Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren, ik bewonder je positiviteit enorm! Je gevoelens zijn van de top naar een diep dal gegaan. Vreselijk moet dat zijn. Heel veel sterkte en inderdaad 2010 wordt jullie jaar! Nieuwe ronde en nieuwe kansen! Ik duim voor jullie.

Hier een hoop spanning. Ook ik ga, wanneer deze poging is mislukt, nooit meer eerder testen. (had ik me al voorgenomen en had beter naar mezelf moeten luisteren). Ik word namelijk gek ondertussen ;-).

Woensdag eerste test gedaan, heel licht streepje, donderdag 2etest, streepje iets donkerder. Vandaag wilde ik niet testen, maar ik ging zojuist bij mijn schoonouders naar het toilet en zag bruin bloed, ik dus in de stress.....en toch maar een testje gedaan net, en het streepje is weer iets duidelijker. Vandaag zou ik eigenlijk bloed moeten prikken, maar door nieuwsjaardag moet ik dit nu maandag. Ik wil zo graag zekerheid. Ik durf echt nergens op te hopen en ben bang dat het bruine bloed, rood wordt. Was het maar maandag. Ook jou verhaal Fren, zit in mijn achterhoofd......het weekend kan mij voor het eerst niet snel genoeg gaan.

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Femke,

Probeer moed te houden, het is zoals ze zeggen echt een achtbaan van emoties dit hele proces... Ik help je hopen dat het goed zit!

Caroline

Geplaatst

Achjee, Femke, wat zal jij in de zenuwen zitten... Dat is dan meteen weer het nadeel van vroeg testen. Maar goed, je streepje wordt wel steeds duidelijker, wat mij dan weer een goed teken lijkt.

Anyway, ik ga ENORM voor je duimen dat je gewoon hartstikke zwanger bent.

Sterkte met het wachten!!

Ik ben geveld door een oorontsteking. Ook lekker, vooral in combinatie met kokhalzen....

Geplaatst

nou meiden: hier is duidelijkheid. Ik had nog een test liggen en heb die vanmorgen gedaan: hartstikke negatief. Ik stop nu ook gewoon met de bolletjes. Wil snel ongesteld worden, dan kunnen we opkrabbelen en opnieuw beginnen.

Femke, ik weet zo goed hoe je je voelt: ik vond de laatste 3 dagen ook echt killing. Maar hou vol; als de strepen dikker worden dan zou dat volgens mij moeten betekenen dat het hcg in je bloed toeneemt! Ik duim mijn vingers blauw voor je!!

Sterre, wat balen dat je oorontsteking hebt? ik ben ook al sinds oudjaarsdag snipverkouden en begin mn oren nu ook te voelen. Fijn...

Geplaatst

Fren: ontzettend vervelend dat het echt niet goed zit, maar je hebt nu in ieder geval wel duidelijkheid. Maar ja, dat neemt niet weg dat het flink klote is als je dit allemaal mee moet maken.

Caroline: laat ik het er maar op houden dat mijn baarmoeder goed klaar was voor een innesteling en dat dat dus niet gelukt is. Ik ben niet zwanger, klaar. Volgende keer beter!

Ik wil trouwens meteen verder gaan, omdat ik nu uit mezelf een menstruatie kreeg. Door de IVF. Volgende cyclus zal weer opgewekt moeten worden met Primolut en dat wil ik voorkomen. Dus ja, meteen weer aan de hormomen. Maar anders moet ik aan meer hormonen. En ik kan ook niet wachten om zwanger te worden, dus meteen verder doet me goed.

Geplaatst

Fren: mijn hemel wat een kookpan van emoties ben jij door gegaan zeg!! Wat ontzettend kl*&% dat het zo gelopen is. Dat is echt vallen van grote hoogte vreselijk.

Audrey: stoer hoor om meteen verder te gaan. Ik snapt het wel, wilde ik ook maar ik wil mijn lijf eff de tijd geven. Maar goed ik reageer dan ook erg heftig opde hormonen. Ik wodt van de deca chagi en hoofdpijn en van de stimulatie groei ik uit mijn vel haha.

Caroline: ik had ook stolsels en veel buikpijn. Ik vond het eigenlijk wel fijn, zo van: daar gaat mijn emmy, eff lijden zodat het geen gewone ongi was. Vreemd misschien hihi.

Meiden blijven we hier of verhuizen we ik wil graag contact houden van jullie??

liefs marjan

Geplaatst

Icsi, ik vind het ook heel gezellig om contact met jullie te houden. We zijn toch wel een hecht clubje geworden de afgelopen tijd. Wel ga ik deze maand proberen iets minder aanwezig te zijn op het forum; het werkt erg verslavend! En nu ik toch verplicht een maand rust moet houden ga ik proberen mijn gedachten een beetje te verzetten. Maar of het lukt weet ik niet hoor....zal zeker af en toe komen gluren hoe t met jullie gaat en komen kletsen...

Femke, wat een spanning nog voor jou! Maar dikker wordende strepen lijkt mij ook positief!! Houd vertrouwen he! Volgens mij komt het helemaal goed met jou!

Geplaatst

he meiden, lijkt mij ook leuk om contact te houden, dus ik ben voor om gewoon 'hier' te blijven.

Ondertussen nog geen ongesteldheid hier. Toch wel raar. Heb nu zoiets van laat het dan ook maar komen, dan kunnen we weer positief verder. Moet nog steeds wel as donderdag bloedprikken.

Zijn jullie ook zo bek-af van alle spanningen? Ik ben bijna 10 dagen vrij geweest, maar ik ben vermoeider dan voor de kerst. ik denk dat mijn collega's zich morgen suf schrikken, zo wit en vermoeid zie ik er uit. Het hele gebeuren heeft er bij nader inzien toch meer ingehakt dan ik dacht terwijl we er middenin zaten...

Femke, sluit jij ons cluppie groen af??? Ik duim voor je meis, morgen!

Geplaatst

Fren, ik hoop dat ik ons 'cluppie' groen afsluit! Maar wat had ik het de andere ook gegund. Score van het cluppie is nu niet echt over een huis te schrijven, er hadder er meer groen moeten zijn!! Maar gelukkig een nieuw jaar met nieuwe kansen, en volgens mij was het voor de meeste de eerste poging (zonder iemand voor zijn hoofd te stoten), maar dat bied toch ook weer perspectief. Sterre en Es, jullie heerlijk genieten, hopelijk met niet al te veel klachten. Sterre, hoe is het met je ooronsteking?

Hier vanmorgen een dikke vette streep.......dus je zou zeggen, dat zit goed, alleen ook bloedverlies en dat zit me niet lekker. In mijn zeer naaste omgeving ken ik een goede verloskunidige en ze geeft aan dat het niets hoeft te betekenen en dat alles er op wijst dat ik zwanger ben, maarja dat stomme bloed......!!! Ik kan niet wachten tot morgen. Wil heel graag duidelijkheid, dan kan ik er iets mee.

Van dat moe zijn herken ik, ik ben ook 10 dagen vrij geweest maar ben moe, beetje gesloopt eigenlijk. Volgens mij komt dat door alle spanningen van de afgelopen 2 maanden, is toch niet niks allemaal.

meiden, ik hoop morgen positief nieuws te kunnen brengen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Laten we hier maar blijven dan, kunnen altijd later nog verhuizen als in de praktijk blijkt dat het niet werkt. Iedereen gaat wel weer naar andere topics, de gelukkigen onder ons naar "Uitgerekend in september" en de rest naar januari of februari?

Op zich heeft het cluppie het gemiddeld gedaan, als je bedenkt dat het ongeveer 30% kans op zwangerschap is (gemiddeld) en we zijn met een vrouw of 9 dacht ik... en waarschijnlijk 3 zwanger. Had er ook graag meer gezien maar ja...

Op naar de volgende poging! Helaas voor mij wel de laatste , is wel eng...

Caroline

Geplaatst

Hi meiden,

lijkt me ook leuk om hier te blijven schrijven en jullie te volgen.

Dat 2010 maar een heel vruchtbaar jaar mag worden!!

Jij houdt het wel spannend, Femke!! Morgen eindelijk het verlossende woord! Duim, duim, duim!!

De pijn aan mijn oren is minder alleen nu zitten ze potdicht en hoor ik heel gek. Irritant!!

Fijne zondag, ladies!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik vind het ook wel leuk om jullie te blijven volgen hoor. En hoop dat we snel allemaal zwanger zijn.

Femke er zijn meerdere vrouwen op het forum die nog steeds zwanger zijn, maar bloedverlies hadden. Het kan zijn als je 2 emmy had dat er 1 afgestoren wordt, maar het kan zoveel meer zijn. Ik hoop het alle beste voor je. Hoe laat moet je morgen prikken?

Geplaatst

hoi lieve dames,

Leuk dat we hier blijven. Ik heb ook wat afstand genomen hoor Femke, het is toch anders als je er neit meer midden in zit. Morgen ga ik voor het mapgesprek en begint het hele circus weer van voor af aan. zit er dubbel in. Ik was/ben ook doodmoe van de hele behandeling en mijn lijf begint nu net weer gewoon te voelen. Maarja ik wil zoo graag 2010 een kindje dat ik door wil want ja, het duurt toch 9 maanden haha.

Mijn dochtertje is gek van k3 (whats new) en ze heeft die nieuw cd waarop een liedje staat: "hiep hiep hoera voor de nieuwe baby, wordt het een broertje of en zusje maybe" Je raad het al dit is haar lievelingslied en galmpt dus de hele dag door het huis. Pfff das zwaar! Aan de andere kant heb ik al een wondertje en dat scheeld erg in het verdriet.

Meiden we gaan er weer voor!! bedankt nog voor alle steun in 2009!!

Geplaatst

Hoi Marjan,

Mijn dochter heeft die cd ook voor Kerst gekregen maar ik geloof dat ze 'm nog niet helemaal heeft geluisterd. Net zoiets als die Sinterklaasfilm he, jouw dochter is er wel mee bezig, dat lijkt me wel moeilijk. Moest gister nog aan jou denken, over films... Wij keken naar Up en daar wordt even heel kort uit de doeken gedaan dat het stel een babykamer maakt maar dat er geen kindje komt en toen ging mijn dochter vragen: wanneer komt de baby dan? of is de baby al in de hemel? Vond ik wel moeilijk. Heb gezegd dat sommige mensen geen kindjes kunnen krijgen maar ze ging er toen verder niet op in. Ze vond de film op een gegeven moment te eng dus heb ik 'm stopgezet.

Maar even iets anders: jij mag dus weer starten nu? Hoeft er bij jou geen menstruatie tussen te zitten?? En wat is een mapgesprek? Ik neem aan een evaluatiegesprek?

Caroline

Geplaatst

Hoi dames,

Fem: een dikke streep wil toch zeggen dat je zwanger bent.... Bloedverlies komt vaak voor....Heel veel succes morgen.

Fren: hoe gaat het nu met je?

Ik heb besloten om toch maar even te wachten met testen, ik denk dat ik woensdag ga testen en dan donderdag de bloedtest.

Gisteren een galadiner gehad met drie zwangeren.... dat is niet altijd even leuk maar ik heb me er doorheen geslagen.

Liefs Moontje

Geplaatst

he meiden,

Moon en Fem, spannend hoor... Ik duim zo hard voor jullie. Femke, ziet er wel goed uit hoor denk ik. Moontje; ik heb me voorgenomen nooit meer eerder te testen, dus ik denk dat het verstandig is om nog even te wachten.

Ik zag vanmorgen de eerste druppels bloed, maar omdat ik wist dat het kwam, was ik eigenlijk wel opgelucht. Net de hele middag met mn neefje van een half jaar oud gespeelt. Mn vriend zei wel toen mn broer weg ging; moest wel slikken, wat nou als dit het dichtste bij is wat we komen bij een kind? Dan breekt mn hart wel.

Ach, nog 2 pogingen te gaan! Positief blijven is het belangrijkste!!

Moet iedereen morgen weer aan het werk? Succes!

Femke, jij natuurlijk heel erg veel succes!! Ik zal proberen rond tweeen te spieken of er al nieuws is!

Geplaatst

hoi Caroline, ja zeg dat is wel lastig hé die vragende kids. Mijn dochter is eruug gericht op jongere kinderen. Ze speelt al zo lang als ik kan herinneren met poppen het is echt een meisje meisje. Haar kleren wil ze ook allemaal voor haar eigen kinderen bewaren hahaha

maar goed een map gesprek, is de start van de behandeling. Alles wordt uitgelegd je krijgt de medicatie enz enz. Ik moet eerst ongesteld worden en dan na drie wken de eerste deca dat is denk ik in de eerste week van febr. Dus we hebben nog eff. hoestie verder met jou??

Fren: pff meid kan me voorstellen dat je deze poging wil afsluiten.Gelukkig heb je nog een aantal cryo's dat gaat lukken hoor!! Maar kan me heeeel goed voorstellen dat je dat voelt als je neefje weg gaat. Dat heb ik ook jaren gehad.

Moontje: spannend voor je!! hou je het een beetje vol op het bankje?? En dat diner pfff super zwaar. Wisten de dames van je emmy? je gaat dan toch hopen hé/?

dag lieverds weltrusten voor straks

Geplaatst

Ach fren, kan me voorstellen dat het emotioneel is. Zoals je zelf aangeeft, nog minstens 2 pogingen te gaan! Geef de hoop niet op! Maar volgens mij doe jij dat ook niet.

Even een korte, misschien stomme vraag, morgenochtend in het Vu moet ik zeker gewoon een nummertje trekken? Zoals altijd als je bloed gaat prikken? je hoeft niet een aparte afspraak te maken toch??

Ik duik niet te laat mijn bedje in. de spanning is hoog!!

Geplaatst

@ femke: ja, tussen 8 en 9 moet je gewoon een nummertje trekken en dan wordt je 's middags tussen half 2 en 3 gebeld met de uitslag! SUCCES!!!!

@ icsi: ik heb geen cryo's. Er waren 10 eicellen over omdat er maar 7 zaadcellen waren en die zijn ingevroren. Onbevrucht dus. Er moet een hoop gebeuren voordat dat goed terug te plaatsen emmy's worden: ontdooien, bevruchten, delen... pff! Daar komt bij dat dit een vrij nieuwe techniek voor het vu is, dus allemaal erg spannend!

Ik had niet een dubbel gevoel hoor toen mijn neefje er was, mijn vriend had dat vooral. Was eigenlijk voor het eerst dat hij die twijfel uitte, vandaar dat ik er ene beetje van schrok.

Geplaatst

Femke succes morgen!! Ik denk dat het gewoon goed zit bij je hoor!

Moontje, ook jij succes, nog even wachten.....spannend voor je!

Geplaatst

Ik moet steeds aan je denken Femke. Inmiddels heb je als het goed is bloed geprikt. En nu maar wachten op het verlossende telefoontje. Zijn je vriend en jij samen als er gebeld wordt?!

Succes!!

Geplaatst

Hoi Sterre,

Spanning is bijna niet meer te houden. Zwangerschaptest is duidelijk! Alleen dat bloedverlies stelt me niet gerust. In het ziekenhuis vertelde ze dat het niks hoeft te betekenen.

We zijn gelukkig samen als er gebeld wordt, ik durf bijna niet op te nemen. Herken je vast wel?

Over 2 uurtjes weten we hopelijk alles. Jullie horen het!

Geplaatst

Fijn dat jullie samen zijn! En als het ziekenhuis zegt dat bloedverlies niets hoeft te betekenen, dan moet je maar proberen daarop te vertrouwen...Hoe lastig dat ook is.

Over dat telefoontje; bij mij ging mijn telefoon af om 13.40 dus ik helemaal nerveus, was het een vriendin. Gauw weggedrukt om de lijn niet bezet te houden...

Hang in there, nog 2 uur en je weet het!

Geplaatst

Zwanger, zwanger en nog een zwanger :-)!!!

HCG waarde was 371, willen ze graag nog iets hoger zien dus volgende week nog eens bloedprikken! (Zit me dus niet helemaal lekker, ook dat bloedverlies niet...). Maar het was gewoon een dikke gefelicteerd!!

Kan het niet geloven! maar ga proberen te genieten! Begin is er!!

Ik heb taart gehaald, daarom duurde het even!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden