Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

net eerste fm gehad

rechts zaten 9 folikels waarvan de grootste nu al 16 mm

was en de kleinste 10 mm en de rest zat er tussen

links waren het er 7 met de grootste was daar 14 mm

en de kleinste was nog zo klein dat ze die niet gemeten heeft

mijn bms is 11 mm dus dat was ook al erg goed

woensdag om 13:00 weer terug

waarschijnlijk zondag punctie

alles bij elkaar een score van ongeveer 16 folikels

met daarvan een 7 goede grote

nu maar hopen dat de kleintjes nog effe wat extra willen groeien

maar geen slechte score denk ik

mijn buik pijn was normaal zou waarschijnlijk de komende dagen nog wel erger worden

en ook dat ik zo moe ben is normaal

heb deze afgelopen week dus wel behoorlijk last gehad van de gonal

kon ooit rechtop slapen

en het spuiten ging ook niet altijd even goed

heb nu 2 grote blauwe plekken op mijn buik

en van de week had ik ook voor het eerst dat het bloedde met spuiten

brrrrrr

liever niet in mijn been spuiten op aanraden van de dokter net

op naar hopenlijk de laatste week prikken

zal woensdag weer updaten

Geplaatst

Hey meissie,

Nou zeg kei goed. En zondag misschien de punctie spannend hoor. En ja dat prikken het blijft vervelend. Ik had ook heel veel last van blauwe plekken het is dat de artsen weten waardoor die blauwe plekken komen anders zou je nog wel eens hele rare gezichten kunnen zien hahaha. Nou hopelijk woensdag weer goed nieuws.

Dikke knuf,

Nathalie

Geplaatst

Jippie Pleun,

Je bent een goede broedkip hoor, je doet het super!

Bms ook van prima dikte.

Ik stuur al m'n positieve energie nu jou kant op, ik heb het nu op dit moment toch niet zo hard nodig dan jij.

Op naar woensdag en dan hopen dat van die kleintjes er ook een paar doorgegroeid zijn.

Meid ik duim voor je: toi, toi, toi!

Lfs

Geplaatst

pff thanks dames

ik kan de positiviteit goed gebruiken

want ik dacht dat ik een beetje laag zat met folikels

ik vindt het niet echt veel

als ik op 16 folikels 12 eitjes over hou waarvan er mss 4 in de vriezer gaan dan is dat denk ik het maximale en dat vindt ik niet echt veel

en dat is als die kleintjes nog leuk mee komen spelen

anders is het helemaal weinig in mijn ogen

ja ik weet er zijn er vele die het met minder (moeten) doen

maar ik was stiekum een beetje teleur gesteld

ik had boven de 20 gehoopt is dat raar ?

Geplaatst

Kan me wel voorstellen hoor dat je hoopt op veel follikels Pleun. Had er vorige keer bij de punctie 15, daar zaten allemaal eicellen in en er zijn er toen 12 bevrucht. 1 top embryo en 4 cryo's. Je hebt in mijn eigen topic mijn verhaal al gelezen, nu dus 3 follikels. En dat is pas echt weinig. Ik had met 15 follikels al milde overstimulatie en dat is echt geen pretje. Ben toen twee keer 's avonds naar de verloskamer moeten gaan. De laatste keer scheelde het maar een haar of ik moest daar blijven en eigenlijk zou de terugplaatsing de volgende dag niet doorgaan. Gelukkig zakte door een wonder mijn koorts opeens binnen een paar uur en had ik toch een terugplaatsing. Mijn 4 cryo's hebben allemaal het ontdooien niet goed doorstaan. Oftewel heel veel follikels is ook niet alles. 16 is echt een perfect aantal. Net niet teveel dus iets minder kans op overstimulatie en ruim voldoende voor een goede kans op een topembryo en cryo's. Ik zou ervoor tekenen in elk geval op dit moment. Ik merk ook nu ik wat langer in het traject zit dat je sneller tevreden bent, je realiseert je elke keer weer dat elke stap er een op zich is. Dus probeer gewoon heel blij te zijn met zoveel follikels, voor hetzelfde geld is het volgende keer veel minder. Ik zag dat je zondag misschien al punctie hebt. Fijn hoor, lekker snel! Succes Pleun en veel drinken hoor als je al zoveel last hebt van je buik.

Geplaatst

Welke dokter was er trouwens Pleun? Wij hadden de afgelopen dagen Dr. Dargel. Was eens benieuwd of er nu een andere dokter dienst heeft. Iedere arts heeft weer een andere mening natuurlijk en daar ben ik gezien mijn situatie wel eens benieuwd naar.

Geplaatst

mijn eigenste

dr cuijpers (ze vondt het niet erg om met carnaval te werken ,niet zo haar ding )

ik vindt haar zooo schattig

ik weet niet waarom maar ik moet altijd zo om haar lachen

ze zit altijd zo lief met haar ogen te knijpen

Geplaatst

He Pleun,

wilde even reageren op je FM: 16 follikels is echt heel goed hoor! En als je 4 cryo's overhoud is dat helemaal geweldig. Ik heb van veel meiden gelezen dat ze nog meer eicellen hadden en uiteindelijk helemaal geen cryo's, dus iedere eicel is mooi meegenomen. (wij hadden 18 eicellen, maar maar 7 zaadcellen. 3 emmies, geen cryo's) Ik geloof dat de artsen 10 eicellen een heel goede score vinden, dus met 16 zit je daar ver boven! Ga zo door :-)

Geplaatst

Oh die heb ik nog niet gehad. Ik heb wel ook al eens die belgische dokter gehad. Die was ook erg aardig. Ik heb nog geen idee of en wanneer ik een punctie heb. Hangt er helemaal van af hoe het morgen is. Als ik met die 3 follikels doorga zal de punctie niet meer heel ver weg zijn. Als ik kan wachten op die kleintjes zal het nog wel even duren. Ik moet er morgen om 14.00 uur zijn, dan wordt er volgens mij gekeken wat we gaan doen. Misschien moeten we wel stoppen. Ben eens benieuwd of Cuijpers er morgen ook is dan. Jij moet er woensdag weer zijn dan?

Geplaatst

nou bah

ben net terug uit het ziekenhuis en ben er gewoon sjaggie van

het begon er mee dat ik om 13:10 daar binnen moest zijn

dus ik braaf om 13:00 naar boven meteen naar het toilet braaf mijn blaas legen ,en dan braaf in de wachtkamer

om 13:10 gaat er nog een ander vrouwtje naar binnen dus het uitlopen was al begonnen

dus na een tijdje komt dat vrouwtje naar buiten en sta al op om naar binnen te gaan voor de echo

bam deur dicht voor mijn neus

hoor ik binnen 2 mensen samen over van alles kletsen en lachen

dus ik maar weer zitten

weer 10 minuten later gaat de deur opeens weer open

en staat er een man in de deuropening

ok niet fijn , ik hou er niet van als er andere kerels dan mijn eigen vent naar mijn doos kijken

geef hem een handje en loop naar binnen

daar staat dr Cuijpers (oef heel even de hoop dat alles gewoon als normaal gaat ) maar nee zij staat er bij en kijkt er naar

dus dan toch maar uitkleden en in de "fijne stoel"

daar propt die vent (van wie ik echt niet meer weet hoe hij heet )

het echo ding naar binnen en begint meteen te mopperen

U MOET VOORTAAN EERST NAAR HET TOILLET ,UW BLAAS IS ZO VOL,

ja dat heb ik gedaan maar jullie laten mij vervolgen nog een hal uur wachten

mopper mopper mopper , mompel mompel

en ondertussen maar roeren met dat app. in mij

ik geef aan dat hij me toch echt pijn doet

ja effe tanden bijten hoor is het antwoord komt door uw blaas

en roert gewoon bruut verder

ik vraag hoe het er voor staat

alles bij elkaar 6 redelijke grote

en de rest vraag ik

ja die heb ik niet gemeten hoor die waren nog wat te klein

(heb ondertussen geen idee wat "wat" is )

ook werd mij niet verteld hoe het met mn bms is

en ik kan weer gaan

ik weet dus eigenlijk niets meer dan vanmorgen

behalve dat ik vrijdag weer om 13:10 daar moet zijn

en dat ik nu barst van de buikpijn maar daar op mijn werk niets aan kan doen , en dat er tot nu toe 6 redelijke folikels van redelijke grote zijn

maar dit gebeurt me vrijdag dus echt niet nog eens

ik ben geen pan waar iedereen zomaar met geweld in kan komen roeren

het kan normaal en met beleid

en als dr cuijpers er is dan gewoon door haar

en ik wil van haar de antwoorden en niet meer van een of andere gynocoloog die nog aan het oefenen is

oh en ik heb van de verpleegster al mijn proppenschieter voor de mutsenbollen gehad

duss

dat is het weer voor vandaag

ga maar weer wat doen

mss dat ik mijn humeur weer wat opgekrikt krijg

Geplaatst

Hoi Pleun,

Nou dat is zeker geen fijne ervaring...

Weet je van te voren niet welke arts je krijgt? of had je wel een afspraak met dr Cuijpers?

Hoop dat de buikpijn snel wegtrekt.

Ik wist helemaal niet dat je geen volle blaas mocht hebben, heb ik iedere keer nog geluk gehad.

Bij mij zijn de kleine follikeltjes ook niet geteld, alleen die van goed formaat.

Spannend weer komende vrijdag, ga voor je duimen dat ze mooi gegroeid zijn!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Ow Pleun wat vervelend!

Zei dr. Cuypers dan helemaal niks, dat vind ik toch wel raar?

Hoe groot waren die zes nu, of weet je dit ook niet?

Dan zal neem ik aan zondag of maandag de punctie zijn.

Als je vrijdag terug moet en ze zijn allemaal van goed formaat moet je die dag 3 injecties zetten.

De Deca, Gonal en 1 Ovitrelle injectie.

Dan is zondag de punctie.

Ik heb dit ook 1 keer gehad, toen had ik een mannelijke gyn die ik helemaal niet aardig en kundig vond.

Ik zat daarna te janken in de auto op weg naar huis.

Daarna is m'n vriend elke keer mee geweest, zodat hij ook kan reageren.

Je ligt daar ten slotte wel met je hele hebbe en houwe bloot in die stijgbeugels en dan durf je niet zoveel te zeggen.

Tenminste de eerste keer niet, nu heb ik daar wel van geleerd.

Ik laat niet meer over me heen lopen en ik wil precies weten wat ze met MIJN LICHAAM aan het doen zijn.

Lieve Pleun,

Succes en ik duim voor je!!!

x

Geplaatst

Hi meiden,

Ik breek ff in! Ook ik ben onder behandeling in het Catharina Ziekenhuis. En ik ben het helemaal met Pleun eens dat doc Cuypers absoluut de liefste en zorgzaamste arts is! Hoewel ik absoluut geen negatieve ervaringen heb met de anderen;-) Maar zij geeft je zo helemaal het gevoel dat je geen nummer bent en dat ze er voor je is en al je vragen wil beantwoorden zodat je zo relaxed mogelijk een ivf doorkomt! Ik ben altijd blij als ik haar weer hoor lachen!

De eerste twee puncties heeft zij gedaan en de laatste is door doc Lammens gedaan. Ook zij was zeer behoedzaam en vond het uitermate vervelend dat ik zo'n pijn had.

Pleun, als ik jou was zou ik er vrijdag wel wat van zeggen, dat je je niet prettig voelde en niet goed geïnformeerd de deur uit bent gegaan. Zeker als doc Cuypers er weer is! Kunnen ze alleen maar van leren en het geeft jou misschien ook een prettiger gevoel??!

Succes met de laatste loodjes en natuurlijk met de punctie over een paar dagen!

Groetjes,

Geplaatst

dank dames

ik hoop dat dr cuijpers wel iets tegen hem heeft gezegt

maar dat doet ze vast niet waar ik bij ben das ook niet echt profesioneel denk ik

ik ga morgen wel even bellen onder het telefonisch spreek uur

want ik ben de hele dag van slag geweest

voelde me echt niet fijn bij hem

en door zijn ruwe gepor voeld alles nu nog beurser dan het al deed

idd wish ik wil ook precies weten wat er in en met MIJN LICHAAM gebeurd

ik wil de regie houden

hopelijk groeien ze allemaal nog wat en kunnen we zondag of maandag een paar toppers oogsten

Geplaatst

Volgens mij werkt dr. Cuypers ook bij Geertgen.

Tenminste als ik dit goed heb begrepen van een vriendin van mij.

Zij heeft ook een dr. Cuypers bij Geertgen gehad, en zoals ik haar omschreven heb dacht mijn vriendin dat we dezelfde dr. in gedachten hadden.

Zou ook leuk zijn als ik dr. Cuypers daar tref.

Ik heb zo'n groot vertrouwen in haar.

Ze heeft beide puncties en alle 3 de keren de tp gedaan.

Helaas is het nog niet gelukt, maar dat zal echt niet aan haar gelegen hebben!

Lfs

Geplaatst

Nou, ik heb ff op google gezocht maar volgens mij is het niet dezelfde dr Cuypers.

Het was leuk geweest als ik haar daar ook had getroffen, maar goed.

Geplaatst

heb net gebeld met de verpleegkundige over het roer gebeuren

en ze gaan er voor zorgen dat ik dokter Engels niet meer ga treffen en er een echte klacht van maken want mijn opmerking dat de gemiddelde pan erwtensoep met minder kracht door geroerd word kwam wel aan

morgen is mij gewoon dokter Cuijpers beloofd

en zij heeft ook de weekeind dienst deze week dus als ik eventueel zondag de punctie heb is dat gewoon door haar

jeeeeeh

ben er weer wat geruster op

Geplaatst

Heel goed gedaan Pleun!

Het is voor mij nu ook heeeel duidelijk hoe hard er geroerd is.

Een pan erwtensoep, Pleuntje hoe verzin je het toch telkens weer die om van die grappige zinnen ertussen door te gooien! Whahaha!

Fijn dat Dr. Cuypers dienst heeft, is echt een toppertje he!!!

Hoe is het verder met je, lichamelijk en geestelijk??

Lfs

Geplaatst

pfffff het hoge woord is er uit

a.s. zondag 21-2-10 om 8.45 moeten we ons melden in het ziekenhuis

dan moet arjan zijn "huiswerk" inleveren

en ik mag mijn medicijntjes nemen

1000 mg paracetamol +500 naproxen + 10mg diazepam

en dan om 9:30 begint men aan de punctie

vandaag 19-2 om 13:10 mijn 3e FM gehad

er zitten nu 12 grote folikels en die andere 4 zijn echt klein gebleven

maar toch niet slecht denk ik

vanavond om 18:00 mijn laatste deca en gonal nog zetten en dan om 21.30 mijn ovitrelle er in spuiten

en daarna fijn met de bolletjes ustrogan beginnen

heb alles nog eens prima uitgelegd gekregen

en de sfeer was echt weer super goed vandaag

over het andere incident

dokter Cuijpers had dokter Engels al op zijn kop gegeven zodra ik de deur achter mij dicht liet vallen

en zij en de verpleegsters waren heel boos op m

en als bevestiging dat het niet aan mij lag heb ik er vandaag eigenlijk niets van gevoeld

dus de pijn kwam echt van zijn roergedrag

pfff

sinds ik weer weg ben uit het ziekenhuis ben ik helemaal op van de zenuwen

het wordt steeds echter allemaal

dus straks thuis maar eens beginnen met valdispert

is homeopatisch en mag gewoon

oh en ik ben net nog even na gebeld door de verpleegster

die mij vertelde dat ik zondag na de punctie me heeeeeel rustig moet houden

was ze vergeten te zeggen

vond ik wel erg netjes van dr , maar ik had toch al een "arjan draagt pleun op handen" verwen dag gepland

al weet hij dat nog niet

dus dat komt vast wel goed ,ik heb niets te klagen over hem de afgelopen weken

hij is echt heel behulpzaam geweest heeft best vaak ,bijna iedere avond gekookt en gerommeld in huis

ok ik doe er snel weer een update-je uit als ik weer meer weet

Geplaatst

Hi die Pleun,

Dat wordt een spannende zondagmorgen! Misschien nog een tip voor de punctie. Je kunt zaterdag al beginnen met het innemen van paracetamol om op die manier de pijnstilling wat op te bouwen. Advies gekregen van mijn huisarts! Op die manier werken de pijnstillers die je zondagmorgen gaat innemen maximaal en bereik je het maximale effect;-)

Laat je lekker verwennen door je mannetje zondag én de dagen daarna! Ik heb inmiddels al een hele verwenweek achter de rug (maar dat komt vooral omdat ik nog steeds een pijnlijke gevoelige buik heb, da's dan weer wat minder!).

Heel veel sterkte zondag en maak er morgen een lekkere relaxte dag van, dan vliegt die tenminste voorbij!

Groetjes,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden