Ga naar inhoud

2x lichte + test, HCG 12, 1d overtijd en klachten

Aanbevolen Berichten

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank Pieneke! Heb ook de grote foto boven kunnen aanpassen volgens mij.

De arts van het AMC mailt mij ook met: gefeliciteerd! Kom langs in week 7 of 8 voor een echo.

Hij gaat niet in op nog een HCG test of andere vorm van bewijsvoering. :-)

Nog maar even de huisarts bellen dan...

Geplaatst

Ja Miki, even terug gekeken en nu staat er een hele grote foto. Nou dat lijkt me duidelijk zwanger!! Nogmaals gefeliciteerd! Geweldig zo'n verhaal van spontaan zwanger dwars door alles heen...

Ja, ik ben goed hersteld en heel blij dat ik als het goed is over 2 weken weer ga starten.

Caroline

Geplaatst

He Miki,

Aan je test te zien ben je hartstikke zwanger!!!!! Niks vaags aan. Die van mij zag er precies zo uit: het verticale lijntje is smaller dan de horizontale en iets lichter. Het was mijn eerste positieve test, dus ik weet niet beter dan dat het er zo uit moet zien. En ik had dezelfde klachten als jij, met name ook die pijn in de buik + borsten. Ik heb nog wel een paar weken het gevoel gehad in mijn buik alsof ik ongesteld ging worden.

Dus ik ga je feliciteren! Het is echt niet te geloven natuurlijk; ik zit hier met kippenvel achter de computer.

Liefs

Neel

Geplaatst

Ik zit hier echt te huilen, tis gewoon niet te geloven. Voor ons lijken alle clichés waar.

Heel moeilijk om het echt te geloven alleen. Ben net naar de Etos gelopen voor de "zwanger zijn" pillen, slikte al bijna 5 jaar de "zwanger worden"... pfff. Of ik 2 dozen wil, want de 2e is voor de helft! Ehm... durfde niet te ver vooruit te kijken, maar als die optie zich dan aandient... doe maar ja! ;-)

Bij het terug lopen, verloor ik wel in ene wat vocht. Ik durfde bijna niet te kijken, maar net wel gedaan. Het is gelukkig alleen geel. Maar het maakt me wel bewust: wij zullen niet onbezorgd zwanger zijn. Denk dat voor velen van ons geldt...

Dank voor jullie felicitaties en meejuichen. Dat doet me nou echt goed!!!!!

Geplaatst

Dat noem ik nou een hartstikke positieve test hoor, helemaal duidelijk! SUPER!!!

Dankje Miki, het is idd triest ja dat ik er zo om had moeten smeken, maar het is gelukt. Ik heb vanmorgen bloed laten prikken en vanmiddag gaan ze tussen 14.00 en 16.00 bellen. Ik hoop zo dat ze me goed nieuws kunnen geven. Ik ga nu lekker me bed in, moest om 8.00 bij t VU zijn, ging 7.00 van huis (file he) Maar ik laat t weten als ze bellen.

Liefs Siebje...

Geplaatst

Lieve lieve miki,

Even reageren op dit bijzondere topic hoor! Meid wat een wonder zeg! Dit is iets waar we, denk ik, allemaal van dromen! Van harte gefeliciteerd en ik wens je een hele fijne zwangerschap toe! Genieten meid!

liefs esther

Geplaatst

Hoi Miki

van harte gefeliciterd meid, net wat je zegt, het is moeilijk te bevatten,

Ik moet zeggen dat ik ook zeer zeker niet onbezorgd zwanger ben ookal heb ik geen drupje bloedverlies of wat dan ook gehad. Bij mij komt het meer omdat mijn waarde van de HCG niet zo enorm stijgt als bij de meeste anderen.

Maar overwegend ben ik gelukkig positief.

Het is helemaal geweldig dat het bij jullie spontaan gelukt is, een megatopper jullie emmy!!!

veelk succes en op nar de eerste echo

liefs

meiske74

Geplaatst

Lekker slapen Siebje. Ik doe zo ook nog een tukkie. Was ook om 4u al aan het spoken.

We duimen voor je dat de test positief uitpakt!!!

Geplaatst

Dank je Esther. Dit is zeker een droom. En ik gun die jullie en de rest ook zo van harte!!! Was het maar besmettelijk.

Meiske, goed dat je wel overwegend blij kan zijn. Iets om jezelf af en toe in te prenten. Ik hoop dat ik bij je mag aanhaken na een mooie echo! Had jij in het begin dan ook lichte urinetesten als ik vragen mag? Net zoals deze of donkerder/lichter?

En Neel, dank je voor de herkenning... geeft me weer een beetje vertrouwen!

Geplaatst

Oh Miki, ik zie toch ook echt een positieve test hoor..ik hoop het zoooo voor je...zou prachtig zijn na zoveel jaar...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Dank Sannie! Jullie zijn begonnen nu he? Zet hem op meid, spannend...

Geplaatst

Hey Miki, hoe gaat het nu? Wie had dat nou gedacht, zwanger op de oorspronkelijke wijze :tongueP:.

Ik loop precies 4 dagen op je achter geloof ik. Hopelijk snellen we allebei veilig naarde eerste echo!

Gefeliciteerd!! Onwerkelijk nog he?

lfs, Nienke

Geplaatst

Heel onwerkelijk Nienke, echt een wonder. :-) Hier blijven alle klachten, zoals op de 1e pagina beschreven. Ook heel koud erbij nu! Vooral mijn voeten. En merk dat, als ik me druk maak, de buik meer gespannen is. Doe dus maar ff rustig aan! Hoe voel jij je? We hebben tegelijk de 1e echo ook. Ik denk dat ik mogelijk iets korter zwanger ben, late innesteling ofzo. Gezellig dat jouw kerel hier ook zo actief is! Geniet lekker samen. Durven jullie een beetje te dromen? Ik las dat je een babyticker wilde nemen. Groot gelijk meid! En... als jij durft, haak ik ook wel aan denk ik:-)

Sannie, succes morgen!

Geplaatst

He Miki,

Begint het al een beetje door te dringen? Echt supernieuws! Het genieten komt vanzelf, hoor!

Neel

Geplaatst

He Neel, lief dat je ff komt checken! Het gaat goed, kan best beetje genieten. Meer dan me zorgen maken gelukkig! Als deze zwangerschap slechts kort zou mogen duren, kan ik maar beter elk gelukmomentje pakken! Ben zo ook relaxeder en dat voelt veel beter voor de buik. Hopen dat we er nog 8 maanden mee rond mogen lopen!

Jij al in je 3e trimester, wat gaat dat snel. Hoe voel je je? Flink gegroeid, zowel fysiek als mentaal richting de kleine?

Liefs!

Geplaatst

gefeliciteerd met je zwangerschap miki!

Ik had ook zon test hoor.. dus duidelijk genoeg.. en je kunt idd wat vocht verliezen hoor.. maak je daar maar geen zorgen over!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Miki,

Van Harte gefeliciteerd met je positieve test en uiteraard je zwangerschap.....ga genieten meid...je bent zwanger!!! Relaxen en veel denken aan je komende 8 maanden is goed voor de baby. :bf_new:

Groetjes van Dinky

Geplaatst

He Miki,

Herkenbaar wat je schrijft over dat je nu weet dat je zwanger kan worden. Dat had ik ook heel sterk en dat gaf ook een rustig gevoel.

Ik ben inderdaad al goed gegroeid. Mooie buik al zeg ik het zelf...:-). Ben er trots op. De eerste weken/maanden kon ik het echt niet geloven. Het is ook zo'n wonder als je zo lang bezig bent geweest met zwanger worden. Ik vind het zo bijzonder; alsof ik de eerste vrouw ben die ooit zwanger is geweest ha! Misschien genieten wij (van dit forum) wel extra. Vandaag weer lekker 'tutten' met de babykamer. Dus geniet van elke seconde!

Liefs,

Neel

Geplaatst

Dank jullie wel Dees en Dinky! Ik ben echt meer aan het genieten, mede door jullie berichten. Heel lief. Ben zeker aan de kleine (of inimini) aan het denken en durf ook een beetje op mijn lijf zelfs te vertrouwen.

Dees jij nog de laatste loodjes, veel succes! Werd jouw test trouwens wel steeds donkerder, of heb je je in kunnen houden?

Ow en Neel, dat klinkt echt goed zeg. Een inspiratie voor me. Lekker genieten ook jij!

Geplaatst

heej miki..

ik heb getest op dag 10.. en die was niet duidelijk.. daarna nog een test of 10 gedaan. hahaha..! en die werden idd steeds duidelijker. en ik had ook eerst vochtverlies en bruine afscheiding. nu ben ik heerlijk aan het genieten van het getrappel in mijn buikje.

hoop ook dat je straks lekker kunt gaan genieten.

liefs

Desiree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden