Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ojee Fren, wat een verhaal en wat een spanning voor jullie vandaag! Hopelijk voel jij je snel iets beter! Wel een sepciale dag om te testen 31 december....:-)! Rust lekker uit!

Ik moet inderdaad vanavond de Pregnyl zetten om 10.00 uur. Zag niet zo op tegen de punctie, maar als ik jou verhaal dan weer lees.....bah!

Ga even lekker douchen en optijd mijn bedje in!

Sterre, ik hoop dat je het allemaal nog een beetje trekt!! Heel veel succes morgen en ik hoop dat jij terug komt met een wat positiever verhaal betreft de punctie! Zet hem meid!!

Groetjes

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Fren wat een verhaal ook!!! Eerst zo'n ellendige punctie en daarna zulk slecht nieuws wat betreft het zaad; ik weet precies hoe jullie je gevoeld hebben! Wat afschuwelijk die wachttijd he, na de 2e keer zaad opwekken. Zit er wel iets in of niet? Wij hadden precies hetzelfde! Ik weet alleen niet hoeveel goede zaadjes er uiteindelijk gevonden zijn, maar het stelt me gerust dat ze evt die eicellen kunnen (proberen) in te vriezen. Ga lekker slapen nu, gelukkig zijn er 7 bevrucht! Wat een heftige dag zeg!

Sterkte met het herstel.

Sterre Maud, suc6 morgen, hoop op een makkelijkere punctie dan bij Fren!

Geplaatst

Femke: succes vandaag!

Fren: lekker bijkomen vandaag als dat nog kan..... En blij dat er nog 7 bevrucht zijn!

Caroline: 6 is een topscore!

Ik moet nog een paar dagen wachten. Ik heb al een paar keer last van hartkloppingen gehad, het zal wel door de hormomen komen (die heb ik inmiddels veel in mij lijf)..... Ben wel blij dat we de wintersport niet voor niets hebben gecancelled.

Spannende tijd al die dames op het wachtbankje. Succes:snowman:

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12-- 4e FM 14/12 -- punctie 16/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12-punctie 15/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- punctie 16/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- 6e echo 18/12 -- punctie 20/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 14-12 punctie

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP???

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- deca va 19/11 -- puregon va 2/12 -- punctie 13/12 -- tp 16/12

Geplaatst

Dames, net met het VU gebeld en morgen hebben wij een terugplaatsing!!! Ben super blij, was toch wel even spannend met dat weinige zaad....hoeveel embryo's er goed doorgedeeld hebben horen we ook morgen. 13:15u moet ik er zijn!

Oh en Sterre Maud, je leest dit natuurlijk niet meer, maar ik denk aan je hoor.

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12-- 4e FM 14/12 -- punctie 16/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -punctie 15/12-tp 18/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- 6e echo 18/12 -- punctie 20/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 14-12 punctie

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- deca va 19/11 -- puregon va 2/12 -- punctie 13/12 -- tp 16/12

Geplaatst

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12-punctie 15/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12 -- TP 16/12 -- testen 31/12

Vervelend Moontje, hartkloppingen... Ik ken het, heb het wel eens als ik veel stress heb, 's avonds/'s nachts in bed. Dit hele gedoe geeft natuurlijk ook wel stress, naast inderdaad de hormonen... Sterkte...

Hoe ist nou Fran??

Ik had mijn TP nog niet bij het schema gezet en testdatum...

Caroline

Geplaatst

Jeee!!!! Leeuw, fijn zeg! Wat een opluchting is dat he... pfoeh!

Succes he, ben benieuwd wat de score is! Goed meekijken, is heel bijzonder om het in je baarmoeder te zien floepen...

Caroline

Geplaatst

Hee Caroline, ja ik ga zeker meekijken, lijkt me een bijzonder moment. Ik zie in het schema dat jij 31/12 pas als testdatum hebt, ik mag 28/12 al testen. Gek toch, want ik heb 2 dagen na jou de terugplaatsing. Ik snap dat je eerder gaat testen hoor! Zou ik ook doen!

Geplaatst

Ja, die testdatum is van het Zuider in Rotterdam: 18 dagen na de punctie houden zij aan. Maar Esthralita heeft een kwartier voor mij de TP gehad en mag ook de 28ste al testen. Dus als ik nog niet ongesteld ben ga ik ook zoiets doen. Heb in het schema toch maar mijn officiele testdatum van het ziekenhuis gezet...

Geplaatst

Meiden,

Ik hou het even kort. Wij moesten vanmorgen bellen met het AMC en kregen slecht nieuws. Geen terugplaatsing vanmiddag. Reden konden ze nog niet vertellen dus moeten we 4 januari komen en dan weer 4 maanden de wachtlijst op.

Voelen ons klote en zijn verdrietig!

Hoop dat het bij jullie allemaal slaagt en jullie een mooie kerst krijgen.

Liefs. Gerda

Geplaatst

Oh nee Gerda! Wat erg voor jullie! Kan het AMC nog niets zeggen? Betekent dat dat je 4 januari pas hoort wat er aan de hand is?? Dat is ook lang wachten.....

oh ik heb met je te doen, onwijs k.. zeg!!!!!!!!!

Veel veel sterkte de komende weken!!

Liefs

Geplaatst

Ah nee Gerda!! Krijg het helemaal koud van je bericht. KUT zeg! Gatverdamme, is de nachtmerrie van ons allemaal, geen TP... Weet je heel zeker dat je weer de wachtlijst op moet? Maken ze geen uitzondering bij zoiets als dit?

Wil je heel veel sterkte wensen. He bah, wat een narigheid...

Caroline

Geplaatst

hoi Dames,

De spanningen nemen hier erg toe. Vannacht weinig geslapen en als ik sliep droomde ikdat ik ongi werd. Ben helemaal van slag vandaag! Dit wachten is echt vreselijk!!

groetjes marjan

Geplaatst

he meiden, tranen en vreugde wisselen elkaar in hoog tempo af hier. Gerda, wat verschrikkelijk dat er geen TP is. Gelukkig is je man weer thuis en kunnen jullie dit harde nieuws samen een plekje geven.

Leeuw: super dat je wel een TP hebt. Fijn he, dat je al na 2 dagen mag bellen in he VU! Ik mag morgen bellen...

Hier alles redelijk ok. Lig nog wel in mn bed; heb nog wel veel pijn, kramp vooral. Denk dat ik morgen ook thuis blijf, ik werk op vrijdag sowieso maar een halve dag. Mogen dus bellen en dan zaterdag TP. Is de verjaardag van mn moeder... zou dat helpen? ik mag de 31e testen (wat wel raar is, leeuw, want punctie is dag later dan jij, maar mag 2 dagen later testen).

Icsi, Caroline en Es, houden jullie nog vol op de wachtbank? Schuif maar vast op voor Leeuw!!

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12-- 4e FM 14/12 -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 32-12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12 -- TP 16/12 -- testen 31/12

Ook even bijgewerkt.

Geplaatst

euh... ik test dus 31-12... lang leve de hormonen enzo :-)

Fren -- 1e icsi -- deca 20/11 -- gonal 1/12-- FM4 14/12 -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Geplaatst

jeetje zie nu pas het bericht van Ger!! DJEEZ wat erg!! Een nachtmerrie inderdaad. hopenlijk hebben ze plekje zodat je niet op de wachtlijst hoeft, anders je verzekering bellen voor wachtlijstbemiddeling!!

dikke knuffel vanuit hier

xx marjan

Geplaatst

Ik dacht al Fren: 32-12?? Haha, leve de hormonen inderdaad... Ach, de eerste week op de wachtbank stelt natuurlijk niks voor, omdat er dan nog niks kan gebeuren, maar dan... bij mij wordt het het spannendst als ik met de bolletjes ben gestopt: vorige keer werd ik 2 dagen daarna ongesteld dus als ik die dagen door kom... word ik echt zenuwachtig. Alleen voor Marjan wordt het al spannend...

Geplaatst

Fren ik he ook last van de hormonen denk ik....ik mag 30/12 pas testen, was wel heel optimistisch met mijn 28/12 (heb 18/12 de tp, vandaar de verwarring denk ik). Dus dan klopt het dat jij de dag daarna mag.

Ik zou morgen lekker thuisblijven als ik jou was! Ik voel me sinds vandaag weer iets beter maar voel mijn buik nog steeds. Hoe meer rust, des te sneller knap je op denk ik.

Geplaatst

ik heb het gevoel dat ik weer meer last begin te krijgen van mijn buik. lijkt ook alsof ie iets opgezwollen is. Als het zo blijft bel ik straks het zh even. Tenzij dit jullie bekend voorkomt?

Gast estrhalita
Geplaatst

Het kan hoor dat je last hebt van je buik. De leeggezogen follikels lopen weer vol met vocht dus daarom is je buik ook weer opgezet. Ik heb gisteren de tp gehad en heb nog steeds een opgezette buik. Mijn broek zit echt strak gewoon.

Succes met de tp dames.

Geplaatst

hier ook nog een bollebuik!!! loop al dagen met een huispak rond hahaha heel erotisch ook voor mijn man!!

Ben vandaag maar wezen shoppen, pff te veel uitgegeven dingen die niet nodig heb, maar het heeft wel geholpen.

doei

Geplaatst

Zo meiden, dat was echt heftig zeg, die punctie.

Pffff. Pijnlijk kwadraat zal ik maar zeggen. Wel 15 mooie eitjes weten te bemachtigen.

Succes Femke morgen, hopelijk is het bij jou niet zo pijnlijk.

Gerda; wat onwijs klote voor jullie. Heel veel sterkte!

Zwaai zwaai naar de rest, ga de bank weer op, heb erg last van napijn...

Geplaatst

Sterre, goed resultaat!!! Het is je dus behoorlijk tegengevallen? Rust lekker uit! Het is voor een goed doel.........! Ik laat het dan ook maar over mij heen komen, geen idee wat ik moet verwachten (qua pijn), maar het zal niet meevallen, dat is wel duidelijk!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden