Jump to content

Voorgevoelens.... ?

Guest Diane180

Recommended Posts

Guest Diane180
Posted

Hallo,

We zitten in het IVF-ICSI traject en overmorgen heb ik een echo en als het goed is hoor we dan ook wanneer de punctie en terugplaatsing is.

Nou hebben mijn man en ik besloten om voor het terug plaatsen van 2 embryo's te gaan (ook in overleg met de gync.)

Zelf heb ik heel sterk het voorgevoel dat het (mocht het lukken) een tweeling word.

Mijn man heeft dat gevoel ook, dus allebei hebben we dit zonder het eerst van het elkaar te weten.

Nou kan zo'n voorgevoel wel helemaal niet kloppen maar vraag me toch af of er zijn met deze voorgevoelens...

groetjes Diane

Posted

Hoi Diane

soms kloppen je voorgevoelens wel hoor , ik vertouw ook eigenlijk heel goed op mijn eigen gevoel maar moet eerlijk zeggen dat ik dat in het hele Ivf / Icsi-traject erg moeilijk vond...zo van, is dat echt mijn gevoel, of wat ik graag wil???

In ieder geval heb ik wel heel sterk het gevoel dat het er bij ons 1 is... waarom? tsja... geen idee hoor!

Ik wens jullie in ieder geval onwijs veel succes!

groetjes

meiske74

Posted

Mijn gevoel was tot de betrekking van zijn tese heeel erg goed.

Toen ze me kwamen zeggen dat er niks was gevonden was ik ook helemaal geschokt.

Dat kan toch niet?:icon_pale:

De vooruitzichten waren zo goed.

Weet nu dus niet wat ik moet voelen:unsure:

Posted

Tja voorgevoelens.. ook ik had bij de eerste IVF behandeling zo sterk het gevoel dat het nu echt helemaal goed ging komen. Ik ging daardoor relatief zorgeloos door de 1e behandeling. Helaas klopte mijn voorgevoelens niet.

Nu sta ik er dus wat 'realistischer' in.. Maar ik geloof wel nog steeds in voorgevoelens.

Ik geloof nog steeds dat het goed gaat komen.. en ik heb vroeger altijd geroepen dat ik later een 2-ling zou krijgen..die kans is nu natuurlijk groter en heeft daardoor mijn voorgevoelens versterkt.

Groet!

Posted

Ik heb 2 cryo's terug laten plaatsen en was er ook van overtuigd dat het een tweeling zou worden. Vorige week echter gezien dat het 1 kindje is met hopelijk as vrijdag een kloppend hartje.

Posted

Ik had juist het gevoel dat het de eerste keer niet raak zou zijn, zag het dan ook een beetje als een oefenronde, tijdens de wachtweken werd dat gevoel nog sterker want ik voelde helemaal niets wat op een eventuele zwangerschap zou kunnen duiden, wat ben ik blij dat mijn voorgevoel totaal de plank mis sloeg :D

Guest Nienke79
Posted

Hoi Diane,

Ik had de afgelopen cryo poging voor het eerst echt een supersterk voorgevoel dat het gelukt was, en dat het er twee zouden zijn. Helaas is dat niet uitgekomen. Daardoor was de klap voor ons wel iets harder dan de voorgaande keren dat het mislukte.

Maaaarrrrrr.... de voorpret was ook grootser. De wachtweken duurden langer, maar we hebben samen ook lekker gedagdroomd, gefantaseerd over evt namen, kleuren, haha. Achteraf dus lekker suf maar ook mooi.

Hou er dus gewoon lekker aan vast, want voor hetzelfde geld kloppen die van jullie als een bus!

lfs,

Nienke

Posted

Hoi Diane,

Het is wat Nienke zegt, voorgevoelens kunnen je beleving van het traject al dan niet positief kleuren. Voorpret bij positieve voorgevoelens, maar ook een grotere dreun als het mis gaat.

En ehh ja, grotere blijdschap als het juist goed gaat, terwijl je negatieve voorgevoelens had??

Ik dacht bij mijn eerste ICSI: piece of cake, in 1 keer zwanger, (tenslotte heb ik al twee kinderen, die beiden in een keer verwekt zijn.)

Groot was mijn ontgoocheling dus toen dat niet zo was.

Tweede ICSI was ik heel negatief (ervaarde het ook als zwaarder en belastender) en jahoor, ook mislukt.

En nu sta ik voor mijn derde ICSI.... het liefst zou ik niets willen denken en voelen hierover.... maar een beetje fantaseren over een lief babybolletje tegen me aan...dat kan ik toch niet laten!

Groetjes, Nine

Posted

Voorgevoelens...tja...

Ik heb een paar jaar geleden al regelmatig tegen mijn mannetje gezegd dat ik het gevoel had dat we geen kinderen zouden gaan krijgen. We zaten toen nog niet in de mmm maar waren al wel een jaar of vier aan het 'proberen'. Toen we tijdens het eerste gesprek in het zh te horen kregen dat icsi onze enige mogelijkheid zou zijn waren was ik eigenlijk niet eens heel erg verrast. Toch zijn we eraan begonnen omdat we niet later wilden denken...wat als. En het afgelopen jaar was een jaar van leven tussen hoop en vrees. En wat hebben we gehoopt zeg!!! Toch is mijn voorgevoel uitgekomen. Vandaag hebben we de evaluatie van onze derde icsibehandeling gehad en we gaan ermee stoppen. Medisch gezien zullen wij geen kinderen gaan krijgen.

Dus voorgevoelens...die van mij klopten. Maar ik weet niet goed hoeveel waarde je eraan moet hechten. Het kan namelijk zo anders lopen, toch?

Posted

Ach Esther, wat een naar bericht... Je had het natuurlijk al een beetje aangekondigd maar nu heb je dus echt besloten? Sterkte de komende tijd, dat moet moeilijk voor jullie zijn... Je zegt medisch gezien? Wat bedoel je daar precies mee?

Caroline

Posted

Caroline...

Medisch gezien is het zo'n beetje onmogelijk gezien de kwaliteit van het zaad van mijn man. Ik bedoel eigenlijk dat de wonderen natuurlijk de wereld nog niet uit zijn!

Liefs esther

Posted

Tja...voorgevoelens... Ik heb altijd geroepen: we krijgen een tweeling. Toen we bij de 1e icsi mmaar één embryo hadden en het niet lukte zei ik nog heel opgewekt: dan klopt ook wel, want het was er maar eentje. Maar tot nu toe is dat helaas zo gebleven.

Tegelijk heb ik net als Esther ook al heel lang het gevoel dat het niet zal gaan lukken, dat wij gewoon geen kinderen zullen krijgen. Dus welk gevoel moet ik nu volgen?

Het ene gevoel komt voort uit een diepe wens en uit hoop. Het helpt je moed te houden. Het andere gevoel is heel reeel en is een soort zelfbescherming. Afhankelijk van onze fase in het traject e.d. overheerst één van die twee gevoelens. En op die manier zal 'ons gevoel' altijd wel uitkomen.

Zo, dat was heel filosofisch ;-) Kern van het verhaal: hoop doet leven, maar niemand kan in de toekomst kijken.

Posted

Ik vind het voorgevoelens-gebeuren ook lastig. Ik kan me nog herinneren dat toen ik mijn man pas kende (dus toen kinderen nog helemaal niet aan de orde waren), dat ik het gevoel had dat ik alleen kinderen zou kunnen krijgen via IVF.

Toen ik stopte met de pil en na een jaar nog niet zwanger was, dacht ik "zie je wel". Maar toen gingen we starten met IUI en daar had ik zo'n goed gevoel bij. Daar dacht ik ook echt van dat het daarmee ging lukken en dat heeft 0 resultaat gehad. En zelfs het gevoel dat ik eerder altijd had (ooit gaat het lukken!) was helemaal weg. Bij de start van de IVF had ik ook echt zoiets van, het kan wel, maar het zal zeker niet bij de eerste behandeling gebeuren. En zie, dus wel. Dus ik probeer er maar niet teveel aandacht aan te geven. Ik denk dat voorgevoelens misschien meer je onderbewuste is dat je laat zien waar je mee bezig bent.

Posted

Ook ik heb altijd het gevoel gehad dat het niet gemakkelijk zou gaan bij ons maar heb altijd wel sterk het gevoel gehad dat het uiteindelijk zal gaan lukken! Dit gevoel maakt het voor mij allemaal wat hoopvoller en draaglijker. Mijn man en ik staan er beide positief in. Natuurlijk weten we in ons achterhoofd dat het evt. niet zou gaan lukken. Maar het positieve gevoel geeft hoop en kracht en dat hebben we nodig. Als het uiteindelijk niet lukt komt de klap toch net zo hard aan..... Dan voel ik me liever happy en sterk en zie ik de toekomst vol vertrouwen tegenmoet....

Maar ja, hoe vaak ik wel niet het absolute gevoel heb gehad zwanger te zijn en het uiteindelijk niet was........:tongueP:

Posted

Hoi Esther,

Natuurlijk zijn de wonderen de wereld nog niet uit! De kwaliteit van mijn vriends zaad is ook bar slecht, maar ik ben wel 1 x natuurlijk zwanger geworden! Dus inderdaad: je weet het maar nooit.

Iedereen sterkte met alle gevoelens...

Caroline

Posted

tja.. je moet natuurlik "oppassen" dat je voorgevoel niet verwisselt met heeel heel erg graag willen....

Wat natuurlijk logisch is.

Wel had ik na de eerste icsi een positieve zwangerschapstest en bleod verlies, mijn gevoel zei toen dat het niet klopte.. en idd, ik kreeg een miskraam. Bij de cryo had ik wederom een positieve test, én bleod verlies.. maar ik was er toch wel heel positief over, iets in me zei dat alles goed kwam.. en dat was ook zo.

dus... voorgevoel.. intuïtie.. het kan toch zomaar waar zijn.

• 2 weeks later...
Guest Diane180
Posted

Hallo,

Nou tot nu toe heeft mijn (voor)gevoel me niet in de steek gelaten ,

een punctie en terugplaatsing verder heb ik nu met 2 emmies in mijn buik.

Inmiddels op wachtdag 2 (al, pfff haha)

op naar 23 nov de testdag !!

groetjes Diane

Posted

hoi hoi

wat spannend allemaal mijn voorgevoel is tot nu toe ook uitgekomen.

dat we de eerst verste tp hadden wisten we allebei dat het niet zou lukken.

pas bij de 1ste cryo en ja hoor het is gelukt .

toen we met de behandelingen begonnen droomde ik vaak dat ik een tweeling zou krijgen en nog steeds . ik heb maar 1 cryo terug laten plaatsen . het zou toch wel heel raar gaan als dat er 2 werden.haha

diana ik hoop voor jou dat je voorgevoel uitkomt.

groetjes silvia

Guest Diane180
Posted

Hoi Sylvia,

Nou het kan wel natuurlijk als je cryo een eeneiige tweeling wordt.....

Wij hebben 2 emmies terug laten plaatsen, en bij zowel mijn man als mij zitten tweelingen in de familie.... dus het kunnen er in het uiterste geval ook 4 worden,

maar daar gaan we nog maar niet van uit....

groetjes Diane

Posted
Hoi Diane,

Ik had de afgelopen cryo poging voor het eerst echt een supersterk voorgevoel dat het gelukt was, en dat het er twee zouden zijn. Helaas is dat niet uitgekomen. Daardoor was de klap voor ons wel iets harder dan de voorgaande keren dat het mislukte.

Maaaarrrrrr.... de voorpret was ook grootser. De wachtweken duurden langer, maar we hebben samen ook lekker gedagdroomd, gefantaseerd over evt namen, kleuren, haha. Achteraf dus lekker suf maar ook mooi.

Hou er dus gewoon lekker aan vast, want voor hetzelfde geld kloppen die van jullie als een bus!

lfs,

Nienke

Nienke............jouw voorgevoelens bleken toch wel te kloppen??

Posted

Hoi Diane,

Wij hadden ook 2 emmy's terug laten plaatsen en ook ik wist dat het een tweeling was. Ik heb het voortdurend gezegd en uit de eerste echo bleek dat ik gelijk had. Ik had het dus wel pas na de tp.

Groetjes Debbie.

Posted

Hey Diane, ik heb 23 nov. 2007 2 emmy's teruggekregen, toen ik zwanger bleek zei ik meteen, ik wet het zeker, ze zijn allebei blijven plakken!! Ik werd een beetje bang voor de risico's van een tweelingzwangerschap en tot de echo heb ik mezelf helemaal gek gemaakt, komen we in het zh, was het maar 1 vruchtje, hahhaa, zat ik er dus helemaal naast, hahahaha!

Liefs Marielle