Ga naar inhoud

Wachtbankje december


Pieneke

Aanbevolen Berichten

Godver, de godver, dames veels te veel rood deze maand !! Heb het met iedereen erg te doen... :sed:

 

 

 

Het wachten wordt hier een beetje ondraagelijk. Manlief wil absoluut niet dat ik eerder test en geef hem van de ene kant ook geen ongelijk. Wil geen valse hoop hebben of eventueel te vroeg teleurgesteld zijn.

 

Ben morgen al vrij, eens kijken wat we van dat laatste slopende dagje kunnen maken. Maar hopen op een heeeeeeeeel mooi :openpresents:....

 

 

 

@ Rose, misschien een stomme vraag, maar waarom moet de blaas halfvol tot vol zijn bij de tp ? Mij is dit nooit gezegd en m'n baarmoeder was gewoon goed te vinden op de echo tijdens de tp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ilcsike: Om je eerlijk te zeggen weet ik dat niet. In "mijn" ziekenhuis willen ze sowieso dat je blaas half vol zit. Maar door alle zenuwen elke keer vergat ik dat. Tevens gaf een vriendin van mij het ook aan..... Ik heb hier extra op gelet en het is gelukt.

 

 

 

Estrhalita: Fijn dat het je gelukt is, zonder te blijven liggen. Een paar weken geleden stond er in de volkskrant een artikel over IVF/ICSI. Er is wel degelijk bewezen dat de resultaten stegen bij de groep vrouwen die langer bleven liggen dan de vrouwen die kort bleven liggen. Ik meen dat het onderzoek is verricht in het AMC. Bovendien, schrijf ik ook niet dat dit altijd voor alle vrouwen geldt en dat dit de norm is!

 

 

 

Lisette: heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over het blijven liggen. Ik zit ook bij het EMC en heb dus ook geen keus, je mag daar niet blijven liggen en ze vertellen over het bekende hagelslagje tussen 2 boterhammen met pindakaas. Je wilt er toch graag op vertrouwen dat de artsen weten wat ze doen dus ik ben niet zo blij met je tip, alsof ik nu minder kans zou maken om zwanger te worden. Wil niet lullig overkomen maar geef gewoon mijn mening.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige 2 TP waren in het emc, idd gelijk staan, aankleden, plassen en door een gore garage.

 

 

 

Blij dat we dat deze keer anders is gegaan, en gesprekje vooraf, lekker liggen op een bedje vooraf, met bedje naar behandelkamer, daarna met bedje naar rustkamer wel 45 minuten gelegen, heerlijk.

 

dat is goed bevallen.

 

 

 

Daar wil ik best weer voor naar Genk rijden vanuit rotterdam

 

 

 

En zeker als het dalijk over een paar daagjes postief test.

 

 

 

Liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Even reaktie op laatste berichten,dit onderzoek gaat over iui en niet over IVF,

 

 

 

 

 

Het nieuwste advies voor vrouwen die kunstmatige inseminatie ondergaan: blijven liggen. Uit promotieonderzoek van het AMC blijkt dat vrouwen die na de behandeling een kwartier op hun rug blijven liggen, 50 procent meer kans hebben zwanger te worden dan vrouwen die meteen daarna opstaan.

 

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/article1309663.ece/Kwartiertje_liggen_vergroot_kans_op_zwangerschap

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderzoek gaat idd over IUI, maar toch de vorige 2 keren dat ik gelijk moest gaan staan enzo, voelde niet fijn vond het toch raar, terwijl het onderzoek nog niet uitgegeven was.

 

 

 

En nu het dan bekend is maar dan met IUI, voelde het toch prettiger deze keer dat het in genk gewoon moest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rose: ontzettend gefeliciteerd!! superrrrr ga genieten meid.

 

Lisette: wat kl&%@@# zo voor de kerst!!! blehhhh

 

 

 

estr: hoe gaat het wachten met jou?

 

Coni: wat een heerlijke brief heb jij gekregen!!! oh beetje jaloers hoor hahaha. nee hoor meid ik ben heel blij voor je.

 

 

 

Ilcike: spannend!!!! waneer mag je testen? overmorgen op eerste kerstdag? pff dat is ook zwaar of heeel tof als het positief is natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nicole

 

 

 

Wat voel jij nu eigenlijk allemaal?

 

 

 

Ik bedoel dan lichamelijk

 

Want geestelijk ben je natuurlijk helemaal in de wolken !!

 

 

 

Liefs Claudia

 

 

 

Hoi Claudia, ik heb steeds meer last van mijn borsten en ik heb constant een honger gevoel wat ik me ook nog weet te herinneren toen ik zwanger was van Nikkie* en ik ben moe, moe, moe .... en mijn temp blijft hoog ....

 

 

 

Volgens het behandelcentrum waar ik onder behandeling ben heeft de pregnyl geen invloed op de test en als de test vaag positief is komt dit toch echt omdat ik zwanger ben ... we doen zaterdag de 2e test en dan ga ik er van uit dat ik 2 blauwe strepen heb staan,

 

 

 

lfs. Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Elinorac,

 

Soms wil je er niet tegen aan bemoeien hahah,maar info die niet klopt trek ik ook altijd slecht hahah en om je meer moed te geven ..heel snel opgestaan in het Vu bij mijn 1e ivf ,geplast (die halve blaas is voor meer contrast op het scherm bij echo, zodat ze beter zien waar ze de emmie moeten plaatsen) en zwanger dus dat pindakaas verhaal gaat wel op hoor ..zo ik zal jullie weer met rust laten fijne dagenxx:dizzy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb het laatst nagevraagd in ziekenhuis waarom ze in België ervoor kiezen dat vrouwen blijven liggen na de terugplaatsing. En in Nederland je vijf minuten later het ziekenhuis al weer terug uit wandelt. Men zei dat het geen verschil uitmaakte in effectieve resultaten, maar meer psychologisch was.

 

Groetjes, Magda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over het blijven liggen. Ik zit ook bij het EMC en heb dus ook geen keus, je mag daar niet blijven liggen en ze vertellen over het bekende hagelslagje tussen 2 boterhammen met pindakaas. Je wilt er toch graag op vertrouwen dat de artsen weten wat ze doen dus ik ben niet zo blij met je tip, alsof ik nu minder kans zou maken om zwanger te worden. Wil niet lullig overkomen maar geef gewoon mijn mening.

 

 

 

Caroline

 

 

 

 

 

hallo Caroline

 

 

 

ook ik moest naar de tp 1 uur blijven liggen maar ook ik kreeg het verhaal van de pindakaas te horen..in Belgie is dit nu eenmaal het protocol maar mijn vriendin hupste ook 10 minuten later weer naar haar werk en was ook zwanger.

 

Gevoelsmatig denk ik wel dat het verschil maakt met IUI of met tp van een embryo, die zit gelijk op de goede plek en het innestelen van die emmy is toch nooit op dezelfde dag maar soms zelfs pas een week naderhand.

 

Don't worry, je hebt inderdaad net zoveel kans!

 

 

 

succes

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Mijn eerste berichtje op dit forum. Wel al veel gelezen maar nog niet gereageerd. Dinsdag is mijn laatste cryo teruggeplaatst. Heb vandaag helaas al kramp gehad en voelt net zo aan als de vorige keer toen het niet goed is gegaan. Waarschijnlijk dus op naar IVF poging 2 maar ja, zo lang er nog niet is getest kunnen we natuurlijk blijven hopen. Succes voor iedereen die nog op het wachtbankje zit en sterkte voor allen die helaas slecht nieuws hebben gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden

 

 

 

Zo voor de feestdagen ff steuntje in de rug. Ik hoop dat jullie dromen uitkomen!!

 

 

 

En dat over de tp, het is allemaal errug psychisch voor mij dan. Ik wilde na de tp absoluut niet plassen, hield het meer dan een uur naar huis op, ging plat liggen in de auto en ging thuis onder de douche staand(!!!) plassen, omdat ik dacht dat het zou helpen. Wat in ieder geval wel hielp is dat ik er een goed gevoel bij had. En ik denk dat het daar allemaal een beetje omdraaid, je gevoel volgen zover het kan, als je een kamer uitgegooid wordt, kan je niet blijven liggen. Maar doe gewoon waar je je lekker bij voelt! Heel veel succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rose onwijs gefeliciteerd, maar van dat blijven liggen slaat echt nergens op hoor. Ik heb al 2 zwangerschappen gehad. De 1ste IUI, gelijk na insemineren van het semen opgestaan en naar mijn werk gegaan. Resultaat zwanger. 2de zwangerschap was IVF, gelijk na de tp opgestaan en had ik een feestje dus volop gelopen en gedaan. Dus ik denk echt dat dat tussen de oren zit. In het EMC laten ze je nooit liggen. Na de tp gelijk opstaan, eventueel plassen (je hebt toch een volle blaas), aankleden en weg. Het gaat tenslotten op de innesteling en die is rond de 4/8ste dag ongeveer.

 

 

 

Lisette wat balen voor je. Las trouwens je handtekening. Moedige beslissing zeg. Kijk maar eens naar mijn handtekening :)

 

Hoi Estralitha,

 

 

 

I know....we hebben hier een paar weken geleden PB's over gehad.

 

 

 

Gek, op de een of andere manier hield ik er bijna als vanzelf rekening mee dat het wel weer in 1x goed zou gaan....helaas. op naar de volgende dan maar weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Liset,

 

 

 

Wat een verdriet! Ik las je handtekening. Moedige beslissing, ik denk dat ik hetzelfde had gedaan. In mijn familie heb ik twee nichtjes die gehandicapt zijn en ik weet inmiddels wat het met een gezin kan doen. Maar toch blijft het de moeilijkste beslissing ooit. En dan nu weer niet gelukt. Meid ik denk aan je.

 

 

 

Dikke knuffel.

 

 

 

hier inmiddels een rode zee met veel buikpijn. het verdriet is oké, het mag er zijn en komt in vlagen. Ik heb geen zin in de test. In het nieuwe jaar met manlief HET gesprek. Ik wil nog wel een keer. En dan ga ik voor een bloedtest want dat gerotzooi met zelftesten, vroetesten en weet ik veel wat voor testen Daar heb ik me buik van vol.

 

 

 

Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden,

 

 

 

Ik wil even wat in de groep gooien. Is dit forum niet destijds in het leven geroepen om steun bij elkaar te vinden en persoonlijk ervaringen met elkaar te delen?

 

 

 

Nu lees ik hier in dit topic wat berichtjes die nogal 'hard en negatief' kunnen overkomen en door die persoon dus ook zo zijn geinterpreteerd. Dit vind ik erg jammer, temeer omdat ik dit forum zo prettig vind en de meiden doorgaans echt meelevend (zowel positief als negatief).

 

 

 

Ik ga kijken of er al berichten zijn van Vanessa....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita
Hoi Estralitha,

 

 

 

I know....we hebben hier een paar weken geleden PB's over gehad.

 

 

 

Gek, op de een of andere manier hield ik er bijna als vanzelf rekening mee dat het wel weer in 1x goed zou gaan....helaas. op naar de volgende dan maar weer...

 

 

 

Haha nu jij het zegt. Ik ben soms een beetje vergeetachtig haha. Ja ik ken dat hoor. Bij Robbie was ik de 1ste IUI zwanger. Toen wij voor nr. 2 gingen had ik 8x IUI en 2x IVF er voor nodig. Kun je nagaan.

 

 

 

Hier gaat het redelijk, al gaat het wel enorm kriebelen om te testen, maar ben zo bang voor die negatieve test en dan wacht ik liever nog even zeg maar. Ik hou een lijstje bij van alle pogingen die we hebben gehad over hoe en wat ik voel. Maar de keren dat ik zwanger was voelde ik me eigenlijk net zo als de keren dat het mislukt was. Dus (in mijn geval) je kunt echt niet op je lichaam vertrouwen zeg maar.

 

Ik voel me goed. Heb af en toe ongi krampen in het midden van mijn buik, maar ook krampjes in mijn liezen en dat had ik die andere keren niet. Dus wat dat nou weer betekend?

 

 

 

Fijne dagen in ieder geval voor iedereen. :merryxmas:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meiden,

 

 

Rose, gefeliciteerd met het goede nieuws! Genietervan en ik hoop dat je snel een mooie echo tegemoet kan zien!

 

 

Helaas moet ik nu definitief mijn regeltje van groen in rood veranderen, bij mij is er na een positieve test helaas toch in een vroeg stadium wat misgegaan dus deze poging is uiteindelijk geeindigd in een miskraam. Even verwerken, en dan vol goede moed op weg naar poging 2 in 2010.

 

Dames op het wachtbankje: heeeel veel sterkte met de wachtdagen, ik hoop dat jullie er niet afvallen! En voor alle bijdragen op dit forum geldt inderdaad: probeer er vooral voor elkaar te zijn en de anderen moed in te spreken. Dat is ook wat ik hier heb ondervonden en het allemaal een stukje dragelijker maakt!

 

 

Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen en een vruchtbaar nieuw jaar!

 

 

Aafke :heppie:

 

 

 

 

Gonnie, TP 16 nov., 2 emmies, testen 1-12

 

Carole, TP 16 nov. 1 emmie, testen 1-12

 

Anje, TP 21 nov, 2 emmies, testen 2-12

 

Marmira, TP 18 nov., 1 emmie, testen 3-12

 

Jackie, TP 18 nov, 1 emmie, testen 3-12

 

Mirthe, TP 18 nov, 2 emmies, testen 3-12

 

LindaJ, TP 19-nov, 2 emmies, testen 3-12

 

Pieneke, TP 19 nov, 2 cryo's, bloedtest 4-12

 

Iza, TP 20 nov, 2 emmie's , testen 4-12

 

Keesje, TP 19 nov, 2 emmie's,Urine testEN positief vanaf 27 nov.bloedtest 4-12

 

Spaatje, TP 23 nov, 1 emmie, test 4-12

 

Heleen, TP 21 nov, 1 emmie, test 5-12

 

Sissi, TP 19 nov, 1 emmie, test 5-12, 29-11 ongi

 

Sannie66, TP 22 nov, 2 emmies, test 7-12, 6-12 ongi

 

Nine, TP 22 nov, 3 emmies, bloedtest 7-12

 

Sjors en Sjimmie, TP 22 nov,2 emmie, test 7-12

 

Judith4, TP 22 nov, 1 emmie, test 7-12

 

Magda, TP 20 nov, 2 emmies, test 7-12

 

Nellas, TP 23 nov, 2 emmie's, test 8-12

 

Yasmine, TP 23 nov, 1 emmie, test 8-12

 

Amber76, TP 23 nov, 1emmie, test 8-12

 

Mar2809, TP 23 nov, 1 emmie, test 8-12

 

WendyAnouk, TP 26 nov, 1 emmie, bloedtest 8-12

 

Josephine, TP 24 nov, 2 cryo's, test 9-12

 

Talya, TP 28 nov, 1 cryo, test 10-12

 

Aafke, TP 26 nov, 1 cryo, positieve test 11-12, mk op 6 weken

 

Ilse, TP 27-11, 2 cryo's, test 12-12

 

Denniszzzz, TP 29-11, 2 emmies, test 13-12

 

Petra74, TP 30-11, 1 emmie, test 14-12, ongi 13-12

 

Miep, TP 30-11, 2 emmie's, testdag 15-12

 

Luna, TP 4-12, 2 cryo's, test 15-12

 

Chantal33, TP 3-12, 1 emmie, test 17-12

 

Ramona 26, TP 2-12, cryo,test 17-12

 

Nataschaj, TP 3-12, 1 emmie, test 17-12

 

Esther31, TP 3-12, 2 emmies, test 18-12

 

Nathalie80, TP 3-12, 2 emmies, test 18-12

 

Mirrie39, TP 4-12, 2 emmies, test 17-12

 

Louke, TP 4-12, 2 emmies, test 18-12

 

Nathalie28, TP 6-12, 1 emmie, test 20-12

 

Hellen, TP 7-12, 1 emmy, test 21-12

 

Taurus71 (Manon) tp 8-12, 1cryo,test 22-12

 

Didie, TP 8-12, 2 cryo's, test 22-12

 

Laika, TP 9-12, 1 cryo, test 21-12

 

Joy1, TP 8-12, 2 cryo's, test 22-12

 

Kaatje, TP 10-12 2 cryo's test 22-12

 

ICSI2009, TP 11-12, 1 emmy test 22-12

 

Rose, TP 11-12, emmie, test 23-12

 

Ilcsilke, TP 10-12, 1 emmie, test 25-12

 

Claudiaatje TP 11-12 1 emmy, test 25-12

 

Nicole 6e IUI 10-12, test 26-12

 

Sabke77 TP 14-12 1 emmy, test 27-12

 

Lisette, TP 14-12, 1 emmy, test ?

 

Natscha1982, TP 14-12, emmie, test?

 

Estrhalita, TP16-12, 1 emmie, test 28-12

 

Colinda, TP 16-12, 2 cryo's, test 30-12

 

Leeuw (Maaike), TP 18-12, 1 emmy, test 30-12

 

Caroline (Elinorac), TP 16-12, 1 emmie, test 31-12

 

Fren-1976, TP 19-12, 1 emmie, test 31-12

 

Audrey, TP 19-12, 2 emmy's, test 31-12

 

SterreMaud, TP 20-12, 1 emmie, test 31-12

 

Loulou, TP 18-12, 2 emmies, test 1-01-2010

 

Sannie66, 20-12 IUI, test 6-01-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is dit forum om elkaar te steunen en te troosten als het nodig is ... ik kan zo gauw niet terug lezen welke berichtjes nogal negatief waren en ik weet zeker dat dit ook de bedoeling niet zal zijn ... we zijn er niet om elkaar te kwetsen of wel dan????

 

 

gr. Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden