer zwanger ben geweest.

min puntje ik heb nu zooo zin om te roken. Ben sinds de behandeling gestopt ( hmm 1 gerookt voor de punctie schaam schaam) maar ik doe helemaal niets. Zit volop aan de tarwekiemolie en vitaminte C.

xx

Geplaatst

Caroline!! Het is bijna zover! De punctie is in zicht... Je weet het, het is zo voorbij, de momenten die daarna komen zijn nog veel spannender.

Mag je vanavond de pregnyl spuiten?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Icsi2009: gefeliciteerd met je tp. Klinkt heel hoopvol!!! Maak je geen zorgen om die ene sigaret, dat heeft geen invloed.

Maar nu niet meer eentje opsteken! ;-)

Groetjes, Nine

Geplaatst

Ja Nine, vanavond om 23.00 uur pregnyl... Even stoeien met die glaasjes, vorige keer was ik zo zenuwachtig of er niks ging breken dat ik niet snapte hoe ik nou dat poeder moest opzuigen, haha!

Geplaatst

Haha, de befaamde pregnylstress! Daar hebben er meer last van. Komt denk ik ook doordat er wat druk achter zit van het tijdstip dat precies moet kloppen.

Dus zondag om 11 uur gaat het gebeuren, meid....

Als ik je niet meer "spreek" nu alvast heel veel geluk en succes, mooie rijpe eitjes, snelle zwemmers en superbevruchtingen!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden