Ga naar inhoud

Wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aaaargh wat spannend allemaal, testdatum komt voor een aantal van jullie nu toch al in zicht maar het lijkt waarschijnlijk een eeuwigeid te duren.

Haha, ik zit pas op dag 1 (arme mini-me is nog niet eens ingenesteld) en wordt al ongeduldig. Nu voel ik nog niks maar als je onder invloed van hormonen, opkomende ongi of juist zwangerschap in ww2 je lijf gaat voelen, wordt je volgens mij helemaal gek! Heel veel sterkte en dat het allemaal mooie groene lijntjes mogen worden!

Aafke

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

is er nog plaats op het bankje????

volgende week donderdag (3 dec) hebben we een cryo terugplaatsing

en dan hopelijk de 17e testen

Geplaatst

@ MarMira,

hier ook op van de zenuwen en stress hoor.........Vandaag WD10 en vanmorgen een heel licht roze streepje in mijn inlegkruisje.........Maar nu verder nog niets kunnen ontdekken.

Vanmorgen was ik echt in tranen toen mijn collega vroeg hoe het ging........en nu voel ik me daar weer schuldig over, omdat ik nu niets meer kan ontdekken.

Ik voel me net een stuiterbal qua emoties op dit moment. Weet niet of ik nu blij of toch al een beetje ongelukkig moet zijn. Voorlopig toch maar geduldig proberen te wachten tot 3 december, dan heb ik pas echt duidelijkheid...........zucht............

Die 2e wachtweek is bijna nog ondragelijker dan de punctie......

succes alle dames met de wachtweken!!!!

Mirthe

Geplaatst

Thanks voor de peptalk dames!

Nirak, welkom alvast!

Mirthe, ik leef volledig met je mee!!

Ik bedacht me net - het heeft waarschijnlijk geen zin om rekening te houden met welke dag je in je natuurlijke cyclus zou zitten hè? Waarschijnlijk krijg je dan alleen maar valse hoop?

Ik kwam er namelijk achter dat ik op dag 29 na mijn menstruatie zit en dat klinkt dan wel weer hoopvol, maar ja... ik denk dat ik die gedachte gauw weer moet verbannen!

Geplaatst
Hi Dames hier op het wachtbankje,

Een vraag voor de dames die al een poging IVF/ICSi achter de rug hebben, hoeveel dagen na de TP werden jullie ongesteld?

Hi Linda,

Even terugkomend op je vraag. Ik kreeg voor het eerst bruinverlies precies 14 dagen na de Punctie. de echte ongesteldheid zetten 2 dagen later door. Dus dat is 11 dagen na de TP.

Poeh.. als ik dat zo opschrijf wordt ik alweer zenuwachtig want dan is a.s. maandag voor mij dus D-day!

Liefs!

Geplaatst

@ Sannie.. ik kan alleen maar een beeld voor me zien van een gezellige Stiefel en Stoffel zich lekker innestelend in een bedje. lekker knus.. dus dat moet zeker een innesteling kramp zijn :-)

@ Denniszz.. Wat fijn dat de punctie goed verlopen is. Wanneer hoor je wat over de bevruchting?

@ Nine.. ik ben net tot de conclusie gekomen dat WD 11 voor mij ook cruciaal is.. Poeh wat vind ik het spannend! Nu maar hopen dat we WD 11 en volgende ongeschonden door gaan komen!

@ Iza.. wat kruipt de tijd. Maar volgende week gaat voor ons dus echt spannend worden.

@ Aafhe.. haha.. ongeduldig op dag 1.. ik wou dat ik kon zeggen maak je geen zorgen de tijd vliegt... maar helaas... het gaat nu allemaal erg langzaam!

@ Nirak.. Welkom! Plaats genoeg. We schuiven gewoon op! Nog een weekje en je hebt weer een mooi cyrotje in je buik!

@MarMira. Het heeft idd helaas geen zin om naar je natuurlijke cyclus te kijken. Je kan de punctie het beste als eikpunt nemen. Dat is de dag van de eisprong en in een normale cyclus heb je 14 dagen later de ongi. Alleen deze keer doen we daar niet aan mee! Succes met het ongeduldige wachten!

Het is weer een dag verder. Ik heb zin in het weekend omdat dan de tijd toch wat sneller lijkt te gaan. En dan wordt maandag dus erg spannend. Soms zit ik er over te denken om zondag al een test te doen. Het zou zou fijn zijn om als we allebei thuis zijn het goede (of .. en ik hoop het niet.. slechte) nieuws te verwerken! Het is alleen de vraag of ik niet de laf ben :nerves:.. ik wil gewoon echt niet een nieuwe teleurstelling!!!!

Liefs

Liefs!

Geplaatst

Wachtbankje december

Gonnie, TP 16 nov., 2 emmies, testen 1-12

Carole, TP 16 nov. 1 emmie, testen 1-12

Marmira, TP 18 nov., 1 emmie, testen 3-12

Jackie, TP 18 nov, 1 emmie, testen 3-12

Mirthe, TP 18 nov, 2 emmies, testen 3-12

LindaJ, TP 19-nov, 2 emmies, testen 3-12

Pieneke, TP 19 nov, 2 cryo's, bloedtest 4-12

Iza, TP 20 nov, 2 emmie's , testen 4-12

Keesje, TP 19 nov, 2 emmie's, bloedtest 4-12

Spaatje, TP 23 nov, 1 emmie, test 4-12

Heleen, TP 21 nov, 1 emmie, test 5-12

Sissi, TP 19 nov, 1 emmie, test 5-12

Sannie66, TP 22 nov, 2 emmies, test 7-12

Nine, TP 22 nov, 3 emmies, bloedtest 7-12

Sjors en Sjimmie, TP 22 nov,2 emmie, test 7-12

Judith4, TP 22 nov, 1 emmie, test 7-12

Magda, TP 20 nov, 2 emmies, test 7-12

Nellas, TP 23 nov, 2 emmie's, test 8-12

Yasmine, TP 23 nov, 1 emmie, test 8-12

Amber76, TP 23 nov, 1emmie, test 8-12

Mar2809, TP 23 nov, 1 emmie, test 8-12

Josephine, TP 24 nov, 2 cryo's, test 9-12

Aafke, TP 26 nov, 1 cryo, test 11-12

Hoi allemaal,

Ik zit al een paar daagjes op het wachtbankje en wilde me er eigenlijk niet teveel mee bezig houden en had me hier dus niet ingeschreven (tja, hoe hou je jezelf voor de gek!).

Een korte samenvatting.

We hebben 18 november de punctie gehad van 21 eicellen en op 21 november de tp van 1 emmie (18 eicellen bevrucht en 7 cryo's). Goede score, maar mede daardoor een enorm opgezette buik door de overstimulatie. Klachten lijken nu iets minder te worden, alhoewel mijn buik gevoelig blijft. De misselijkheid is ook verdwenen (hormonen/vrij vocht). De arts gaf aan dat vergrote eierstokken een goed teken zijn. Als je zwanger bent blijven je eierstokken namelijk de hele zwangerschap vergroot. Zodra je buik slinkt, zul je waarschijnlijk niet zwanger zijn. Wist ik niet, misschien hebben jullie er wat aan.

Ik eet me trouwens helemaal overvol aan zoetigheid......ben door het vocht én de eetlust al 2,5 kilo aangekomen. Nou ja, hoe we daarvan afkomen zien we over 1,5 week wel weer.

Wel apart dat de testdata en hoelang je utrogestan moet gebruiken per ziekenhuis zoveel verschillen. Ik mag na 15 dagen testen (heb er stiekem 14 van gemaakt!) en moet deze hele periode vanaf de punctie tot de testdatum Utrogestan gaan gebruiken.

Gr. Heleen

Geplaatst

Dat dacht ik inderdaad al, Keesje! Dan is voor mij zondag dus de allerengste dag.... En ik zit nu al zo in de stress! Maar ik heb net als jij toch zin in het weekend omdat de tijd dan op een leukere manier sneller voorbij gaat. Bovendien heb ik dit weekend ook behoorlijk volgepland. Ik hoop alleen dat ik 'ongeschonden' van al die plannen kan genieten...:nerves:

Ik heb trouwens expres nog geen testen gekocht, kan ik ook niet in de verleiding komen. Da's volgende week nog vroeg genoeg!

Oh, ik zie net jouw berichtje verschijnen, Heleen. Welkom op het bankje! Wat een mooie score; alleen jammer van de overstimulatie... maar gelukkig gaat dat al beter! Je hebt me weer hoop gegeven met je vergrote eierstokken-verhaal, want mijn buik is inderdaad nog steeds (een beetje) opgezet. En qua utrogestan, ik ben niet blij met het feit dat ik vandaag mijn laatste bolletjes gebruik... ik had ze met liefde nog wat langer willen proppen!! Bij mij dus maar tot 12 dagen na de punctie (en testen op 15 dagen na tp dus 18 dagen na punctie).

Geplaatst

Even de andere meiden hier op de wb (en mezelf) een dikke :3some: geven... het is bijna weekend en lees dat er een aantal een paar leuke dingen heeft gepland (ikzelf ook hoor).. sterkte allemaal..

Enneh..plofbuiken horen er bij geloof ik ..ik kon gisteren een broek bijna niet meer aan waar ik een aantal maanden geleden nog gewoon 2 handen tussen de broekband kon plaatsen...

Liefs,

San

Geplaatst

Ilse, TP 27 nov, 2 cryo's, test 12-12

Ik zit ook weer op het bankje!

Hoop dat na 10 cryo's er hier wel 1 van blijft plakken.

We duimen weer voor iedereen, dat het maar een groene lijst mag worden!

(Wat een lange december lijst !!!)

Geplaatst

Anje, TP ? , testen 2-12

Ilse, TP 27 nov, 2 cryo's, test 12-12

Anje, ik zet je er maar even tussen, vul de rest van gegevens maar keertje aan.

Bij mij begint de spanning serieus te stijgen!

En benieuwd naar de resultaten van het decemberbankje vanaf volgende week... Hopelijk heel veel groen.

Geplaatst

Moguh dames.. Ik hoef nog niet op groen hoor, maar ik heb wel een streepje gepiest :yeswink-1: Tis nog een beetje vroeg, zit op WD 8 / dpo 11 maar hij staat er echt!

Geplaatst

@Iza: Wat spannend! Kon je niet meer inhouden? Een voorzichtige felicitatie is misschien wel op z'n plaats. Waarom heb je zo vroeg getest? Veel symptomen?

Geplaatst

Alle nieuwe dames op de bank van harte welkom!

@Ilse... fijn dat je er weer bent. Mijn cryootjes hebben het deze maand in ieder geval tot nu toe goed gedaan.

@Sannie en Nine... wachtweek 1 is bijna voorbij!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Lieve meiden,

Ben ik nou raar als ik zeg dat ik er zo relaxt onder ben? Had eergister en gister wel wat krampjes e.d., maar ik hobbel toch wel redelijk op mijn gemak de ww door. Week 1 is bijna voorbij en de dagen gaan snel naar mijn idee. Tot nu toe vond ik de dagen tussen de punctie en het verlossende telefoontje wanneer en of er een tp zou plaatsvinden eigenlijk erger.. die 'krooopen' echt voorbij.. :blink:

Ik heb zo'n 'je ne sais quoi' houding... hahaha :shifty:

Geplaatst

Hoi Heleen

fijn te horen dat je de tp hebt gehad, in Brussel kreeg ik de tip na de punctie om niet teveel te drnken, veel te rusten en vooral eiwitrijk voedsel te nemen... moet zeggen dat ik vooral na de 2de icsi goed opgelet heb en mijn klachten waren snel verdwenen...

heel veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wauw Iza, gefeliciteerd! En dan te bedenken dat jouw tp 2 dagen ná de mijne was... en no way dat ik al durf te testen.

Sannie, wat fijn dat je zo relaxed bent, houen zo!!

Bij mij wachtdag 10 and still going strong.... als ik dit weekend niet ongesteld word, mag ik maandag van mezelf een test kopen.... brrr!! Begin het wel eng te vinden dat ik bijna bovenaan het lijstje sta, hoor!

Geplaatst

Jeetje Spaatje, ik reken net uit dat als ik net zo vroeg als jij mocht testen, ik dat dus morgen al zou mogen (!)... Pfff, wat een eng idee! Grappig, waar de meesten niet kunnen wachten met testen, durf ik het gewoon niet!

ps Ik mis mijn bolletjes :unsure:

Geplaatst
Jeetje Spaatje, ik reken net uit dat als ik net zo vroeg als jij mocht testen, ik dat dus morgen al zou mogen (!)... Pfff, wat een eng idee! Grappig, waar de meesten niet kunnen wachten met testen, durf ik het gewoon niet!

ps Ik mis mijn bolletjes :unsure:

Mis je je bolletjes.....ik moet nog even door...tot aanstaande woensdag....dan donderdag niets en dan vrijdag testen..zo stom ben bang dat het misgaat....maar als het gelukt is dan kan je me denk ik ook afvoeren:drunken_smilie:....

En die verschillende testmomenten ik blijf het raar vinden, dat zou idd betekenen als we in het zelfde ziekenhuis zijn, dat je bijna mag testen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden