Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje sterre wat een aantal! Je bent nu echt een broedmachine haha

Voor de meiden die de punctie hebben, heel veel strerkte en Fren ik snap wel dat je erna uitkijkt. Ik was dinsdag NA de punctie ook helemaal happy!

Weltrusten vor straks

broedkip marjan

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Nouikzit nu voor de lapopr en de hele wereld draait en is afwezig. Z mjn mamaa wakkermaken, want kan de letterte niet eens meer lezen.Bah was diteven vergetget.

Geplaatst

Estrahlita en Caroline, HEEL VEEL SUCCES!!

Femke en Sterre, wat een fantastische score voor jullie allebei!

Ik ga nu zo naar het zh, maar eens horen wanneer de punctie is!

X Fren

Geplaatst

Grr, nog geen punctiedatum. Moet nog een keer terugkomen voor FM4. Net wederom bloed moeten prikken. Word vanmiddag gebeld over een afspraak...

Ik baal een beetje; wil nu wel weer een stap verder...

X Fren

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo terug van de punctie. Het viel mee moet ik zeggen.

8 eitjes was de score en nu op naar de tp op woensdag.

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 4e FM 15/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- echo 13/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 14/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 punctie??

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP???

Geplaatst

hoi estralita: wat had jij gekregen tijdens je punctie!! hahaha snapte niets van je eerste berichtje, maar fijn dat het achter de rug is en een mooi aantal!! spannend nu hé. Lekker uitrusten hoor!

Caroline: Hoe is het gegaan??? denk aan je.

Fren: wat balen zeg, waarom bloedprikken??

Hier onrustig nachtje gehad, toch best veel last van mijn buik. Vandaag maar eff bankhangen. Kan me niet herinneren dat ik vorige keer ook zo lang nodig had om te herstellen van de punctie grrr

Geplaatst

@ marjan, ze willen testen hoe het met de hoeveelheid oestrogeen zit in mijn bloed. Doen ze wel vaker, moest maandag ook prikken. Heb je last van je buik nog van de punctie, of is topper zich aan het invechten denk je?

Geplaatst

Caroline; ik hoop zo dat het meegevallen is en dat er een mooi resultaat is!

Marjan; Gewoon lekker rustig aan doen... er is tijdens een punctie flink geport in je buik dus... laat je verwennen!

Fren; balen meid, maar hopen dat het straks een fantastisch resultaat geeft, dan is het het wachten wel weer waard geweest!!

Sterre & Femke; Wauw, jullie lijken wel paashazen! Wat goed.. zorg goed voor je eitjes en op naar een punctie?

Hier alles verder prima, naast de opgezwollen buik ;) Gisteravond de pregnyl gezet. Buisjes breken ging deze keer gelukkig prima! Vandaag even niets en morgen lekker aan de valium.. :dizzy:

Gast estrhalita
Geplaatst

Ze hebben me Dormicum gegeven. Nou ik voelde me dus echt niet goed, maar na 15 min ging het gelukkig weer beter. En nu heb ik echt nergens last van. Dus prima toch.

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 4e FM 15/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 punctie??

Vandaag 11:37

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- deca va 19/11 -- puregon va 2/12 -- punctie 13/12 -- tp 16/12

Even weer het schema erondergezet want Fren had niet de laatste gecopiereerd en ik stond er dus niet meer op.

Geplaatst

Wow Femke, goede score!

estrhalita, fijn dat het erop zit, en dat het meeviel. Wanneer hoor je of er bevruchtingen zijn? Moet je teruglezen, hoe maf je wordt van de medicatie...

Caroline, denk aan je. Hoop dat het voor jou ook meeviel en dat ze een mooi aantal hebben kunnen bemachtigen.

Fren, dus nog een keer terug... Maar, volgende week punctie, kan niet anders!

Marjan, lekker chillen jij & bankhangen. Doe het rustig aan! Vervelend dat je zo'n last blijft houden van je buik.

Ik ga lekker door met broeden. Vandaag rustig dagje. Kan niet wachten op de volgende stap! Eerst dinsdag maar eens afwachten.

Geplaatst

Hoi dames,

aangezien we ongeveer allemaal even ver zijn met de icsi/ivf heb ik even een vraagje,

voor de dames die de punctie achter de rug hebben, hebben jullie ook verhoging? Ik loop sinds gisteren met blosjes op mn wangen en mijn temp is van 36.8 naar 37.4 gegaan.

Is dit normaal, herkenbaar of zou er iets aan het ontsteken zijn in mn buik?

Heb verder geen klachten, weten jullie raad?

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hoi allemaal! Ik heb net een verslagje geschreven op mijn topic: alles goed gegaan, 7 eitjes. Wel 3 dagen antibiotica ivm bloed dat ze vonden in het lab, te maken met de cyste? Hoewel ze zei dat ze 'm niet had aangeprikt.

Haha wat een grappig berichtje van jou Es! Ik heb paracetamol en diclofenac gehad en voelde me niet echt draaiierig of erg moe, minder dan de vorige keer. Mooi, 8 eitjes!

Fran, ik moest ook 4 x terug, geduld is een schone zaak, zeker in dit proces.

Gerda: heel veel succes morgen!

Alle anderen: ga zo door, ik ga nu effe liggen want ik voel toch een dipje aankomen...

Caroline

Gast estrhalita
Geplaatst

Heb mijn eigen berichtje net teruggelezen haha ik was echt van de wereld ja. Erg toch he en dan toch nog wat plaatsen op het forum haah

Sabke77 rond je eisprong gaat je temp altijd 0,5 graden omhoog en dat blijft totdat je ongi wordt en als je zwanger bent blijft je temp hoger dan normaal.

Geplaatst

He ladies!

Caroline en Estralitha: fijn dat jullie de punctie achter de rug hebben!

Fren, balen dat het wat langer duurt.

Bij mij gaar het nu ineens snel: bij 2e fm vanmorgen 24 rijpe follikels! Moest ook bloedprikken op oestrogenen en werd toen vanmiddag teruggebeld dat ik vanavond om 21u al de pregnyl moet zetten en dinsdag de punctie heb! Was helemaal verrast dat het ineens zo opschiet. Maar fijn! Laat maar komen allemaal!

De anderen: suc6 nog even met broeden!

Geplaatst

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12-punctie 15/12

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- deca va 19/11 -- puregon va 2/12 -- punctie 13/12 -- tp 16/12

Schema weer even aangepast :)

Geplaatst

Caroline: ik las op je andere topis dat het goed gegaan is! Fijn, nu lekker uitrusten vandaag....

Leeuw: dat gaat snel en heel veel kansen!

Ik heb steeds meer last van buikpijn, ik hoop maar dat het een goed teken is en dat de verhoogde dosis zijn werk doet. Morgen om 9.30 uur de echo en dan weten we of deze poging nog doorgaat voor ons.

Geplaatst
Caroline; ik hoop zo dat het meegevallen is en

Sterre & Femke; Wauw, jullie lijken wel paashazen! Wat goed.. zorg goed voor je eitjes en op naar een punctie?

Hier alles verder prima, naast de opgezwollen buik ;) Gisteravond de pregnyl gezet. Buisjes breken ging deze keer gelukkig prima! Vandaag even niets en morgen lekker aan de valium.. :dizzy:

hahaahah heb me rot gelachen om die paashazen!! heel erg veel succes morgen. Valium had ik de eerste keer en het is superrr. ik vond de wereld zooo mooi en iedereen zoooo lief! haha:wave:

Geplaatst

Estrhalita: ja hé en toch schrijven. Ik heb nu ook veel meer aan jullie dan aan mijn vrienden/familie. gek toch?

Leeuw: jeetje meid dat gaat snel! wel fijn. Op naar dinsdag en succes met de pregnyl.

Caroline: You go girl! super resultaat. Nu lekker uitrusten.

Sapke: hou het wel in de gaten hoor! en heel veel water drinken.

Hier gaat het ietsje beter dan gisteren. HEb helaas geen tijd voor bankhangen want kindje wil aandacht. Morgen gaat ze naar school dus dat wordt echt op de bank met een goed boek.

Succes allemaal dikke kus

Geplaatst

he meiden,

Caroline, fijn dat het erop zit en dat het mee is gevallen!

Es, wat een grappig bericht, snapte er niet veel van, maar denk dat het goed spul was, die verdoving :-)

Leeuw, wat veel, en wat gaat het snel bij jou! Dinsdag punctie, wat goed!

Moontje; we gaan exact gelijk op! Ik moet ook morgen voor FM4, toch een dagje eerder dan verwacht. Moet om 11.15 in het ZH zijn, hoop dan te horen dat ik ook de pregnyl mag zetten. Hoorde vanmorgen wel dat ik nu 20 follikels heb, merk ook dat zitten af en toe minder prettig is...

Heb het ff aangepast in het schema:

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 4e FM 14/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12-punctie 15/12

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 4e FM 14/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 14-12 punctie

Even aangepast, mijn puntiedatum stond weer verkeerd!

Mooie score Caroline!

Succes meiden1

Geplaatst

Vanmorgen bloed geprikt en follikelmeting gehad.

De bevindingen zijn gefaxed naar het AMC en door hun werd ik vanmiddag teruggebeld. Morgenavond pregnyl en woensdag de punctie!

Ik kijk er ook naar uit hoor, ben blij als de eitjes eruit zijn. Ik heb er last van, ook met lopen. Ik had zowiezo 10 rijpe follikels en daar kunnen er nog meer bijkomen.

Bij iedereen gaat het best goed toch. Nu Moontje nog groen licht!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden