Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Christine, Nou, de 10e ga ik kijken bij je op de site hoor, wat een geweldig verhaal en ja ik hoop ook voor je dat het goed blijft gaan. Anders wordt je ook zo heen en weer geslingerd he? Grilligheid van de natuur. Ik dit geval is het goed uitgepakt, helemaal top voor je. Succes met het wachten de komende dagen!!! groet Joy1

Geplaatst

Jullie ook bedankt voor het positieve meeleven!

Het is toch wel spannend, niet alleen hoe ver ik nu eventueel zou zijn, maar in de eerste plaats is het allemaal goed?

@ralletje, ik duim voor je, blijft spannend die wachtweken.

Ookal sta je er misschien wat lichter in, omdat je er al een hebt, maar het zou zo leuk zijn als er nog 1 bij mag komen.

@joy1, wat leuk, jullie gaan voor een derde?

Gaan jullie ook nog verder met ICSI als het met de cryo's niet zou lukken?

En ik ben even nieuwsgierig, heb je dan ook weer recht op een nieuw aantal pogingen?

Geplaatst

Wat een verhaal Christine, inderdaad zoiets wat je vantevoren niet bedenkt.. Ik heb niet helemaal teruggelezen en misschien zit ik er helemaal naast, excuses in dat geval, maar zou het zo kunnen zijn dat je na de IVF de helft van een tweeling bent verloren en dat de ander is blijven zitten? Dat heb ik nl. wel eens eerder gehoord (maar dan in een natuurlijke situatie). In ieder geval, gefeliciteerd en hopelijk gaat verder alles goed. Nic

Geplaatst

Dank je wel NIC1968,

Wat je zegt zou misschien ook zo kunnen zijn, daar heb ik ook wel eens van gehoord. Het is allemaal giswerk, en daar doen we zelf ook hard aan mee, je probeert toch een verklaring te vinden.

Nog 3 dagen, dan weten we meer.

Het was gisteren trouwens "Nationale Goed Nieuws Dag" (wist niet eens dat dat bestond) en ik heb me zo moeten inhouden om ons goede nieuws niet gelijk toch aan iedereen te vertelen....

Geplaatst

Wat dat zo: gisteren Nationaal Goed Nieuws dag?

Nou dan had ik 2x goed nieuws...ongi (dus starten), bericht 2e sollicitatie gesprek aanstaande dinsdag waar ik afgelopen donderdag voor het 1e gesprek was.. :toothy4:

Geplaatst

Ondanks dat je ongi bent geworden is het goed van je om het positief te bekijken, namelijk weer starten.

En een tweede sollicitaiegesprek, dat ziet er ook goed uit!

Succes, duimen maar!

Geplaatst

Hoi Christine

inderdaad, dat verhaal van NIC is mijn vriendin ook overkomen, ze wist al voor ze mocht testen dat ze zwanger was (heel vroeg de eerste signalen), na 2 weken enorme krampen en behoorlijk bloedverlies, zij dacht dus direct aan een miskraam (was haar al 2x eerder overkomen) Maar 3 weken later had ze nog steeds bekende kwaaltjes, weer getest en vervolgens een echo.

Het bleek een 2eiige tweeling te zijn (spontane zwangerschap)

Ik kan me vorostellen dat het voor jullie gissen blijft maar het is vooral een wonderlijk mooi verhaal!!! Op naar de eerste echo!!

succes

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Vandaag zijn we in het ziekenhuis geweest, en we moeten volgende week donderdag terugkomen (en dat duurt heel lang!)

Op dit moment is er nog niets met zekerheid te zeggen.

Als we nu niet de vorige keer ivf hadden gehad, was het simpel geweest, en ben ik spontaan zwanger geworden, en hebben we vanmorgen naar een vroege zwangerschap gekeken.

Maar het kan ook zijn dat het nog van de ivf is, maar dan zouden we een vroege miskraam hebben gehad die niet volledig doorgezet is geworden.

Maar hij zou het wel vreemd vinden als het van de ivf afkomstig zou zijn, aangezien ik gemenstrueert heb en we negatief getest hadden.

Maar toch kon hij er geen zekerheid over geven, en zei dat we een ruime week met samengeknepen billen moesten blijven rondlopen, en we volgende week gaan kijken of het gegroeid is, en er dan een kloppend hartje is. (Maar wees me ook op de mogelijkheid dat ik misschien ook zou kunnen gaan vloeien)

Allemaal erg spannend dus, en maakt me ook erg onzeker.

Ik durf niet positief of negatief te zijn, het is gewoon afwachten.

Geplaatst

Wat een onzekerheid zeg. Ik hoop dat op je volgende echo een kloppend hartje te zien is. En dat je dus spontaan zwanger bent geworden.

Heel veel sterkte in deze zenuwslopende dagen!

Geplaatst

Hoi Christine

jeetje wat spannend voor je, was zo fijn geweest als je uitsluitsel had gekregen!

als het hartje nu nog niet waargenomen kon worden lijkt het erop dat het nog pril is. bv. maximaal 6 weken.

Hebben ze bij jou verder geen bloed afgenomen om te kijken hoe hoog je hcg waarde is? wellich geeft dat al iets meer duidelijkheid.

Nou meid, ik duim voor je dat het goed zit!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Wat een onzekerheid. Ik had het zo anders gehoopt. Blijf positief, want misschien hebben jullie echt naar een prille zwangerschap zitten kijken. Meis, ik hoop zo dat het gewoon goed zit en je volg.week een kloppend hartje te zien krijgt. Inderdaad....biedt een bloedtest geen uitkomst???? Misschien toch nog even navragen of ze dit willen doen? Succes en ik leef met jullie mee.

Liefs

Geplaatst

Chr. Het kan dus nog alle kanten op als ik het goed begrijp.....Nou, van die samengeknepen billen, daar zou die wel eens gelijk in kunnen hebben. Wat spannend zeg!!Br. Br.Succes deze week!!!!!H. gr. Joy1

Geplaatst

Meid, wat zenuwslopend zeg... heel erg veel sterkte in (weer) een wachtperiode. Hoop dat je afleiding hebt.

Liefs,

sandra

Geplaatst

Nou Christine, wat een gedoe allemaal. Ik hoop voor jullie dat jullie volgende week donderdag goed nieuws krijgen!

groetjes,

Nienke

Geplaatst

Jee, Christine, ik heb even je verhaal helemaal gelezen en wat is dit bijzonder!

Ik ga ENORM hopen dat het een prachtige spontane zwangerschap is....

Geplaatst

Hoi Christine,

Heb het hele verhaal vanaf het begin gelezen, tjonge zeg. En nu wachten tot donderdag. Hoop zo dat het allemaal goed is,....! Ik blijf je volgen

groetjes en sterkte met wachten tot donderdag...

Liefs Diane

Geplaatst

Hi Christine

Pff... nog een weekje onzekerheid maar daarna weet je in elk geval meer. Ik ga voor jullie duimen deze week.

Groetjes Dorine

Geplaatst

christine

jeetje wat een onzekerheid en een spanning pooh heftig hoor.

Word een lange week meid!!

Heel veel sterkte !!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie steun!

Ik probeer mijn gevoel een beetje naar de nullijn te brengen, maar dat lukt natuurlijk niet. We houden het positief maar houden wel rekening met een eventuele teleurstelling.

Daarom ga ik ook geen HCG laten meten, voor nu ben ik zwanger, en we hopen gewoon dat we volgende week een prachtige echo te zien krijgen.

Ondertussen probeer ik me er niet te druk over te maken, maar ik ben wel druk aan het lezen (en soms reageren) in de diverse topics.

Ook ik leef met jullie allemaal mee!

Geplaatst

meid, meid, wat een onzekerheid,,,,,dat zou niet zo moeten zijn he?

ik duim voor je mee op een mooie echo...veel liefs. en toi toi

Geplaatst

Morgen is het alweer zover, gelukkig. Ik hoop voor jou/jullie dat je morgen een mooi plaatje te zien krijgt. Hoe voel jij je nu?

Groetjes Dani.

Geplaatst

Hoe ik me voel? Nou eigenlijk alsof ik op het wachtbankje zit.

Heen en weer geslingerd.....

Aan de ene kant denk ik dat het wel goed zit, ik moet nog steeds de hele dag door plassen, heb af en toe gevoelige borsten, kan zelfs soms bijna niet tegen bepaalde geuren, ben snel vermoeid en word soms duizelig.

Ik heb nog steeds een lekker temperatuurtje van zo'n 37,3 en een bijpassend roze hoofd.

Maar ik heb ook een menstruatie-achtige gevoel soms. Dat laatste kan gewoon betekenen dat er in je baarmoeder van alles gebeurt, en had ik ook toen ik zwanger was van ons zoontje.

En toch maakt het je ook heel onzeker. (vooral omdat de mogelijkheid dat het beide kanten op kan gaan er is)

En ik ben bang dat de kans dat het een overblijfsel is van de ivf groter is dan de kans dat ik spontaan zwanger ben.

Zou de hcg die voor de zwangerschapskwaaltjes zorgt echt nog 8 weken in je bloed blijven zitten als het in het begin al niet goed gegaan zou zijn?

Daarover heb ik verschillende dingen gelezen, het kan er snel uit zijn maar ook nog maanden aanwezig blijven. Dus daar kan ik ook niets mee.

Ik word dus qua gevoel heen en weer geslingerd, en qua hoop ook.

Mijn man echter is heel positief over alles.

Morgen weten we het!

Geplaatst

Jeetje meid, wat zit je dan weer in een emotionele achtbaan, vreselijk hoor al die onzekerheden! Net wat je zegt bij alles kun je het beide kanten op uit leggen. Ik hoop en duim voor een mooie uitslag morgen... wonderen bestaan en daar gaan we in jouw geval voor als nog van uit!

Geplaatst

Ik ben in ieder geval blij met alle meelevende reacties, dat doet me echt goed!

Zelf ben ik inmiddels ook een vaste lezer geworden op het forum, en ondanks dat ik relatief nog maar kort op het forum ben, leef ik met de meiden en de hier aanwezige mannen mee.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden