Ga naar inhoud

Zwanger??


Christine71

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi EDR

 

 

 

Ik heb nooit eerder bloedtesten hoeven laten doen.

 

Ieder ziekenhuis lijkt toch andere werkwijzes te hebben.

 

En ik dacht, laat ik het maar bij de dokter doen, voor ik het ziekenhuis bel.

 

 

 

 

 

Ik zag trouwens dat jullie ermee gaan stoppen.

 

Dan is wat ons nu allemaal overkomt denk ik erg moeilijk voor je.

 

 

 

Ik wens je veel sterkte en ook veel geluk op jullie levenspad!

 

En ik bedank je voor je meelevende reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar volgens mij doet een huisarts alleen maar urinetesten, geen bloedtesten. Daar moet je denk ik een verwijzing voor hebben van de huisarts. Dus sowieso wel handig idd om eerst naar de huisarts te gaan ja.

 

Hopen dat je morgen hier in elk geval de uitslag van hebt. Volgens mij kun je van de hoogte van je hcg ook een beetje aflezen hoe ver je bent? Tot drie maand stijgt dat toch nog elke dag? Of heb ik dat helemaal mis?

 

 

 

Tja...jullie stonden dus ook op dat punt! Je weet dus een klein beetje hoe het is? In elk geval wel een achtbaan zo voor jullie! Ik ben benieuwd morgen!

 

En bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi christine wat een verhaal zeg ik heb je foto gezien en het is hartstikke positief. gefeliciteerd.. als ik het zo allemaal lees denk ik miss dat je wel verder ben idd

 

kan het ook mis hebben natuurlijk het is altijd moeilijk om te zeggen natuurlijk. het lijkt toch een klein beetje op mijn verhaal

 

wij hebben 5iui's gehad 3x met clomid en 2x met menopur.

 

nou de laatste iui moest ik 26-10 me menstruatie krijgen.

 

en ik was de 24-10 al ongesteld geworden 2 dagen eerder dus

 

heb gewoon een normale menstruatie gehad vond ik zelf alleen hij duurde alleen iets langer. ik had al gebeld voor een fm en de 26-10 moest ik weer beginnen met menopur zo gezegd zo gedaan.dindag op het werk zat ik niet zo lekker in me vel en voelde me ook niet zo lekker ik dacht eerst miss wel iets verkeerds gegeten. toen ik thuis kwam heb ik toch maar een testje gedaan ik wist eigenlijk bijna zeker dat het negatief zou zijn maar iets in mij zei je moet ff een test doen. nou test gedaan ff gewacht en ik ging kijken en tot mijn grote verbazing stond er 2 strepen,ik dacht hoe kan dat nou weer ik helemaal van slag want ja ik had de dag er voor wel menopur gespoten, dacht eerst dat het van de menopur miss kon zijn want ja opdat moment haal je je van alles in je hoofd.ik toen aphotheek gebeld en die wist het niet of het miss daar van kwam,toen ziekenhuis gebeld en ze hebben het na gevraagd en het kon niet van de menopur zijn, dus je bent gewoon zwanger zei ze. ik zei ja maar ik vloei nog steeds en op zich best veel ja innesteling ja dat kan zei wel zeggen. maar goed de volgende dag gyn gebeld. en moest een urine test komen doen in de middag de uitslag was geen ja en geen nee. nou daar stond je dan. vrijdags moest ik terug 30-10 en heb om een bloedtest gevraagd nou weer in de middag de uitslag.zegt ze ja het is lichtpositief ik zo ja en dan ja lichtpositief en meer niet nou ja zeg. ff wat later ik terug gebeld ja ik wil toch ff weten wat me hcg waarde waren en die waren 55.8 niet zo heel veel dus. dus ja nu nog niet echt veel wijzer. en nu moet ik as woensdag weer terug.

 

 

 

beetje lang verhaal.

 

nou heel veel succes meid.

 

 

 

liefsss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EDR,

 

 

 

In onze eigen situatie weet ik een klein beetje wat het is, want helemaal te vergelijken is het niet, omdat wij al een kindje hebben. Dan stoppen is ook heel jammer, maar niet te vergelijken met jullie.

 

 

 

Maar ook daarvan weet ik een klein beetje wat het is, omdat mijn man's zus en haar partner ook het hele traject incl. ICSI hebben doorlopen en ook uiteindelijk gestopt zijn zonder het gewenste resultaat. Net als jullie.

 

(haar dit allemaal vertellen word dus heel moeilijk, omdat ze wel blij zal zijn omdat ze het ons gund, maar natuurlijk ook heen en weer geslingerd zal worden tussen emoties)

 

 

 

 

 

Ik zou je van alles willen zeggen, geef de moed niet op, er kan nog van lles gebeuren etc. Maar dat durf ik niet.

 

 

 

Wat ik wel wil zeggen, is hetzelfde wat ik ooit tegen mijn schoonzusje heb gezegd: al zou je zelf nooit moeder worden, je kan de allerbeste "tante" (in de breedste zin van het woord) worden. Een betere tante dan sommige moeders moeder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had besloten om maar niet naar de huisarts te gaan, als hij inderdaad ook de urine test, daar heb ik twee positieve testen van liggen, en heb hem daar niet voor nodig. Bovendien negeer ik nu de symptoompjes niet meer en weet het dus ook, ik ben zwanger.

 

Dus vanmiddag (kon niet eerder) naar de IVF-poli gebeld.

 

 

 

Ook daar een vorm van stomme verbazing. (verbijstering)

 

Maar langskomen was niet nodig, zwanger is zwanger, en twee positieve testen, zijn twee positieve testen.

 

Ook had ik gevraagd of er iets anders aan de hand kon zijn, door de gebruikt hormonen of nog iets anders?? Nee, gewoon zwanger.

 

Wel is de vraag hoe lang ik nu eigenlijk zwanger ben, enerzijds gaan ze ervan uit dat het spontaan is, anderzijds sluiten ze dat het toch afkomstig is van de IVF ook niet uit.

 

 

 

De afspraak op 10 November is blijven staan, maar ipv een afsluitend gesprek krijgen we nu een echo waarop, als alles goed blijft gaan, te zien zal zijn of ik dan "6 weken +" of "10 weken +" zwanger ben.

 

(Wel zeiden ze er vast bij dat als ik dan 6 weken zwanger was, er nog geen hartje klopte, dat ik dan dus niet moest schrikken)

 

 

 

Gelukkig hoef ik dus niet te lang te wachten op een echo

 

Morgen over een week is het al zo ver, dat kan ik prima overzien.

 

Maar ik zal blij zijn als ik hem heb gehad.

 

 

 

 

 

Groetjes van een hele blije Christine!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Christine wat een wonder zeg. Misschien dat je zo'n test kan doen die aangeeft hoe lang je zwanger bent. Dan heb je zelf al enig idee. Volgens mij zijn die van clear blue maar dat weet een van de andere dames vast wel. Super gefeliciteerd in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een bijzonder verhaal.

 

 

 

Zo'n verhaal die je heel af en toe eens hoort of leest.

 

Maar waar je eigenlijk niet zoveel mee kan, omdat dit uitzonderingsverhalen zijn, en ons dat toch niet overkomt.

 

 

 

Maar nu overkomt het me wel !

 

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

 

 

 

We zijn er nog niet, het is allemaal nog zo teer.

 

Maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig.... hoelang, en hoeveel??

 

 

 

 

 

 

 

jeeeeeeeeeeeeeeeetje,,,,,,,,inderdaad zo'n verhaal waarvan je weet dat niets onmogelijk is......ik krijg er kippenvel van.

 

dit zou dan een spontane zwangerschap zijn??? meid, wat een wonder.!!! en het is idd een positieve test.. ik ben erg blij voor jullie, en wil je hierbij voorzichtig feliciteren!!!!!!!!!!!

 

en die foto!! prachtig..

 

word er emo van.. zit indezelfde situatie als jij, en dit geeft me weer een beetje hoop.

 

ik wens je alle geluk van de wereld bij deze zwangerschap...

 

jippie meid van harte.

 

 

 

liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Christine,

 

Ik sluit me helemaal bij Ditje aan, ik zit hier met kippevel en traantjes in de oogjes!

 

Ik had dit onderwerp gisteren al gezien, maar wilde even wachten met reageren totdat jij ook wat meer wist na contact met het zh. Het is toch wat !!! :ohmy:

 

 

 

En @Angel..jij ook! Geweldig, geweldig, geweldig!!!!

 

 

 

Dikke knuf voor beiden,

 

Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een goed idee, Maar ik heb inmiddels op de website van Clearblue gekeken, en zoals ik het begrijp kan maximaal worden aangegeven, zoals in mijn geval, dat de bevruchting meer als 3 weken geleden heeft plaatsgevonden.

 

 

 

Maar dat is dus in mijn geval sowieso het geval, en weet ik nog niets meer.

 

 

 

Er zit niets anders op dan toch nog dat weekje te wachten.

 

 

 

En ja, stiekum hoop ik natuurlijk ook dat ik dan 10 weken zwanger ben!

 

Vandaag over een week , weten we meer!

 

 

 

 

 

(Ik hoop alleen dat na al dit gebeuren, het wel allemaal goed blijft gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop ook dat je al wat verder bent.......

 

zodat het weer wat wachtweken scheelt idd...

 

en dan heb je een mooi kloppend hartje op je echoscherm

 

zucht wat een mooi vooruitzicht...........en een heeeeeeeeeeeele gelukkig negen maanden in zicht.... jiippieeeeeeeeeeeeeeeeee

 

ik zou zooooooooooo met je willen ruilen,,,,,,, hihi,

 

hou je ons wel op de hoogte????

 

veellsucces

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden