Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joepie joepie joepie :happydance: wij hebben de toestemming van de zorgverzekeraar om de 3e icsi te doen in Gent. Maakte met er niet echt druk om maar om zwart op wit te zien dat het "mag" is toch best een last minder in mijn koppie!!!

Nu maar hopen dat we de rekening van het zaadverlengen in de vriezer ook terugkrijgen. Dat is 600 euro en voor de verzekering goedkoper dan een nieuwe operatie van de man, maar ja ze doen wel een vaker gekke dingen daar. Dus dat is nog ff afwachten.

Nu de rode duivels nog ergens eind volgende week zodat ik aan de pil kan beginnen en dan is het echt weer begonnen.

Succes allemaal, het is zo raar om te zeggen dat je wacht op je menstruatie terwijl je al jaren wil dat ie wegblijft!!!!!!!

Wachten is altijd het ergste tijdens de behandeling.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel Caroline!

Hier alles nog rustig, afwachten op de ongi.. hoop heel misschien deze week, maar anders volgende week.

Dan aan de pil en op dag 19 van de pil aan de decapeptyl.

Zijn er meiden hier die moeten stimuleren met menopur? voor mij is het 1e keer, bij de vorige 2 pogingen met puregon.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Geplaatst

gerreber ik kan je hier geen info over geven. Ik heb altijd alleen deca en gonal gehad, en dat staat voor deze poging ook weer gepland.

Wachten op die ongi he.........bah als het mag komt ie niet haha

Thanks Nath idd :wav::wav: gek he dat je blij kan zijn met een simpel "ja je mag"

Geplaatst

Hallo dames,

Kom me ook maar eens melden hier. Mag eindelijk na ongeveer 6 maanden starten met poging 2. Ditmaal in een ander ziekenhuis met een ander protocol. Als het goed is start ik tijdens mijn volgende menstruatie (rond 4 februari) met het korte protocol. Weet nog niet precies hoe dat eruit gaat zien maar dat horen we dinsdag tijdens de intake. Spannend hoor, na al die maanden weer in de race. Hebben we al een lijstje hier? Zal ff kijken zo.

Sandra eerst samen pauzemeisjes en nu weer hier!

Succes allemaal!

Geplaatst

Spaatje: ICSI/25-01 decapeptyl/16-02 echo

Sonja81: 2e IVF/ 29 jan. decapeptyl

LindaJ: 2e IVF/21-01 decapeptyl/02-02 echo

Witje/Sandra: 3e ICSI/ start pil eind jan / 1e echo 19-02

Meetje: 3e IVF-ICSI/21-01 uitslag diabeteswaardes/02-02 start decapeptyl

Sandra:

Saab: ICSI/15-02 gonal-F/23-02 echo

Diane: 2e ICSI/15-02 decapeptyl/23-02 echo

Wannabeemom:19-01:intake IVF/ICSI nijmegen!

Eslief: 1e ICSI/07-01 intake verpleging

Nath82: 1e ICSI/22-01 intake verpleegkundige IVF/punctie maart

**Men**:

Yolande:

Sanne: 1e IVF/intake-gesprek Nijmegen 20 jan---NOD 10-01

Herma:

Pammie:

Annema:

Caroline: 3e ICSI/04-02 evaluatie/start deca rond 20-02

Gerda: 3e ICSI

Tess: 1e IVF/30-01 decapeptyl/10-02 echo

Ciska: 1e IVF/01-02 intake-gesprek Amphia

Chantal: week 13 pgd analyse, 9-02-10 voorbereidingsgesprek utrecht

Kris: 2e IVF -12-01 intake, volgende cyclus aan de pil

Hanneke: 2e ICSI, 22-01 intake, start stimulatie ongeveer 5 februari

Geplaatst

Hoi hanneke wat lekker he dat je nu weer echt naar een poging toeleeft?

Heel veel succes meid.

Tess thanks het kan zeker weer beginnen!!!!!!!

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ja lekker gevoel is dat he. Jij ook blij dat je weer kunt beginnen? Ben benieuwd hoe het gaat met Assisted Hatching. Ben er niet zo heel bekend mee, maar ze zeggen dat het wel een goede techniek is.

Geplaatst

Ik heb nu over een paar weken een planningsgesprek, en heb zelf al een beetje zitten puzzelen..

Planningsgesprek 1 febr.

1e dag laatste menstruatie 5 januari, dus in febr. weer ongeveer rond die datum.

Zou toch mooi zijn als het meteen kan gebeuren, het prikken.

Maar ik ben denk ik niet geheel reëel he????

Hoe ging dat bij jullie, rekenen ze een maand erna?? ( weet dat het persoonsgebonden is, maar ben nieuwsgierig.)

PS mag ik ook op de lijst??? Wat gaan er veel beginnen in Februari zeg.

Voor allen...You go Girls.......

Geplaatst

Sandra wat een geweldig nieuws! ik snap dat je je een beetje druk maakte:)

Lonneke onze eerste poging is ook in maart.. ik had vorige week een gesprek en moet over 2 weekjes ongesteld worden.. dan mag ik gelijk aan de pil en gaat het een beetje beginnen..ik kon niet nog een maand wachten omdat ik ingeopland stond voor maart.. anders word ik pas eind feb ongesteld en dat zou te laat zijn.. dus mischien heb je mazzel;).

esther

Geplaatst

Sandra:

Eslief: 1e ICSI/07-01 intake verpleging

**Men**:

Yolande:

Herma:

Pammie:

Annema:

Lonneke:

Ik heb je aan het lijstje toegevoegt Lonneke, heel veel succes. Ik zou niet weten hoe het verder werkt met de planningen. Het is echt overal anders en bij ons in Gent was het eerste gesprek en moest ik daarna nog 5 maanden wachten. Maar je zegt een gesprek over planning dus dan zal je toch zeker wel eerder mogen.

:happy:

Geplaatst
Sandra wat een geweldig nieuws! ik snap dat je je een beetje druk maakte:)

Lonneke onze eerste poging is ook in maart.. ik had vorige week een gesprek en moet over 2 weekjes ongesteld worden.. dan mag ik gelijk aan de pil en gaat het een beetje beginnen..ik kon niet nog een maand wachten omdat ik ingeopland stond voor maart.. anders word ik pas eind feb ongesteld en dat zou te laat zijn.. dus mischien heb je mazzel;).

esther

Hey Lonneke,

Hetzelfde geldt voor mij maar ik heb het gesprek nog niet gehad. Maar ik ga ervan uit dat ik bij de volgende cyclus ook aan de pil mag. Maar dat hoor ik over een week....

Welkom bij dit clubje, we zijn inderdaad met velen! Gezellig.

Liefs Nathalie

Geplaatst

Sandra:

Eslief: 1e ICSI/eind jan aan de pil

**Men**:

Yolande:

Herma:

Pammie:

Annema:

Lonneke:

Wat een mooie volle lijst! ik hoop straks allemala uitgerekende datums er achter te lezen:)

Hier kruipt de tijd..Morgen krijg ik de medicijnen binnen.. toch stiekem wel een beetje spannend!

nog 13 dagen tot mijn ongi

Geplaatst
Spannend Sandra!!

Gerreber: Ik hoop het hook voor je dat het bij twee keer blijft en dat je dan 9 mnd geen ongi meer ziet.

Ik heb gebeld met Nijmegen. Het eerste gesprek stelt niet veel voor. Er worden veel vragen gesteld aan ons en wij krijgen veel informatie. Het duurt ongeveer een half uur. Daarna word je op een wachtlijst gezet.

Ik kreeg een telefoonnummer door waar ik op kon vragen hoe lang de wachtlijst is. Nou, dat viel me best tegen. Het duurt ongeveer twee tot drie maanden. Had gehoopt in februari te kunnen beginnen. Misschien ook wel iets te optimistisch geweest, hahaha.

Weet iemand welke vragen er gesteld gaan worden? Kan ik me hierop voorbereiden.

Vast ook of er aangeboren afwijkingen in de familie voor komen?

Liefs Sanne

he sanne

dat zeggen ze tegen iedereen maar ken er een paar die er in behandeling zijn geweest en het ging allemaal sneller maar hun weten niet precies hoelang en hoe druk het is natuurlijk en als hun tegen jou zeggen 2 maanden en het duurt een halve maand of maand langer ben jij misschien teleurgesteld dat het langer duurt dan dat hun zeiden ik weet hoe moeilijk het is wachten wij gaan uit van eind maart begin april alles wat eerder is is mooi meegenomen we gaan eerst nog even lekker een weekendje naar euro disney:happydance: eerste weekend van maart heb er zo'n zin in en daarna kunnen vol aan de bak met de hormomen haha succes en we houden elkaar op de hoogte

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mijn ongi was mooi op schema dus deze week beonnen met de pil.

Dat is weer het eerste beginnetjes. Op naar 15 febr. naar de decapeptyl.

Sandra, mooi dat je weer kan beginnen !! Hopelijk heeft het assist. hatching een goed resultaat !!

groetjes Diane

Geplaatst
Hallo allemaal,

Mijn ongi was mooi op schema dus deze week beonnen met de pil.

Dat is weer het eerste beginnetjes. Op naar 15 febr. naar de decapeptyl.

Sandra, mooi dat je weer kan beginnen !! Hopelijk heeft het assist. hatching een goed resultaat !!

groetjes Diane

zo diane je mag dus de spits afbijten regel je ff een hele afdeling voor ons in zwolle kunnen we straks met het hele clubje bevallen in ongeveer november haha

mag misschien niet op de feiten vooruit lopen maar we moeten toch ook positief blijven

liefs

Geplaatst

:happydance:heb een uitnodiging binnen 19 januari afspraak in het radboud wel kortdag even iets verzinnen voor op het werk haha dit is natuurlijk wel iets belangrijker :clap2:

Geplaatst
:happydance:heb een uitnodiging binnen 19 januari afspraak in het radboud wel kortdag even iets verzinnen voor op het werk haha dit is natuurlijk wel iets belangrijker :clap2:

als ze bij jou op het werk niets weten kun je toch toevallig ziek worden het is wel de tijd van de normale griep

bij mij op het werk weten ze van onze behandelingen en kan dan vrij nemen

ook als het op het laatste moment is, maar moet dan wel zelf mee helpen om vervanging te zoeken

in de cao staat dat de werkgever een kans op zwangerschap niet mag tegen werken

veel succes met jullie gesprek dinsdag

Geplaatst
als ze bij jou op het werk niets weten kun je toch toevallig ziek worden het is wel de tijd van de normale griep

bij mij op het werk weten ze van onze behandelingen en kan dan vrij nemen

ook als het op het laatste moment is, maar moet dan wel zelf mee helpen om vervanging te zoeken

in de cao staat dat de werkgever een kans op zwangerschap niet mag tegen werken

veel succes met jullie gesprek dinsdag

Sharon; Succes dinsdag met het gesprek. Nu gaat het balletje echt aan het rollen hé. Hopelijk kun je een vrije dag krijgen.

Sandra; bij mij weten ze ook op het werk van de aankomende ivf. Wou het eerst niet vertellen,maar heb het toch maar gedaan. Het scheelt gewoon zoveel smoesjes. (Mijn smoesjes waren wel op na 6 iui's.) Haha.

Nu kan ik gewoon eerlijk zijn; en mijn werkgever snapt het allemaal goed. Het kost me helemaal geen uren,tenzij ik straks na een TP thuis blijf ofzo.

Geplaatst

sorry even afreageren!!! gggrrrr

ik zit al meer dan een week te wachten op mijn menstruatie...en ja je raad t al, moet ie komen komt ie niet en andersom!! zoooo frustrerend

eigenlijk had ik nu allang midden in onze 1e IVF traject gezeten, maar helaas nu moet ik nog steeds wachten wachten en nog eens wachten....

dus meiden ik den k dat ik me eerder aansluit bij jullie clubje want ik ga nu denk ik ook richting februari.

zo was fijn even van me afgeschreven!!

allemaal heel erg veel sucses , we duimen voor elkaar xx

Geplaatst

owwwwhh wat irritant!! dan kan je zo boossss worden.. grrrrr.

ik hoop dat het snel komt! ik snap je frustratie

ik moet over 12 dagen ongesteld worden.. de stres is behoorlijk dus ik hoop dat ie gewoon komt.. al heb ik aardig twijfels mijn eisprong is opeens ook veel later.. ik ben al 2 jaar precies 28 dagen dat gaat me nu ook gewoon lukken..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden