Ga naar inhoud

Wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve december-verlangbankje-meisjes,

Mijn eerste 3 wachtdagen zijn voorbij gevlogen! Ik vind het een heerlijke maand voor een TP, lekker veel afleiding in verband met de voorbereiding naar de sinterklaas, en we hadden een paar gezellige feestjes dit weekend. Morgen weer lekker in het werk-gareel, de week vliegt dan voorbij en dan is de tijd aangekomen dat ik ws. al wel wat meer weet!

Iedereen hele goede wachtweken toegewenst en als ik het lijstje en de teksten zo bekijken dan hebben we in ieder geval een gezellig wachtbankje.

@Ilse... ik zie zojuist dat jij ook al een flinke cryo-reeks achter de rug hebt.

Liefs Pieneke

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames,

Het wordt alweer een hele lijst zo voor december. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het een groen bankje mag worden. Zou voor iedereen toch een fantastisch cadeau zijn in deze mooie decembermaand!!!

Heel veel succes met alles.

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

Goedenmorgen allen!! En weer een nachtje overleefd. Heb wel sinds gisterenavond een gevoelige baarmoeder... Met hier en daar steekjes.. Hoeft natuurlijk niks te betekenen maar ik had het de vorige keren ook en die zijn allemaal niet gelukt... Maargoed, positief blijven!!

Ik zelf ben nog niet zo oud (28) maar omdat dit mijn 3e ivf is, wilde ik er 2 terug. Toch gevoelsmatig een grotere kans. Het ziekenhuis raad het af, maar wilde hier, omdat het de 3e poging is, wel in meegaan. Ik had wel verwacht dat ze een goede en een wat mindere terug zouden plaatsen, en was best verbaasd toen bleek dat ze beide toppers waren!

Ze zeggen wel dat 2 terugplaatsen je kans op zwangerschap niet vergroot, je wordt zwanger of je wordt het niet. Maar toch heb ik het idee dat je wel degelijk meer kans hebt...

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik heb na de punctie (vrijdag de 13!!!) Hele gevoelige eierstokken gehad, met steekjes etc. Vooral met lopen etc. Mijn buik was ook helemaal opgezet. Vandaag is eigenlijk de 1e dag dat het weer normaal aanvoelt.

En vanmorgen mocht ik weer een streep zetten door een wachtdag.

Ik wil alle meiden van de wachtbank december heel veel succes toewensen met wachten en ik duim voor ons allen!

Bij het AMC is het beleid dat je 2 eitjes teruggeplaats krijgt op mijn leeftijd ( 36). Ik heb er geen bezwaar tegen gemaakt. In het ergste geval krijgen we misschien een meerling, maar die zijn ook van harte welkom!!!

Groetjes Gonnie

Geplaatst

Goedemorgen!

Bij het AMC plaatsen ze er standaard 2 terug bij de 2e poging. Ik moet eerlijk zeggen dat indien dit niet standaard was geweest ik er bij deze poging zeker om gevraagd zou hebben. Toch om de kansen groter te maken. Bij poging 1 had ik bewust gekozen voor 1 TP... echter er was ook maar 1 eitje bevrucht.. dus uiteindelijk had ik dus achteraf niet zoveel te kiezen. Haha.. ik realiseer me net dat mijn lichaam dus schijnbaar niet meer maakt dan nodig want deze keer had ik precies 2 eitjes.

Ik ben vandaag weer aan het werk na een weekje vrij ivm punctie en TP. Ik hoop dat dat samen met de december drukte de week doet omvliegen!

Liefs!

Geplaatst

Hi Gonnie,

Bij mij hebben ze bij het AMC er ook 2 TP bij poging 2 en ik ben 31. Bij de eerste poging hebben ze het wel ontmoedigd gezien mijn leeftijd!

Ik zie dat jij deze poging menopur hebt gebruikt. Ik gebruikte deze keer ook Menopur. Hoe is dat bij jou bevallen? Bij mij leek het heel goed te gaan (10 folikels) maar uiteindelijk werden er maar 2 eitjes geoost. Er wordt nog onderzocht waar dat aan kan liggen.

groetjes

Geplaatst

Hallo Iza

Ik wil graag even rageren op jouw bericht mbt. het terugplaatsen van 2 emmies

Bij mij zijn er ook 2 teruggeplaatst, vorige poging 1 verse topper en toen dat niet gelukt was 2 cryos (ook toppers).

omdat we nu voor onze 2de poging gingen had ik ook een beter gevoel bij een tp van 2 emmies. Gevoelsmatig dacht ik dat de kans wat groter zou zijn dat er tenminste 1 zich zou nestelen.Nu bleek bij de tp dat er een emmie in ieder geval geen kans zou maken om ingevroren te worden dus weggooien was al helemaal geen optie!!

T.m de eerste echo zag het ernaar uit dat er zich 1 emmie genesteld had, dat was bij de 2de echo nog steeds zo echter wat bleek: deze is zich heel laat nog gaan splitsen!!! Bij deze mogelijkheid hadden we nog geen moment stilgestaan...

Maar het is in ieder geval echt niet zo dat als je zwanger wordt van een poging dat ze dan automatisch ook allebei aanslaan, bij mij ziet het ernaar uit dat 1 van de 2 emmies zich in eerste instantie wel genesteld heeft maar het toch niet gered heeft (een "ingezakt" vruchtzakje)

Ik wens je heel veel succes!! en uiteraard ook alle andere dames op het laatste bankje van dit jaar.

Ik hoop dat dit bankje vele rode namen van voorgaande bankjes zal compenseren!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Dank je wel Meiske!! En inderdaad, die mogelijkheid is er ook nog... Ik ben heel erg benieuwd wat het gaat worden! Als ik maar eens zwanger wordt...

Keesje, ik heb ook Menopur gebruikt, bij alle 3 de pogingen.. Maar ik ben niet heel makkelijk te stimuleren vandaar dat ze deze keuze hebben gemaakt. Omdat het het puurst zou zijn en de beste kwaliteit eitjes zou opleveren in mijn geval.

Geplaatst

Ik kom er ook gezellig bij, vandaag TP gehad van 2 superemmy's. Eerder dit jaar een eerdere poging ICSI gedaan maar slechts 3 eitjes waaruit 1 embryo is gegroeid. Na een positieve test, bloedingen en heel onzekere weken is het toch misgegaan.

Ik mag gaan testen op 8 december, maar misschien snoep ik er een dagje af, 14 dagen is 14 dagen, he!

Heel veel succes allemaal!

Geplaatst

Meiden wat wordt het hier weer gezellig druk zeg! 4 December is een drukke testdag!!

Heel veel suc6 gewenst allemaal en op naar die groene regels, zo in de decembermaand.

Ws neem ik over ongeveer 2 weken plaats bij jullie.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Spaatje en Nellas, ik heb jullie erop staan, van harte welkom

Wachtbankje december

Gonnie, TP 16 nov., 2 emmies, testen 1-12

Marmira, TP 18 nov., 1 emmie, testen 3-12

Jackie, TP 18 nov, 1 emmie, testen 3-12

LindaJ, TP 19-nov, 2 emmies, testen 3-12

Pieneke, TP 19 nov, 2 cryo's, bloedtest 4-12

Iza, TP 20 nov, 2 emmie's , testen 4-12

Keesje, TP 19 nov, 2 emmie's, bloedtest 4-12

Sissi, TP 19 nov, 1 emmie, test 5-12

Sannie66, TP 22 nov, 2 emmies, test 7-12

Nine, TP 22 nov, 3 emmies, bloedtest 7-12

Judith4, TP 22 nov, 1 emmie, test 7-12

Nellas, TP 23 nov, 2 emmie's, test 8-12

Spaatje, TP 23 nov, ? emmie's, test 4-12

Geplaatst

Dank je wel lief Spaatje... is wat meer comfi voor mijn wat oudere derriere.. :uhoh:.. zeker na zo´n 1e werkdag.. valt toch weer tegen als je een paar weken ´thuis´ hebt doorgebracht...

Enneh..gezellie hoor dat je hier ook bent.. alles goed gegaan met jouw tp?

Geplaatst

hoi Pieneke,

Van de 11 eitjes 8 emmy's, één teruggeplaatst (7 cellen) en van de overige 7 gaan er ? de vriezer in...dat horen we later nog!

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Heey Sannie!

Ik moest PLASSEN! dat wil je niet weten....maar alles goed gegaan hoor! ontzettend lieve meiden in het EMC....maar ik hoop ze toch niet meer te zien :unsure:

Hoe was je eerst werkdag?

Geplaatst

Wederom aangepast Spaatje!

Wachtbankje december

Spaatje, TP 23 nov, 1 emmie, test 4-12

Geplaatst

Hey Spaatje,

Mijn 1e werkdag (lief dat je eraan dacht..) was rommelig (geen netwerk toegang; what's new :icon_biggrin:), maar gezellig.. veel nieuwe namen...pfff, :shootme:.. zal wel weer ff duren voordat ik die weer allemaal in mijn hoofd heb...

Lichamelijk gaat het goed..van die nare punctie heb ik bijna geen last meer...maar ja..nog steeds veel plassen..

Jah, had ik ook na de tp.. was ik ff blij dat er een toilet NAAST de omkleedruimte was..:misc_expressions-wh

Geplaatst

Hey Mar,

Dus morgen je tweede eerste werkdag..en dan die namen, ik werk met twee meiden en gooi doodleuk die namen door elkaar....:BangHead: Ik kon het bijna niet vergeten op de dag van de TP naar je nieuwe werk! Ik ga (denk ik) donderdag weer beginnen, en morgen en woensdag vanaf de bank/bed werken LUI LUI! ik werk maar partime dus doe altijd rustig aan:unsure:

Ik was blij dat er een toilet in de omkleedruimte was denk dat ik het anders niet had gehaald!

@ pieneke sorrie dat ik nog niet compleet was.....zou het niet meer doen hoor:nono:

Groetjes Spaatje

Geplaatst
Hey Mar,

....

Ik zal maar denken dat DIT de hormonen zijn! Hahahaha

Liefs,

Sandra

Geplaatst

:color: ben gelijk gaan kijken of ik in mijn reactie naar Mar niet had getikt heey San.......

maar gelukkig niet ...staat zo dom heey...maar het zijn VAST de hormonen

Groetjes Colaatje

Geplaatst

Welkom nieuwe wachters!!

Inderdaad al die verschillen zeg! Ik ga er stiekem vanuit dat ik 14 dagen na de punctie al zou moeten kunnen testen.. Dat is 1 dec.. En dan ga ik zeker alvast testen (dat is nog maar een week wachten!! Klinkt veel beter dan nog 1.5 week moeten wachten ;))

Geplaatst

@ Marmira....ik heb geen idee! de zien de dag van de punctie als dag 0 dan moet ik vanaf dag 3 met de ballen aan de gang (vandaag dus) dag van de Tp en dan op dag 12 de laatste keer ballen op dag 13 niets en op dag 14 testen...

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Wachtbankje december

Spaatje, TP 23 nov, 1 emmie, test 4-12

Amber76, TP 23 nov, 1emmie, test 8-12

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden