Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Faye: dat is zo, maar last but not least,hahaha

@sanne: 12 goeie GEWELDIG, spannend morgen, hopen op veel bevruchtingen......

@Maaike: er zitten er 10, bij de eerste fm zeiden ze dat er 6 flink waren en dus ook goed en dat er 4 nog flink hun best moesten doen om te groeien, we zullen morgen zien. moet al om 09.20 dus das mooi vroeg.

Zouden ze ook een punctie op zaterdag doen of zullen ze me dan door laten lopen tot maandag? mmmmmm, afwachten maar.... En dan nog maar hopen dat de :sign17::sign17: goed zijn want mijn vriend heeft koorts gehad,NOOIT en te nimmer ziek en nu wel :sad1:

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Rackster dat is wel weer extra spannend. Af en toe denk ik weleens; wat is het toch een wreed spel die hele behandeling en het proberen om zwanger te worden! Ik herinner me nog van de vorige keer dat elk semenonderzoek ook weer heel anders kan zijn. Gelukkig ook in de positieve zin!

Succes morgen!

Ik heb morgen om 8.10 de 1e fm (wat een tijdstip....dat wordt weer een kort nachtje vrees ik!) Ben heel benieuwd of alle 7 zijn gaan groeien!

Geplaatst

Faye: hoop voor je dat ze alle 7 mooi gegroeit zijn en dat er meer follikeltjes zijn bijgekomen! 8.10 is wel vroeg maar dan hoef je ook niet meer de hele dag in spanning te zitten. succes!

Maris: hopelijk heeft je vriend ondertussen iets kunnen regelen met een collega.

succes morgen.

Wendy en Debbie: hopelijk voor jullie ook snel de punctie.

X Sanne

Geplaatst
@Faye: dat is zo, maar last but not least,hahaha

@sanne: 12 goeie GEWELDIG, spannend morgen, hopen op veel bevruchtingen......

@Maaike: er zitten er 10, bij de eerste fm zeiden ze dat er 6 flink waren en dus ook goed en dat er 4 nog flink hun best moesten doen om te groeien, we zullen morgen zien. moet al om 09.20 dus das mooi vroeg.

Zouden ze ook een punctie op zaterdag doen of zullen ze me dan door laten lopen tot maandag? mmmmmm, afwachten maar.... En dan nog maar hopen dat de :sign17::sign17: goed zijn want mijn vriend heeft koorts gehad,NOOIT en te nimmer ziek en nu wel :sad1:

Ik heb mijn punctie op zondag gehad, dus zaterdag zal ook wel lukken toch. Het zou ook wel stom zijn om te verwachten dat een vrouwelijke cyclus alleen op werkdagen draait....

Mijn man is ook ziek geweest, volgepropt met paracetamol, koorts zo laag mogelijk houden en het :sign17: was prima (wel voor ICSI)

Jezelf niet gek laten maken!

Geplaatst

@Sanne wat een mooi aantal 12 nou hopen dat er een bevruchting is. Wij moeten ons om half 2 melden morgen.

Waarschijnlijk heeft mijn vriend nog wel iets geregeld maar dat horen we morgen. Gelukkig.

@Francis/Carolina succes met die slopende wachtweken.

@Iedereen die morgen de fm heeft heel veel succes.

Geplaatst

Sanna,

Punctie goed verlopen, fijn zeg!

Wat goed dat je gebeld hebt. (zou ik niet durven denk ik)

12 mooie eitjes die wachten op bevruchting Super toch!!

De Gonal en Deca zijn er vanavond om 23.00uur ingegaan. Recht vanuit m'n werk naar de keuken en spuiten maar! M'n vriend had het al netjes klaar liggen.

Voelt wel goed om die Gonal te gaan spuiten, nu afwachten of dat het goed z'n werk gaat doen.

Of is het haar werk gaat doen? Zijn toch vrouwelijke hormonen. Haha!

Maris,

Snap je frustratie helemaal. Het is een emotioneel moment (bij mij tenminste) en als je partner er niet bij is voelt het niet compleet.

Hij zal zich ook erg vervelend voelen omdat hij er niet bij kan zijn.

Vind het wel goed van je dat je er een 'grapje' van maakt dat je moeder er dan bij is geweest.

Rackster,

Mijn vriend heeft bij de eerste icsi ook koorts gehad.

Ik meteen bellen naar de verpleegkundige of dat de behandeling verzet moest worden.

Was helemaal in de rats hiervan.

Dit hoef je dus niet te zijn!

4 x dgs 2 Paracetamol 500mg gebruiken en hopelijk blijft de koorts hierdoor laag.

Zoals Francis ook al schrijft.

Succes!

Faye,

Duim voor je dat ze goed gegroeit zijn!!!

Allemaal truste en tot snel!

Lfs Wish

Geplaatst

@Wendy...hoe was de fm? Ik hoop dat ze goed zijn gegroeid!

@Faye...spannend vandaag de 1e meting. Hoe was het?

Ik ben vanmorgen weer geweest en ik heb Zondag de punctie. Ze bellen vanmiddag voor het tijdstip enzo.

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 18 januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari

Mariska 15 Januari

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Net weer terug van de 2de fm, moet zondag weer komen en dinsdag de punctie. Er zijn er 4 op goede grote, en 6 wat kleiner vandaar dat ik zondag weer moet komen.

Geweldig debby dat je zondag de punctie hebt!

Faye hoe was het vandaag?

Geplaatst

Niet zo goed nieuws. Er zaten maar 2 follikels, terwijl ik er vorige week 7 had plus een paar hele kleintjes. Ik snap er niets van vooral omdat ik 225 van Gonal spuit. Waar zijn die 5 dan gebleven? Er is bloed geprikt en ze bellen me vanmiddag terug.

Nu had ik wel 1 dag een paar dagen geleden behoorlijke kramp in mijn onderbuik. Ze zullen toch niet al gesprongen zijn? Of kan dat technisch niet als er nog 2 follikels inzitten? Ze zijn nu 9mm en 13,5mm dus ook niet zo enorm groot.

Zit een beetje in de put.....

Geplaatst

Debbie,

Nu weet je een datum, dat is fijn.

Op naar zondag!!

Rackster,

Bij jou begint het ook op te schieten.

Succes!

Faye,

Jeetje, Faye dat is inderdaad geen goed bericht.

225 Gonal en dan dit resultaat, dat verwacht je niet.

Nu afwachten wat er uit het bloedonderzoek komt. Spannend zeg!

Hoop dat je dit traject wel af kan maken, dan maar een paar dagen langer Deca en Gonal spuiten. (weet niet of het zo werkt hoor)

Maar helemaal opnieuw beginnen zal wel erg balen zijn!

Wat een enorme domper voor je!

Wil je even een dikke knuffel geven.

:hugg:

Lfs Wish

Geplaatst

Rackster, veel succes de komende dagen!

Debbie, succes zondag, vanavond de pregnyl toch?

Faye, het wordt je echt niet makkelijk gemaakt... Tot dat telefoontje zal het heel spannend voor je zijn. Ik steek een kaarsje voor je op!

Wish, Voor jou is nu ook echt begonnen met de gonal f, Ik wist trouwens niet je ook zo laat op de avond mocht spuiten?

Liefs Francis

Geplaatst

Francis,

Dan zal ik naar de verpleegkundige bellen om dit na te vragen.

Bedankt dat je mij dit verteld!

Lfs

Geplaatst

Wish, ik zit wel bij een ander ziekenhuis denk ik, want bij mij was het de combi van lucrin en gonal f.

Ik kreeg de instructie dat het tussen 16 en 20 uur moest...

Misschien dat het aan lucrin ligt kan ook!

Geplaatst

Faye: wat een tegenslag. Waar zijn die 5 follikeltjes in hemelsnaam gebleven?

...hoop voor jullie dat ze met de 'neus' gekeken hebben.

Wat kunnen ze uit de bloedwaardes halen? ...of er al een natuurlijke eisprong is geweest? Ik dacht eigenlijk dat dat niet kon omdat de deca je eigen hormoonhuishouding volledig plat legt en dat de pregnyl het signaal zou moeten geven voor een eisprong.

Ga ook een kaarsje voor je aansteken, hoop zo dat ze niet goed gekeken hebben.

Faye heel veel sterkte!!

Wish: ik mocht de gonal in combinatie met deca ook zo laat spuiten.

Tijdstip maakt niet uit als het iedere dag maar ongeveer hetzelfde is.

Debbie: zondag punctie, fijn dat je nu de datum weet.

Wendy: zal met je mee duimen dat ze nog mooi groeien voor zondag.

Maris: heeft je vriend nog kunnen regelen dat hij mee kan?

Heb zojuist gebeld. Er was geen doorkomen aan, iedereen gaat op hetzelfde tijdstip bellen natuurlijk. 8 van de 12 eitjes zijn gaan delen. Ze kunnen nu nog niet zien bij welke het gaat doorzetten. Als het delen goed gaat heb ik maandag om 11:00 uur de terugplaatsing.

X Sanne

Geplaatst

Wish: Ik had aan de laborante gevraagt áls er meerdere goed gedeeld zijn hoe hun die dan invriezen. Appart, twee aan twee of ook bv drie in één rietje.

Bij hun is het gebruikelijk om ze altijd appart in een rietje te doen.

Zo zie je maar dat het overal weer anders is.

Geplaatst

Faye: weet je al iets meer? moet de hele tijd aan je denken.

Mariska: Hoe is de terugplaatsing gegaan? Hoop voor je dat je vriend erbij is geweest.

Geplaatst

Faye wat lees ik nou bah wat een nieuws net of het allemaal nog niet zwaar genoeg is. Wanneer krijg je uitslag van het bloed dan of heb je dat al (sorry heb nog niet alles bijgelezen) In elk geval ik zal voor je duimen en heel veel sterkte.

Geplaatst

De terugplaatsing is goed gegaan er zijn er 2 teruggeplaatst 1 topper en 1 matige dus wij zijn helemaal gelukkig (sorry Faye net nu jij rot nieuws hebt gehad)

Hij is uiteindelijk wel mee geweest.

Debbie wat mooi dat je zondag de punctie hebt spannend.

Sanne hoe voel jij je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden