Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Maaike, ik moet morgen bloedprikken, dus ik neem aan dan ook wel wat over die evaluatie te horen - zo niet, dan meld ik me voor het nummer.

Dinsdag heeft mn ongesteldheid echt goed doorgezet, vanmorgen ook wat stolsels gezien. Ben wel blij dat mn lichaam het zelf opruimt. Verder voel ik me zwaar Kl*** heb de hele nacht boven de wc gehangen met voedselvergiftiging, zowel braken als diarree. Voel me zo slap als een vaatdoek nu...

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren hoe kom je aan voedselvergiftiging? weet je zeker dat dat het was?

Ik voel me al de hele week niet lekker: af en toe hoofdpijn, misselijk, vanochtend heel duizelig... Heb gisteren zelfs nog een test gedaan, ondanks dat ik heftig ongesteld ben geweest (met veel stolsels ook) want zulke rare klachtjes... negatief natuurlijk. Vraag me af of het de spanningen zijn die er uit komen, of nog een reactie op de hormonen? Ik had de eerste keer helemaal nergens last van dus vind het maar vreemd. Bleh... ook hier algehele misère eigenlijk...

Caroline

Geplaatst

Hoi Dames,

Ook bij veel last van mijn ongi, vandaag maar eens een dagje thuis gebleven. Veel hoofdpijn en buikpijn en had echt geen zin om te gaan werken.... Mijn baas begreep het ook, vanmiddag wel thuis zitten werken maar lekker in mijn eigen tempo.

Dit weekend maar eens lekker een weekje wintersport boeken, die hebben we nog tegoed.

Caroline: inderdaad gaan we dan weer gelijk oplopen. Fijn!

Liefs Moontje

Geplaatst

Caroline, denk dat het wel voedselvergiftiging is, zal wel van de sushi van gisteren komen. Mijn vriend heeft nergens last van namelijk, dus het avondeten kan het niet zijn. Voel me inmiddels iets beter, beschuitje en bouillon blijven er nu in. Maar met die heftige ongesteldheid erbij is het geen pretje...

We moeten wel wat doorstaan, he meiden!

Moontje, groot gelijk dat je thuis bent gebleven.

Gast estrhalita
Geplaatst

He meiden er heerst een buikgriepvirus van 1 dag. Mijn man heeft hem ook zondag gehad. Dus wie weet heeft die jullie wel te pakken gehad.

XX

Geplaatst

Hoi Es,

Hoe is het met jou? Las tot mijn schrik dat jullie met drie waren gister waar het fout ging, wat een drama zeg!!

Heb je het al een beetje een plek kunnen geven, zoals dat dan heet? Ik moet veel aan jullie allemaal denken.

Caroline

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Caroline,

Wat lief dat je aan me denkt. Het gaat wel. Net al de zwangerschaptesten opgeruimd. Dat was toch wel weer even slikken. Maar ik bewaar ze wel allemaal. Ik vind het heel raar dat ik een mens zo kan vloeien na 5,5 week zwangerschap. Net als na een echte bevalling. Ik leef nu toe naar 18 januari. Niet de echo, maar het gesprek wat we daar zullen hebben met natuurlijk het antwoord op de vraag wanneer we weer door mogen. Ik hoop heel snel. Want ik wil nog steeds voor mijn 40ste bevallen. In februari wordt ik 39. Dus ik hoop de 3de IVF poging in maart. Dat moet wel lukken lijkt me, want over 3,5 week wordt ik als het goed is weer ongesteld. Dus .......... Daar houd ik me nu een beetje aanvast.

Wanneer heb jij je gesprek in het ziekenhuis?

Geplaatst

4 februari. Wilde eigenlijk vragen naar Menopur ipv Gonal, zou betere embryo's opleveren (?)maar dat moet je blijkbaar zelf mengen en het kan branden? Wat heb jij gebruikt trouwens?

Geplaatst

nou meiden, vanmorgen weer bloed wezen prikken in het VU en net gebeld. Hcg is helemaal uit mijn bloed, maar dat wist ik natuurlijk al wel door de negatieve test van zaterdag. Het VU wil me graag zien voor een vervolg gesprek, mede met het oog op de ingevroren, maar onbevruchte eicellen. Dat gesprek heb ik op 1 feb, met op ons verzoek de arts die ook de punctie en de TP heeft gedaan. Bij haar had ik een erg goed gevoel, en zij weet hoeveel pijn ik van die punctie heb gehad.

Nu eerst lekker op vakantie, vanaf 1 feb gaat de bal - waarschijnlijk - weer rollen.

Geplaatst

Hi Fren!

Goed dat je nu duidelijkheid hebt in ieder geval. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met je onbevruchte eitjes! Zou toch mooi zijn als je 'em na bevruchting gewoon in de eigen cyclus teruggeplaatst krijgt. Dan heb je toch nog een soort van cryo's en hoeft het hele circus niet opnieuw.

Maar ga eerst maar lekker van jullie vakantie genieten, dat hebben jullie wel verdiend! Wanneer ga je weg??

p.s. ik weet ook niet hoe je een nieuwe discussie start...

Geplaatst

Hoi Fren,

Je gaat in het hoofdmenu naar Forum, dan kies je een onderwerp, bv ICSI en als je dat aanklikt staat er "Nieuw topic".

Heb je er een beetje vrede mee? Het gaat niet best hier de laatste dagen en het had zo'n mooi begin van 2010 moeten worden...

Caroline

Geplaatst

Nee Caroline je hebt gelijk: het leek zo veelbelovend te gaan met ons clubje, maar er zijn er uiteindelijk maar 2 zwanger....

Hopelijk hebben we volgende ronde meer succes!!!

Hoe gaat het met jullie trouwens?

Ik begin weer een beetje op te krabbelen. Was even helemaal het vertrouwen kwijt in dit hele ICSI gebeuren, ik dacht opeens dat het nooit zou lukken. Heb echt een knauw gekregen van die eerste mislukking. Nu komt er weer ietsiepietsie vertrouwen al is het niet meer zoveel als toen ik eraan begon....

Geplaatst

hallo meiden,

Mijn hemel wat is er weer veel gebeurd. JEetje Es ik schrok me rot toen ik het las!! Wat een hel!! Ben je zwanger gaat het nog mis pff dat lijkt me echt loodzwaar.

He Fren trek je het allemaal een beetje??

Caroline: ik herken wat je schrijft. Ik had ook na een tijdje de grote dip. Alles komt er toch een keer uit.

Voor de rest ik lees met jullie mee hoor. Ik ga ook weer beginnen na een volledige cyclus. Waarschijnlijk 9 feb de eerste spuit. Omdat ik zo weinig eitjes had wordt de puragon opgehoogd maar ik weet nog niet naar hoeveel.

dikke kus

Geplaatst

He meiden,

tja, slechts 2 zwanger... ik probeer me er niet te veel door te laten (af)leiden. Tijdens onze poging (die dus 2 maanden in beslag neemt vanwege het lange protocol) hebben mijn vriend en ik diverse keren tegen elkaa gezegd: als dit alles is... Zelfs die enorme pijn na de punctie heeft me niet echt van slag gemaakt. Maar dat telefoontje van het VU na die 2 positieve testen, brr... Die heeft er enorm ingehakt.

Maar goed, vanmorgen dus weer in het zh geweest en nu is de hcg uit mn bloed. Eigenlijk deed dat me niet zoveel meer, omdat ik helemaal niet verwacht had dat er nog iets zou zitten, ben immers ook ongesteld.We wachten nu eerst het evaluatiegesprek op 1 feb af, ben wel blij dat we dat hebben.

En verder? eerlijk gezegd heb ik nu het gevoel: we zien wel. Ik schreeuw het van de daken als we echt zwanger blijken te zijn, maar we hebben - voordat we aan het hele proces begonnen - wel afgesproken dat we niet ons hele leven door deze mallemolen willen laten leiden. Tuurlijk heeft het een enorme inpact, maar we zijn ook echt nog gewoon met leuke dingen bezig, 2 vakanties in het vooruitzicht. Ik moet zeggen dat het feit dat we - relatief - jong zij daar wel aan meewerkt. Ik ben 30, mijn vriend is 31, dus in dit traject zijn we broekies :-)

Ik merk ook dat, doordat we heel open geweest zijn naar onze omgeving, het helpt om de teleurstelling te verwerken. Ik heb al zoveel lieve en meelevende reacties ontvangen, hartverwarmend gewoon.

Kortom, ons motto van 2009 hebben we meegenomen naar 2010: we blijven realistisch optimistisch!

Mogen jullie allebei in feb door? car, jij met een nieuwe poging en Maaike met een cryo, toch?

Geplaatst

Fren: wij zijn ook heel open geweest tegen iedereen en dat helpt me nu wel erg. We krijgen heel veel lieve reacties, dat is wel fijn! Vandaag een wat betere dag dan gisteren, ik moest nog bloed laten prikken en moest bellen voor de uitslag. Negatief dus (niet echt verrassend)

Woensdag 20 jan hebben we evaluatiegesprek, we konden kiezen tussen telefonisch of een afspraak. Ik vind telefonisch wel prima, dus dat gekozen. We hebben wel wat vragen, met name over de dosis. Waarschijnlijk begin feb weer aan de pil en dus lang protocol in.

We gaan de eerste week van Feb lekker skiën met zijn tweeën. Lekker de vakantie van voor de kerst inhalen.

Es: hoe gaat het met je?

Liefs Moontje

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Hoi Moon,

Het gaat wel. Zag vandaag een zwangere en ja dat viel wel even zwaar. Want het rare is, als je zwanger bent en je bevalt dan krijg je voor je buik een baby terug. Maar nu was ik zwanger en heb niks terug gekregen. Raar gevoel. Moeilijk te omschrijven. Ik weet ook dat ik heel gelukkig moet wezen met mijn 2 kanjers, maar een 3de is nog zo welkom. Het vloeien is gelukkig al bijna over. Normaal ben ik ook altijd maar 2 a 3 dagen ongesteld, nu was het alleen wel heel heel heftig. Wel erg trouwens dat we gisteren met 3 vrouwen van het forum een miskraam hebben gekregen.

Het is wel makkelijker als de poging gewoon mislukt is ipv dit hoor. Een mislukte poging is ook heftig, maar jeetje ik had die positieve test gewoon in mijn handen.

En nu met zijn alle op naar de volgende poging. Gewoon een nieuw jaar, dus helemaal vers van start toch................:happydance:

Geplaatst

Es je hebt helemaal gelijk hoor. Wat jij hebt meegemaakt lijkt me inderdaad nog een stuk heftiger! Laat het dan inderdaad maar gelijk negatief zijn. In jouw situatie word je helemaal heen en weer geslingerd tussen blijheid, angst, hoop en teleurstelling.

Fren ik vind het knap dat je zo positief bent. Ik wil ook mijn leven niet door dit alles laten leiden hoor, doe ook veel leuke dingen en zoek veel afleiding, maar pffff zou zo ontzettend graag moeder worden....naja, jullie hebben gelijk: 2010 nieuw jaar met nieuwe kansen. En maar proberen te genieten van alle andere mooie dingen die het leven te bieden heeft!

Geplaatst

hoi Fren, Fijn zeg dat je zo positief bent! Vooral na een heftige behandeling. Wij gaan ook door met leven en gaan binnenkort samen naar Barcelona heerlijk!! Wat je schreef over de omgeving. Ik ben ook open geweest beide keren. Poging één was dat fantastisch want ik kon meteen vertellen dat het oke was.

Deze keer heb ik er erg mee gezeten. Na het mislukken kwam ik om mijn werk en zag overal vragende ogen blehhh wilde er niet over praten en dat vond ik echt lastig. Ik heb me voorgenomen om de komende poging het alleen aan sommige te vertellen. Als ik het volhoud natuurlijk hahaha

liefs

Geplaatst

Vandaag echt gemerkt dat in tijden van 'nood' je écht je echte vrienden leert kennen. Een van mijn beste vriendinnetjes stuurde me een kaart met daarin een theaterbon , zodat ik met mn vriend er lekker een avond tussenuit kan. Vind het zo lief!!

Denk wel dat ik het groepie dat alles weet de volgende keer iets kleiner laat zijn, dat scheelt inderdaad ook wel. Maar goed, misschien pakt het wel anders uit, ben immers een enorme flap-uit :-)

X Fran

Geplaatst

Inderdaad erg lief... Fijn dat je zulke goeie vrienden hebt, ik heb er gelukkig ook een paar. Lijkt me een goed idee, om het groepje die het weten wat kleiner te houden, doe ik ook hoor.

Wat een drama's hier de laatste dagen, bah! Het leek zo mooi op 31 december, maar toen... viel het allemaal erg tegen. We moeten moed blijven houden (zeg ik vooral tegen mezelf).

Caroline

Gast estrhalita
Geplaatst

Fran wat lief zeg. Echt een hele goede vriendin. Hoe voel je je voor de rest? Ik heb het gevoel dat ik ziek ga worden. Of het door de miskraam komt of dat ik gewoon een griepje onder mijn leden heb?? Alles doet me zeer in ieder geval en voel me niet echt top en fit.

Wij hebben het gelukkig niet tegen veel mensen gezegd. Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Sommige mensen weten ook echt niet hoe ze bij tegenslagen moeten reageren.

En Caroline wat jij zegt. Het zag er zo mooi uit 31 dec. maar bij een hoop meiden is het fout gegaan zeg. Maar we moeten de hoop niet opgeven.

Fijne zondag.

Geplaatst

He Es, Ik voor me verder prima hoor, ben alleen nog steeds erg moe. Alle spanning van de afgelopen weken komt eruit. Maar er heerst vanalles hoor: ik heb in 2 weken tijd zowel een heftige verkoudheid, als een buikgriep te pakken gehad.

We moeten inderdaad moed houden. Het is voor geen van ons over. Natuurlijk is het klote, en hadden we liever een heel groen bankje gezien, maar je moet maar zo denken, groen is de voorjaarskleur, dus in maart kleuren we de bankjes groen! Houd moed meiden!!:icon_flower:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden