Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja stom he! Ik zit me me zelf echt te kwellen met het surfen. Ik betrap me er op dat ik nu zelfs al naar proefschriften van artsen zit te zoeken en onderzoeken check over welk middel "beter" is etc Aaarch!! Het positief blijven lukt best goed als ik thuis ben maar zodra ik dan weer in het ziekenhuis ben geweest dan krijg ik steeds weer een dipje. Misschien wel omdat je dan toch geconfronteerd wordt met "dat-het-allemaal-niet-op-de-"gewone"-manier-gaat en dat ik daar dan zo van baal!

Maris: dan is ons beeld wel gelijk. Ik was toen 29 en dat vonden ze ook niet geweldig. Nu als nog oudere bok van 35 jaar (:happy8:) hadden ze gelijk ook al de Gonal op 225 gezet (dat was nog voor de echo's).

Sanna: Ik denk idd dat het komt door het verschil tussen het korte en het lange protocol. Dat zou best wel eens kunnen dat ze dan ook helemaal niet tellen omdat je toch al op dag 3 start met spuiten.

Wat jij zegt over het toenemen van het aantal follikels door de Gonal/Puregon dat dacht ik ook altijd. Ik vroeg het voor de zekerheid vanmorgen nog even en toen zei zij dat de Gonal de groei stimuleert maar niet het aantal. Dus eh......googelen maar weer hahahahaha, dat bedoelde ik ook net met dat ik mezelf helemaal gek maak met informatie!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zal voor je duimen dat ze een 'groeispurt' gemaakt hebben en dat zondag de punctie al mag zijn! Iedere dag eerder is weer meegenomen!

Geplaatst

Faye, al dat gegoogle... ja soms wordt ik er zelf ook wel gek van hoor. Maar het is gewoon te verslavend ...net als dit forum trouwens. Mijn vriend zegt iedere keer als ik over van alles begin waar ik weer over gelezen heb dat ik me niet zo gek moet laten maken en misschien iets minder zou moeten lezen...

Ik heb ook het lange protocol, ben op dag 21 van mijn eigen cyclus begonnen met het decaspuiten en vanaf de 2e januari pas met de gonal. Had wel gevraagd hoor naar het korte maar daar was ik te oud voor..?? Ben 30 jaar en ben door al dat gegoogle er achter gekomen dat vele, ook 35+ het korte schema hebben.

Maar goed, het zal vast een goede rede hebben dat ik het lange protocol gekregen heb.

Geplaatst

@Sanne dank je ik hoop het ook.

@Faye Probeer jezelf niet gek te maken door van alles op te zoeken, want elke behandeling is weer anders en het word er toch niet anders van.

Mag ik vragen waar bij jullie het probleem zit?

Bij ons heeft mijn vriend de ene keer wel levende cellen en de volgende keer maar een paar. Vandaar dat ze het zo raar vonden dan ik zo weinig eicellen had omdat bij mij alles wel goed was.

Geplaatst

Faye, heb even de bijsluiter van de gonal erbij gepakt. (een keer even anders dan googlen) Er staat dat gonal gebruikt kan worden om de ontwikkeling van follikels op gang te brengen in vrouwen die niet ovuleren en voor een meervoudige groei van follikels en daarmede meerdere eitjes ...het kunnen er dus meer worden!

Geplaatst

Nou jullie zijn zeker niet de enigste die de eigen 'gek' googlen hoor!! Ik ben ook constant bezig, en vooral op zoek naar statestieken enzo, pfffff wordt zo gek van mezelf

Geplaatst

Hahahaha....we kunnen ons ook ipv het december-clubje, de Google-club noemen!

Nou ja, Sanna! Zie je hoe vaak die info tegenstrijdig is? Nou ik vind dit wel goed nieuws! Laat maar komen!

Je hebt gelijk hoor Mariska! Daar hou ik me ook maar aan vast, het is alleen idd zo verslavend! Ik heb vanaf vandaag besloten mijn leven te beteren en niet meer te freaken van alle informatie.

Bij ons zit het bij mij. Ik probeer al 9 jaar een kindje te krijgen en we kwamen er eigenlijk pas net voor de IVF achter dat sowieso 1 maar wrs allebei de eileiders verkleefd zijn. Ik had toen al 6 IUI pogingen gedaan die achteraf dus een beetje overbodig waren, bleek helaas later. Daarbij had ik toen ook steeds cystes. Toen ik ook, tegen de verwachting in, niet ontzettend veel follikels en eitjes produceerde, leek de kansen steeds meer af te nemen. De IVF werd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Helaas was ons huwelijk niet bestand tegen het verdriet. Ik heb toen overigens gezworen dat ik noooooit meer IVF zou doen. Ik vond het toen allemaal erg zwaar en na 3 jaar was ik er echt klaar mee.

Nu is de wens nooit 1 dag minder geworden en heb ik opnieuw de moed om weer de kansen te nemen die er liggen! Samen met mijn vriend gaan we vol goede moed het toch nog proberen. Na 9 jaar proberen en met niets doen acht ik de kans dat ik alsnog spontaan zwanger zal worden klein en ik kán het gewoon nog niet loslaten! Het is zo'n oergevoel.........zo'n wens uit het hart.......

(mijn ex-man is overigens onlangs wel vader geworden. Dat hakte er flink in)

Nou ja Google-club: we gaan ervoor! Dat we maar begin februari allemaal met zo'n leuke ticker onder onze namen mogen pronken!!!

Geplaatst

Faye vreselijk jij hebt ook wat moeten doorstaan al die jaren.

Als ik dit lees ben ik aan de ene kant wel blij dat het bij ons direct duidelijk was wat er aan de hand is.

Ik kan me indenken dat het een giga klap is als je ex dan wel een kleine krijgt. Het is nooit leuk als een ander eerder zwanger word als jezelf, ik kan me alleen indenken dat dit extra hard aan komt. Ik vond het al en klap toen mijn beste vriendin zwanger was.

Ik vind het googleclubje inderdaad een leuke benaming voor ons.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Heftig Faye, dat het je zelfs je huwelijk gekost heeft en om dan te horen dat je (inmiddels) ex vader is geworden.

Kan me er alles bij voorstellen dat er huwelijken sneuvelen aan dit grote verdriet. Praten, écht praten als man en vrouw is al niet gemakkelijk. Ik heb zelf ook zo'n superlieve binnenvetter lopen... Na 1e IVF met hele nasleep konden wij elkaar ook even niet vinden omdat ik het nodig had om met hem te praten en hij (nog) niet praten kon. Gelukkig heeft 'ie zich na een flinke huilbui van mij toch over iets heen kunnen zetten en kunnen wij elkaar tot op heden beter vinden in deze hele mallemolen.

We kunnen er daarbij ook goed mee uit de voeten als we dingen anders vinden/voelen of als we niet gelijk oplopen in onze emoties.

Laten we dat allemaal volhouden en onze partners goed vasthouden tot we in de loop van 2010 ouders geworden zijn van onze eigen lieve, kleine gezonde beebs :happy9:

(O, ik wens het ons zó toe!!!)

Geplaatst

Ik sluit me er ook bij aan, dat google clubje. Ben vooraal aan het googlen over het verschil in kans bij 1 of twee embryo's terugplaatsen...

Ik denk dat dat googlen gewoon een onderdeel i geworden van zo'n poging. Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die niets opzoeken?

liefs

Francis

Geplaatst

Nou Faye idd een heel heftig verhaal hoor!! Ik hoop écht voor je dat het geluk nou is aan jouw kant staat!!

Verder kan ik me eigen niet voorstellen dat er vrouwen zijn die niks opzoeken, maar ja er zullen wel uitzonderingen zijn. Ik zal ook is gaan googlen naar het verschil tussen 1 of 2 emmies terug laten plaatsen --- > goed idee Francis!

Geplaatst

Hoi Francis en Carolina,

Aangezien jullie googlefreaks zijn, ben ik wel benieuwd wat het heeft opgeleverd? Over het verschil in kansen met 1 of 2 terugplaatsen? Ik google ook wel veel hoor, maar dit is precies waar ik me nu mee bezighoud dus als jullie goeie info hebben gevonden houd ik me aanbevolen. Ik wil er de laatste keer ook 2 laten terugplaatsen, vandaar.

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline nou ik heb vanmorgen wel ff gegoogled en ik zou de websites niet meer weten, maar nav wat ik heb gelezen heb je toch wel meer kans op bevruchting als je er 2 laat terugplaatsen. Maar ja ook weer meer kans op een 2ling dan wanneer je er 1 laat terugplaatsen. Ikzelf hou hier wel rekening mee, maar aangezien dit ook mijn laatste kans is ga ik toch voor het terugplaatsen van 2 emmies (indien mogelijk).

Groetjes Carolina

Geplaatst

Hoi Dames

Ik heb vanmorgen de derde fm gehad en maandag is de punctie. Vanavond nog gewoon spuiten en dan morgen de pregnyl.

Groetjes Mariska

Geplaatst
Hoi Dames

Ik heb vanmorgen de derde fm gehad en maandag is de punctie. Vanavond nog gewoon spuiten en dan morgen de pregnyl.

Groetjes Mariska

En????? hoeveel follikels? Jij hebt net als mij maandag de punctie dus wij lopen gelijk op, leuk!! Hoe laat moet jij maandag? ik al om 8:45, weet je al wanneer je de TP hebt?

Geplaatst

Wij moeten ook om 8.45 uur dat is toch wel heel toevallig. Er zaten nog steeds ongeveer 10 follikels alleen links kunnen er nog meer zitten maar die kunnen ze nooit zien omdat die eierstok heel hoog tegen de baarmoeder aan ligt.

Hoeveel had jij er dan?

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik heb vanmorgen mijn 1ste fm gehad. Er zitten er twaalf. Ze hebben bloed geprikt om te kijken hoe hard ze groeien. EN aan de hand van die uitslag ( wordt straks gebeld) moet ik morgen of maandag terugkomen. Als ik morgen terug moet voor een echo dan zal waarschijnlijk de punctie maandag worden en als ik maandag terug moet voor echo, dan wordt de punctie woensdag.

Caroline en Mariska veel succes maandag met de punctie.

Groetjes Danielle

Geplaatst

Hallo Ladies,

Ik hoop dat jullie nog wat goede tips :toppie:voor mij hebben, heb gisteren mijn eerste spuit deca gezet, moet de 19e voor de eerste echo.

Geplaatst

Hoi Allemaal

Laat ik ook maar eens wat van mij horen.

Gister de eerste echo weer gehad zag er allemaal goed uit.

En nu morgen Puregon 300 mg erbij spuiten.

En dan 18 jan 1 Fm.

Voel me alleen niet helemaal top.

Net ook ziek naar huis gegaan.

Veel hoofdpijn en erg verkouden.

Maar er zijn al dames die weer richting de punctie gaan spannend.

Veel succes Caroline en Mariska.

@faye ik las je verhaal het komt aardig met mij overeen.

Ik heb ook al eerder met mijn ex man in dit traject gezeten.

En hij heeft nu ook 2 zoontjes spontaan.

Dus weet aardig goed hoe je je voelt.

Maar sterkte met deze poging.

@ iedereen ik denk dat we allemaal wel van alles googlen.

Je wilt graag alles weten om dit allemaal voor elkaar te krijgen.

En ik hoop dat iedereen zijn geluk mag vinden in 2010.

Groet Maaike

Geplaatst

@Maaike Dat is toch mooi nieuws dat alles er goed uit zag. Heel veel succes verder. Konden ze ook al zien hoeveel follikels er zaten of hebben ze dat niet gezegd?

Groetjes Mariska

Geplaatst

Linda 18 December start puregon

Carolina 25 December start gonal

Mariska 26 December start puregon

Francis 27 December start gonal

Sanna 02 Januari start gonal

Debbie 02 Januari start puregon

Danielle 02 Januari start gonal

Moon74 10 Januari start gonal

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Moon74 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo??

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Geplaatst

Hoi Mariska

Nee ze konden alleen zien dat het er niet heel veel worden.

Jij Succes maandag met je punctie spannend hoor.

Sterkte ermee.

Zie je er erg tegenop?

Geplaatst

Dank je Debby dat je de lijst telkens zo mooi bij houdt.

Voor jou word het nu ook spannend met maandag de eerste fm. Hoe voel je je verder?

Groetjes Mariska

Geplaatst

@Maaike dat is minder dat het er niet zoveel zijn, maar ja beter iets dan niets.

Ja ik zie we heel er op tegen de punctie de vorige was namelijk heel eg pijnlijk. Dit komt doordat de linkereierstok zo raar ligt. Ze hebben al moeite met een echo dus kun je nagaan.

Ik moet wel zeggen dat ik wel blij ben aan de ene kant dat het nu zover is hoor. En ach het duurt maar ongeveer een kwartier en dan heb je het ergste gehad.

Groetjes Mariska

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden