Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Faye, als ik Zaterdag de punctie krijg dan heb ik dus 28 dagen deca gebruikt en 14 dagen puregon.

Groetjes Debbie.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Faye ik heb 27 dagen deca gespoten en 14 dagen puregon als ik het goed gerekend heb.

De vorige keer had ik het allebei 2 dagen minder. Toen waren de eitjes iets eerder groot maar had ik de helft minder.

Geplaatst

Hoi Faye,

Ik heb 22 dagen deca gespoten en 10 dagen gonal f.

De puctie is 25 dagen na de startdag van de deca.

(ik heb het lange protocol en spuit in eigen cyclus)

Geplaatst

Sanne,

Fijn voor de laatste keer de Deca en Gonal spuiten. (vooral de Deca)

Als je de Pregnyl er heeeel langzaam inspuit heb je volgens mij de minste kans op een blauw plekje en 'prikt' het niet zo erg.

De vorige keer heb ik volgens mij iets te fanatiek de vloeistof erin gespoten. Moest dit op het toilet op het werk doen, had een avonddienst en toen kon ik niet echt op m'n gemak spuiten.

Wow, 14 stuks!

Donderdag zal ik aan je denken, dan heb ik de uitgangsecho om te kijken of alles van binnen rustig genoeg is om te kunnen beginnen met de Gonal.

Succes!!

Mariska,

Ik duim met je mee dat er mooie embryo's zullen zijn.

Blijft nu zoiezo spannend tot woensdag en dan weer af wachten in spanning of dat het gaat lukken. Pffff!

Debbie,

Tot nu toe 8 follikels, dat is mooi!

Op naar donderdag, misschien zijn er dan toch nog 1 of 2 (of meer) follikels doorgegroeid en goed om te puncteren.

Inderdaad maakt het niet uit hoe ze de antibiotica zullen toedienen, als de antibiotica maar in je lichaam zit en zijn werk goed gaat doen!

Na de punctie een weekje bijtanken is wel prettig, heb gemerkt dat je in de wachtweken na tp het beste kan gaan werken of in ieder geval 'bezig' kan zijn zodat de dagen wat sneller voorbij lijken te gaan.

Tenminste, dit heb ik zo ervaren ieder doet het uiteindelijk op zijn eigen manier.

Succes!

Moon,

Hoeveel weken moet je dan rust houden? Mag je dan helemaal 'niks' doen of wel huishoudelijk werk ofzo.

Zal zeker een raar gevoel geven en hopelijk kun je dan zwanger op je werk terug komen.

Weten je collega's ervan?

Maaike,

Dat nachtelijk zweten herken ik ook. Overdag heb ik nergens 'last' van. Soms wat sneller opvliegerig naar m'n vriend....

Hoe gaat het met je?

Faye,

Uhm, even tellen......

De Deca weet ik niet meer, dit is bij iedereen anders omdat je door het ziekenhuis wordt ingepland en het niet zoveel uit zal maken hoe lang je dit gebruikt.

Er zal natuurlijk wel een minimum en maximum aantal dagen voor staan.

Misschien weet iemand anders dit?

De vorige keer heb ik 15 dagen Gonal-f gebruikt.

Zoals Miki schrijft dit is ook bij iedereen anders en globaal gezien is het 8 tot 13 dagen volgens mij.

Tot ziens maar weer!

Ga de gehaktballen omdraaien, over 10 min. komt mijn vriend thuis en kunnen we lekker gaan eten.

Lfs

Geplaatst

Hoi Maris, en alle andere dames,

Vandaag heb ik ook mijn punctie gehad. Uit (toch maar) 4 follikels 3 eitjes gevonden. Ik heb er deze keer veel meer pijn van dan vorige keren, en ik bloed ook nog flink na. Maar gelukkig ben ik niet zo ziek geworden van de morfinespuit in mn kont!!

Trouwens zou het een negatief effect kunnen hebben op de eventuele innesteling dat ik nu zo bloed?

Ik wordt alleen gebeld als er géén bevruchting heeft plaatsgevonden, en anders is de TP as donderdagmiddag.

Veel succes en sterkte aan alle meiden die bezig met het traject zijn!!

Geplaatst

Carolina,

Bloed verliezen na de punctie kan denk ik geen kwaad voor de tp en innesteling.

Denk dat meerdere mensen hier hinder van hebben na een punctie en anders zegt de gyn dit toch wel, neem ik aan?

Komt dit bloed dan in de baarmoeder of denk ik nou raar als ik denk dat dit niet zo is?

De eierstokken worden door de vaginawand aangeprikt.

Of komt het bloed via de eierstokken in de baarmoeder en dan naar 'buiten'?

Oei, wat raar dat ik hier zo over aan het nadenken ben en ik kom tot de conclusie dat ik het niet durf te zeggen.

Iemand??

Nee, nog niet aan het eten....

Zal zeker druk zijn op de weg.

Lfs

Geplaatst

Hoi Caroline

Dat is toch uiteindelijk mooi dat er toch nog 3 eitjes waren je kunt aan 1 genoeg hebben dus wie weet.

Zo zie je maar weer dat elke punctie anders is. Wel mooi dat je niet zo slecht te pas bent, maar die pijn is minder.

Heb je nu nog veel pijn dan? Ik wel dat is wel meer als de vorige keer.

Of dat invloed op de innesteling heeft weet ik niet denk het niet, ze hebben namelijk wel in je lichaam geprikt dus het zal altijd iets bloeden. Ik zou het gewoon even afwachten.

Ik zal voor je duimen dat ze niet bellen en dat je donderdag kun komen voor de terugplaatsing.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Caroline, dat bloed komt hoogstwaarschijnlijk uit de vaginawand, daar is doorheen geprikt, als ze daarbij een haarvaatje raken, wat weleens voorkomt, kun je best nog wat bloeden. De utrogestan zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies in topconditie blijft.

Ik heb trouwens 22 dagen lucrin en en 13 dagen gonal f gespoten. Ik heb wat langer alleen lucrin gespoten ivm planning en feestdagen. En ieder keer was het anders, de vorige keren zat ik op 15 dagen gonal f.

Heeft volgens mij niets met de kwaliteit te maken.

Woensdagochtend moet ik eerst bloed laten prikken vanwege die dreigende overstimulatie. Als mijn bloedwaarden goed zijn is eind van de ochtend de terugplaatsing. Nu is het zo dat ik in juni dit jaar een punctie heb gehad met 34 eicellen, ook bloed heb moet laten prikken, dat was toen goed. Ik maak me daar ook niet zo druk om. Moet het nu heel rustig aan doen en veel drinken. Nou dat is best te doen en heb ik er zeker voor over.

En nu ik dit aan het tikken ben besef ik dat deze poging wel heel veel lijkt op de poging waaruit ons zoontje (dood) is geboren.

had ik ook lichte overstimulatie...

Ik ben inderdaad wel nieuwsgierig hoe het gaat...

Liefs

Francis

Geplaatst

Hallo allemaal,

Fijn dat er allemaal goede berichten zijn over de metingen en de puncties. Bij mij is de punctie nu 9 dagen geleden en heb nu pas het gveoel dat alles weer een beetje hersteld is. Heb me dagen echt beurs gevoeld en veel last van mijn blaas gehad (door de catheter voor de punctie).

Ik heb trouwens 13 dagen puregon gebruikt en 26 dagen deca. Inmiddels gelukkig al 1 wachtweek erop zitten, ben erg druk geweest op mijn werk dus die week is voorbij gevlogen.

Ik voel verder helemaal niks dus het blijft allemaal spannend.

Succes allemaal!

Geplaatst

Francis: spannend woensdag. Kun je morgen al bellen hoeveel bevruchtingen er zijn of hoor je dat ook woensdag pas? Wanneer en waaruit is gebleken dat er misschien overstimulatie is? Hoop voor je dat het niet zo is.

Lees zojuist dat je een dood geboren kindje hebt gehad, wat heftig zeg!!

Is het al langer geleden? Het lijkt me zo ontzettend moeilijk.

Liefs Sanne

Geplaatst

Wish: waren de gehaktballen nog wel lekker? hihi

Dank je voor de tip over het pregnyl spuiten.

Carolina, wat fijn dat er in 3 van de 4 een eitje te vinden was.

Nu duimen voor bevruchtingen en mooie delingen!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle reacties! Ik heb geen schema of iets dergelijks meegekregen en ik ging eens tellen of ik wel voldoende Gonal had meegekregen. Ik moet pas vrijdag voor een fm dus ik zat een beetje te rekenen. De vorige keer had ik al een punctie op dag 9 van mijn cyclus (korte) en nu heb ik pas een fm op dag 9. Het zal wel schelen dat ik nu een lang protocol heb denk ik.

Goed resultaat he Carolina! Ik hoop met iedereen mee dat je gewoon donderdag weer mag verschijnen voor een TP!

Francis: lekker rustig aan doen! Jezelf extra (laten) verwennen! Ik ben ook al allemaal aan het verzamelen: leuk boek, lekker maskertje, dikke reep chocolade (helpt altijd!)

Wish: ik hoop dat je donderdag kan beginnen. Wat duurt dat wachten toch lang he?

Geplaatst

Sanne,

Ze waren lekker, tja, zelf gemaakt dan smaakt het altijd goed! :happy:

Francis,

Wat erg dat jullie een zoontje hebben wat niet bij jullie heeft mogen blijven!

En dat deze poging nu lijkt op wat je/jullie hebben mee gemaakt, heftig hoor.

Heel veel sterkte!

Jullie zoontje kijkt zeker van boven mee en zal een beschermengel zijn voor zijn toekomstig broertje of zusje!

Faye,

Yep, wachten duurt ontzettend lang.

Maar dit wachten duurt nog niet zo lang als die ow zo bekende wachtweken.....

Lfs

Geplaatst

Moon,

Hoeveel weken moet je dan rust houden? Mag je dan helemaal 'niks' doen of wel huishoudelijk werk ofzo.

Zal zeker een raar gevoel geven en hopelijk kun je dan zwanger op je werk terug komen.

Weten je collega's ervan?

Vanaf de punctie moet ik zo ong. gedurende de wachtweken (zo was het de vorige keer tenminste) rust houden. Dwz. bed/bank en zo min mogelijk doen; een keer naar toilet lopen, een keer een glas water of wat te eten pakken... dat is het wel zo'n beetje. Geen inspanning en niet werken, ook geen huishoudelijk werk. Rust, rust, rust.

Af en toe controle in het ziekenhuis: bloed prikken (kijken of de waardes goed zijn) en echo om te controleren of ik het vocht rondom eierstokken ed. al kwijt raak. Pas als de gyn een seintje geeft mag ik weer wat meer gaan doen.

Omdat ik 2 - 3 weken (wrsch.) afwezig ben van het werk weten m'n collega's van onze situatie. Dubbel vind ik dat; ik ga er niet om liegen en geen smoesje verzinnen, maar ik vind het ook wel jammer dat ze weten hoe/wat. Als je via de natuurlijke weg zwanger wordt vertel je ook niet aan je collega's dat je 'aan het klussen bent'?!

Vorige keer moest ik verdrietig terug naar m'n werk omdat ik niet zwanger was en toen vond ik het extra lastig dat mensen meelevend waren. Bracht me dan in tranen, terwijl ik gewoon de afleiding van het werk wilde.

Nou ja, laten we hopen dat ik nu andere berichten mee terug neem. Dan nog is het dubbel dat het ook op m'n werk vanaf dag 1 bekend zal zijn, maar toch beter en gemakkelijker dan wanneer het weer niet zou lukken.

Succes meiden; zet 'm op!

Geplaatst

Sanne, wij zijn ons zoontje Mathijs verloren na ruim 41 weken zwangerschap door nalatigheid van het ziekenhuis in oktober 2008. Inmiddels al ruim een jaar geleden maar af en toe voelt het als de dag van gisteren.Ik weet dat Mathijsje over onze schouder meekijkt en ik ben er van overtuigd dat het goed komt. Het is natuurlijk bij ons al een keer gelukt. Het is niet erg dat deze poging daarop lijkt, alleen maar fijn. Inmiddels zijn we zo ver dat we er natuurlijk nog steeds verdrietig om zijn, maar hij heeft ons zoveel rijker gemaakt. We zijn er sterker uitgekomen. Daarnaast weet ik nu wat een eigen kind in je losmaakt, dat is onvoorstelbaar, maakt onze kinderwens duizenden malen groter dan eerst.

Bij de laatste punctie bleek dat er 16 eicellen zijn, en boven 11-12 geldt het dreigend overstimultaieprotocol. Moon heeft het al heel goed beschreven.

Moon, ik snap jouw gevoel wel. Het overgrote deel van de mensheid kan een zwanger worden op de romantische manier zeg maar, dan kun je zelf bepalen wanneer en wat je iets verteld.

Ik hoop dat dit een heel succesvolle wachtbank wordt!

Liefs

Francis

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben vorige week begonnen met deca te spuiten, dit is voor ons de eerste poging IVF. Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

Groetjes Schattie

Geplaatst

@Francis Jullie hebben ook al veel mee gemaakt. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat jullie dit jaar meer geluk hebben en dat je over ongeveer 9 maanden een geweldig mooi babytje in je armen kan sluiten. Heel veel sterkte en succes.

Weet je al of er een bevruchting is geweest?

@Moon Ik ken het gevoel normaal weten je collega's niet dat je 'bezig' bent. Bij mij kon ik er ook niet onderheen ik heb namelijk maar 2 collega's en dan word het moeilijk het voor je te houden ivm alle vrij uren. Nou hebben zij niet zoveel begrip voor de situatie dus zit ik nu bij huis om stress te voorkomen.

Ik hoop in elk geval dat je dit keer met geweldig nieuws terug kunt komen.

Succes.

@Schattie Welkom en heel veel succes de komende tijd.

Geplaatst

hallo allemaal,

wat een fijne berichten allemaal over de fm en follikels. maar ook vervelende van Francis over haar zoontje mathijs en moon op haar werk.

Vandaag 1ste fm gehad en er zijn er 10 te zien 6 groten en 4 die wat kleiner zijn. ik begin in mijn onderbuik een heel apart strak gevoel te krijgen, kunnen dit mijn eierstokken zijn, het is net alsof je een hele volle blaad hebt, en dan bedoel ik de druk. hebben jullie dit ook?

groetjes Wendy

Vrijdag voor de 2de fm, spannend!

Geplaatst

@Wendy Dat is toch een mooi aantal hopen dat die 4 ook nog even een groeispurt maken.

Dat gevoel in je buik dat is normaal omdat je eierstokken stukken groter zijn als normaal. Bij mij werd dat met de dag erger, maar die zijn de laatste dagen ook heel hard gegroeid.

Heel veel succes vrijdag hopen dat je dan de punctie ook af kunt spreken.

Geplaatst

Welkom Schattie op dit fijne forum!!

Wat voor tips wil je, vraag maar raak hoor en wij proberen wel antwoorden te geven.

Succes!

Wendy,

Mooi begin, 10 follikels!

Je onderbuik kan inderdaad wat 'strakker' aanvoelen door de follikels die aan het groeien zijn.

Vrijdag weer terug, dan zul je de dag van de punctie wel te horen krijgen.

Toi, toi,toi!

Lfs

Geplaatst

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Geplaatst

Dank je wel voor jullie medeleven, het komt goed met ons. We hebben er alle vertrouwen in!

Ben toch wel zenuwachtig voor morgen. Spanning voor het bloedprikken en of wij twee embryotjes terug mogen laten plaatsen.

Twee jaar geleden belden ze nog vantevoren, dat doe ze nu niet meer, morgen horen we het....

ben benieuwd of ik vannacht kan slapen, volgens mij kan ik vanavond best een slaapmutje nemen toch? Of is dat slecht voor het bms?

liefs Fransje

Geplaatst

Francis: Ik vind je verhaal heel heftig. Wie verwacht nog als je zo ver gekomen bent dat het alsnog fout gaat, ben je nu in een ander ziekenhuis onder behandeling? na zo'n grote fout is het vertrouwen weg lijkt me.

Begrijp wel hoor dat je in het traject zelf meer vertrouwen hebt dan voorgaande keren omdat je nu inderdaad weet dat het mogelijk is. Hopelijk zijn je bloedwaardes goed en worden er morgen 2 emmy's teruggeplaatst! Zal voor je duimen!

Maar als ik het dus goed begrijp spreken ze van overstimulatie vanaf de 11 á 12 eitjes?

Dan moet ik ook opletten... er is tot nu toe niets over gezegt. Zal eerst de punctie maar eens afwachten donderdag, wie weet is de helft leeg...

Mariska, hoe gaat het? Voel je jezelf al wat beter na de punctie van gister?

Wanneer hoor je of er een bevruchting(en) zijn?

Wendy: mooi zeg 10 follikels! Hoop voor je dat de vier kleintjes dan de juiste grootte hebben!

Groetjes Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden