Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, om 10 uur... Moet de pregnyl 35 uur van tevoren doen... Lekker belangrijk maar even voor de volledigheid. Ja, die zwemmers zijn natuurlijk nooit zo snel, anders zat ik hier niet... dus dat is een van de zorgen die ik heb nu. En zo is er altijd wat, tot je een gezonde baby vast mag houden! :binkybaby:

Caroline

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat goed Marjan, jij heb je embryootje binnen. Fijn, fijn, fijn! Nu de tijd nog rustig doorkomen. Lukt dat je, je houden aan de testdatum?

Caroline, mooi aantal zeg! Zondag de grote dag dus. Hoe werkt dat eigenlijk met pregnyl, moet je die naald er ook gewoon rechtop inzetten net als met de decapeptyl/gonal?

Je heb het vast al verteld, maar jouw dochtertje, is die ook m.b.v. IVF geboren?

Geplaatst

Hoi SterreMaud,

Ja, de pregnyl werkt hetzelfde, is alleen een gepiel met zelf flesjes breken en mengen, geeft wel wat stress, gelukkig heb ik het al een keer gedaan.

Mijn dochter was een natuurlijke zwangerschap, duurde niet eens zo lang, dus waarschijnlijk een 'lucky shot' geweest, noem ik het altijd maar. Toen we vorig jaar voor het eerst bij de gyn zaten zei hij: Je kan in principe wel zwanger worden, maar in verband met je leeftijd zit er helaas wat haast achter, dus zou toch IVF gaan doen. Dat werd dus zelfs ICSI. Eerst baalde ik daarvan, omdat IVF naar mijn idee iets natuurlijker is omdat ze elkaar moeten opzoeken, maar bij ICSI heb je toch meer kans op bevruchting.

Caroline

Geplaatst

Marjan: dus jij hebt plaatsgenomen op het wachtbankje! Ik ga heel hard voor je duimen. Voor iedereen hier trouwens!

Caroline: ooeeeee spannend, zondag de punctie! Klopt, pregnyl zet je 35 uur voor de punctie. Het is namelijk niet de bedoeling dat de follikels springen voor de punctie en dat gebeurt na 36 uur.

Geplaatst

hoi dames,

Caroline: veel succes met de pregnyl. Je weet hoe het bij mij ging hahaha. spannend hoor nu, je zit in een stroomversnelling.

Audrey: heb je de 15e punctie of is het een schatting?

Sterremaud: hoe bedoel je wachten tot de testdag? eerder heeft toch geen zin vanwege de hormonen die in die balletjes zitten?

Gast estrhalita
Geplaatst

He ladies,

Ik ben de 19de november begonnen met spuiten en heb zondag om 10 uur de punctie. Vanavond om 23 uur dus de spuit; Maar hier geen pregnyl (dus geen gehannes met de flesjes etc), maar Ovitrelle. Het EMC is daar naar toe over gegaan omdat het toch veel gezeur was met de pregnyl. Deze spuit is gewoon kant en klaar.

Elinorac jij ook succes he. We gaan dus helemaal gelijk op haha. Spannend.

Geplaatst

He leuk! Ik heb de punctie in het Maasstad maar de TP in het EMC, dat zal dan woensdag zijn, jij ook? Leuk dat je je nog even komt aanmelden, ik 'ken' je natuurlijk wel van andere topics...

Succes!!

Caroline

Geplaatst

Icsi, gefeliciteerd met je TP!! Dat ie maar fijn 9 maanden blijft zitten!

Caroline, wat fijn, toch zondag al punctie, loop je waarschijnlijk 2 dagen op me voor.

Dag vroegtesters forum is hilarisch. Ik denk dat ik ook niet een van de meest geduldigen ben, dus heb me al voorgenomen het topic nog eens goed uit te spitten...

Waren er niet 2 van ons die morgen een FM hebben? Succes meiden!!

Geplaatst

Nou Marjan, ik kan je een (bloedende) hand geven... Dacht dat het makkelijker zou zijn de tweede keer maar het eerste flesje vloeistof brak: sneetje in duim en wijsvinger. Gelukkig ging het tweede wel goed, na een hoop gesputter en uittrekken van mijn vest want ik kreeg het zooo warm... Om 23.05 uur gelukkig de spuit kunnen zetten, maar ik hoop toch dat dit de laatste keer geweest is! Wie dit systeem verzonnen heeft...

Caroline

Geplaatst

Voor de volledigheid het aangepaste schema:

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 3e echo 13/12 -- punctie 15 of 16/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- echo 13/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 14/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 punctie??

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP???

Ik zie dat jij morgen punctie hebt gerda?? Heel veel succes!!!

Sterre en Femke, succes met de FM. Liepen jullie niet beiden in het VU? Misschien zit je wel samen in de wachtkamer :-)

Geplaatst

O ja, zal mijn punctie erbij zetten, heb ik wel verdiend nu...

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 3e echo 13/12 -- punctie 15 of 16/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 punctie??

Geplaatst

hahaha Caroline en ik heb nog zo zitten duimen om 11 uur!! Ik hoop ook geen volgende keer, maar als het wel zo is dan vraag ik ook die kant en klare spuit!

Heeeeeeel veeeeeeel succes morgen! hoe voel je, je nu?

GERDA: mijn duimen draaien rondjes voor je!! succes meid met de punctie!!

Zo ik ben een beetje geland! gister aardig hyper. zoals jullie gemerkt hebben. Nu een druk weekend en dan zijn we alweer bijna een week verder sinds de punctie en dat betekend dat op dat 7 of 8 de innesteling plaats vindt joepie!!!!

liefs

Geplaatst

Hoi Meiden,

Jeetje 1 daggie uit het net en heb meteen veel bij te lezen.

Voor mij geen punctie vandaag.. Dit kon niet vanwege capaciteitsproblemen in het AMC.

Vandaag dus echt gehad en gelukkig mag ik maandag wel voor punctie!

Eitjes zijn bijna allemaal in de 20mm dus... GROOT!

Vanavond om 23.00 uur de pregnyl en dan de 14e punctie!

ICSI; wat fijn dat jij een terugplaatsing hebt gehad, lekker op blijven broeden meis!

Caroline; Morgen voor jou de grote dag!! Heel veel succes meid!

Ik moet 36 uur van te voren de spuit pregnyl zetten en heb.. gek dat alles ziekenhuizen anders werken.

Iedereen heel veel succes!!

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 echo --- 14-12 punctie

Geplaatst

Icsi: gefeliciteerd, nu maar hopen dat ie blijft zitten de komende 9 maanden!!

Caroline: morgen de punctie, brrrrrrrr!!! Succes!

Gerda: voor jou ook goed nieuws!! Fijn dat je toch maandag de punctie hebt. gaat het toch allemaal gewoon door. Super! Veel succes ook alvast!

Femke en Sterre: hoe gaat het met jullie? Jullie hebben vandaag de eerste echo gehad toch? ben benieuwd!!

Geplaatst

gerda, balen zeg, dat je nog moet wachten, maar de kwaliteit van de follikels klinkt goed! Hoeveel heb je er denken ze?

En icsi, heo voel je je? raar idee zeker dat er iets in je buik zit dat werkelijk een kindje kan worden?

Femke, Sterre? Hoe ging het in het zh? Voor jullie al zicht op de volgende stap?

Hier alles goed, met mij althans... Vriendje klaagt dat-ie ziek aan het worden is, en met de punctie deze week is dat het laatste dat we kunnen gebruiken!! Verder alles rustig, ik kijk gek genoeg uit naar de punctie; weer een stappie dichterbij. Ben heel benieuwd wat ze morgen zullen zeggen bij de 3e FM. Na de verhalen van Caroline heb ik wel besloten de pregnyl door het ZH klaar te leten maken. Ik heb geen zin in dat gedoe en gestress!

Maar goed: de kerstboomn staat, huis is in kerststemming, straks sinterklaas (!) vieren met vriend, mams en schoonzus. (Was een weekje uitgesteld vanwege mexicaanse griep van mams...) en morgen lekker uitwaaien aan het bstrand met mijn vriendinnetjes. Goed weekend dus!!

Jullie ook een lekker weekend!

Caroline, ik duim voor je morgenochtend!

X Fren

Geplaatst

Dank je wel! Ik zit vriendlief ook de hele tijd in de gaten te houden... zit ie nou steeds te niezen? Sjaal om als je naar buiten gaat! Net zijn moeder haha! Ik zei net: je mag nu niet ziek worden hoor! Zegt ie: En na morgen zeker wel! Dan mag ik weer niet ziek worden natuurlijk. Nou ja, ik zal blij zijn als we deze stap weer hebben genomen... en weten of er bevruchtingen zijn... al zie ik niet uit naar het wachtbankje, zit in ieder geval Kerst tussen dus afleiding.

Hoe laat moet je morgen Fran? Is je moeder trouwens weer helemaal beter?

Geplaatst

Moet om 9 uur. ZH is 5 min rijden, dus we kunnen een heel klein beetje uitslapen :-)

Mn mams is nog steeds niet de oude, maar niet meer besmettelijk, en das het belangrijkste.

Hou die mannen in de gaten!

Geplaatst

Bofferd, wij moeten drie kwartier naar Rotterdam... daarom ben ik wel blij dat het toch zondag geworden is, qua verkeer (en ook lekker rustig in het ziekenhuis).

Vergat ik nog te zeggen: vond ik wel humor van die man van jou met zijn paprika voor de omelet, hardop om gelachen!

Geplaatst

Nou ladies, FM gehad vanmorgen.

Links 12 en rechts 11 follikels!! Djiez, gewoon 23 in totaal.

De grootste is nu rond de 15mm, BMS was 12. Ben wel echt blij, wat een aantal! Verklaart meteen waarom ik last van mijn buik heb.

Dinsdag 2e FM en punctie ws donderdag of vrijdag zeiden ze in het zh.

Hoe was jouw FM, Femke?

Fijn Gerda, dat je maandag mag.

Het gaat hier dus wel aan de lopende band met die puncties.

Ik ga de kerstboom optuigen, zin in.

Tot later maar weer!

Geplaatst

En even het schema geupdate:

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 echo --- 14-12 punctie

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP

Geplaatst

Wauw, wat een score! Echt hartstikke goed joh!

Ik moet zeggen dat in vandaag ook wel een vol buikgevoel heb... had ik de vorige keer niet. Poeh, zal blij zijn als ze er veilig uit zijn...

Wordt weer gezellig op het wachtbankje na volgende week!

Caroline

Gast estrhalita
Geplaatst

Caroline moet jij morgenochtend nog medicijnen innemen? Ik moet morgen ochtend 2 uur voor de punctie Dormicum/2x paracetamol en Voltaren innemen. Wordt weer lekker slapen na de punctie. Dormicum word ik helemala suf van haha.

Ja morgen is het zover. In heb alles in het EMC en misschien zie ik je wel woensdag bij de tp. Het EMC is op de zondag voor ons maar 10 min. rijden. Dus lekker dichtbij en mijn ouders kunnen nu op de kids passen. Scheelt weer een hoop geregel.

Voor de dames die vandaag hun punctie hebben gehad, hoop dat het is meegevallen.

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP

Estrhalita -- 2e IVF (3de kindje) - deca va 19/11-- puregon va 2/12 -- puntie 13/12

Geplaatst

Ook al zo lekker dichtbij! Scheelt een hoop stress... helaas doen ze hier in Bergen op Zoom geen IVF, wel IUI trouwens maar daar heb ik niks aan...

Ik hoef thuis niks in te nemen maar moet een half uur van tevoren aanwezig zijn en krijg dan 2 zetpillen Oxazepam (hoe schrijf je dat?)en nog iets en paracetamol. De vorige keer kreeg ik bijna de slappe lach omdat ik nog nooit van mijn leven een zetpil bij mezelf had ingebracht... Ze gaf me met een stalen gezicht 2 pillen en een handschoentje en ik vroeg: wat moet ik daarmee doen? haha. Nu weet ik het dus. En dan bij het begin verdovingsspuiten in de baarmoedermond. Of in die buurt.

Ben er niet echt bang voor maar zal blij zijn als het achter de rug is, wat jij?

Heel veel succes!!!

Caroline

Geplaatst

Vandaag 1ste fm gehad en ook, net zoals Sterre Maud, blij met resultaat.

Rechts 11 folikels, links tenminste 6 van gemiddeld 14mm, de rest bij Links kon ze niet goed zien want mijn darmen lagen erover heen......Dinsdag terug komen voor FM 2!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden