Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pleuntje, :icon_flower:

Het is al bijna 8 februari!

Kun je hopelijk beginnen met de Gonal-f.

Hoe gaat het verder met je?

Lfs

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb een baal dag

zoeen als je sochtens opstaat dat je maar beter weer gewoon kunt gaan liggen en dat je dat ook meteen weet

vannacht zonder aankondiging mijn doorbraakbloeding gekregen

normaal verga ik een dag eerder al van de pijn , nu niet

opzich prettig ware het niet dat nu mijn bed echt ranzig is

vervolgens ben ik aan mijn eerste kniphondje begonnen en gaat mijn tondeuse dood

grrrrr

ondertussen nu wel enorm buikpijn

en ik heb stad en land afgezocht weaar ik snel een andere tondeuse kon lenen

hondjes moeten toch kort en ik moet er nog 4 en heb er nog 3 afgebeld

die kon ik vandaag echt niet aan

ik moet nog heel veel boodschappen doen want ik ben zondag jarig en krijg een boel bezoek

morgen naar de kapper en mijn huisje poetsen

dus eigenlijk heb ik het super druk en voel me kut dus met recht een baaldag

ben benieuwd wat er nog meer fout gaat vandaag

Geplaatst

Nou Pleun wat een verhaal!

Een echte baaldag is het inderdaad.

Bij deze wil ik je een hele dikke :hug:geven.

Hopelijk kom je de rest van de dag zonder kleerscheuren door.....

Lfs

Geplaatst

Nou hier komt ff mijn of topic verhaal. (vindt je niet erg hoop ik)

Bij de punctie werd er gecontroleerd of dat de naald etc. goed werkte.

Ze zoog water uit een potje en dat werd netjes opgevangen in een ander potje, het werkte dus goed om de follikels leeg te zuigen.

Nu liet de verpleegkundige dat potje vallen waar het water in zat.

Gelukkig niet een potje waar mijn mooie eitjes in zaten!!

Nou, wij moesten er met z'n alle toch wel om lachen, spanning was letterlijk en figuurlijk gebroken.

Hoop dus dat scherven geluk brengen!!!

Lfs

Geplaatst

ja dit moet gewoon goed komen dat kan niet anders

en maar goed dat het niet die van je eitjes was

wat was er dan gebeurt ?

je zou opnieuw moeten beginnen met alles en dan toch een poging kwijt zijn

oef dat zou zuur zijn

dus met deze moet het wel goed komen hoor

je bent al bijna op de helft van de WW

hoe houd je je

Geplaatst

De verpleegkundige zei ook dat dit een hele erge nachtmerrie van haar was.

Dan zou je dus als alle eitjes verloren waren alles opnieuw moeten doen. Pffff, niet aan denken hoor!

Ik heb echt veel afleiding geregeld deze 2 weken.

Ga lekker werken en ik heb elke dag geregeld dat ik wat te doen heb.

Met vriendinnen winkelen en lunchen, gisterenavond met een vriendin naar de bios geweest. Vanavond moet ik werken en vanmorgen heb ik m'n nichtje van school gehaald. De oudste van m'n broer is nu 4 jaar en ze vond het helemaal geweldig dat ik haar kwam halen. Ze riep echt ontzettend hard een paar keer over het schoolplein, dat is nou mijn lieve tante.

Schattig toch! (tranen stonden in m'n ogen) Tja, ben nou eenmaal emotioneel aangelegd.....

Zondag gaan we met z'n tweetjes een nachtje naar een hotel en maandag fijn samen zijn.

Heb volgende week ook de hele week vol gepland behalve op 10 febr.

De vorige twee keren werd ik precies 14 dagen na punctie/eisprong ongesteld.

Jij nog veel succes vandaag en we houden contact!

Lfs

Geplaatst

van de echo dame

mijn uitgangsecho liet een keurig rustige baarmoeder zien en 2 eierstokken die er precies uitzagen zoals nu moest ,schoon en rustig

daarna naar de verpleegkundige margret

ook aardig maar minder een klik mee als met renate

ik had ze appeltaart beloofd en die heb ik ook maar mee genomen

ik geloof in goed karma en appeltaart is volgens mij erg goede karma

daar de uitleg gehad voor de gonal f

ik moet 150 eenheden per dag zetten

maar dit kan ik dus niet goed alleen

ik kom een hand te kort

moet mijn buikkwab vasthouden , dan mijn pen er in prikken en dan naar boven lopen met mijn vingers om op de bovenkant te kunnen drukken

en daar ging het mis

ik liet de naald weer uit mijn buik schieten en de pen vallen

was ze niet zo blij mee

dus nieuwe naald en ze zou nu helpen

ik prik hem er in en zij houd m vast zodat ik de pen aan de bovenkant vast kan pakken en de 4 klikjes kan zetten

zo ga ik het met mijn ventje ook doen

maar dat was dus de eerste gonal-f prik en ook daarvan voorlopig geen nieuwe klachten

even nog een update van week 2

geen probleem en bijna geen bijwerkingen, 2 dagen een heel klein beetje een zeur achter mijn linker oog maar niet echt noemenswaardig

op naar week 3

volgende week maandag om 13:00 eerste fm ik ben benieuwd

Geplaatst

Wat goed dat je nog steeds geen bijwerkingen hebt. Nu gaan er hopenlijk heel veel eitjes groeien. Heel veel succes met prikken.

Groetjes Petra

Geplaatst

dank je wel jij ook succes als je weer verder gaat he

ik heb touwens vandaag nog wat aangepast in onze formulieren

ik had eerst aan gegeven er perse 1 terug geplaatst te krijgen

maar vandaag begreep ik dat ik dan mijn kansen erg verklein omdat ze dan alleen toppers terug plaatsen en de B-tjes en C-tjes weg doen

dat vond ik wel erg zonde dus nu heb ik dat aangepast naar

of 1 toppertje of 2 mindere emmys terug plaatsen

en dan gebruik je wel alles wat levens vatbaar is

Geplaatst

Beste Pleun,

Dus een beetje gestuntel daar met het toedienen van de Gonal. :happy8:

Ik heb misschien een tip voor als je het een keer alleen moet gaan doen.

-pak de pen met je vuist vast, met je duim omhoog.

-Je duim zet je alvast op de knop die je in moet drukken en vier keer laat klikken

-Dan pak je met je andere hand een buikplooi.

-Als je erin geprikt hebt kun je de buikplooi wel weer los laten.

-Zo heb je weer 1 hand vrij om evt de pen mee vast te houden.

Misschien heb je hier wat aan, maar doe het vooral op de manier waarop jij dit het fijnste vindt werken!

Lfs

Geplaatst

thanks voor de tip zal het van de week eens zo proberen

ik dacht dat ik die plooi vast moest blijven houden omdat ik anders mijn naald er weer uit laat schieten

had gelezen dat je uitje fijn is geweest

daar ben ik blij om

heb je soms gewoon nodig

Geplaatst

Klopt Pleun, ik spuit op dezelfde manier als Wish zegt. Bovendien hoef je de huidplooi niet meer vast te houden als je de spuit er eenmaal in hebt. Tenminste dat doe ik niet. Misschien moet ik even een filmpje maken van hoe ik het doe en hierop zetten ;-)

Geplaatst

Dames wat een humor, :laughing4: vind het leuk en gezellig om te lezen dat we ondanks deze hele toestand ook nog kunnen lachen. :toppie:

En dat heb ik op dit moment zekers te weten nodig!!

Als je de naald goed in de huid houdt kun je de plooi rustig los laten zonder dat de naald eruit gaat.

En gaat de naald probeer je het gewoon opnieuw.

En omdat je jezelf nog een keer gaat prikken hoef je volgens mij niet eens een nieuwe naald te pakken.

(Maar dat moet je ff opzoeken, als je wil)

Hoop dat je een mooi resultaat zal gaan krijgen.

Nu mag je nadat je andere aangemoedigd hebt echt zelf aan de gang als broedkip!!

Go Pleun, Go Pleun, Go Pleun!!!!

:clap2:

Lfs

Geplaatst

heee wish

lol

en ja je moet dan wel een nieuw naaldje opzetten ivm bacterien op je huid die dan in het naaldje zitten

dit volgens margret vanmiddag

en kop he dit is gewoon jou plakkertje

ik vindt het tot nu erg positief klinken

geen kwaaltjes behalve erg moe en wat depri

onthou geen bloed geeft moed

en ik weet het zeker deze keer is voor jou

dat moet gewoon

en bedankt voor de cheer

ik ben benieuwd hoelang ik moet stimuleren

ik hoop dat er volgende week al veel goeds te zien is

maar ik heb geen idee wat ik moet verwachten

Geplaatst

Jij bedankt voor je lieve woorden en steun!! Thanks Pleuntje!

Bij de echo volgende week kunnen ze al zien hoeveel follikels er zitten en hoe groot ze zijn. (kunnen er natuurlijk ook nog een paar bij komen na die echo)

De meeste hebben 2 of 3 keer een follikel meting en dan wordt de dag van punctie afgesproken.

Dus binnen nu en 2 weken heb jij hopelijk een punctie!

Ik duim voor je en tel de dagen mee af, ook daarna tel ik samen met je mee af.....!!!

Lfs

Geplaatst

dank je wel

ahhhhhhhhhhh ik vind het zooooo spannend allemaal

ik voel me net een klein kind 2 weken voor sinterklaas

wat gaat er allemaal nog voor verrassends gebeuren voor de grote dag

wat zit er nog voor nieuws in mijn schoen

pffffffffff

en ben ik heel onvoorzichtig en dom als ik ergens een rots vast vertrouwen heb in mijn eigen lichaam ?

ik heb echt zoiets van als alles goed gaat tot en met de tp dat het dan gewoon goed gaat

de verpleegster zei dat er nu in mijn lichaam niets is waarom het niet goed zou gaan

alles werkt zoals het moed

ik heb gewoon echt het gevoel dat wij meteen raak hebben de eerste keer

maar als dit dan niet gebeurt (wat natuurlijk gewoon kan ) dan wordt het wel echt een enorme klap

maar ik kan het echt niet helpen

het voeld gewoon zo

Geplaatst

Super dat je het zo voelt!

Vooral dat gevoel vast blijven houden hoor!!!

Bij ons is er ook geen rede waarom het niet zal kunnen lukken.

Er groeien voldoende follikels, de eitjes zijn goed, bevruchting gaat goed en toch 2 keer niet willen blijven plakken.....

Nu hebben we een 6 en een 7 cellig embryo terug geplaatst gekregen.

7 cellig noemen ze een topembryo!

Dit voelt nu wel goed hoor, maar dan nog ben ik erg down op dit moment.

Omdat het zo'n ontzettend onzeker proces is en je echt niet van te voren aan je lichaam kan voelen of het nu gelukt is of niet.

Die wachtweken zijn echt slopend, vooral de tweede wachtweek.

Sorry Pleun voor mijn wat 'negatief' verhaaltje, maar het voelt wel goed om het ff eruit te gooien.

En bij jou kan ik m'n 'ei' wel kwijt, toch?

Geen negatieve fibes van me overnemen hoor!

Lfs

Geplaatst

give it to me baby

i can handle it

en als jij je positiver voeld door tegen mij te gallen lekker komen doen

ik ben niet zo snel negatief

en jij hoeft nog maar een paar dagen en dan kan ik je lekker feliciteren met een positive test

al vindt ik het ,en ik denk jij ook , wel jammer dat het catharina geen bloed testen doet

maar dat je gewoon zelf moet testen

maar welke jij ook pakt cb kruidvat of welk huismerk dan ook

hij GAAT POSITIEF geven

Geplaatst

Ja, vind het ook jammer dat ze geen bloedtest doen.

Aan de waardes kunnen ze veel 'aflezen' mbt dreigende miskraam ofzo.

Raar toch, dat er zoveel verschil in zit bij de ziekenhuizen.

Maar goed.

Super bedankt hoor Pleun, dat ik in je eigen topic mag komen 'gallen'.

Maar ik beloof je dat dit niet vaak zal gebeuren.

Ik krijg positieve energie van jou, echt waar!

Give it to me Hihihihi!!!

Lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden