Jump to content

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Recommended Posts

Posted

DAGBOEK EFFE ALLES OP EEN RIJTJE!!!!

(23 mei)raar maar mooi besluit

vandaag hebben arjan en ik zo ongeveer besloten dat ik vanaf de zomervakantie ga stoppen met de nuvaring(anticonceptie )

we gaan kijken of ons een kleintje gegunt is en wachten dus nog even met trouwen dat kan altijd nog , maar gaan eerst dit proberen

waarom duizende euros sparen voor 1 dag en ondertussen mss het kinder geluk mislopen omdat we daar te lang mee gewacht hebben omdat we het eigenlijk in de "juiste volgorde" wilde doen

nee we draaien t gewoon om

vindt het dood eng maar ook erg spannend

zal wel zien waar het schip gaat stranden

(29 juni) groen licht gekregen van de gynacoloog

mijn binnen kant is cyste en vleesboom vrij

het doet wat het moet doen dus vanaf nu gaan we echt proberen om zwanger te worden

wat inhoud dat ik nu op dag 4 in mn cyclus zit en veel moet vrijen tussen dag 10 en dag 14

das heeeel vervelend (euh nou nee)

dus misschien dat ik over een maand wel leuk nieuws heb we zullen t wel zien

we gaan in ieder geval veel lol hebben met proberen om (zoals de gyn ons vertelde) iets te maken van het eitje van de maand.

(8 september)bah

ik zit er kompleet doorheen

we zijn nu vanaf mei bezig om zwanger te worden

maar omdat ik endometriose heb zijn we eerst naar de gynaecoloog geweest omdat ik wilde weten of alles schoon en goed was met mij op dit moment.

en ja dat was zo maar dr bouma wilde toch ook zeker zijn dat alles bij arjan ok was dus kreeg hij een potje (nr 1 )mee voor wat huiswerk.

de uitslag kregen we vlak voor onze vakantie

het was niet goed zn zaad was te traag luide het antwoord

ok das al kut maar daar was op zich nog niets mee gezegd , minder roken niet drinken geen jointje voor hem en dan verder kijken

ik was er niet erg gerust op door de korte antwoorden die de dame aan de telefoon gaf dus ik opnieuw een afspraak gemaakt met dr bouma en die was gister dus.....

ok we willen graag een echte uitleg over zn zwemmers kunt u ons helpen

ja hoor

na wat ge mmmh en ge uhhm kwam het er dan toch uit

per zaadlozing heeft een man ongeveer 3ml afgifte

daarin zitten bij een hele vireeleman 120 miljoen zaadcellen

bij 20 miljoen begint men zich zorgen te maken en krijg je te horen dat t misschien wat moeilijker kan gaan worden

arjan zit op 3 miljoen **SLIK**

en van die 3 miljoen is 2% van het ferari type 2 %gewoone persone auto , 2% 45 kilometer autotje en de rest gaat fietsen

das dus echt niet best (we hebben veeeeel meer ferari's nodig)

ok wat nu ?????

We zijn nu door gestuurd naar een fertiliteits kliniek omdat nog langer het zelf proberen waarschijnlijk alleen maar tijdsverspilling is (wel een leuke tijdsverspillen en we moesten er natuurlijk wel mee doorgaan ), maar de kans op scoren is rete klein

en waarschijnlijk gaat er naar heel veel onderzoeken die we beide moeten doorstaan uitkomen dat IVF ICSI het moet gaan worden voor ons

dus moet ik opnieuw aan de hormonen (als ik ergens schrik voor heb dan zijn het hormonen)

verschillende inwendige ingrepen en nog veel meer wat ik nu nog niet kan overzien

en ik heb jaren geleden al besloten ik wil niet soebatten om zwanger worden , dan maar niet was mn antwoord altijd ,

maar nu ik zo terug geworpen wordt op dit besluit weet ik t allemaal niet meer

wel of geen IVF

ja ik zit er door

maar ik denk dat ik eerst maar moet afwachten wat het intake gesprek uitgaat wijzen

dit staat al voor 5 oktober dus dat is wel snel

pfffffffff

ik moet steeds oppassen dat ik niet op mn werk in tranen uitbarst (wordt m niet op een bouwbedrijf met alleen mannen )

mn droom van effe gewoon zwanger worden is stuk

het gaat nu allemaal erg klinisch worden

niks romantisch vrijen met mn ventje en zwanger uit fijne stomende seks

gewoon hij en ik en dan opeens met zn 3e of zo

(22 september)wel / niet ?????

Dacht de afgelopen dagen dat het toch gelukt was

dat ik mss toch zwanger was, maar helaas ook deze maand geen geluk

heb vanmorgen een test gedaan en die gaf al snel het antwoord "niet zwanger"en alsof mn lichaam zoiets had "geloof je t niet nou dan zal ik het bewijzen" werd ik 10 min later ongesteld

dus we gaan toch de mallemolen maar in, morgen nieuw onderzoek voor Arjan en 5 oktober intake in fertiliteits kliniek en dan zien we wel weer

en ondertussen gewoon blijven proberen

had alleen graag gehad dat ik tegen arjan had kunnen zeggen "schatje laat maar morgen het is al gelukt zonder dokters ", want hij ziet erg op tegen morgen (potje nr 2)

ik ook wel een beetje

maar ja het mocht niet zo zijn

en nu ben ik sjaggie, verdrietig, teleurgesteld en moe maar moet nog tot laat werken vandaag dus zal niet veel beter worden

(5 oktober) OFO

ik heb nu een BMI van 36 (ben 1.63 M en weeg 97)en na het eerste intake gesprek van de IVF afdeling (in Den Bosch , Jeroen Bosch ziekenhuis)

blijkt dat ze ons niet willen/kunnen helpen omdat ik te dik ben

ze willen pas verder als mijn BMI rond de 30 is

klein detail

tegen de tijd dat ik dat extra gewicht kwijt ben (vooropgesteld dat ik er ooit kom)is mijn baarmoeder weer zo gestrest dat ik weer volledige endometriose heb en dus constant veel pijn lijd , en een pingpong gestreste baarmoeder heb zodat een eventueel bevrucht eitje niet blijft plakken en daar maar rond stuitert tot het weer afsterft

of ben ik 80

jaren lang heb ik geprobeerd om mezelf te aanvaarden zoals ik ben

ja ik ben dikker

ja ik ben niet zo slank als ik zou willen

maar ik ben verder gezond (geen suiker ,geen hoog cholesterol, en geen hoge bloeddruk) en heb een lieve vent en een dak boven mn hoofd

in het achterhoofd houdend dat ik niet echt dik ben geworden door “ieder pondje komt door het mondje“ maar door de provera die ik heb gehad tegen mn endometriose 10 jaar geleden en daar kwam ik echt 30 kilo van aan in nog geen half jaar . ik krijg t er gewoon echt niet meer af wat ik ook al geprobeerd heb , di�n, sporten, verzin t maar heb t gedaan behalve een operatie als een maagverkleining oid

zo heb ik dit jaren gerelativeerd

zeker na vorig jaar was mn instelling (heb mn beste vriendin verloren op 11-10-08 aan leukemie, ze was pas 24)ja ik ben dikker maar ik ga er niet dood aan dus LB

nee dood gaan doe ik er niet aan maar ik zal er ook geen kind mee krijgen zoveel is nu wel duidelijk

en als je dan vraagt of je hulp kunt krijgen is het antwoord

ga maar sporten alsof ik dat nog niet geprobeerd heb

ik weet het nu effe echt niet meer

iemand nog ergens een paar duizend euro op de plank liggen die ik mag hebben?

dan kan ik voor een lipo gaan

das in mijn ogen de enige manier om snel 20 kilo af te vallen

het voelt nu als 2-1 voor mij (and i dont like this score )

ik ben te dik en mn baarmoeder wil niet mee werken (2 problemen die ik niet zomaar opgelost zie)

Arjan heeft alleen maar te weinig ferari’s (die zijn nog met een microscoop te vangen en te plaatsen )

time is off the essence for me

iemand tips ????

ik ga nog effe op de bank liggen huilen

misschien dat ik dan nog wat bedenk

mijn moeder komt zo ook nog mss dat zij een oplossing heeft(voel me net een klein kind wat op school gepest is en die haar mama nodig heeft om de boze kindjes weg te jagen ,hoe zielig is dat als je 30 bent )

xxx het dikke monster

opper kneus

( 6 oktober)mss toch nog hoop

we hebben komende dinsdag een afspraak in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven

daar hebben ze (naar wat mij door een secretaresse verteld is ) een milder beleid

ze willen mensen helpen met een BMI tussen 30 en 40 mits je serieus moeite doet om gezonder/minder zwaar te worden

dus als je iedere maand een beetje afvalt en aankunt tonen dat je er moeite voor doet door met een dietise te gaan werken willen ze wel helpen

dus... mss toch nog kindervoetjes in de toekomst

nu afwachten tot dinsdag en maar eens echt horen wat ze te zeggen hebben

dus een beetje blijer ,

maar durf nog niet echt heel erg hoop/geloof te hebben , ben bang dat het dan maar weer tegen valt

(13 oktober )vandaag intake in Eindhoven

pff

ben best wel wat nerveus

wat nou als zij ook niet willen helpen

nee, nee, nee

niet aan denken positief blijven

ik laat het vanavond wel weten wat er gezegd is maar wil iedereen duimen voor ons ???

en dan maar weer afwachten

ahhhhhhh

(13 October)jaja help is on the way

ok , nou, euhm,

van af het begin maar weer.

aardige dokter in Eindhoven(dokter Cuypers).

en jaaaaaaa ze willen ons verder helpen ,mits ik met een di�ste ga praten (afspraak staat voor 6 november)

dus hier idd geen rare gewichts eis of bmi grens als je verder niets raars hebt helpen ze je gewoon

dus vandaag verder bloed afgenomen bij arjan ivm chromosomenonderzoek

volgende week woensdag weer voor een sementest(jeuhhh weer een potje nr 3)

dan 28 oktober scrotum echo en een urologisch onderzoek voor hem

en 12 nov. echo voor mij en uitslagen praatje voor ons

pfffff we gaan heeel veeel van het ziekenhuis zien

maar mits het allemaal gaat zoals zoiets (ivf met alle procedures) levert het ons een uk op

en met een beetje mazzel volgend jaar rond deze tijd veel gekrijs en poepluiers

(18 oktober ) nu al ongi???

Raar hoor heb de afgelopen tijd steeds een cyclus gehad van 29/30 dagen en nu plots al op dag 26 ongi ??

Snap er niets van maar wel onthouden voor bij de dokter te vertellen

nu eerst maar effe een weekje weg lekker met zn 2e naar de camping in Belgie

Effe wat him and me time

(28 oktober)wat een fijne dag eek.gif

Eerst maar het urologisch onderzoek voor Arjan .

om 9:40 moesten we bij de beste man zijn, maar het werd pas tegen 11uur voor we naar binnen liepen

de wachtkamer zat stamp vol oudere mannen die ons allemaal aankeken met een blik van “wat doen die broekies hier die zijn vast verkeerd “en het rook ook niet echt fris daar beetje zuur

Eindelijk naar binnen waar we in 3 zinnen hebben uitgelegd waarom we daar waren

1 We willen een kind

2 zijn zaad doet t niet

3 waarom?

Waarop de man over zn halve brilletje keek en tegen Arjan zei

Gaat u maar even naar de overkant daar is een onderzoekskamer en kleed u maar even uit dan zal ik eens zien

Arjan trok meteen wat witjes weg want het idee dat een andere man aan zn zaakje ging voelen daar had hij al dagen nachtmerries van

Ok�o gezegd en zo gedaan dokter effe voelen alles zag er prima uit , links in zn balzak was een kleine spatader te zien maar die was zo klein dat het daar niet aan kon liggen

Volgende stap was dat Arjan op zn buik op het bedje moest gaan liggen en dat de dokter een mooie blauwe handschoen aantrok en een klodder glijmiddel op zn vinger deed

Ontspant u maar !!!!!!!!!

Jaaaaa duuuuh alsof dat zo gaat (niet echt dus )

En dit leidde naar een vinger in een aanus om te voelen of er iets mis was met zn prostaat

(volgens Arjan hoef ik never nooit zn prostaat te melken ,schijnt voor mannen een heerlijk orgasme op te leveren,niet dat ik van plan was mn vingers in zn kont te stoppen maar toch , ook voor mij geld het is een blijft een uitgang geen ingang)

Alles voelde goed

dus bij Arjan begint het gevoel te ontstaan van “stop met die onderzoeken ,alles is steeds goed maar het zaad doet het toch niet het waarom boeit me niet ga maar gewoon verder met het kindje maken niet met mij binnenste buiten keren “

Maar dat moet toch blijkbaar wel dus gaan we verder om deze dag nog fijner te maken

Terug in de spreek kamer komt het volgende nieuws

zodadelijk eerst maar eens nog meer bloed bij u af gaan nemen om weer allemaal nieuwe waardes uit te zoeken (hormonen ed)

Daarna meteen door naar de radiologie afdeling om dus de scrotum echo te doen (weer een andere vent die aan Arjan zn zaakje ging zitten )

Hier kwamen visioenen bij m naar boven van zijn zak tussen 2 platen die dan fijn geplet werd (lees hij heeft mijn mammografie vorig jaar mee gekregen )om een foto te maken maar dat is natuurlijk niet het geval

Het is gewoon nog meer glijmiddel nu op zn zak en een camera zoals bij iedere uitwendige echo

Ook hier was alles goed en niets raars te zien

En last but not least het verzoek om op 2 verschillende data met minstens 2 weken er tussen maar nog 2 potjes met huiswerk te vullen

De 1e oplevering op 6 november en de 2e op 20 november gepland

En natuurlijk ook een inwendige prostaat echo gepland voor 30 november (ja nog meer onderzoeken voor hem waar hij zich nu al over in de stress werkt )

Ook krijgen we dan meteen alle uitslagen van eerder genoemde onderzoeken van bloed en semen in opdracht van de uroloog

Wat een gezellige dag was het vandaag

(5 november) dietiste

Moest om 16:00 bij de dame(Esther) zijn in Druten

Het is dezelfde als die Cindy al jaren heeft, ze was /is er erg tevreden over dus dan ook maar naar daar

In Zaltbommel zat zo 123 niet een di�ste dus dan maar daar heen

Sympathieke dame wel hoor.

en haar conclusie na het bekijken van mijn braaf ingevulde eetdagboek was:

meer regelmaat, meer bewegen, minder koolhydraten (ik at er op zich niet te veel maar als je af wildt vallen moet het tijdelijk nog wat minder ) en meer slapen

Ok�at laatste had ik dus niet zien aankomen

En hoe ik dat moet gaan klaar spelen weet ik nog niet echt

Overall iets beter voor me zelf zorgen

Wat ik eet is niet verkeerd alleen de tijden waarop ik eet klopt geen hout van ik sla regelmatig 1 of 2 maaltijden over omdat ik gewoon vergeet te eten als ik druk ben

Ook drinken schiet er vaak bij in kom amper aan 1 liter per dag en de helft is de melk bij mn ontbijt

Ik snoep niet te veel, eet niet echt gekke dikmakers maar wel redelijk gezond , neem voldoende fruit en ook net genoeg groente op de meeste dagen , tuurlijk zit er soms ook wel iets tussen dat in de categorie ongezond lekker valt zoals frietjes of durum of koek en snoep oid maar das is redelijk in balans

Dus op 17 nov weer een afspraak om te kijken of het wat went en of ik nog vragen heb

(9 november) op naar het plan de campagne bibbers

donderdag 12 okt weer naar de fertiliteits arts

eerst een heel fijn inwendige echo voor mij

daarna meteen de uitslag en uitslagen van arjan zn testen bloed, zaad, en meer van dat (in opdracht van dr Cuypers)

en als het goed is krijgen we dan plan de campagne over welk proces voor ons is weg gelegd

iui, ivf of ivf icsi (dat laatste ga ik van uit )

en dan ook wat dan dus de volgende stappen zijn en wanneer

ben wel behoorlijk gespannen nu

zover ik begrepen heb zijn er niet echt wachtlijsten in het ziekenhuis op dit moment

maar alles valt en staat nu met hoe mijn lichaam met dit alles gaat omgaan

werkt het mee

ga ik idd meer eicellen produceren

en blijven de eventueel terug geplaatste eitjes hangen

en mss komt er dan echt een klein ukje voor ons

bibber bibber bibber (ben wel een beetje bang wat als het echt hopeloos is ,en ze ons ook niet verder willen helpen om wat voor rede dan ook )

• Replies 296
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

(12 november )klein beetje teleurgesteld print-icon.gif

ja dat ben ik wel denk ik

en toch ook weer niet

mijn inwendige echo ging goed mn buik is nog steeds erg netjes zonder cyctes en verklevingen of andere hysterische dingen dus dat is erg positief

daarna naar dokter Cuypers de ivf arts

ze had alleen niet echt veel nieuws te melden dus daar ben ik dan weer een beetje teleurgestelt over

we hebben ieder een soort soa test gehad want ze willen geen besmette embryos hebben

is geloof ik protocol?

en ik ook nog bloedtest voor een hormoon bepaling en voor mn schildklier

dit bloedprikken is wel een klein drama-tje geweest

pff mijn adres rollen vaak weg dus ik dat hokkie in ,zit daar een oudere dame en een jonge knul .

geef aan dat ik vaak problemen heb met geprikt worden maar daar wilde de dame niets van horen

dus zij aan t zoeken ja hebben en jawel in 1 keer raak

1 buisje bloed en de naald er weer uit

oke u bent klaar

euhhhhh nee ik moest ook nog voor de hormonen bloed af laten nemen

oh dan ga ik het even na vragen en jahoor u heeft gelijk er moeten nog 4 buisjes uit

dan doen we het nog eens goed

en daar ging het mis

de enige ader die mee wilde werken had ze al gehad en de rest had er geen zin in

dus zie ik er nu uit als een junk met mn blauwe armen (de naalden vlogen me om de oren en deden een 360 in mn armen

oh het gaat wel echt lastig ja ik haal even iemand anders er bij

ik had t toch gezegt grrrrr

de ander er bij en zij kon het wel met een vlindernaald????? en de eerste dame die er buisjes aan hield en de jongen die de spanband bewaakte is het uiteindelijk gelukt maar pffffff kan dit nou niet simpeler

3 man om 5 buisjes bloed te krijgen in bijna een kwartier

dusss...

en we hebben een klein beetje een plannetje de campagne gehad maar niet zoals ik gehoopt had

ok alle nieuwe afspraken die nu weer gemaakt zijn

we moeten voor we echt verder kunnen wachten op de uitslagen van de chromosomen test en van alle urologische onderzoeken (30 november )

dus om er al een beetje bekender me te raken dat we idd voor ivf-icsi hebben we voor 16 decmber een info avond staan (heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen maar zal t wel zien) en op 21 december krijgen we dan het echte plan de campagne want zoals het er nu uitziet gaan we begin januari 2010 BEGINNEN met het lange protoco voor icsi(heb geen idee ook wat dat precies inhoud maar daar zal die info avond voor zijn denk ik )

dus er zit schot in maar het gaat niet zo snel als ik zou willen

we wachten maar weer braaf af

Guest Sannie66
Posted

Meid, dat is me nog eens een gedetailleerd verslag...ook op sommige momenten een beetje plastisch :lac:hahahaha...

Maar neemt niet weg dat het opschrijven van het hele proces kan helpen een en ander op en rijtje te zetten voor je...

Ik wens jullie alle suc6 van de wereld..dat jij lekkerder in de vel gaat zitten en wat meer regelmaat krijgt in je eetpatroon en dat Arjan het allemaal ook nog volhoudt..

Lang protocol..pfff moet er niet aan denken, maar jah..ik zit aan de leeftijd gebonden..dus vandaar dat wij het korte protocol hebben.

Liefs,

Sandra

Posted

ik ben 2 dagen over tijd :happydance:

maar een test geeft aan niet zwanger :nerves:

ik heb wel pijn aan mn borsten maar geen ongi pijntjes :nerves:

wat voor spelletjes speelt mn lichaam

heb ik nu echt mazzel en ben ik zwanger(zomaar spontaan)

of is het niks en wordt t toch ivf

ik wil duidelijkheid :cry2:

of ik wordt ongi of mn test gaat morgen zwanger geven

aaaahahhhhhhhhhhhhhhhhh

Posted

helaas geen ukje deze maand

mn lichaam heeft toch spelletjes gespeeld

ik ben net ongi geworden en hoe....

baal er toch wel van en naast dat doet alles me nu pijn

en loop ik steeds over te geven zal wel van de stress zijn

grrr ik ga mn bedje maar in letterlijk de lappen mand

pffff

dus ..... toch maar hopen op ivf mss wil t dan wel lukken

pfff

Guest Sannie66
Posted

Ach Pleun,

K*t voor je (lees: jullie). Laat Ar je maar lekker verwennen en hopen dat je dan maar snel aan het ISCI/IVF traject mag beginnen.

Sterkte meis...

Liefs,

San

• 2 weeks later...
Posted

(30 november) prostaat echo BRRRRRRR

Vanmorgen moest Arjan om 9:00 bij de uroloog zijn voor zijn inwendig prostaat onderzoek

Wat zag hij hier enorm tegen op , liep al dagen te gruwelen bij het idee

nadat hij opgehaald was (door een heel jong turks meisje die hem eens goed bekeek en vervolgens besloot dat hij wel erg jong (lees 33) was voor een prostaat onderzoek )

moest hij op zn linker zij gaan liggen met broek en boxershort op de knieen om vervolgens door de uroloog met een stokje met camera "geroerd" te worden brrrrr

ontspannen lukte niet echt goed geloof ik

maar ook hier kwam niets bijzonders uit

zn zaad wil niet mee werken maar waarom niet weet echt niemand

de hoeveelheid is nogal wisselend dan weer eens 3 miljoen dan 12 miljoen en nu weer 6 miljoen

en de kwalteit is ook niet echt best

dus de uroloog kan niets doen en arjan hoeft niet meer terug naar hem

het enige advies wat er kwam is ga proxeed gebruiken mss dat het helpt

dus dat gaan we dan maar weer doen

nu weer afwachten tot de 16e dan is de info avond en zien we wel weer verder

• 2 weeks later...
Posted

(8 december ) terugbel afspraak

heb gister een terugbelafspraak gehad van de dokter omdat ik nog steeds een lekkende tepel heb (links) en ik wilde weten of ik ergens een hormonaal probleem heb

de uitslag: mevrouw u bent kern gezond

u heeft geen vreemde schildklierwaardes en ook hormonaal gezien zit alles netjes binnen allerlei marges

ook uw soa bloedtest was prima , zo ook van uw partner die is ook gezond

altijd fijn om te weten he

mijn 2e vraag was of ik niet al deze maand kan beginnen met de pil omdat we anders daar weer een cyclus op moeten wachten als we de 21e op gesprek komen in december

ik ga er van uit dat ik namenlijk rond de 17e gewoon ongi ga worden dus...

ja hoor geen probleem ze gaat een receptje toesturen

dus dat stapje is ook al in gang gezet

en kan ik in januari echt beginnen jeeeeee

Guest Sannie66
Posted

Hi Pleun,

Dus alles bij elkaar toch wel positief? Of hoe ervaar jij dat... Ik zie het als positief, dus nu al 'starten'. En dan is de info avond, dan is het Kerst en dan al Oud en Nieuw. Je zult zien, de tijd zal nu gaan vliegen!!

Posted

ja ik ben het er wel mee eens dat het positief is

en wat de tijd betreft

ik weet normaal gezien al niet hoe ik alles gedaan moet krijgen in december

maar denk dat het dit jaar dubbel zo snel gaat nog maar 3 weken en dan is het al weer oud op nieuw

nu gaan 3 weken super snel en als we ooit op het ww bankje komen weet ik niet hoe ze door te komen denk ik

hoe ironisch he

nouja we zullen het wel gaan mee maken denk ik

gr

• 2 weeks later...
Posted

nou dat viel weer mee

met ongeveer 25 paren zaten we in het auditorium van het cze

te luisteren naar een dokter die daar haar verhaal deed

weinig nieuws onder de zon

maar dat komt voornamenlijk door alles wat ik hier al gelezen had

het wordt hier eest deca dan gonal-f om het af te sluiten komt er dan als laatste een Ovitrelle injectie

en natuurlijk na de tp de wel bekende balletjes utrogestan

ze willen graag maar 1 emmy terugplaatsen per keer en dat vindt ik wel prettig

ook de cryos worden los per stuk ingevroren ook dat is in mijn ogen prettig

nu ben ik wel benieuwd of iemand van hier er ook bij was afgelopen woensdag

in ieder geval moeten we maandag weer terug naar dr Cuijpers voor een persoonlijk gesprek en het hoe en wat en waneer

ben benieuwd

Posted

vandaag weer in het ziekenhuis geweest

officieel is ons traject begonnen

alle laatste vragen zijn beantwoord

chromosomenonderzoek heeft ook geen byzonderheden uitgewezen

morgen bellen met de ivf verpleegkundige om te vragen waneer ze ons in kan plannen voor de prikles ed

wordt waarschijnlijk er 1e of 2e week van januari

dan bij de eerst volgende menstruatie mag ik dan volgens de dokter (als ik dat echt goed begrepen heb )

beginnen met spuiten van de deca

en als ik goed kan tellen kan dat mss al heel snel zijn binnen een maand van nu zelfs

maar nu eerst morgen maar weer afwachten en even horen wat de verpleegkundige ons kan melden dan weet ik weer wat meer

verder aangegeven dat ze onze onbruikbare cellen mogen gebruiken voor studie doeleinden

en besloten dat we al het mogenlijke in willen laten vriezen als er tegen die tijd meer dan 1 goed bevrucht eitje is zodat we eventueel ook cryos hebben

maar geduld geduld geduld is hier belangrijk

Posted

de intake afspraak staat voor 8-1-2010 gepland om 8:00 in het cze op afdeling 11 oost

dat is dan dag 24 van deze cycles en als het goed is ben ik dan ongi

ik weet nog niet of ik dan die dag ook al meteen mag starten met alles maar dat hoor ik dan wel weer

anders wordt het denk ik feb. om te starten

ik zal t wel weer horen

voor nu :merryxmas: en de rest komt later weer

Posted

Hallo,

Ik ben nu bezig met de deca. ook in het catharina en mocht starten op de 17de dag na het begin van mijn menstruatie. Nu donderdag echo en dan hopenlijk starten met gonal f.

Succes

Posted

Hoi Pleun,

Hoe weet je dat ze de emmy's per stuk in zullen gaan vriezen?

Wij zijn ook onder behandeling bij het Catharina en hebben afgelopen maand een cryo tp gehad.

Wij hadden 3 goede cryo's en alle 3 waren ze goed ontdooid.

Zou het komen dat wij er 2 terug willen laten plaatsen, dat ze daarom bij elkaar in 1 rietje zitten?

Nog nooit van gehoord dat ze allemaal apart ingevroren worden.

Natuurlijk wel fijn als dit gebeurd, dan hoef je er geen 'weg te gooien' als ze allemaal goed ontdooien.

Omdat ze nu 1 emmy hebben weg gegooid voelt het voor mij ook als een weggegooide poging! Dat vind ik wel minder!

Succes 8 januari, hoop dat ze je meteen in gaan plannen voor de behandeling!!

Lfs Wish

Posted

ik heb het gevraagt of ze per stuk of per meer ingevroren werden

als het top of goede emmy waren dan gingen ze per stuk en mindere per 2

dit waarschijnlijk ook omdat ik er maar 1 terug geplaatst wil in eerste instantie

en omdat het catharina ziekenhuis daar zelf ook graag naar toe wil werken om tweelingen te verminderen

zo is ons verteld op de info avond

ik had het daar gevraagt en nog eens aan dokter Cuijpers

dus ik weet niet waarom er bij jullie dan 1 is weg gegooid

gr pleun

Posted

Hallo,

Wist ook niet dat ze per stuk worden ingevroren. Tegen ons hebben ze op de info-avond gezegt dat ze per 2 invriezen. Zou wel heel fijn zijn. Dubbel zo veel kans omdat wij er ook maar 1 terug willen laten plaatsen.Donderdag weer een echo, ben dan 8 dagen met stimuleren bezig. Spannend.

Groetjes Petra

Posted

hee petra

wil jij het dan nog eens vragen , ik heb het echt gevraagd 2x zelfs maar mss heb ik het niet goed begrepen

ik weet ook niet hoe het kan dat jullie andere info hebben gekregen dan ik

Posted

Hallo Petra,

Welkom!

Hoop dat je donderdag mag gaan starten met de Gonal-f!!

Ik denk dat ze 2 aan 2 invriezen, of je moet natuurlijk 1 goede embryo hebben om in te laten vriezen.

Anders zal het lab. ook snel 'vol' zitten. Als alle emmy's per stuk ingevroren worden komen ze plaats te kort....

We horen het nog wel.

Lfs

Posted

Hallo,

Ben nu 7 dagen met de gonal-f bezig en moet morgenvroeg om 10.15 weer voor een echo. Hopenlijk zien we veel eitjes. Heb vanmorgen gebeld voor de afspraak van morgen en heb toen gevraagd hoe het zat met het invriezen. De verpleegkundige is aan het lab gaan vragen hoe het zat. Ze kwam terug en vertelde dat het van een aantal factoren afhangt: Als je altijd 2 embryootjes terug wilt laten plaatsen, vriezen ze ze per 2 in. Als je kiest voor 1 terugplaatsing per keer worden ze per stuk ingevroren als de kwaliteit goed is. Is de kwaliteit minder goed dan vriezen ze per 2 in. Groetjes Petra

Posted

nou petra als je dus goede emmys hebt laat jij ze ook per stuk invriezen ?

succes morgen ,met de echo , hopenlijk zie je er veel

gr pleun