Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mariska,wat goed 2 embryo's teruggeplaatst en fijn dat je man er toch bij kon zijn.

@Linda,nog 5 dagen en dan mag je testen. Hoe is het?

Ik ben net gebeld en de punctie is Zondag om 11.00 uur. Dus vanavond om 23.00 uur gaat de pregnyl erin. normaal liggen we al in bed dus dat wordt wakker blijven haha.

@Faye,ik hoop zo dat je nog door mag gaan met de behandeling.

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 18 januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Groetjes Debbie.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Francis,

Ik heb gebeld en het was geen probleem om het om 23.00uur te spuiten.

Als het maar voor 00.00uur is, dan begint de nieuwe dag.

Wel prettig dat ik even gebeld heb, kan ik met een gerust gevoel op deze manier verder gaan.

(Elke dag tussen 22.00 en 23.00uur)

Sanna,

Wat fijn dat ze dan per stuk in 1 rietje gaan.

Weet je dat ook weer. :happy:

Debbie,

Jippie, alles is dus prima in orde en zondag de punctie!

Dat de antibiotica ook maar goed z'n werk gaat doen.

Succes!

Maris,

Succes tijdens de wachtweken!

Wij wachten met je mee.

ps en met alle andere natuurlijk ook.

Lfs Wish

Geplaatst

Sanne ik lees nu dat er in elk geval bevruchting is geweldig toch. Nou hopen op een paar toppertjes.

@Faye ik kreeg laatst een mariabeeldje van mijn oma en ik heb naast mijn kaarsje er ook en voor jou neer gezet. Heb je de uitslag al?

@Debbie succes met de pregnyl verschilt wel niet veel van de rest maar toch het is wel weer een stapje verder in de goede richting.

Geplaatst

Hallo!

Faye: hoe gaat het met je?, weet je al iets meer?

Mariska: Wat fijn dat je vriend uiteindelijk toch mee kon gaan.

En twee emmy's in je buik, alleen dat al lijkt me een magisch gevoel.

Ik voel me op zich goed. Ben me alleen een beetje aan het druk maken omdat ze me gisteren hebben uitgelegd dat ik geen pregnyl mocht ipv urtogestan omdat ik een lichte overstimulatie heb. Veel drinken was het enige advies, er is niets verteld over het rustig aan doen. Nu lees ik oa bij Francis en ook bij andere dat hun vooral rustig aan moeten doen, ook dat er anders misschien geen tp gedaan kan worden... Ik heb vandaag en gisteren rustig aan gedaan maar durf morgen eigenlijk ook niet te gaan werken. Blijf maar heel rustig aan doen totdat de evt tp is geweest.

X Sanne

Geplaatst

Nou ontzettend lieve mensen, al jullie kaarsjes en wensen hebben geholpen. Ik mag toch doorgaan! Het zijn er dan maar dan 2 maar hopelijk zitten er 2 eitjes in en wordt er 1 bevrucht........

Loop de hele dag als een dweil maar begin toch alweer nieuwe hoop te voelen.

Wat een goed nieuws allemaal. Ben heel blij voor iedereen! (ook dweilen kunnen blij zijn hoor :) Dat worden hele spannende weken!!!

Geplaatst

Faye...fijn dat je door mag gaan. Wanneer heb je weer een echo? Misschien is het beeld bij de volgende echo toch weer anders! Geef de moed niet op hoor meid.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@Sanne Ik zou ook nog even rustig aan doen. Ik weet niet of je zwaar werk hebt, maar ik zou nog even wachten. Er is mij gezegd dat bij overstimulatie dat het gevaarlijk is wanneer je niet voldoende rust houd en niet genoeg drinkt. Ik moet ook mijn gewicht in de gaten houden en zodra ik een kilo of meer aan gekomen ben in een dag moet ik bellen en langs komen. De vorige keer had ik dat en ik moest die zelfde dag nog langs komen bloedprikken en echo. Gelukkig was alles goed maar toch.

Geplaatst

Ik mag dinsdag weer voor een 2e fm en mag gewoon mijn huidige dosis blijven spuiten. Ik hou hoop (als we met z'n allen ergens goed in zijn he?) en moed en hou me maar vast aan alle positieve verhalen van mensen met 1 follikel die toch zwanger zijn geworden! Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dus het viel me hard.

Geplaatst

Faye: wat fijn dat je toch verder mag! en inderdaad er is uiteindelijk maar één goede embryo nodig. Maar goed begrijp de teleurstelling heel goed, begrijp ook werkelijk niet waar de andere 5 gebleven zijn, wat is er in het ziekenhuis over gezegd?

Geplaatst

Mariska, Ben wel wat aangekomen, dacht eigenlijk dat dat kwam door de deca en gonal.

Had me gisteren eigenlijk even moeten wegen... het kan natuurlijk ook komen door het vele drinken, heb vandaag mijn record wel gehaald denk ik!

Geplaatst

Sanne dan zou ik het even in de gaten houden en als je meer aankomt even bellen met ziekenhuis liever te vaak als te weinig.

Mag ik vragen waarom je de utrogestan niet wou?

Geplaatst

Mariska, ik las allemaal nare verhalen over die bolletjes. Plak, klef etc.

Toen dacht ik als ik mag kiezen voor pregnyl dan doe ik dat, van dat pregnyl spuitje had ik totaal niets gevoeld namelijk...

Geplaatst

het klopt echt schoon is het niet maar ik was blij dat ik van die spuiten af was alleen nu weet ik het ook niet meer wat ik liever heb, heb namelijk wel last van deze dingen zere borsten enz, maar ja ik hoop dat dat nog even duurt haha

Geplaatst

Hallo allemaal,

Heb me weer even goed bijgelezen. Ik werk de hele week en heb daardoor niet altijd de tijd om het forum goed bij te houden. Ik lees een hoop tranen maar gelukkig ook een boel mooie dingen die groeien en bloeien.

Ik ben zelf inmiddels op wachtdag 10 en het begint nu toch wel heeel spannend te worden.

Ik merk en voel nog niks, voelde ik maar wat! Nou, nog een paar dagen en dan eindelijk het nieuws. We hopen en duimen maar door.

Gelukkig voel ik me goed en ben lekker druk aan het werk, datzorgt voor voldoende afleiding waardoor de dagen snel voorbij vliegen!

Succes allemaal!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zo Mariska dus jij hebt vandaag je terugplaatsing gehad van 2 emmies, voelt fijn hé? Weet je ook hoeveel cellig ze zijn? En jij mag een dag eerder dan mij testen! Wordt dat een bloedtest of moet je zelf testen?

Geplaatst

Even een dag werken een heel veel nieuwe berichten.

@ Faye wat een schrik eerst zo weinig maar gelukkig mag je door.

IK had de eerste keer ook zo'n echo dat ze er maar drie zagen.

en een eierstok konden ze toen helemaal niet zien.

Later hebben ze het toch door laten gaan.

En ze hebben toen maar 4 follikels weg gehaald.

Waarvan er 3 eitjes waren en daar van hadden we een embryo en een cryo.

En van die Embryo was ik zwanger.

Dus het kan allemaal.Ik duim voor je.Dikke knuffel vanaf hier.

@ Mariska wat fijn dat je vriend mee is geweest.

En twee emmy's bijzonder gevoel.

Hopen dat ze blijven plakken.Succes.

De rest succes met alles.

Geplaatst

Nee ben eigenlijk vergeten te vragen hoeveel cellig ze waren 1 was in elk geval een hele goeie en die andere matig.

Ik moet zelf testen 17 dagen na de punctie en dan doorbellen wat het is geworden.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben me op dit moment druk/gek aan het maken over die overstimulatie.

Mijn buik is behoorlijk opgezwollen en ben volgens mij 1,5 tot 2 kilo aangekomen vandaag ...volgens mij is dat geen goed teken.

Hoop dat het komt door dat vele drinken, alhoewel dat eigelijk ook weer niet kan omdat toch vrij veel moet plassen. Hoop dat ik me druk aan het maken ben om niets.

Als het morgenvroeg nog zo is bel ik even naar het ziekenhuis.

...of hebben jullie ook een opgezwollen buik gehad na de punctie?

Geplaatst

Als er pijn of kortademigheid bij komt, dan zou ik meteen bellen.

En als morgenvroeg je buik ook nog zo opgezwollen is zou ik ook bellen, beter een keer teveel dan te weinig, je moet het niet onderschatten...

Sterkte en succes...

Francis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden