Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd!!! Dacht het al wel, maar nu de bevestiging, heerlijk toch! Probeer niet teveel te piekeren en alvast een beetje te genieten.

Caroline

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

YESSSSSSSSSSS!!! Wat een spanning! pff heerlijk lijkt me die opluchting! geniet ervan meid!

Hier een hel van een ochtend beleefd, wist niet zo goed of ik dat hier moest schrijven maar heb het gevoel dat ik het in mijn omgeving niet kwijt kan. Vanmorgen knallende schreeuwende ruzie gehad met mijn man. Ik ging dus naar dat map-gesprek en hij dacht dat het een evaluatie was. (mannen en luisteren). Hij was dus helemaal over de rooie dat ik verder ging met icsi. Hij vond dat ik dat niet had overlegt. Terwijl hij direct na de negatieve test zei dat we het nog een keer gingen doen. Jan dat klopte maar niet gelijk!!!!!! Ja hallo wanneer dan???? Ja dat wist meneer ook niet. Daarna kwam de aap uit de spreekwoordelijke mouw..........hij wilde eigenlijk niet meer! Hij had andere plannen (verhuizen, vakantie enz enz). En nu was hij bang als hij nee zou zeggen dat ik bij wijze van spreken de eerste de beste man van straat zou plukken om ,...... Jeetje ik stond echt op springen. Hoe durf je zo kortzichtig te zijn zeg!! En hoe dom kun je zijn dat ik hier zomaar overheen stap. Ik schreeuwde dan ook"ik heb een miskraam gehad hoor niet me teen gestoten" Nou toen was ik weer hysterisch

Goed om een lang verhaal kort te maken. Het is K.U.T zwaar K. We negeren elkaar al de hele dag. pffff wordt er zo verdrietig van. We gaan wel door maar je snapt dat ik eff niet weet hoe?

Nou alvast bedankt dat ik het eff van me af kon schrijven. sorry voor de overlast.

xx

Geplaatst

Hi Femke!

Wow, wat een nieuws. gefeliciteerd!

Heb de afgelopen weken met spanning met jullie meegeleefd, heb zelf ook een TP gehad op 21-12.

En vandaag ook getest. Zwanger. Nog een groen regeltje voor deze maand

Hartelijke groet

Cjee(41)

Geplaatst

Jemig, Marjan, wat een toestand nou toch weer met je man. Zit je nogal op te wachten zeg, zo net na een mislukte poging... Ik wil je veel sterkte wensen en dat jullie er maar gauw uit komen.

Cjee, gefeliciteerd!!! Op naar het september-mama topic!

Geplaatst
Zwanger, zwanger en nog een zwanger :-)!!!

HCG waarde was 371, willen ze graag nog iets hoger zien dus volgende week nog eens bloedprikken! (Zit me dus niet helemaal lekker, ook dat bloedverlies niet...). Maar het was gewoon een dikke gefelicteerd!!

Kan het niet geloven! maar ga proberen te genieten! Begin is er!!

Ik heb taart gehaald, daarom duurde het even!

:clap2::clap2::clap2::clap2::clap2:

GEWELDIG FEMKE!!! Geniet er maar van! Pff hcg van 371, geweldig hoor, kom ik aan met 16...

Marjan, wat zwaar klote dat je man zo reageert... Veel sterkte en wijsheid!

Wij hebben vanmorgen heerlijk een weekje dominicaanse republiek geboekt. We gaan volgende week zondag al weg! Wat wel raar is: op de eerste druppel bloed na (gistermorgen) geen ongi te zien...

Geplaatst

Fren, wat lekker op vakantie!! heb je nog een beetje hoop nu? Lijkt me wel erg verwarrend wat er bij jou gebeurt...

Marjan, klote inderdaad, ik heb er geen ander woord voor ook. Als jullie beiden afgekoeld zijn er nog maar eens rustig over praten, komt vast wel goed, hij heeft toch gezegd dat hij nog een keer wil proberen? Sterkte!!

O ja, ik heb het al in mijn eigen topic geschreven maar ik mag dus pas eind februari weer beginnen, er moet een cyclus tussen zitten. Waarschijnlijk beter maar beetje jammer, ik wilde graag meteen door!

Caroline

Geplaatst

Femke gefeliciteeerd meid!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een super nieuws. Ga lekker genieten en niet teveel piekeren, 't begin is er, en we hopen gewoon dat het goed gaat.

Cjee ook jij gefeliciteerd!

Marjan, bah wat vervelend voor je. Wat is het verschil tussen vrouwen en mannen toch soms lastig he....die mannen staan er toch vaak heel anders in. Laat het maar even bekoelen allemaal en als jullie allebei wat rustiger zijn moet je het er maar even rustig met hem over hebben. Sterkte!

Caroline, bij ons moet er ook een cyclus tussen zitten, ik zal dus met de cryo-poging ook starten eind jan/begin feb. Lopen we misschien weer gelijk, alhoewel jij met een nieuwe verse poging natuurlijk langer bezig bent.

Fren, heerlijk, volgende week al weg!! Wij zijn ons ook aan het orienteren op een mooie reis, het wordt de USA (zuidwesten), eind april gaan we voor 3 weken weg. Lekker autootje huren, tent mee en veel nationale parken bezoeken. Alleen nog even boeken, maar we hebben het wel verdiend na deze slopende maanden he. Het heeft echt veel van me gevergd, en ik ontdekte dat eigenlijk pas toen we klaar waren. Wat een energie kost dit proces.

Geplaatst

Alleen nog even boeken, maar we hebben het wel verdiend na deze slopende maanden he. Het heeft echt veel van me gevergd, en ik ontdekte dat eigenlijk pas toen we klaar waren. Wat een energie kost dit proces.

Hoi leeuw, grappig dat je dit zegt; wij hebben exact hetzelfde tegen elkaar gezegd! Terwijl we er middenin zaten ging het eigenlijk allemaal prima, maar nu is het net alsof er een ballon is leeggelopen.

@ caroline, heb het idee dat mijn ongi wel langzaam op gang komt nu, hoop heb ik al sinbds de negatieve test van zaterdag niet meer. Dat was voor mij het bewijs dat de hcg afnam inplaats van toenam.

Wel balen van die cyste, maar als het beter voor je is, dan is wachten de beste optie... Wij wachten ook een ronde denk ik, al weet ik uberhaupt niet wat we daarna doen met de 10 onbevruchte eicellen. Zouden ze die als een soort cryopoging behandelen?

Leeuw; zat jij ook in het VU? heb je een evaluatie gehad?

Geplaatst

Dank voor de felicitaties! Als dat bloeden nou eens ophoudt kan ik ook een beetje genieten. Pfff.....Heb vanmiddag het ziekenhuis nog even gebeld en ze zeggen dat bloed van alles kan betekenen en dat ik echt af moet wachten een weekje.

Icsi, wat vervelend de ruzie met je man? Ik hoop dat jullie ondertussen al weer even met elkaar hebben kunnen praten? Gevoelens zijn soms zo ingewikkeld en zeker in deze situatie. Ik wens je sterkte en jullie zullen er vast en zeker uitkomen!

Fren! Wat heerlijk een vakantie, is je van harte gegund. Even goed je rust nemen!

Geplaatst

Femke: gefeliciteerd!

Gisteren heb ik toch maar een test gedaan in de middag en die was negatief. Sinds vandaag een ongesteldheidsgevoel. Dus ik denk dat het niet gelukt is. Dat gevoel had ik vorige week al, ruim voor de test.

Vanochtend de laatste bolletjes ingebracht, dus ik verwacht de komende dagen ongesteld te worden. Donderdag de bloedtest.

Liefs Moontje

Geplaatst

Femke: gefeliciteerd! Probeer er maar lekker van te genieten!

Marjan: erg vervelend dat jullie niet op dezelfde lijn zitten. Misschien makkelijk gezegd vanaf hier, maar probeer er wel over te blijven praten.

Moontje: he, da's balen. Hoe voel je je eronder?

Fren: lekker op vakantie!

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de gyn voor een uitgangsecho. Hopelijk ziet alles er goed uit om verder te gaan.

Geplaatst

Hallo meiden,

Wauw nog een aantal groene regels!! Gefeliciteerd meiden!!!

Marjan; dat is niet echt fijn, het is al zo heftig die hele procedure.

Wij hebben gister ons evaluatiegesprek gehad. Van de 8 eicellen waren er maar 5 rijp voor bevruchting. Uiteindelijk is er maar 1 gaan delen en die had maar 1 voorkern, dus een chromosonale afwijking.

Vandaar geen terugplaatsing.

Wel willen ze de 3e poging met ons ingaan. Zijn nog jong dus ze zien goede hoop! Jammer genoeg wel weer 3 maanden wachttijd dus medio april weer starten. Tevens aangegeven dat we wel weer de molen in willen voor evt. nog een TESE, aangezien mijn mannetje straks voor 6 maanden op uitzending gaat.

Ze zou dit gaan bespreken en over 2 weken bellen.

Met gemengde gevoelens gingen wij weer naar huis. Gelukkig wel een begripvolle arts, maar wel weer die wachtlijst.

Gisteravond rond 17.30 uur gaat de telefoon. De arts van het AMC, goed nieuws, er was een plekje vrij gekomen in febr!!!! Of wij dan willen starten.. En.. mijn man mag alweer de molen in voor evt. TESE. Zo fijn dat ze meedenken met ons!

Dussss... in febr start ik alweer met spuiten!!!

Misschien lopen we straks weer met een aantal gelijk op?!?

Geplaatst

He Gerda, goed nieuws toch nog! En wees maar blij dat je geen terugplaatsing hebt gehad, nu je de oorzaak weet, is het minder erg denk ik? Ik vind alleen nog steeds dat ze je alvast iets daarvan hadden moeten vertellen, nu heb je best lang in onzekerheid gezeten...

Ja, wij gaan weer gelijk op! Ik ga ook in februari weer starten en heb me al gemeld bij het clubje starters in februari. Kom je daar ook heen?

Caroline

Geplaatst

Gerda, "fijn" dat je eindelijk wat meer duidelijkheid hebt gekregen, wat Caroline zegt vind ik eigenlijk ook hoor, dat ze je eigenlijk niet zo lang in onzekerheid kunnen laten zitten. Maar goed, ze denken gelukkig goed met je mee en er komt een nieuwe ronde met nieuwe kansen voor jullie! Weet je trouwens of er maar zo weinig eitjes rijp voor bevruchting waren doordat ze te lang gewacht hebben met de punctie, of heeft dat er niets mee te maken? Ik hoop maar dat laatste! Succes in februari!!-->jij ook Caroline!

Ik ga in feb/eind jan met een cryopoging beginnen, er zijn er 2 ingevroren in 1 rietje. Maar volgens mij mag ik er maar 1 laten terugplaatsen. Stel dat ze allebei goed ontdooien, dan kan ik het echt niet over mijn hart verkrijgen om er 1 weg te gooien! Hoop echt dat ze ze toch allebei willen terugplaatsen dan. Fren, ik heb geen evaluatie gehad en ze hebben hierover ook niks gezegd.....ik zou er wel behoefte aan hebben, mede door die vraag over de cryo's. Ik zou nog een brief krijgen van het zh, dat wacht ik even af en als daar niets in staat van een evaluatie ga ik ze maar eens bellen.

Moontje, wat rot dat je er een slecht gevoel over hebt! Hoeveel dagen na tp heb je nu getest? 11 als ik goed reken? Ik had ook na 11 dagen een negatieve test en dit betekende inderdaad slecht nieuws. Ik hoop voor je dat het beter uitpakt, maar shit is het wel....Sterkte!

Geplaatst

Hoi Leeuw (Maaike toch?),

Wat raar dat je geen evaluatiegesprek krijgt en waarom zou je er maar 1 mogen laten terugplaatsen? Ik zou het ziekenhuis maar eens bellen hoor!

Wel fijn dat je nog cryo's hebt, alvast veel succes!

Caroline

Geplaatst

Hi maaike, vind het ook vreemd dat er geen evaluatie is. Ik heb toch wel een aantal puntjes die ik even wil bespreken. Hoe verder met de onbevruchte eicellen? Als we een nieuwe poging doen, kan ik dan meer pijnstilling krijgen? Heeft het feit dat ik een week pijn heb gehad van de punctie gevolg gehad voor de innesteling? Zo kan ik nog wel even verder gaan...

Donderdag maar eens vragen als ik bloed moet prikken.

Moontje, hoe is het nu???

Geplaatst

Hoi Dames,

Het is definitief: vanochtend ongesteld worden.... K.T Heb ook even gebeld met het ziekenhuis om te vragen of ik wel moet testen aanstaande donderdag. Maar dat moet toch. Bij de uitslag maken ze gelijk een afspraak voor de evaluatie. Er moet 1 hele cyclus hebben plaatsgevonden en daarna kan ik weer starten. Er zijn geen wachttijden dus dat is wel fijn. Volgens mij moet ik wel eerst weer starten met de pil, dus dat betekend dat ik dan pas eind feb kan starten spuiten.

Ik heb niet echt een lekkere dag gehad, veel afspraken op het werk en concentreren was wel moeilijk.

Liefs Moontje

Geplaatst

K.u.t. inderdaad Moon... Zelfde verhaal als bij mij... ik ben me aan het opladen voor eind februari, voor de laatste poging, lopen we weer gelijk op!

Sterkte!

Caroline

Geplaatst

Moontje, zwaar k** zeg!!! Dat je hebt kunnen werken, knap van je!!! Daar was ik echt niet toe in staat de dag dat ik hoorde dat het niet gelukt was.

Dit was ook jouw eerste poging he? Nou meid, kop op he! Even opladen en dan door naar de tweede ronde. Sterkte voor nu!

Fren, ik kreeg vandaag een brief van het VU met uitnodiging voor evaluatiegesprek. Als we daar behoefte aan hebben moeten we zelf bellen, kan dagelijks tussen 11 en 12 op bepaald tel nr. Kan ik je wel vast geven als je wilt? Dan kun je ook een afspraak inplannen. Ik heb ook behoefte aan een nagesprek, ga morgen bellen voor een afspraak. Hoe is 't verder met je Fren? Ben je al ongesteld inmiddels?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden